تیزر تبلیغاتی چیست

تیزر تبلیغاتی چیست ؟ ویژگی‌های یک تیزر تبلیغاتی خوب چیست ؟

در دنیای امروزی تبلیغات شکل جدیدی به خود گرفته است. دیگر آن تبلیغات قدیمی جوابگو نیستند. صاحبان کسب‌وکار دنبال روش‌های مؤثر برای تبلیغات کسب‌وکار خود هستند. بازاریابان و موسسه‌های تبلیغاتی نیز لزوم روش‌های مدرن را دریافته‌اند و به همین جهت روش‌های جدیدتر و خلاق‌تر وارد دنیای تبلیغات شده‌اند. تیزر تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغاتی است که در صورت اجرای صحیح، می‌تواند به عنوان یک مبلغ خوب برای کسب‌وکار عمل کند. در این مقاله قصد داریم بگوییم که تیزر تبلیغاتی چیست، رایج‌ترین انواع آن کدامند و چه عواملی باعث می‌شوند تا یک تیزر تبلیغاتی موفق شود.

تیزر تبلیغاتی چیست ؟

قبل از پاسخ دادن به سوال تیزر تبلیغاتی چیست ابتدا بهتر است توضیح کوچکی درباره کلمه ” تیزر ” بدهیم. تیزر در اصطلاح به رفتاری که در آن کامل نشان ندادن چیزی و یا کامل نگفتن حرفی باعت ایجاد حس کنجکاوی در طرف مقابل می‌شود، گفته می‌شود.

تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی تبلیغاتی است که راجع به محصول اطلاعات کامل نمی‌دهد. تیزر تبلیغاتی در تلاش است تا با ایجاد حس کنجکاوی در بیننده، تا زمان رونمایی کامل محصول، ذهن او را مشغول نگه دارد. هدف تیزر تبلیغاتی جلب توجه گسترده و ایجاد هیجان در مصرف‌کننده از طریق کنجکاو نمودن او است.

Harvard Business Review در جواب اینکه تیزر تبلیغاتی چیست چنین می‌گوید:

تیزر تبلیغاتی نوعی از تبلیغات است که ارتباطات مشخصی بین یک برند و یک احساس یا سبک ایجاد می کنند. در نهایت، هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی، ایجاد یک اثر ویروسی است تا مردم به صورت خودجوش تبلیغ را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنند.

انواع تیزرهای تبلیغاتی کدامند؟

تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند:

  • تیزر تبلیغاتی رئال
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در ادامه هر ۴ نوع را بررسی می‌کنیم:

تیزر تبلیغاتی رئال

شاید بتوان یکی از آشناترین انواع تیزر را تیزرهای تبلیغاتی رئال دانست. تیزرهای تبلیغاتی رئال داستانی طبیعی داشته و در فضای کاملاً رئال فیلمبرداری شده دارند. در همین بستر به معرفی محصول حقیقی می‌پردازند. در واقع این تیزرها به صورت یک فیلم هستند. مخاطب تیزرهای تبلیغاتی رئال معمولاً افراد تمامی گروه‌های سنی و نیز اقشار مختلف جامعه می‌باشند. هدف این تیزرها انتقال پیامی خاص به بیننده است. اگر بخواهیم مثالی برای این نوع از تیزرها بزنیم، شاید بهتر است به تبلیغات تلویزیونی اشاره کنیم. بیشتر تبلیغات تلویزیونی مانند تبلیغ شامپوی حنای صحت از این نوع هستند. تیزر تبلیغاتی آدیداس یکی از زیباترین تیزرها در این زمینه است.

 

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

تیزر تبلیغاتی انیمیشن نوعی از تیزر است که در آن از صحنه‌های گرافیکی استفاده می‌شود. بدین صورت که شخصیت های داستانی و فضاهای کاملاً کارتونی توسط نرم افزارهای کامپیوتری در قالب انیمیشن بدنه اصلی این تیزرها را تشکیل می‌دهند. تیزرهای انیمیشنی بیشتر برای تبلیغات رده سنی کودک مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

 

 

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

این نوع تیزر همانطور که از اسم آن پیدا است، تلفیقی از ۲ حالت رئال و انیمیشن می‌باشد. به عنوان مثال تبلیغ زیر از صباح از سری تیزرهای تبلیغاتی رئال انیمیشن شناخته می‌شود.

 

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزرهای موشن گرافیک، پیام مورد نظر را با کمک موشن‌ها به مخاطبان انتقال می‌دهند. تیزرهای موشن گرافیک به دلیل جذابیت های تصویری خود می‌توانند، نگاه مخاطب را به سمت خود جذب کند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، تا نمونه کمپین‌های خلاقانه بیشتری را مشاهده کنید، می‌توانید به این نوشته مراجعه کنید.

ویژگی‌های یک تیزر تبلیغاتی خوب چیست ؟

 

تیزر تبلیغاتی چیست

 

ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق، مستلزم رعایت یک سری اصول است. در زیر ویژگی‌های یک تیزر تبلیغاتی خوب را برایتان آورده‌ایم:

  • همانطور که گفته شد، تیزرهای تبلیغاتی باید توجه مخاطب را جلب کنند. لذا باید از ایده‌های خلاقانه و مفهوم‌دار در ساخت آنها استفاده شود.
  • مورد دیگری که باعث جلب توجه بیننده می‌شود، داشتن جذابیت ظاهری تیزر است. هر چقدر هم که سناریو قوی باشد، جذابیت‌های بصری نقش مهمی در ترغیب افراد در تماشای تیزر دارند
  • شما باید توجه کنید که ساخت تیزر برای جلب توجه مخاطبین صورت می‌گیرد. لذا ضروری است که در ساخت آن بر نیازها و علایق مخاطبین، نه کارفرما، توجه شود.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی چیست ؟

ساخت تیزر تبلیغاتی کار ساده‌ای نیست. ساخت آن نیازمند دانش و حرفه در این زمینه است. لذا بهتر است در ساخت تیزر تبلیغاتی از آژانس‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید. در زیر به مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی اشاره کرده‌ایم.

تهیه سناریو یا فیلم نامه مناسب

همانطور که گفته شد، تیزر تبلیغاتی یک داستان است که با هدفی مشخص ساخته شده است. لذا اولین کاری که باید در ساخت تیزر به آن پرداخته شود، تهیه یک سناریو مناسب است. سناریویی که بتواند حس کنجکاوی و هیجان بیننده نسبت به محصول را برانگیزد. برای نوشتن این سناریو نیاز است تا به ویژگی‌های مختلف مخاطب خود نیز دقت کنید.

تعیین نوع تیزر تبلیغاتی

با توجه به هدفی که دارید، باید یکی از انواع تیزرها را که برایتان مناسب است انتخاب کرده و کار را شروع کنید.

پخش و انتشار تیزر در بسترهای درست

در حال حاضر بسترهای مختلفی برای پخش تیزرهای تبلیغاتی وجود دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید تیزر خود را در شبکه‌های تلویزیونی، آپارات، شبکه اجتماعی اینستاگرام و … پخش کنید. امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای انتشار تیزهای تبلیغاتی شناخته می‌شود. چراکه هم مثل تلویزیون هزینه زیادی ندارد و هم اینکه افراد زیادی از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند که در نتیجه شانس دیده شدن تیزر بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: نمونه متن تبلیغاتی برای فروش: کلمات همیشه می‌توانند معجزه کنند.

ملاحظات در ساخت تیزرهای تبلیغاتی

حال که فهمیدید تیزر تبلیغاتی چیست و چگونه می‌توان تیزر تبلیغاتی ساخت، بهتر است به این مسئله اشاره کنیم که در بهترین حالت، تیزر تبلیغاتی به چیزی تبدیل می شود که افراد در هنگام پخش آن، به آن توجه کرده و پس از آن نیز درباره آن با دیگران صحبت می‌کنند. با این حال بررسی‌ها نشان داده است که صرف درگیری با یک تیزر تبلیغاتی دلیلی بر اشتراک‌گذاری آن با دیگران نیست. گاهی ممکن است یک تیزر در عین حال که توجه بخشی از بینندگان را به خود جلب می‌کند، باعث رنجش و آزار عده‌ای دیگر شود. در این صورت است که تیزر چندان موفق عمل نکرده است. باید هنگام طراجی سناریو و ساخت تیزر تمامی جوانب را تا جایی که ممکن است، در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم تا به صورتی کامل بگوییم که تیزر تبلیغاتی چیست، انواع آن کدامند و یک تیزر موفق چه ویژگی‌های دارد. نمونه‌های جهانی بسیاری در این زمینه وجود دارند. آیا تیزری وجود دارد که به نظرتان بسیار موفق عمل کرده است؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

با اقتباس از

smallbusiness