بهترین کتاب انگیزشی

بهترین کتاب انگیزشی : معرفی ۷ کتاب برتر انگیزشی که به فارسی ترجمه شده‌اند

همه ما انسان‌ها در دوران‌های مختلف زندگی احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنیم. یکی از حس‌هایی که باعث  سکون در زندگی می‌شود، بی‌انگیزگی است. ممکن است روزهایی پیش آید که حال‌مان خوب نباشد. اما اگر این بی‌انگیزگی ادامه‌دار باشد، یا تأثیر زیادی روی فعالیت‌هایمان بگذارد، باید چاره‌ای برایش اندیشیده شود. گوش دادن به پادکست‌های انگیزشی و یا دیدن ویدیوهای انگیزشی می‌تواند کمک بزرگی برای تغییر حال باشد. در این میان اما یکی از تأثیرگذارترین روش‌های برای یافتن انگیزه و ادامه مسیر، خواندن کتاب‌های انگیزشی است. اگر شما روزانه فقط چند صفحه از مطالعه یک کتاب انگیزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، به صورت مستمر با جملاتی تأثیرگذار در این زمینه مواجه خواهید بود. لذا احتمال اینکه انگیزه شما کاهش یابد در حالت کلی بسیار پایین می‌آید. حتی اگر انگیزه‌تان را از دست دهید، کافی است سراغی از کتاب خود گرفته و جملات تأثیرگذار آن را مرور کنید. در ادامه لیستی با عنوان بهترین کتاب انگیزشی تهیه شده است که به شما کمک می‌کند تا در زندگی خود بتوانید انگیزه خودتان را افزایش دهید.

اما آیا خواندن هر کتابی ارزشش را دارد؟ قطعاً بیشتر کتاب‌ها برای تأثیرگذاری بر روی انسان‌ها نوشته شده‌اند و حتماً خواندن آنها خالی از لطف نیست. اما با توجه به فرصت کم و محدود، ممکن است شما قادر به خواندن تمام این کتاب‌ها نباشید. با این حال اگر از ما بپرسید که بهترین کتاب انگیزشی که باید خواند کدام است، نمی‌توانیم فقط به یک کتاب بسنده کنیم. از این رو برای پاسخ به این سؤال ما در ادامه ۷ کتاب از بهترین کتاب‌های انگیزشی را با توضیحی اجمالی برایتان آورده‌ایم، تا خود کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

معرفی ۷ کتاب که می‌توان به آن‌ها لقب بهترین کتاب انگیزشی را داد!

در ادامه ۷ کتاب که می‌توانند بهترین کتاب انگیزشی از دیدگاه‌های مختلف باشند، برایتان معرفی شده است. توصیه می‌شود که مطالعه این کتاب‌ها را در برنامه مطالعه‌ای خود قرار دهید. لازم به ذکر است، این لیست ترتیب خاصی ندارد و شما با توجه به تجربه خود از کتاب، هریک از این کتاب‌ها را می‌توانید بهترین کتاب انگیزشی خود بنامید.

۱) انسان در جستجوی معنا

 

بهترین کتاب انگیزشی : کتاب انسان در جستجوی معنا

تعداد صفحات: ۲۵۵

روانپزشک ویکتور فرانکل در مورد عمق تجربه خود از زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان در جنگ جهانی دوم صحبت می‌کند. او در این کتاب، درسی که در مورد بقاء معنوی آموخته است را توصیف می‌کند. فرانکل با استدلال قانع کننده‌ای نشان می‌دهد که اجتناب از رنج کاری واقع‌بینانه نیست. با این وجود، نشان می‌دهد که با انتخاب چگونگی کنار آمدن با آن رنج و معنایی که می‌توان به آن بخشید، توانایی حرکت به جلو با اهداف جدید را خواهیم داشت. انسان در جستجوی معنا یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌ها در آمریکا معرفی شده و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به بیست و چهار زبان زنده دنیا به فروش رسیده است.

۲) کیمیاگر

 

بهترین کتاب انگیزشی : کتاب کیمیاگرتعداد صفحات: ۱۷۸

این اثر بی‌نظیر از پائلو کولیو از نظر بسیاری از افراد بهترین کتاب انگیزشی شناخته شده است. این کتاب داستانی شگفت انگیز درباره سفر یک چوپان جوان در جستجوی گنج است. سفری که در واقع، سفری به سوی کشف خود است. در این رمان کلاسیک ترکیبی از عرفان و خرد دیده می‌شود. شده است که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. این کتاب شما را تشویق می‌کند تا به صدای قلب خود گوش داده و فرصت‌های بی‌نظیرتان در زندگی را بشناسید.

۳) تختخوابت را مرتب کن

بهترین کتاب انگیزشی : کتاب تختت را مرتب کن

تعداد صفحات: ۱۰۴

ویلیام اچ مک ریون در این کتاب به شما نشان می‌دهد که برای تغییر دادن دنیا باید از انجام کارهای به ظاهر ساده و بی‌اهمیت چون مرتب کردن رختخواب خود شروع کنید. این کتاب در ۱۰ فصل به ۱۰ درس مهم پرداخته است. ویلیام این درس‌ها را در یک سخنرانی انگیزشی در سال ۲۰۱۴ در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه تگزاس برای دانشجویان ارائه کرده است. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه هر شخص می‌تواند با کمک این ۱۰ درس برای بهتر کردن خود و دنیای اطراف خود تلاش کند.

بیشتر بخوانید: کتاب‌های موفقیت: لیستی از بهترین کتاب‌ها برای دستیابی به اهداف بزرگ

۴) بنویس تا اتفاق بیفتد

 

بهترین کتاب انگیزشی : کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

تعداد صفحات: ۲۰۰

این کتاب اثر خارق‌العاده دکتر هنریت کلاوسر است. این کتاب که در ۲۰ فصل نوشته شده است نشان می‌دهد که  چطور افراد مختلف با نوشتن خواسته‌هایش، به آنها رسیده‌اند. به عقیده نویسنده نوشتن حتی می‌تواند به شما در درک آنچه می‌خواهید کمک کند. این کتاب پر از نکات و راهنمایی‌های ساده است که در صورت گوش فرا دادن و عمل کردن به آنها مطمئناً گامی مهم در راستای اهداف خود برداشته‌اید.

۵) سه‌شنبه‌ها با موری

 

بهترین کتاب انگیزشی : کتاب سه شنبه ها با موری

تعداد صفحات: ۱۹۹

بی شک این کتاب یکی از خارق‌العاده‌ترین آثار انگیزشی است. کتابی از زبان موری استاد میچ آلبوم، نویسنده کتاب، است که از بیماری نادر رنج می‌برد. زندگی و شیوه نگرش موری در سال‌های آخر زندگی خود مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار گرفته بود. این کتاب نیز سخنان باارزش و توصیه‌های مهم وی برای استفاده هرچه بیشتر از لحظات زندگی و لذت از آن را در خود دارد. سه‌شنبه‌ها با موری قطعاً اثری است که می‌تواند در نگاه بسیاری از مردم جهان بهترین کتاب انگیزشی باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ کتاب معروف روانشناسی موفقیت که حتماً باید بخوانید.

۶)  خودت را به فنا نده

بهترین کتاب انگیزشی : خودت را به فنا نده

تعداد صفحات: ۱۳۶

 

کتاب خودت را به فنا نده  به شما در توانمندسازی خود کمک می‌کند. صداقت گری جان بیشاپ، نویسنده این کتاب، با مخاطب یکی از ویژگی‌های جذاب کتاب به شمار می‌آید. در همان ابتدای کتاب نویسنده به این موضوع اشاره کرده است که اگر فرد دل‌نازکی هستید، باید بدانید که لحن او گاهی بسیار تند است و نباید به دل بگیرید! در سالی که گذشت این کتاب در ایران یکی از مطرح‌ترین و پرسروصداترین کتاب‌ها بوده است.

 

۷) قانون ۵ ثانیه

بهترین کتاب انگیزشی : کتاب قانون ۵ ثانیه

تعداد صفحات: ۲۰۰

مل رابینز در این کتاب تصمیم دارد با راه‌کاری ساده شما را به فردی که همواره در راستای اهدافش قدم برمی‌دارد، تبدیل کند. قانون ۵ ثانیه مل رابینز از این قرار است که لحظه‌ای که می‌خواهید کاری در راستای رسیدن به اهداف خود انجام دهید، از ۱ تا ۵ شمرده و شروع به انجام کار موردنظرتان کنید. در غیر اینصورت مغز شما مانع انجام این کار خواهد شد. این کتاب که به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی شناخته شده است، می‌توان راهنمای شما برای حرکت در جهت اهداف‌تان شود.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ کتاب برتر در حوزه موفقیت

 

ما در این مقاله ۷ کتاب مهم انگیزشی که در سراسر جهان و به زبان‌های مختلف به فروش رفته‌اند را برایتان معرفی کردیم. اگر شما هریک از این کتاب‌ها را قبلاً مطالعه کرده‌اید، نظر خود را برای ما بنویسید. همانطور که اشاره شد، کتاب‌های انگیزشی بسیاری وجود دارند؛ لذا اگر کتاب دیگری نیز وجود دارد که به نظر شما می‌تواند بهترین کتاب انگیزشی باشد، برای‌ ما بنویسید.

برگرفته از
lifehack

 

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان