بهترین کتاب کسب و کار

بهترین کتاب‌های کسب‌وکاری که زندگی میلیون‌ها نفر را دگرگون کرد

در این قسمت جذاب و مفید ما قصد داریم به‌ شما کتاب‌های متفاوت و پیچیده‌ای‌ را معرفی کنیم که زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر داده‌اند. امروزه بازار کتاب‌های مفید آن‌قدر داغ شده که احتمال اینکه شما از بعضی از آن‌ها خبر نداشته باشید زیاد است. ما در اینجا لیستی برای شما از انواع بهترین کتاب کسب و کار تهیه کردیم که دست کم می‌دانیم از به‌ روزترین و مفیدترین کتاب‌های ممکن در حوزه‌ی کسب و کار تهیه شده‌اند.

۱. باز انجام( Rework)

اولین کتاب لیست بهترین کتاب کسب‌وکار متعلق به کتاب باز انجام است. شما در این کتاب یاد خواهید گرفت که راه‌های بهتر، سریع‌تر، آسان‌تر و خلاقانه‌تری هم برای موفقیت در کسب و کار وجود دارد. با خواندن این کتاب شما متوجه خواهید شد که چرا دیگر نیاز به‌ سرمایه گذاران خارجی ندارید و چگونه می‌توانید در بازار رقابت جایگاه بهتری داشته باشید. در واقع شما متوجه خواهید شد که برای موفق شدن بسیار کمتر از آنچه که فکرش را می‌کنید نیاز دارید. شما نیاز به‌ کارهای بدنی بسیار سخت و یا تلاش بسیار زیاد و وقت فراوان و کاغذبازی در جلسات ندارید. تمام این مواردی که به‌ آنها اشاره کردیم تنها بهانه‌هایی هستند که می‌خواهند کار را برای شما سخت کنند.

نویسنده‌ی کتاب باز انجام آقای “دیوید هانمییر”، در یکی از بخش‌های معروف کتابش می‌نویسد که: “باید افرادی را که معتاد به کار کردن هستند را جریمه کرد. وی معتقد است اگر شما بسیار سخت کار می‌کنید و نتیجه‌ی کمی می‌گیرید، حتماً در جایی، کار خود را به‌ درستی انجام نمی‌دهید.” او می‌گوید: “من به‌ شما نمی گویم که سخت کار نکنید، اما به‌ شما می‌گویم سعی کنید به‌ وضوح از کاری که انجامش می‌دهید سر در بیاورید. اگر احساس خستگی می‌کنید فعلاً کار را کنار بگذارید. اگر ناامید هستید، باز هم به‌ شما توصیه می‌کنم کار کردن را کنار بگذارید. اگر عصبانی هستید دیگر ایمیل‌های خود را چک نکنید. اگر پروژه‌ای که در دست انجام است و در این مدت زمان زیادی که طول کشیده، شما نتیجه لازم را از آن نگرفته‌اید پس به‌ شما پیشنهاد می‌کنم یا آن را لغو کنید یا اینکه ببینید چه چیزی مانع از پیشرفت صحیح پروژه‌ی شما شده است.”

کتاب باز انجام

۲. بازاریابی درون‌گرا یا بازاریابی جاذبه‌ای( Inbound Marketing)

در این کتاب شما خواهید آموخت که چگونه از ارسال پیام‌های اضافی جلوگیری کرده و شروع به‌ جذب مشتری کنید. در بازاریابی‌های ورودی، مشتری‌ها را از طریق گوگل، وب‌لاگ و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی جذب می‌کنند. درباره‌ی این کتاب “جری میلز” می‌گوید: “اگر یک کتاب عالی درباره‌ی بازاریابی درونگرا وجود داشته باشد که باید هر کسی برای بهبود اوضاع کسب و کارش آن را مطالعه کند، این همان کتاب “بازاریابی دورن‌گرا” می‌باشد.

کتاب بازاریابی درونگرا

۳. به سوی کامیابی: نیروی عظیم درونی را فعال کنید. ( Awaken the Giant Within)

در این کتاب شما خواهید آموخت که چگونه دستورالعمل‌های عملی را برای تمرکز افکار و احساسات خود به‌ کار بگیرید.

“درک سیور” درباره‌ی این کتاب می‌گوید: ” من کتاب نیروی عظیم درونی را فعال کنید را مطالعه کردم. این کتاب را کسی که مربی واقعی من بود به‌ من پیشنهاد داد و گفت شما باید این کتاب را بخوانید. با توجه به‌ نوع توصیه از طرف کسی که واقعاً برای من تحسین برانگیز بود، من با توجه کامل و دقت بالا این کتاب را مطالعه کردم و آنچه نتیجه کار بود، این است که من بیشتر از ۵ بار این کتاب را خوانده‌ام و واقعاً تمام دستورالعمل‌های آن را به‌کار گرفته‌ام.”

 

کتاب نیروی عظیم درونی را فعال کنید

۴. Outliers مالکولم گلدول

این کتاب ترجمه‌های فراونی به زبان فارسی دارد و نکته جالب در نسخه‌های ترجمه شده این است که در هیچ یک از کتاب‌ها عناوین ثابتی ندارند. برخی از کتاب‌های ترجمه شده Outliers به زبان فارسی به شرح زیر است:

· نخبگان چگونه نخبه می‌شوند؟ ترجمه فائزه عسگری و فرناز عسگری

· کتاب از ما بهتران؛ داستان موفقیت: نوشته حامد رحمانیان

· کتاب استثنایی‌ها؛ ترجمه م.ع سروری

· کتاب تافته‌های جدا‌بافته؛ ترجمه میترا معتضد

· کتاب غیر معمولی‌ها: داستان موفقیت: ترجمه محمدرضا فرهادی‌پور

· کتاب داستان موفقیت نخبگان: ترجمه نوشین طیبی

· کتاب داستان موفقیت: ترجمه سپیده علی کاشانی، محمد ناصح

در کتاب Outliers شما یاد خواهید گرفت که آنچه که ما زیاد از حد به‌ آن توجه می‌کنیم این است که مردم موفق چگونه هستند و در عوض آنچه خیلی کم به‌ آن توجه می‌کنیم این است که آنها از کجا آمده‌اند. در واقع باید بدانیم افراد موفق تشکیل شده‌اند از فرهنگ‌ها، خانواده‌ها، نسل‌ها و تجارب فردی از تربیت‌شان. در این کتاب شما خواهید دید که چگونه برای تبدیل شدن به‌یک متخصص نیاز به‌ساعت‌های فراوانی از تمرین و یادگیری دارید. فرقی نمی‌کند که بخواهید یک متخصص املاک باشید یا یک ریاضی‌دان یا هر کس دیگری. شما باید سال‌های متوالی و روزهای مداوم خود را به‌ تمرین و یادگیری و کار کردن بپردازید.

کتاب Outliers 

۵. شیب( The Dip)

اکثر آدم‌ها در شروع کاری شور و شوق زیادی دارند و با سرعت بیشتری پیش‌ می‌روند تا به جایی می‌‍رسند و در آن‌جا درجا می‌زنند (این منطقه شیب نام دارد). این افراد نمی‌دانند که چه موقع باید کارها را ول کنند و چه موقع باید به کارها بچسبند و آن را ادامه دهند. در  این مرحله افراد به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند :

۱) کسانی که در این مرحله باقی می‌مانند و درجا می‌زنند. این افراد همیشه آرزوی موفقیت دارند ولی نمی‌توانند برای آن کاری انجام دهند و چون به عادی بودن راضی هستند پیشرفت چندانی در زندگی خود کسب نمی‌کنند.

۲) افرادی که می‌خواهند از این مرحله عبور کنند و در حرفه خود بهترین شوند. این افراد می‌خواهند بهتر و متمایزتر از سایر افراد شوند و همیشه به موفقیت می‌اندیشند.

نحوه تفکر این دو گروه از افراد سبب می‌شود که آدم‌های معمولی و فوق‌العاده از هم جدا بشوند.

برخلاف ضرب‌المثل‌ها و توصیه اساتید مختلف مبنی بر اینکه نباید از کاری که درگیر آن هستید دست بکشید، ست گودین در کتاب خود به نام شیب می‌گوید اگر در کار یا شرایطی هستین که درجا می‌زنید و پیشرفت نمی‌کنید اتفاقن باید دست از کار بکشید.

کتاب شیب، ست گودین به همه کسانی که در انگیزه خود برای ادامه مسیر خود دچار مشکل هستند کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرند و درصدد پیشرفت و توسعه فردی هستند.

گودین در این کتاب می‌گوید که افرادی که در مقابل شیب یا همان موانع موقت دوام نیاورند هرگز برنده نمی‌شوند و افرادی که در جا می‌زنند و نمی‌توانند کار را ترک کنند و سراغ کارهایی که تمرکز و کارآیی بالایی دارند نروند زمان را از دست می‌دهند.

کتاب شیب

 

۶. از خوب به عالی( Good to Great)

در این کتاب شما یاد خواهید گرفت که چگونه شرکت‌های خوب، شرکت‌های متوسط و حتی شرکت‌های بد هم می‌توانند موفقیت‌های پایدار بزرگ دسترسی پیدا کند. این کتاب درباره‌ی رهبران بزرگ با واقعیت‌های صریح زندگی صحبت می‌کند. آن‌ها افرادی هستند که هرگز نسبت به‌ آنچه که بوده‌اند، هستند و خواهند بود ظاهر سازی نمی‌کنند.

کتاب از خوب به عالی

۷. پدر پولدار، پدر فقیر( Rich Dad Poor Dad)

در این کتاب شما یاد خواهید گرفت که همیشه دارایی‌های تولید شده توسط خودتان، نتایج سالم‌تر، بهتر و پایدارتری را در مقایسه با بهترین شغل‌های سنتی موروثی به‌ دست می‌آورند.

کتاب پدر پولدار پدر فقیر

۸. استارتاپ ناب

اریک ریس در این کتاب کسب‌وکارهای سنتی  را به چالش کشیده و از لزوم ایجاد چابکی و سریع بودن در کسب‌وکارها صحبت می‌کند. کتاب  استارتاپ ناب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تمام مفاهیم مهم استارتاپی را به زبان ساده توضیح داده و با رویکردی نو، ذهنیت ما را برای کارآفرین شدن آماده می‌کند.

اریک رایس از اینکه می‌دید درصد بالایی از استارتاپ‌ها شکست می‌خورند خسته شده بود. او از دیدن تیم‌های زیادی که برای ساختن یک محصول سخت تلاش می‌کنند ولی در نهایت شکست می‌خورند ناراحت می‌شد. رایس این شکست‌ها را این‌گونه نام‌گذاری کرده است:

فراهم‌ کردن محصولاتی که هیچ‌ کس آن‌ها را نمی‌خواهد.

استارتاپ ناب

۵ اصول روش استارتاپ ناب

  • کارآفرینان همه‌جا هستند.
  • کارآفرینی عبارت‌ است از مدیریت کردن در شرایط نامطمئن
  • یادگیری صحیح
  • چرخه‌ی بازخورد ساختن- اندازه‌گیری- یادگیری
  • سنجه نوآوری

۹. War of Art

در این کتاب شما یاد خواهید گرفت که حل و فصل مشکلات نیاز به‌ تشخیص و غلبه بر موانعی مانند جاه‌طلبی دارد و بعد از آن شما می‌توانید به‌ طور موثر به‌ بالاترین سطح از رشته‌ی خلاق خود برسید. به‌ کار خود به عنوان یک عشق سخت نگاه کنید که باید برای آن زحمت فراوانی بکشید.

کتاب جنگ هنر به‌ شما یاد می‌دهد که چگونه مقاوم بودن و پافشاری کردن می‌تواند در آینده، موفقیت شما را تضمین کند.

کتاب War of art۱۰. ۴ ساعت کار هفتگی

آیا رویاهای شما از شما فرار می‌کنند و مانند بازی موش و گربه شما همیشه به‌ دنبال رویاهایی هستید که به‌ آن‌ها نمی رسید. رویای داشتن سفرهای خارجی، کسب درآمد بالا یا زندگی راحت با کار کم و درآمد بالا؟ در این کتاب نویسنده، از افرادی صحبت می‌کند که با چهار ساعت کار درهفته هم توانستند درآمدهای بسیار بزرگی را کسب کنند. شما باید بتوانید روی کسب و کار خود کار کنید نه اینکه درون کسب و کار خود. این کتاب به‌ شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید روی رویاهای خود تمرکز کرده و از زندگی خود لذت ببرید؛ بدون اینکه ساعت‌های متمادی کار کنید و در این پروسه سخت و طاقت فرسا بخش اعظمی از زندگی خود را به‌ سختی گذرانده باشید.

کتاب 4 ساعت کار هفتگی

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان