پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی

پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی تمام دوران

نکات بسیار مهم و کلیدی برای موفقیت در بازاریابی وجود دارد که هر کارآفرین یا صاحب کسب و کاری باید از آن‌ها خبر داشته باشد تا بتواند مشتریان خود را حفظ کرده و به‌ تعداد آن‌ها بیافزاید. در این نوشتار در نظر داریم تا چند کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی دنیا را به‌ شما معرفی کنیم. کتاب‌هایی که از نظر ما باید در کتابخانه‌ی همه، مخصوصاً کسانی که با کسب و کار و کارآفرینی سروکار دارند وجود داشته باشد. در این لیست که به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی معرفی شده، نکات ارزشمندی درباره استراتژی و تکنیک‌های بازاریابی برای خواننده بیان می‌شود.

۹ مورد از پرفروش‌‌ترین کتاب‌های بازاریابی

۱. گذر از پرتگاه یا عبور از شکاف

با شناسایی تفاوت مابین “نوآوران” و “بازدارنده‌ها” و تمامی تفاوت‌هایی که در مسیر بین این دو وجود دارد، نویسنده این کتاب “آقای جفری مور”، یک نقشه‌ی راه دقیق برای توسعه بازاریابی شما ایجاد می‌کند. در حالی که کتاب وی بر تکنولوژی پیشرفته تمرکز دارد در این کتاب درس‌هایی به‌ شما داده می‌شود که با یادگیری آن‌ها می‌توانید در هر صنعت و کسب و کاری موفق باشید. کتاب گذر از پرتگاه یا عبور از شکاف یک کتاب بسیار کاربردی برای کسب‌وکارها است به طوری که این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی دنیا شناخته می‌شود. 

کتاب عبور از شکاف یا کتاب گذر از پرتگاه

۲.  زندگی “پی تی بارنوم”

شاید فکر کنید ایجاد یک نام تجاری شخصی یا همان برند شخصی کمی خودخواهانه است، اما باید به‌ شما بگوییم “پی تی بارنوم” یکی از موفق‌ترین افرادی بود که توانست در بهبود، ساخت، تقویت و تغییر تصویر عمومی خود بیش از نیم قرن تلاش کرده و تمام جهان را وادار کند تا محصولات او را با چشم تحسین بنگرند. بهترین نقل قولی که از این کتاب می‌شود برای شما آورد این است که او می‌گوید:

“من یک پسر کشاورز و تاجر، یک کارمند و یک مدیر، یک زیردست و یک رئیس بانک بوده‌ام. من مدتی را در زندان و مدت زمان دیگری را در کاخ زندگی کرده‌ام. هم فقر و هم فراوانی را تجربه کرده‌ام. بخش‌های زیادی از تمام قاره‌ها را گشته‌ام و تقریباً با هر گونه انسان، از هر نوع شخصیتی مواجه شده‌ام.”

 

۳. فروش نامرئی

مهم‌ترین تحول اقتصادی در پنجاه سال گذشته مربوط به‌ تغییراتی در ایالات متحده و اروپا از نظر اقتصاد تولیدی و ارائه خدمات بوده است. کتاب فروش نامرئی از جمله بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی دنیا شناخته می‌شود. بنا به‌ نظر نویسنده این کتاب “آقای هری بکویت”، کلید انتقال موفقیت‌آمیز، توانایی نامرئی شما برای ایجاد روابط قوی با افرادی است که با آنها کار می‌کنید.

در بخشی از این کتاب آمده است:

“بازاریابی جدید چیزی بیشتر از یک راه برای انجام کار یا یک روش فکری است. در این نوع از بازاریابی باید بتوانید تا با درک ویژگی‌های متمایز خدمات که به‌صورت نامحسوس و نامرئی اتفاق می‌افتد و با توجه به‌ ماهیت منحصربه‌فرد خدمات و کاربران و همین‌طور زمان محدود آن‌ها باید بتوانید مهم‌ترین تصمیم را برای رفع نیازهای مخاطبان خود در کوتاه‌ترین زمان بگیرید.”

کتاب بازاریابی نامرئی

۴. تاثیر

کتاب “تاثیر” یک راه موثر برای آموزش فروشندگان است. “رابرت ب. سیالدینی” در مورد این که چگونه مردم “بله” می‌گویند و راه‌هایی که شما می‌توانید آن‌ها را به‌ این مرحله برسانید که به‌ شما  “بله” بگویند، صحبت می‌کند. بنابر یک سری از مشاهدات جدید علمی، نویسنده نشان می‌دهد که چگونه اعمال و کلمات شما هم می‌تواند خواسته‌ها و نیازهای مشتریان همکاران و حتی رقبای شما را تحت تاثیر قرار دهد. کتاب تاثیر به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی دنیا شناخته می‌شود. 

در بخشی از این کتاب آمده است:

“گروهی از افراد هستند که به‌ خوبی می‌دانند سلاح‌های نفوذی خودکار چگونه به‌ مردم دروغ می‌گویند و آن‌ها را به‌ گونه‌ای ماهرانه متقاعد می‌کنند تا کارهایی را که دوست دارند انجام دهند. باید از قدرت و تاثیر نفوذ کلام و اعمال خود در کار و در عکس العمل‌های مشتریان خود با خبر باشید.”

 

۵. خرید شناسی

“مارتین لیندستروم”، محقق علوم اعصاب و هنر بازاریابی، توضیح می‌دهد که چگونه همه‌ی آنچه که ما فکرش را می‌کنیم و انجامش می‌دهیم تحت تاثیر نیروهای ذهنی‌مان قرار دارند. او ثابت می‌کند که تمامی این اعمال از طریق علمی قابل اندازه گیری هستند و بعدها می‌توان از این عکس العمل‌ها در کارزارهای بازاریابی استفاده کرد. در نگاه اول شاید کمی تخیلی و ترسناک به‌ نظر بیاید اما باید با نیروی اعصاب و تفکر خود تمرکز کامل روی تمامی کارهایمان داشته باشیم.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

“اگر بازاریابان بتوانند بفهمند که در مغز ما چه اتفاقاتی می‌افتد که ما بر اثر آن تغییر و تحولات یک نام تجاری دیگر را برای دریافت خدمات بر می‌گزینیم، در آینده می‌توانند ذهن ما را بگونه‌ای تحت تاثیر قرار دهند که فقط و فقط مشتری دائم محصولات یا خدمات آنها باشیم.”

کتاب خرید شناسی

۶- جایگاه‌سازی: نبردی در ذهن

جایگاه‌سازی به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با تاثیر گذاری بر روی ذهن مخاطب، محصولی را در ذهن او جای می‌دهد. شما می‌توانید با خواندن این کتاب روش‌های نفوذ در ذهن مصرف‌کنندگان و ساختن جایگاهی در ذهن آنان را به خوبی بیاموزید.

در این نوشته می‌توانید خلاصه کتاب جایگاه‌سازی را مطالعه کنید.

جایگاه‌سازی: نبردی در ذهن

۷. بازاریابی اجاره‌ای (تبدیل غریبه‌ها به دوستان و دوستان به مشتریان)

ست گادین معتقد است که رویکرد بازاریابی در طول زمان‌های گذشته تغییر پیدا کرده است. در گذشته مفهوم بازاریابی آگاهی رسانی اجباری به مخاطب بود است ولی امروزه این مفهوم تغییر کرده است و بسیاری از کاربران انتخاب می‌کنند که در معرض کدام نوع تبلیغات و رسانه‌ها قرار بگیرند و پیام‌های مورد نظر خود را بشنوند.

اکثر کتاب‌های ست گادین به عنوان کتاب‌های پرفروش حوزه بازاریابی شناخته می‌شوند و کتاب بازاریابی اجاره‌ای نیز از یکی بهترین کتاب‌های این نویسنده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

” بازاریاب‌ها تمایل دارند تا پیام‌های بازاریابی خود را در معرض دید شما قرار دهند، آن‌ها برای زنده‌ ماندن محتاج انجام دادن این کار هستند. تنها مشکل این است که آیا شما واقعاً دریافت پیام‌های بازاریابی بیشتر را می‌خواهید یا خیر؟”

کتاب بازاریابی اجاره‌ای ست گودین

۸- بازاریابی چریکی

کتاب بازاریابی چریکی توضیح می‌دهد که چگونه برخی کسب‌وکارها برای تبلیغات و معرفی خود و محصولاتشان نیازمند پصرف مقدار زیادی از پول نیستند و می‌توانند با استفاده از خلاقیت و هزینه‌های کم تاثیر زیادی در افزایش سهم بازار داشته باشند.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی از جمله رویکردهای مفید بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک است. کتاب بازاریابی چریکی جی کن راد لوینسون به عنوان انجیل بازاریابی کارآفرینانه شناخته می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی دنیا است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

“بازاریابی چریکی یا پارتیزانی به شما کمک می‌کند تا تمام جنبه‌های بازاریابی را درک کنید، بسیاری از این روش‌ها را آزمایش کنید، شکست‌ها و نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و موفقیت‌های خود را افزایش دهید. با استفاده از این کتاب شما قادر خواهید بود تا تاکتیک‌های بازاریابی خود را در میدان زندگی واقعی تجربه کنید.”

کتاب بازاریابی چریکی

۹. بدبختی‌های عجیب و غریب و جنون مردم

این کتاب به‌ شما یاد می‌دهد که بازاریابی به‌ معنای درک گروهی از مردم و طرز تفکر آن‌ها است. با تغییرات بزرگی که در طول چند دهه‌ی اخیر در دنیای تکنولوژی رخ داده است، هیچ تغییر و تحول بزرگی نباید تعجب‌ برانگیز باشد. با خواندن مطالب این کتاب شما به‌ راحتی توانایی این را خواهید داشت که درک کنید چگونه گروه خاصی از مردم به‌ ثروت‌های بزرگ می‌رسند و چگونه برندهای خاصی می‌توانند به بالاترین پله‌های فروش صعود کنند.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان

“در این کتاب شما متوجه می‌شوید که چگونه گروه بزرگی از مردم، به‌ طور ناگهانی ذهن خود را بر روی یک شی ثابت می‌کنند و در جستجوی آن از خود رفتاری دیوانه وار نشان می‌دهند. برای مثال میلیون‌ها نفر به‌ صورت گروهی و در یک لحظه واحد تحت تاثیر یک محصول و برند قرار می‌گیرند و به‌ صورتی جنون آمیزی اقدام به‌ خرید و استفاده از آن می‌کنند؛ حتی اگر این جنس از نظر شما به هیچ وجه برای آن‌ها لازم یا حتی مفید ، اما بعد به‌ صورت ناگهانی خدمات یا تولید دیگری وارد بازار شده و دوباره اذهان عمومی به‌ طور وحشیانه‌ای به‌سمت آن کشیده می‌شود.”

 

کتاب Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds