استارتاپ ویزا کانادا

مهم‌ترین نکات درباره برنامه استارتاپ ویزا کانادا برای مهاجران کارآفرین

آیا شما هم جزء آن دسته از کارآفرینانی هستید که به دنبال آمدن به کانادا و شروع کسب و کار خود هستید؟ برنامه استارتاپ ویزا کانادا برای کارآفرینانی است که به دنبال این کار هستند.

این برنامه برای جذب کارآفرینان پویا از سراسر جهان، استقرار آن‌ها در کانادا و اعطای حمایت‌های موردنیازشان (شامل حمایت‌های مالی) برای ایجاد کسب و کاری طراحی شده است که بتواند در سطح جهانی رقابت کرده و برای شهروندان کانادایی شغل ایجاد کند.

کارآفرینانی که شایسته برنامه استارتاپ ویزا کانادا باشند به سرعت ردیابی می‌شوند. هدف مشخص کردن متقاضیان موفق برای ورود به کانادا در طی چند هفته است. ویزای کارآفرینی کانادا اقامت دائم به متقاضیان خود اعطا می‌کند که می‌تواند بعدتر تبدیل به شهروندی نیز شود.

با اینکه اینگونه تصور می‌شود که کارآفرینان در بخش‌های پیشرفته مانند کارآفرینان سیلیکون ولی که قادر به کسب اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا نبوده‌اند، به احتمال زیاد به طور ویژه‌ای تمایل به شرکت در برنامه استارتاپ ویزا کانادا داشته باشند، اما کارآفرینانی نیز از سایر نقاط جهان هستند که تشویق به ارائه درخواست برای این برنامه استارتاپ ویزا کانادا می‌شوند.

برنامه استارتاپ ویزا کانادا چگونه کار می‌کند؟

اگر شما به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارتاپ ویزا کانادا هستید، شما نیازمند حمایت یک صندوق سرمایه گذاری کانادایی، فرشته سرمایه گذار یا مرکز رشد کسب و کار خواهید بود که مایل به سرمایه گذاری در کسب و کار جدید شما باشد.

صندوق سرمایه گذاری کانادایی، فرشته سرمایه گذار یا مرکز رشد کسب و کار باید جزء مواردی باشد که توسط دولت دولت کانادا برای مشارکت در برنامه استارتاپ ویزا کانادا مشخص شده‌اند.

پس گام اول راضی کردن یکی از این گروه‌ها یا صندوق‌های مشخص شده است تا مطمئن شوند که ایده کسب و کار شما ارزش سرمایه گذاری را دارد.

نکته مهم این است که گروه‌ها و صندوق‌های مختلف فرآیندهای درخواست متفاوتی برای انجام این کار دارند، بنابراین شما باید با هر صندوق سرمایه گذاری یا گروه فرشته سرمایه گذاری که برای ارائه ایده خود انتخاب کرده‌اید، تماس حاصل نمایید تا به طور مستقیم اطلاعات لازم درباره مدارک مورد نیاز و کارهای لازم برای ارائه ایده کسب و کارتان به آنها را دریابید. برای مثال، برخی از گروه‌ها نیازمند یک طرح کسب و کار مکتوب و کامل هستند درحالی که گروه‌های دیگر به این مدرک نیازی ندارند.

زمان مناسبی را برای جستجوی گروه‌های مختلف بکنید.

ایده خوبی است تا زمانی را صرف جستجوی گروه‌های مختلف از لیست نمایید، زیرا که صندوق‌های سرمایه گذاری، مراکز رشد کسب و کار و گروه‌های فرشته سرمایه گذار مختلف اهداف متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و اغلب ترجیح می‌دهند تا در انواع مشخصی از کسب و کارها سرمایه گذاری نمایند. با بازدید از وب‌سایت آنها کار را شروع کنید. شما قادر خواهید بود تا کلیت فرآیند پذیرشی را که برای ارائه طرح خود نیاز خواهید داشت را وب‌سایت آنها بدست آورید.

بیشتر بخوانید: انواع استارتاپ‌ها و راه‌های شناخت آن‌ها

اگر سرمایه گذار، مرکز رشد کسب و کار یا فرشته سرمایه گذار تصمیم به حمایت از ایده کسب و کار شما گرفت، آنها نامه‌ای تحت عنوان حمایت از شما به شما ارائه می‌دهند و یک گواهی تعهد کامل را مستقیماً به مرکز مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارسال می‌نمایند. این گواهی تعهد جزئیات مرتبط با تعهد بین شما و سازمان سرمایه گذار را شامل می‌شود.

شما می‌توانید از چندین سازمان حمایت دریافت نمایید، که به عنوان سندیکا شناخته می‌شود. اگر مورد شما به این شکل بود، سازمان‌های حمایت کننده از شما به صورت یکجا یک نامه به مرکز مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارسال می‌کنند. همچنین شما نیز تنها یک نامه حمایت دریافت می‌کنید.

هنگامی‌که شما نامه حمایت‌تان را در دست داشتید، با این فرض که سایر پیش نیاز‌های لازم را دارا باشید، آماده درخواست برای استارتاپ ویزا کانادا خواهید بود. شما نمی‌توانید بدون نامه حمایت برای برنامه استارتاپ ویزا کانادا اقدام نمایید.

آیا شما شایسته ویزای کارآفرینی کانادا هستید؟

برای کسب شایستگی ویزای استارتاپ کارآفرینی کانادا شما نیاز به موارد زیر دارید:

۱- اثبات ایده کسب و کارتان توسط یک سازمان سرمایه گذار مشخص شده باشد.

مدرک مورد نیاز نامه حمایتی است که از سمت یکی از گروه‌های مشخص شده ارائه می‌شود و نشان می‌دهد که آنها به دنبال حمایت مالی از ایده کسب و کار شما هستند.

شما باید کمترین سرمایه مورد نیاز ۲۰۰ هزار دلار را در شرایطی که سرمایه گذار از یک صندوق سرمایه گذاری کانادایی باشد و یا کمترین سرمایه مورد نیاز ۷۵ هزار دلار را برای حالتی که سرمایه گذار یک گروه فرشته سرمایه گذار باشد، تامین نمایید. اگر شما در یک برنامه رشد کسب و کار کانادایی پذیرفته شوید، نیازی به تامین هیچ سرمایه ای در کسب و کار جدیدتان نخواهید داشت.

۲- پیش نیازهای زبانی را تامین کنید.

شما باید قادر به ایجاد ارتباط و کار به زبان انگلیسی، فرانسه یا هر دو اینها باشید. توجه نمایید که شما باید مدرکی دال بر تسلط زبانی خود به مرکز مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارائه کنید. این بدین معنا است که شما باید یک آزمون زبان از یک آژانس تایید شده توسط مرکز مهاجرت و شهروندی کانادا داده و کمترین نمره مورد نیاز معیار زبان کانادایی در صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن را در زبان انگلیسی یا فرانسوی کسب کرده باشید. زمانی که شما آزمون زبان مناسب را دادید، نمودارهایی در این صفحه وجود دارند که می‌توانید برای تعیین سطح معیار کانادایی زبان خود از آن‌ها استفاده نمایید.

استارتاپ ویزای کانادا چیست

۳- اثبات نمایید که کسب و کار شما پیش نیاز‌های مالکیت را ارضا می‌نماید.

با اینکه ۵ نفر می‌توانند مالکان یک کسب و کار باشند، زمانی که شما اقدام به یک ویزا کارآفرینی کانادایی می‌کنید:

  • هر یک از متقاضیان باید حداقل ۱۰ درصد از حق رای در کسب و کار را در اختیار داشته باشند.
  • سازمان مشخص شده و متقاضیان باید در مجموع بیش از ۵۰ درصد از حق رای در کسب و کار را دارا باشند.

۴- حمایت مالی کافی برای اقامت را داشته باشید.

این بدان معنا است که شما باید قادر به اثبات استطاعت مالی خود برای حمایت از خود و خانوادتان پس از رسیدن به کانادا باشید، زیرا که دولت کانادا هیچ حمایت مالی برای مهاجران استارتاپ ویزا کانادا ارائه نمی‌کند.

ویزای استارتاپی کانادا

آیا تا به حال تجربه اقدام برای استارتاپ ویزا کانادا داشته‌اید؟ برای اخذ ویزای استارتاپی کانادا باید چه اقدام‌هایی را انجام دهید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.