نمونه کمپین تبلیغاتی

معرفی و بررسی ۳ نمونه طرح کمپین تبلیغاتی جذاب و شگفت‌انگیز!

کمپین‌های تبلیغاتی جزو اثربخش‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی به شمار می‌روند. این کمپین‌ها به طور معمول به گونه‌ای طراحی می‌شوند که احساسات مخاطبان را مورد هدف قرار داده و تأثیرگذاری بیشتری بر روی آنها داشته باشند. مخاطبانی که با احساس خود به سمت یک برند کشیده شوند، برای همیشه به عنوان مشتری و طرفدار آن باقی خواهند ماند. چرا که در دنیایی که همه با منطق خود به سراغ تبلیغات می‌روند، جذب احساسات می‌تواند یک مزیت رقابتی بسیار بزرگ باشد. با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی جذاب قادر خواهید بود تا نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازید. در این مقاله به معرفی ۳ نمونه طرح کمپین تبلیغاتی جذاب و به یادماندنی خواهیم پرداخت. امیدواریم تا با مشاهده این موارد، ایده‌های جالبی برای ایجاد یک کمپین اختصاصی و به یادماندنی به ذهن‌تان برسد.

اگر به دنبال ایده‌های جذاب کمپین تبلیغاتی برای الهام گرفتن هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کمپین های تبلیغاتی براساس پلتفرم و مدت زمان اجرا

 

۳ نمونه طرح کمپین تبلیغاتی جذاب و تأثیرگذار

در ادامه به معرفی ۳ نمونه طرح کمپین تبلیغاتی جذاب و تأثیرگذار خواهیم پرداخت. هر یک از گزینه‌های موجود در این لیست در حوزه مختلفی فعالیت داشته و به شیوه متفاوتی مشتریان خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تلاش ما بر این بوده تا در حد توان ایده‌های مختلف و متنوعی را در این لیست جمع‌آوری کنیم. اکنون به سراغ معرفی هر یک از این موارد می‌پردازیم:

کمپین کوکاکولا در روز جهانی دوستی

در یک کمپین تبلیغاتی، انتخاب روز و زمان مناسب اهمیت بسیاری دارد. اگر هدف از ایجاد این استراتژی بازاریابی هدف قرار دادن قلب و احساسات مخاطبان است، چه روزی بهتر از روز جهانی دوستی! برنامه روز جهانی دوستی کوکاکولا یک نمونه طرح کمپین تبلیغاتی بسیار موفق و تأثیرگذار در تاریخ بازاریابی است. شرکت کوکاکولا که با تبلیغات‌های وسیع و البته خلاقانه خود شناخته می‌شود، در یک اقدام زیبا کاربران خود را شگفت‌زده کرد! اما چگونه؟

همه ما با ماشین‌های خودکار خرید نوشابه آشنایی داریم. در این ماشین‌ها قسمت ویژه‌ای برای قرار دادن پول و انتخاب نوشیدنی وجود دارد. در روز جهانی دوستی، شرکت کوکاکولا یکی از این ماشین‌ها را در یک فروشگاه شلوغ قرار داد. اما این ماشین شبیه به سایر نمونه‌های موجود نبود! ماشین عجیب کوکاکولا ارتفاع بسیار بلندی داشته و قسمت وارد کردن پول قسمت بالایی آن قرار گرفته بود. در نتیجه قد هیچ یک از کاربران به آن قسمت از ماشین نمی‌رسید! تا این که با گذر زمان برخی از مشتریان به فکر یک راه‌حل افتادند؛ به این صورت که یک نفر از مشتریان شخص دیگری را به دوش کشیده و با کمک یکدیگر به قسمت وارد کردن پول و انتخاب نوشیدنی دست پیدا می‌کردند. اما نتیجه کار چه بود؟

 

ایده کمپین تبلیغاتی جذاب

پس از انجام این اقدام، در کمال تعجب این ماشین خودکار خرید با دریافت پول یک نوشابه، دو عدد نوشابه ارائه می‌کرد! در نتیجه هر ۲ نفر از این همکاری خود سود می‌بردند. کمپین روز جهانی دوستی کوکاکولا باعث شد تا میزان فروش این برند به میزان بسیار قابل توجهی افزایش یابد! چرا که با این کمپین ارزش دوستی را به مشتریان خود نشان داده و وفاداری آنها را کسب کرده بود!

 

کمپین داو با عنوان «ترسیم زیبایی واقعی»

آیا ما از جذابیت واقعی چهره خود آگاهی داریم؟ کمپانی داو (Dove) در نمونه طرح کمپین تبلیغاتی خود در آپریل ۲۰۱۳ پاسخ جالبی به این سوال داد! در این کمپین از یک نقاش حرفه‌ای کمک گرفته شده بود. این نقاش وظیفه داشت تا چهره افرادی در پشت پرده را بدون مشاهده مستقیم و تنها با دریافت راهنمایی‌هایی از جانب خود آنها ترسیم کند. با رسم تصویر افراد و بدون این که نقاش چهره واقعی آنها را مشاهده کند، مرحله اول این کمپین به پایان می‌رسید.

در مرحله بعدی شخص غریبه‌ای انتخاب شده و سعی در توصیف چهره افرادی داشت که پیش از این اقدام به توصیف چهره خود برای نقاش کرده بودند. در واقع در این مرحله افراد غریبه به جای اشخاص مرحله گذشته قرار گرفته و سعی در توصیف ویژگی‌های چهره آنها داشتند. پس از اتمام این مرحله، هر دو نقاشی از یک شخص در کنار هم قرار گرفته و نتیجه‌ای اعجاب‌آور را برای اشخاص خلق می‌کردند! بسیاری از مردم از زیبایی‌های چهره واقعی خود بی‌خبر بوده و تنها به گزارش نکات منفی خود پرداخته بودند؛ این در حالی است که سایر افراد تصورات دیگری از چهره آنها را در خاطر می‌سپردند.

 

نمونه طرح کمپین تبلیغاتی داواین نمونه طرح کمپین تبلیغاتی یک پیام مشخص تأثیرگذار داشت: «شما زیباتر از آنی هستید که تصورش را می‌کنید!»

 

کمپین تبلیغاتی «شوالیه تاریکی»

آخرین نمونه طرح کمپین تبلیغاتی که به آن خواهیم پرداخت، به فیلم معروف و خوش‌ساخت «بتمن: شوالیه تاریکی» اختصاص دارد. پیش از اکران عمومی این فیلم، یک کمپین تبلیغاتی با محوریت شخصیت منفی این فیلم یعنی «جوکر» در چند شهر بزرگ دنیا راه‌اندازی شده بود. این کمپین حالتی بازی گونه داشت و افراد شرکت کننده در آن وارد یک بازی بزرگ در فضای شهری می‌شدند. هر یک از شرکت‌کنندگان به عنوان یکی از سربازان جوکر وظیفه به اتمام رساندن مأموریت خاصی را داشتند که در طول کمپین به آنها ارائه می‌شد.

نتیجه این کمپین تبلیغاتی به خوبی در اولین روز اکران عمومی خود را نشان داد و فیلم بتمن: شوالیه تاریکی توانست به یک رکورد فوق‌العاده در میزان فروش خود دست یابد؛ رکوردی که بدون شک مدیون ایده خلاقانه بازاریابان و کمپین تبلیغاتی عظیم خود بود.

 

جذابترین کمپین های تبلیغاتی

بیشتر بخوانید: مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی: ۸ قدم مهم تا رسیدن به موفقیت در بازاریابی

 

شما چگونه مخاطبان‌تان را غافلگیر خواهید کرد؟!

در این مقاله به معرفی ۳ نمونه طرح کمپین تبلیغاتی بسیار موفق و تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، در کمپین‌های بازاریابی خلاقیت هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. شما می‌توانید با استفاده از یک محصول خاص، یک بازی، یک برنامه و یا هر روش دیگری مخاطبان خود را غافلگیر و شگفت‌زده کنید. البته برای ایجاد یک کمپین موفق لزوماً نیازی به سرمایه‌گذاری‌های کلان نخواهید داشت. بلکه تنها با ایده‌هایی خلاقانه می‌توانید برای یک عمر جایگاه خود را در ذهن مشتریان حفظ کنید. شما چه برنامه‌ای برای غافلگیر کردن مخاطبان هدف خود دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.