بهترین سن کارآفرینی

بهترین سن کارآفرینی متفاوت‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید!

اگر در دهه سوم، چهارم و یا حتی پنجم زندگی خود باشید، گاهی ممکن است با خود فکر کنید که برای کارآفرینی و ایجاد یک کسب‌و‌کار جدید خیلی دیر شده است. اما باید به شما بگوییم که این یک تصور کاملاً اشتباه است. در واقع بهترین سن کارآفرینی آن رقمی نیست که خیلی از مردم متصور می‌شوند. مطالعه اخیر صورت گرفته توسط Census Bureau و دو تن از پروفسورهای دانشگاه MIT نشان می‌دهد که موفق‌ترین کارآفرینان (حتی در بخش‌هایی که مربوط به فناوری می‌شود)، افرادی میان‌سال هستند.

بهترین سن کارآفرینی: کارآفرینان موفق در چند سالگی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند؟

برای این مطالعه، محققان لیستی از ۲.۷ میلیون شرکت مختلف که در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ اقدام به استخدام حداقل یک کارمند کرده بودند را گردآوری کردند. با توجه به این لیست، میانگین سن کارآفرینان موفق حدود ۴۵ سال بود. در حالت کلی احتمال موفقیت آغاز یک کسب‌و‌کار توسط یک کارآفرین ۵۰ ساله در برابر یک کارآفرین ۳۰ ساله تقریباً ۲ برابر بیشتر است. اگر این موضوع همچنان شما را قانع نکرده است، بهتر است نیم نگاهی به آمار زیر بیاندازید:

  • احتمال موفقیت آغاز یک کسب‌و‌کار توسط یک کارآفرین ۵۰ ساله در برابر یک کارآفرین ۳۰ ساله تقریباً دو برابر بیشتر است.
  • احتمال موفقیت آغاز یک کسب‌و‌کار توسط یک کارآفرین ۴۰ ساله در برابر یک کارآفرین ۲۵ ساله تقریباً ۲.۱ برابر بیشتر است.
  • احتمال موفقیت آغاز یک کسب‌و‌کار توسط یک کارآفرین ۵۰ ساله در برابر یک کارآفرین ۲۵ ساله تقریباً ۲.۸ برابر بیشتر است.

اما اگر به دنبال آمار و ارقام جالب‌تری هستید، به مورد زیر نیز توجه کنید:

  • احتمال موفقیت آغاز یک کسب‌و‌کار توسط یک کارآفرین ۶۰ ساله در برابر یک کارآفرین ۳۰ ساله تقریباً ۳ برابر بیشتر است! همچنین احتمال این که کسب‌و‌کار ایجاد شده توسط کارآفرین مسن‌تر جزو ۱.۱ درصد بهترین شرکت‌ها قرار بگیرد، ۱.۷ بیشتر از موسس جوان‌تر است.

اما به راستی چه دلیلی پشت این موضوع است؟

 

بهترین سن برای ایجاد شغل

در واقع دلایل زیادی می‌تواند برای این موضوع وجود داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آنها تفاوت بین ایده‌ها و اجرای آنها است. داشتن یک ایده بکر و ناب بسیار عالی است. اما در نهایت همه چیز به نحوه اجرا بستگی دارد. این مسئله در مورد استراتژی نیز صادق است. اتخاذ یک استراتژی درست برای پیشرفت یک کسب‌و‌کار ضروری است. اما تکنیک‌ها و در حالت کلی آنچه که شما در عمل انجام می‌دهید، همان چیزی است که باعث رشد شرکت می‌شود.

بیشتر بخوانید: از ایده کارآفرینی تا ایجاد یک کسب و کار جدید: به رویاهای خود تحقق ببخشید

از طرف دیگر زمانی که تجربه شما محدود باشد، اجرای یک ایده و تدوین یک استراتژی مناسب سخت‌تر خواهد شد. در سنین پایین تصمیم‌گیری هوشمندانه و دقیق امری دشوار است. به ویژه اگر در طول روز دائماً با تصمیم‌های بزرگ و کوچک سر و کار داشته باشید، این موضوع بیشتر نمایان می‌شود.

بیایید از منظر دیگری به موضوع نگاه کنیم. مردم عاشق این هستند که به ما یادآوری کنند که به دنبال یادگیری چیزهایی باشیم که نمی‌دانیم. تنها راه برای کاهش تعداد کارهایی که انجام دادن آنها را بلد نیستیم و همچنین ایجاد درک درستی از کارهایی که قرار است انجام دهیم، کسب تجربه است. با این دید شاید بتوانید درک بهتری از بالا بودن بهترین سن کارآفرینی داشته باشید!

مسئله تجربه به خصوص در مورد رهبری و هدایت تیم نیز بسیار صادق است. بنابراین اگر در دوره ۴۰ سالگی خود بوده و قصد آغاز یک کسب و کار جدید را دارید، حتماً این کار را انجام دهید. به همین ترتیب دهه‌های ۵۰ و حتی ۶۰ نیز برای آغاز یک کسب‌و‌کار موفق دیر نیستند. شاید از دور تبدیل شدن به یکی از کارآفرینان موفقی که نام و آوازه آنها در همه جا پیچیده است محال به نظر برسد. اما در واقع اصلاً چنین نیست. هر شخصی در نوع خود ایده‌ها، استعداد، مهارت، خلاقیت و قدرت رهبری خاص خود را دارد که می‌تواند باعث رسیدن به یک موفقیت بزرگ شود.

هر کارآفرینی در مقطعی از زندگی خود در برابر آیینه ایستاده و چنین گفته است: «بسیاری از افراد دیگر موفق شده‌اند… پس من هم موفق خواهم بود». همیشه به خودتان اعتقاد داشته باشید. به خصوص اگر مایل به سخت‌کوشی بوده و پشتکار خوبی دارید. علم به خوبی ثابت می‌کند که در مسیر کارآفرینی تجربه، مهارت‌ها، ارتباطات، تخصص و صد البته سن شما همراه‌تان خواهند کرد. حال که از بهترین سن کارآفرینی آگاه شده‌اید، همه این منابع ارزشمند را برای خودتان (و نه برای کار برای افراد دیگر) استفاده کنید.

آیا در ایران شخصی را می‌شناسید که در ده ۴۰ یا ۵۰ به عنوان یک کارآفرین موفق شروع به کسب و کار خود بکند؟ به نظر شما این نظریه در ایران هم صدق می‌کند؟ لطفاً دلایل و تجربه خود را با ما و خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

منبع: inc