کسب‌ و کار در منزل

۱۲ ایده کسب‌ و کار در منزل: کسب درآمد از منزل

داشتن یک کسب‌ و کار در منزل می‌تواند یک استراتژی عالی برای افراد کارآفرین باشد. امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که در حال پیش بردن یک کسب‌ و کار در منزل به ‌صورت آنلاین هستند. این کار به شما اجازه می‌دهد تا یک کسب و کار اینترنتی پر رونق را از اتاق نشیمن خود پیش ببرید. در این بخش ما سعی می‌کنیم ایده‌های جالب توجهی به ‌شما بدهیم تا از آن طریق بتوانید یک کسب و کار در منزل خود راه اندازی کنید. به‌ یاد داشته باشید ایده‌های ما بسیار ساده می‌باشند که برای افراد مختلف با شرایط مختلف و محیط‌های زندگی مختلف می‌تواند جنبه‌های متفاوتی داشته باشد. منظور ما در اینجا فقط دادن راهنمایی‌هایی هوشمندانه است که شما با توجه به ‌علاقه‌مندی و شرایط خود می‌توانید آن‌ها را تغییر داده یا از آن‌ها الهام بگیرید.

 ۱.  کسب و کارهای وابسته به‌ شبکه‌های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام

امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین یا به عبارتی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران می‌باشد و در صورتی بتوانید مهارت‌هایی را در حوزه اینستاگرام کسب کنید، می‌توانید درآمد خوبی را از این شبکه‌ اجتماعی کسب کنید. شما می‌توانید محصولات یا خدماتی را که در آن متخصص هستید را در اینستاگرام به فروش برسانید. یکی دیگر از موارد مورد توجه جهت کسب درآمد از اینستاگرام، افزایش فالوور در اینستاگرام و شناخته شدن به عنوان اینفلوئنسر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که اینفلوئنسر مارکتینگ شما را با شکست مواجه می‌کند.

 ۲.  وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی تنها یک فعالیت سرگرم کننده‌ی آنلاین نیست که شما می‌توانید از طریق آن اتفاقات روزمره یا افکار خود را با دیگران به ‌اشتراک بگذارید، بلکه وبلاگ نویسی یک ایده‌ی کسب‌ و کار در منزل بسیار هوشمندانه می‌باشد. شما می‌توانید با داشتن یک وبلاگ که از جمعیت مخاطبان بسیار خوب وفادار تشکیل شده و هم‌چنین با مشارکت چند شرکت تبلیغاتی، از طریق پست‌های پشتیبانی شده، درآمد مناسبی به ‌دست بیاورید. به ‌یاد داشته باشید کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی اصلاً کار آسانی نیست اما اگر علاقه‌مند به‌ این کار هستید می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

کسب‌ و کار در منزل۳. فروش انواع محصولات در بعضی از سایت‌های فروش

اگر به ‌اندازه‌ی کمی هم علاقه‌مند به‌ کارهای خلاقانه یا فروش محصولات کوچک و بزرگ باشید می‌توانید از طریق سایت‌هایی که برای فروش محصولات مختلف در نظر گرفته می‌شود اقدام کنید. برای مثال افراد زیادی وجود دارند که همیشه وقت کافی برای خرید هدایای ویژه برای افراد مورد نظر خود ندارد و به ‌همین خاطر از سایت‌های مختلف و به ‌صورت آنلاین اقدام به ‌خرید هدایای خود می‌کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازمندی‌های مشتریان یا یک گروه خاص، اقدام به ‌فروش هدایا یا نیازمندی‌های کالاهای کوچک و بزرگ آن‌ها کنید.

۴.  فروشندگی در اینستاگرام یا فروشگاه‌های معتبر اینترنتی

اگر شما جزء افراد خلاق هستید که می‌توانید وسایل خلاقانه‌ای را تولید کنید می‌توانید با کمی خلاقیت و کسب تجربه و همین‌طور مقداری صبوری به عنوان یک برند ارزشمند در حوزه وسایل خلاقانه و دست‌ساز شناخته شوید و از این طریق به درآمد مناسبی برسید. حتی شما می‌توانید با استفاده از وسایل قدیمی که بعضی از خانواده‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، کسب درآمد کنید. برای موفقیت در این نوع کسب‌وکار در منزل شرط لازم موفقیت داشتن خلاقیت است. محصولات تولید شده خود را می‌توانید از طریق اینستاگرام یا برخی فروشگاه‌های معتبر آنلاین به فروش برسانید. برای شناسایی این سایت‌ها کافی است در اینترنت جستجو کنید. این نکته را مد نظر داشته باشید که نظرات کاربران را هم حتماً مطالعه کنید تا از میزان مقبول بودن فروشگاه و نحوه رفتار فروشگاه با کاربران آگاه باشید.

۵. مترجم حضوری

اگر از نعمت دو ‌‌زبانه بودن برخوردار هستید یا در صورت داشتن یک زبان خارجی دیگر مثل انگلیسی یا هر زبان دیگری می‌توانید با ارائه‌ی این نوع از استعداد و مهارت خود در شبکه‌های اجتماعی از افرادی که برای مدت کوتاهی به ‌شهر یا منطقه‌ی شما جهت بازدیدهای کاری یا تفریحی می‌آیند مشتری جذب کنید. امروزه افرادی که اغلب برای تفریح و گردش و همین‌طور کار به ‌شهر دیگری می‌روند نیازمند مترجم‌های محلی کوتاه مدت هستند تا بتوانند هم از خدماتی مانند آشنا بودن به‌ محیط شهری و هم از خدمات زبان دوم آن‌ها استفاده کنند. مترجم حضوری در کشورهای پیشرفته با استقبال بسیار زیادی روبرو است و در ایران نیز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشورمان، افراد زیادی تمایل دارند تا ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

 ۶. مدیریت رسانه‌های اجتماعی

اغلب  کسب و کارها اعم از کسب‌ و کار در منزل و کسب و کارهای دیگر از اهمیت حفظ حضور رسانه در کار خود با خبر هستند، اما هر کسی نمی‌تواند یک مدیر رسانه‌ای بسیار خوب تمام وقت در اختیار داشته باشد. شما می‌توانید با معرفی خود به‌ عنوان یک مدیر رسانه‌ا‌ی اجتماعی بسیار خوب روزهای خود را با ارسال پیام‌هایی در تلگرام و به ‌اشتراک گذاشتن عکس‌های اینستاگرامی صرف کنید. بدین ترتیب از یک کسب‌ و کار در منزل خوب لذت ببرید که درآمد مناسبی هم خواهد داشت.

 ۷. طراحی وب

توسعه و طراحی وب یکی دیگر از مهارت‌هایی است که شما می‌توانید با صرف مقدار کمی زمان در منزل از یک زندگی معقول از لحاظ مالی برخوردار شوید. همه‌ی افراد در طول زندگی خود به ‌وب نیاز پیدا می‌کنند. اگر شما از دانش فنی کافی برخوردار باشید می‌توانید به‌ راحتی از طریق طراحی و توسعه وب از کسب و کار آنلاین خود لذت ببرید.

 ۸. کتاب الکترونیکی

شما می‌توانید یک کتاب از مجموعه‌ی مطالب و گزینه‌های  ضروری که از قبل و از طریق نویسندگان دیگر با همکاری ناشران بزرگ چاپ شده، ایجاد کنید و در صورتی که بتوانید از موضوع خاصی که نسبت به‌ آن تخصص دارید کتاب الکترونیکی خود را جمع‌آوری کنید، می‌توانید به ‌فروش فوق العاده دست پیدا کنید.

 ۹.  مشاوره

اگر از جمله افرادی هستید که تجربه‌ی خوبی در امر کسب‌ و کار در منزل دارید، شما می‌توانید با استفاده از دادن مشاوره به ‌افرادی که به ‌تازگی می‌خواهند این راه کسب‌ و کار در منزل را تجربه کنند، کمک کنید و بدین ترتیب بتوانید با در اختیار گذاشتن تجربیات خود در اختیار این گونه افراد، از درآمد مناسبی در منزل خود برخوردار باشید.

 ۱۰. طراح گرافیک

بسیاری از شرکت‌ها به‌ دنبال طراحان گرافیک آزادکاری( فریلنسر) هستند که برای آنها لوگو، سربرگ سفارشی ینفوگراف یا وب‌سایت طراحی کند. با توجه به ‌استعداد‌های بصری دیجیتالی که امروزه بسیار ارزشمند حساب می‌شوند‌، طراحان گرافیک دارای فرصت‌های زیادی برای درآمدزایی از راه دور و از طریق کسب‌ و کار در منزل هستند.

۱۱. نگهداری از حیوانات خانگی

بسیاری از افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند از آن‌ها به‌عنوان اعضای فامیل خود یاد می‌کنند و آن‌ها را به‌ حدی دوست دارد که اجازه نمی‌دهند برای آنها هیچ گونه مشکلی به‌وجود بیاید. اما همیشه تمام افراد فرصت کافی برای نگهداری یا دادن خدمات مناسب به‌ حیوانات خانگی خود را ندارند، حتی بعضی از آن‌ها مجبورهستند به‌ مسافرت‌های کوتاه یا بلند مدتی بروند که امکان حمل حیوانات خانگی را با خود ندارد. شما می‌توانید از طریق دادن آگهی‌هایی بر روی صفحات مجازی، آمادگی خود را برای حفظ، نگهداری یا همین‌طور دادن خدمات جانبی مانند آرایش یا پیاده روی در طول روز به ‌حیوانات خانگی آن‌ها، از درآمد بسیار خوبی برخوردار باشید. این شغل در کشورهای دیگر به عنوان یک شغل رسمی شناخته می‌شود ولی در صورتی که تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی دارید کافی است با تعدادی از صاحبان حیوانات خانگی آشنایی داشته باشید، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا شما را برای افرادی که نیاز به تخصص شما دارند را معرفی کنند.

۱۲. هر نوعی از مهارت یا استعداد فردی

تمام افراد دارای نوعی از مهارت‌های فردی با استعداد‌های خاص هستند که هرگز از آن‌ها استفاده بهینه نمی‌کنند. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که دارای استعداد خاص یا حتی یک استعداد معمولی هستید اما می‌دانید که می‌توانید از آن به ‌خوبی استفاده کنید، سعی کنید به‌ آموزش آن بپردازید. این می‌تواند شامل هر مهارت یا استعدادی باشد. از جمله مهارت مانند شیرینی‌پزی یا درست کردن جعبه‌های کادو یا هر مهارت کوچک یا بزرگ دیگری که می‌تواند برای افرادی مانند خودتان جذاب باشد.