۷ ایده کاربردی و آسان کسب و کار اینترنتی

شاید در ابتدای امر ایده کسب و کار اینترنتی یک ایده‌ی آسان بنظر بیاید اما باید بدانید هر ایده‌ای برای اینکه به‌ مرحله‌ی عمل برسد باید قابل دستیابی هم باشد. شاید شما در حال حاضر شغلی داشته باشید که بتواند هزینه‌های زندگی‌تان را تامین کرده و در حد نرمال برای خود و خانواده‌تان رفاه داشته باشد؛ اما باید به‌ شما بگوییم بسیاری از افراد هستند که از زندگی‌های بسیار معمولی و حتی پایین‌تر اقدام به‌ کسب و کار اینترنتی کرده و دست آخر درآمد و میزان رفاه آن‌ها به‌ حدی بالا رفته که کار فعلی خود را کاملاً کنار گذاشته‌اند و حتی توانسته‌اند سایر اعضای خانواده را هم متقاعد کنند تا به‌ کسب و کار اینترنتی بپردازند. برای همین اگر شما ایده‌ی کسب و کار اینترنتی در سر دارید باید به‌ شما بگوییم فردا دیر است، همین امروز اقدام به‌ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود کنید.

ما در این قسمت سعی می‌کنیم به‌ شما ایده‌های جدیدی از کسب و کار اینترنتی را ارائه کنیم تا شاید آنچه که در ذهن‌تان است بتواند شکل و رنگ واقعی‌تری به‌ خود بگیرد

۱. یک وب‌لاگ بسازید و شروع به کسب درآمد کنید.

داشتن یک وب‌لاگ مفید و کاربردی از جمله کسب و کارهای اینترنتی بسیار محبوب و پردرآمد می‌باشد؛ اما  شاید بپرسید که چگونه می‌توانید یک وبلاگ نویس شوید. باید به‌ شما خبر خوبی بدهیم و آن هم این است که این‌ سال‌هابهترین سال ممکن برای شروع به‌کار وب‌لاگ نویسی می‌باشد. چرا که سیستم‌های آموزشی بسیار زیاد و آسانی در دسترس شما وجود دارد. وب‌لاگ نویسی از جمله کارهای پر درآمد این سال‌ها به‌ حساب می‌آید. برای وب‌لاگ نویسی موفق شما باید همیشه بتوانید مطالب را به‌ طور پیوسته ایجاد کرده و هم‌چنین محتواهایی با موضوعات آموزش، اطلاع رسانی یا سرگرمی به‌ افراد ارائه دهید. به‌ عبارت دیگر هنر شما در این کسب و کار اینترنتی جلب علاقه افراد به‌ صفحه خودتان است.

هم‌چنین شما می‌توانید چیزی را از طریق صفحه وب‌لاگ خود تبلیغ کرده و به‌ فروش برسانید. این می‌تواند فضای تبلیغاتی، محصولات مختلف، محصولات دیجیتالی، پست‌های تامین شده یا حمایت شده، آموزش کتاب‌های الکترونیکی و سایر خدمات باشد. این ایده کسب و کار اینترنتی می‌تواند بسیار سودآور و همین‌طور آسان باشد، چرا که شما حتی در طول سفرهای کوتاه و بلند مدت خود هم می‌توانید در اوقاتی که به‌ دست می‌آورید به‌ ادامه‌ی فعالیت خود در زمینه وب‌لاگ نویسی بپردازید.

۲. شروع به بازاریابی بکنید.

به طور کلی بازاریابی وابسته به روند کسب‌وکار و مقدار کمیسیون و درصدی است که از میزان فروش خود به دست می‌آورید، است. در بازاریابی شما می‌توانید محصولاتی را تبلیغ کرده و کمیسیون خود را دریافت کنید. برای مثال می‌توانید محصولاتی مانند کتاب‌های الکترونیکی، سایت‌های عضویت، فیلم‌های ویدئویی و غیره را تبلیغ کنید. اگر بتوانید کسب و کار اینترنتی پر رونقی داشته باشید حتی تا پنجاه درصد از سود فروش را می‌توانید به‌ صورت کمیسیون دریافت کنید.

۳. یک محصول یا دروه‌ی آموزش دیجیتال طراحی کنید.

ایجاد یک محصول دیجیتالی یا دوره‌ی آموزشی آنلاین یک کسب و کار اینترنتی تخصصی است که تقریباً شبیه نوشتن یک کتاب می‌باشد. در واقع شما تخصص خود را از طریق آموزش آنلاین به‌ دیگران انتقال می‌دهید. شما می‌توانید گروه مشتریان خود را از طریق وب سایت خود و هم‌چنین لیست افراد موجود در ایمیل‌تان جذب کنید. اما اگر از جمله افراد کم مخاطب روی صفحات مجازی هستید به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی روش‌های جذب مخاطب به‌ صورت گروهی را یاد بگیرید تا بتوانید با داشتن مخاطبان زیاد شانس کسب و کار اینترنتی خود را بالا ببرید.

۴. یک سایت تجاری ایجاد کنید.

یکی از بهترین راه‌های کسب و کار اینترنتی ایجاد فروشگاه الکترونیکی می‌باشد. شما باید بتوانید به‌ صورت یک بازاریاب حرفه‌ای به‌ میزان علاقه‌مندی مشتری، بالا رفتن کیفیت محصولات و درآمد زایی فکر کنید. اما به‌ یاد داشته باشید که برای داشتن یک تجارت الکترونیک موفق و کسب و کار اینترنتی پر‌رونق شما باید بتوانید با بهترین محصولات موجود در بازار رقابت کنید و این کار آسانی نیست. به یاد داشته باشید که در پروسه‌ی کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیکی شما رقبای بسیار زیادی دارید که برخی از آن‌ها می‌توانند از سیستم‌های قدیمی مانند وفاداری مشتری و برخی دیگر از سیستم‌های جدیدی مانند تبلیغاتی پیشرفته در رقابت با شما استفاده کنند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی پر رونق از طریق طراحی سایت‌های تجاری شما باید بتوانید بازار سودآوری را پیدا کنید و برای آن بازار تحقیقات کلیدی انجام دهید. هم‌چنین شما باید بتوانید تمام هزینه‌های ممکن را پیش بینی کرده و آمادگی لازم را برای آن‌ها داشته باشید. شاید در ابتدای امر سود شما کم باشد اما با کمی صبوری و تحقیقات حرفه‌ای می‌توانید تبدیل به‌ یک کسب و کار اینترنتی موفق شوید. کافی است جواب این سوال را به‌ درستی بدانید که آیا محصول که می‌خواهید از طریق تجارت الکترونیک خود به‌ فروش برسانید می‌تواند در بازار موفقیت قابل توجهی از لحاظ جلب رضایت مشتری کسب کند یا خیر.

۵. یک طراح و توسعه‌ی دهنده وب باشید.

یک توسعه دهنده‌ی وب کسی است که می‌داند چگونه یک وب سایت را از به صورت کامل و حرفه‌ای ایجاد کنید. اما برای اینکه بتوانید طراح وب باشید باید برنامه نویسی پیشرفته بدانید. شاید طراحی وب یک کسب و کار اینترنتی تخصصی باشد که در ابتدای امر نیاز به‌ آموزش‌های فراوان دارد اما اگر بخواهید و استعدادش را داشته باشید شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل توجهی کسب کنید.

۶. نوشتن رزومه یا درخواست شغلی حرفه‌ای را یاد بگیرید و یاد بدهید.

مردم همیشه به دنبال مشاغل جدید هستند اما آن‌ها اغلب با نوشتن رزومه و نامه‌های درخواست کار بیگانه‌اند. کسب و کار اینترنتی می‌تواند زیاد هم سخت نباشد چرا که شما با دانستن اطلاعات فردی مشتریان‌تان می‌توانید از سیستم مشابهی استفاده کرده و رزومه‌های حرفه‌ای برای آن‌ها بنویسید. نوشتن روزمه کاری برای متقاضیان یک کسب و کار اینترنتی آسانی است که البته می‌تواند تداوم بسیار زیادی هم نداشته باشد.

۷. یک اپلیکیشین کاربردی را طراحی کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل هر ساله افرایش پیدا کرده است. اگر یک ایده خفن و کاربردی دارید، می‌توانید یک اپلیکیشن کاربردی را طراحی کرده و بعد از مدت کوتاهی این اپلیکیشن را رشد دهید.

طراحی یک اپلیکیشن کاربردی کمک می‌کند تا دانش مورد نیاز خود برای طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن کاربردی را کسب کنید. افراد متخصصی هستند که تمایل دارند تا با افرادی که ایده یک اپلیکیشن کاربردی دارند، همکاری کنند.