کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل

مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب و کار اینترنتی در منزل یک روش درآمدزایی برای افرادی است که بنا به‌ دلایل زیادی دوست دارند در منزل کار کنند یا توانایی خروج از منزل را ندارند. شاید باورش سخت باشد اما امروزه کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل می‌تواند از جمله مشاغل با درآمدهای بسیار بالا به‌ حساب می‌آید.

مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل

۱- یک نیاز را شناسایی کنید و سعی کنید آن را برآورده کنید.

۲- طراحی و ساخت یک وب‌ سایت آسان را برای شروع انتخاب کنید.

۳- از موتورهای جستجوگر قابل اعتماد برای مشخص کردن ترافیک سایت خود استفاده کنید.

۴-  مهارت، کارشناسی یا تخصص خود را در کاری به‌ گوش مخاطبان برسانید.
۵- مخاطبان و مشتریان خود را از طریق ایمیل یا صفحات اجتماعی پیگیر باشید.
۶- درآمد خود را از طریق فروش یا ارائه‌ی خدمات بهتر، همیشه در حال افزایش نگه دارید.

برای شروع به‌  شما توصیه می‌کنیم که با چشمانی باز و دیدی موشکافانه به‌ جستجوی بازار آینده‌ی کسب و کار خود بپردازید. شما می‌توانید به‌ مانند یک روانشناس عمل کرده و نیازمندی‌های اخیر گروه مخاطبان خود را کشف کنید. اینترنت می‌تواند در این نوع تحقیقات بازار به‌ شما کمک های زیادی کند. می‌توانید به‌ انجمن‌های آنلاین مراجعه کرده و از مردم درباره نیازمندی‌ها و مشکلات‌شان نظرسنجی‌های کلی انجام دهید. بازدید کنندگان بالقوه خود را که از سایت‌های شما به‌ صورت پیوسته دیدن می‌کنند را در لیست اصلی مخاطبان خود قرار دهید. همیشه سعی کنید تحقیقات کلیدی را برای پیدا کردن نیازمندی‌های کلیدی، از تعداد افراد بیشتری انجام دهید؛ اما این را هم به‌ یاد داشته باشید که با سایت‌های بزرگ در شروع کار رقابت نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار موفق خانگی

تعریف کسب‌وکار خانگی

کسب‌وکار خانگی یا کسب‌وکار مبتنی بر خانه یک کسب‌وکار کوچکی است که از خانه توسط صاحب کسب‌وکار مدیریت می‌شود.

اهمیت کسب‌وکار خانگی

اگر چه این نوع کسب‌وکارها بخش پنهان و غیر رسمی اقتصاد هستند، اما نقش قابل توجهی در ثروت و رشد اقتصادی یک جامعه و توسعه سرمایه اجتماعی جامعه دارند. برخی از اندیشمندان معتقدند که این نوع کسب‌وکارها فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کنند و سبب خود اشتغالی در راستای رفع کاستی‌ها و تامین نیازهای محلی یک اقتصاد می‌شود و توسعه پایدار اقتصادی را ایجاد می‌کنند.

مزایای کسب‌وکار خانگی

۱- صرفه‌جویی در رفت‌وآمد

۲- کاهش هزینه‌ها

۳- مالیات بر درآمد

۴- زمان بیشتر با خانواده

معایب کسب‌وکار خانگی

۱- محدودیت فرهنگی و قانونی

۲- شاید نتوانید کسب‌وکار خود را به صورت کسب‌وکار خانگی تبدیل کنید.

۳- انزوا و مسائل مربوط به آن

 

کسب و کار اینترنتی در منزل می‌تواند در ابتدای امر وسوسه برانگیز باشد اما اگر قوانین و پروسه‌ی آن را به‌ درستی انجام ندهید حتی در بعضی از موارد می‌تواند برای شما مشکل‌ساز هم باشد.
به‌ شما توصیه می‌کنیم مانند یک روانشناس حرفه‌ای مشتریان خود را از زمانی که اعلام نیازمندی می‌کنند تا زمانی که به‌ مرحله‌ی خرید یک محصول می‌رسند تحت نظر داشته باشید. برای داشتن یک کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل شما نیازمند این هستید که بتوانید علاقه‌ی عده زیادی را به‌ محصول مورد نظر خود جلب کنید و به‌ خودتان به‌ عنوان یک فروشنده یا ارائه‌ی دهنده خدمات اعتبار خاصی ببخشید. سعی کنید از بازخورد افراد نسبت به‌ خدماتی که به‌ آن‌ها ارائه می‌کنید باخبر باشید. به‌ عنوان یک کسب و کار اینترنتی در خانه باید بتوانید بعد از اینکه بازار محصول خود را به‌ دست آورید و مشخص کردید روند فروش خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید با داشتن و طراحی یک وب سایت کوچک خانگی برای خود به‌ راحتی به‌ فروش محصولات خود فکر کنید. آدرس‌های ایمیل و سایر آدرس‌های موجود در شبکه‌های مجازی برای شما در این مرحله می‌تواند بسیار مفید باشد.

کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل

به‌ یاد داشته باشید وب سایت شما مرکز کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل شما است، بنابراین باید سعی کنید یک وب سایت جذاب برای مشتریان خود آماده کنید. از انواع موتورهای جستجوگر برای هدایت مشتریان به‌ سمت وبلاگ خود استفاده کنید. تبلیغات ساده یا یک شعار تبلیغاتی مناسب با رنگ‌های جالب برای صفحه خود انتخاب کنید. سعی کنید خودتان را با لینک‌های مشابه در ارتباط قرار دهید. این می‌تواند در موتورهای جستجوگر میزان دیده شدن شما را بهبود بخشد. سعی کنید در هنگام ارائه‌ی خدمات و درآمدزایی از کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل، خدمات رایگان را هم مانند آموزش و دادن اطلاعات روزمره به‌ مشتریان‌تان هدیه دهید.
درست است که به‌ عنوان یک کسب و کار اینترنتی در منزل نیازمند تمام شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان خود هستید اما باید دقت کنید که قدرت فعلی ایمیل از سایر شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر است. می‌توانید لیست مخاطبان خود را از طریق ایمیل مورد خطاب قرار دهید. بازاریابی با ایمیل ارزان‌تر و موثرتر از چاپ، تبلیغات تلویزیونی، رادیو یا سایر انواع تبلیغات است. ایمیل می‌تواند یک رابطه‌ی دو طرفه قابل اعتماد بین شما و مشتریان‌تان باشند و اگر آن‌ها دارای یک نقطه نظر راجع به‌ کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل شما هستند می‌توانند با فرستادن ایمیل از طریق آدرسی که با آن‌ها در ارتباط هستید نظرات خود را به‌ شما برساند.
به‌ یاد داشته باشید که تحقیقات بازار یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی می‌باشد و شما می‌توانید با دانستن میزان مشتری‌های واقعی خود به‌ میزان رونق دادن به‌ کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل بیافزایید. طبق تحقیقات حدود ۳۶ درصد از افرادی که از شما خریداری می‌کنند مجدداً برای خرید به‌ شما مراجعه خواهند کرد. شما باید بتوانید روی این ۳۶ درصد سرمایه‌گذاری متفاوتی نسبت به‌ بقیه مردم انجام دهید. پس از خرید می‌توانید در صفحه خود یک ایمیل تشکر یا یک پیام تشکر از طریق اس‌ام‌اس یا شبکه‌های رایج بین کاربران استفاده کنید. این پیام حاوی جملات تشکرآمیز است که کاربران را به خرید دوباره شما ترغیب می‌کند.

شاید روش‌های بازاریابی و یا کسب و کار اینترنتی در منزل در طول سالیان اخیر دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده باشد اما اصول، چگونگی شروع و رشد این کسب و کار آنلاین تغییر نکرده است. تنها توصیه‌ی ما به‌ شما این است که به‌ دنبال یک کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل بادوام و دنباله‌دار بروید. اگر آشنایی درستی با اینترنت دارید می‌توانید تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی نیازمندی‌های مشتریان انجام دهید و با انتخاب گروه مخاطبان صحیح و شروع یک کسب‌ و‌ کار اینترنتی در منزل دائمی، به‌ کسب درآمد مناسب از این طریق بپردازید.

توصیه‌ی آخر ما به‌ شما این است که همیشه و در همه حال به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه از تغییر و تحولات بازار باشید.