معرفی کتاب اعتماد به نفس

۵ کتاب اعتماد به نفس که حتماً باید بخوانید!

اعتماد به نفس همانطور که از اسمش پیدا است، نشان‌دهنده‌ی میزان اعتمادی است که هر فرد نسبت به خود دارد. شاید بارها با افرادی مواجه شده‌اید که تحت هر شرایطی با اعتماد به خود گام برمی‌دارند. آن‌ها بر توانایی‌ها و شایستگی‌های خود آگاه هستند و با تکیه بر این توانایی‌ها به انجام امور می‌پردازند. اعتماد به نفس بسیار بیشتر از تصورتان، در شکل‌گیری شرایط شما تأثیر دارد. نداشتن اعتماد به نفس باعث می‌شود تا افراد در راستای تحقق اهداف خود حرکت نکنند. لذا کمبود اعتماد به نفس، شما را از تبدیل شدن به کسی که می‌خواهید باز می‌دارد. با توجه به اهمیت موضوع اعتماد به نفس، محقق‌ها و نویسندگان بسیاری به مطالعه و بررسی این موضوع پرداخته‌اند. نتیجه این مطالعات منجر به چاپ کتاب‌های مختلفی در زمینه اعتماد به نفس شده که در سراسر جهان آوازه و شهرت دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۵ کتاب اعتماد به نفس که می‌توانند به شما در مسیر رسیدن به اعتماد به نفس کمک کنند، آشنا کنیم. این معرفی‌ها کامل و بدون ترتیب خاصی انجام گرفته تا شما بتوانید با توجه به توضیحات مربوطه، هر کدام را که مناسب خود دانستید، انتخاب کنید.

معرفی ۵ کتاب اعتماد به نفس که به شما در رسیدن به اعتماد به نفس ایده‌آل کمک می‌کنند.

۱)  کتاب روان‌شناسی عزت نفس

 

روان‌ شناسی عزت نفستعداد صفحات: ۳۰۳

خواندن کتاب (( روان‌شناسی عزت نفس )) برای هر کسی که به دنبال اعتماد به نفس در زندگی شخصی و یا در محیط شغلی به عزت نفس است، بسیار ضروری است. نویسنده این کتاب، ناتانیل براندن، به صورت قانع‌کننده‌ای نشان می‌دهد که چرا عزت نفس برای سلامت روانشناختی، موفقیت، خوشبختی در زندگی و داشتن روابط مثبت ضروری است. شش ستونی که براندن در این کتاب از آن‌ها به عنوان منابع درونی عزت نفس یاد شده است، عبارتند از:

  • زندگی آگاهانه
  • پذیرش خویشتن
  • مسئولیت در قبال خود
  • ابراز وجود خود
  • زندگی هدفمند
  • یکپارچگی شخصی

براندن به ما نشان می‌دهد که اگر مسئولیت‌پذیر نیستیم، زندگی هدفمندی و آگاهانه‌ای نداریم و … همه این‌ها از منابع درونی ما سرچشمه می‌گیرد. تنها کسی که می‌تواند شرایط را عوض کند، ما هستیم. این کتاب یکی از بهترین منابع برای شناخت اعتماد به نفس و افزایش آن در خودمان است. اگر دوست دارید، با کمک منابع شش‌گانه درونی خود، به اعتماد به نفس مدنظرتان برسید، این کتاب را حتماً بخوانید.

۲) کتاب اعتماد به نفس: دستیابی به آن و زندگی با آن

 

کتاب اعتماد به نفستعداد صفحات: ۱۰۲

کتاب (( اعتماد به نفس: دستیابی به آن و زندگی با آن )) نوشته‌ی باربارا دی آنجلیس در ۵ فصل تدوین شده است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی اعتماد به نفس است. در این کتاب تعریف دقیق و کاملی از اعتماد به نفس و خودباوری حقیقی بیان شده و ابزارهای لازم برای به وجود آوردن اقتدار شخصی و اعتماد به نفس در زندگی شخصی و کاری برای خواننده معرفی شده است. برای آشنا شدن با این کتاب در زیر بخشی از آن را می‌خوانید:

(( نقطه‌ای که در آن از تعقیب رویاهایتان چشم پوشی می‌کنید همان نقطه‌ای است که اعتماد به نفس شما در آن آسیب دیده و مختل شده است. این نقطه همان نقطه ای است که در آن به خودتان اعتماد کافی ندارید.  هرچه هم بیشتر منتظر تعقیب رویاهایتان بمانید، اعتماد به نفس خود را بیشتر از دست خواهید داد و در عوض بر ترس‌ها و نگرانی‌های شما افزوده خواهد شد. این ترس که شاید هرگز به خواسته‌ها و آرزوهایتان نرسید )).

تأثیرگذاری بالا و حجم کم مطالب باعث شده تا این کتاب به یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها برای کسانی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، تبدیل شود.

۳) کتاب موهبت کامل نبودن

 

کتاب موهبت کامل نبودنتعداد صفحات: ۱۶۵

سومین کتاب کاربردی و عالی که در لیست معرفی ما قرار گرفته است، کتاب (( موهبت کامل نبودن )) اثر برنی براون است. این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، ۱۰ اصل اساسی را که با پیروی از آن‌ها می‌توانید به زندگی دلخواه و رضایت‌مند خود را بسازید، با بیانی جذاب و شیوا، توضیح داده است. کتاب (( موهبت کامل نبودن )) به شما کمک می‌کند تا خود واقعی‌تان را بیشتر دوست داشته و با تمام کاستی‌ها خود را بپذیرید. این کتاب برای تمام افرادی که خود و ارزش خود را از یاد برده‌اند بسیار تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب انگیزشی : معرفی ۷ کتاب برتر انگیزشی که به فارسی ترجمه شده‌اند

۴)  اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

 

تعداد صفحات: ۲۹۶

کتاب‌های دامیز که در ایران با عنوان به زبان آدمیزاد ترجمه شده‌اند، از محبوب‌ترین کتاب‌ها به حساب می‌آیند. ایده این کتاب‌ها این است که مطالب مورد نظر را آنقدر به زبان آسان بیان کنند تا تمام افراد جامعه بتوانند به راحتی موضوع‌های مطرح شده را درک کنند.

کیت برتون و برینلی پلتز در این کتاب خوانندگان را با ۰ تا ۱۰۰ اعتماد به نفس آشنا کرده و به آن‌ها می‌آموزند که چگونه فردی با اعتماد به نفس باشند. شما به کمک این کتاب می‌آموزید که دقیقاً منظور از اعتماد به نفس چیست و با چه روش‌هایی می‌توان آن را افزایش داد. نویسندگان این کتاب، مربی و رفتارشناس‌هایی هستند که تمام تلاش خود را در جهت آموزش کسب اعتماد به نفس در این کتاب به کار برده‌اند. این کتاب، یکی از مطرح‌ترین کتاب‌های اعتماد به نفس است که با خواندن آن با سرعتی چشمگیر، در مسیر رسیدن به اعتماد به نفس حرکت خواهید کرد.

۵)    کتاب جرأت داشته باش: راه‌های افزایش اعتماد به نفس

تعداد صفحات: ۳۵۲

فردریک فانژه روان پزشک مشهور فرانسوی، درباره کتاب خود می‌گوید: (( به عنوان یک روان‌پزشک، متوجه شدم که کمبود اعتماد به نفس، مشکل اصلی تمام افرادی است که اقدام به درمان کرده‌اند. رنج‌های عاطفی یا شغلی بی شماری از این کمبود اعتماد به نفس ناشی می‌شود: ترس از انجام کارهای اشتباه، ترس از قضاوت شدن، ترس از دوست داشتن و دوست داشته شدن. اعتماد به نفس پیش‌تر یک ویژگی ذاتی تلقی می‌شد، امروزه دیگر سرنوشتی گریزناپذیر نیست: اکنون امکان تغییر وجود دارد. می‌توانید اعتماد به نفس خود را به ‌دست آورید حتی اگر تاکنون احساس می‌کردید که آن را نداشته‌اید)). هدف او از نوشتن این کتاب، این است که افراد خود را از کمبود اعتماد به نفس نجات داده و بیشتر خودشان را دوست بدارند. این کتاب نتیجه‌ای از تجارب پزشکی وی در طول سالیان متمادی بوده و راهنمای خوبی برای همگان می‌باشد.

اعتماد به نفس عاملی موثر در موفقیت‌های فردی

اعتماد به نفس بالا به ما کمک می‌کند تا به دنبال رویاها و اهداف خودمان برویم و از قضاوت‌های دیگران ناراحت نباشیم.

خودباوری یا اعتماد به نفس یکی از شرایط روانی است که شخص در آن به خاطر تجربه‌های قبلی، به توانایی‌ها و استعدادهای خود در موقعیت انجام کارها به طور موفقیت آمیز اعتماد و باور دارد. داشتن اعتماد به نفس بالا، نقش بسیار حیاتی در توسعه و پیشرفت موفقیت‌های یک فرد ایفا می‌کند. در این نوشته ما سعی کردیم تا ۵ تا از بهترین کتاب‌های این حوزه را برای شما معرفی کنیم.

آیا شما تجربه خواندن این کتاب‌ها یا کتاب‌های مشابه در زمینه اعتماد به نفس را داشته‌اید؟ در عمل چه تاثیری بعد از مطالعه این کتاب‌ها در زندگی خود مشاهده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.