کتاب بازاریابی

۴ کتاب بازاریابی که هر فروشنده‌ای قبل از فروش هر چیزی باید بخواند

یک کارآفرین موفق در توضیحاتی که درباره‌ی خودش می‌دهد می‌گوید: “من اولین کارآفرین موفقی هستم که اعتراف می‌کنم در مورد بازاریابی خیلی چیزها را نمی‌دانم و به ‌خاطر سن کم خود می‌پذیرم که یک تازه کار در این زمینه هستم، یک تازه کار هم در امر زندگی و هم در مقوله‌ای به نام کسب و کار. با وجود موفقیت‌هایی که به ‌ظاهر در این شغل و در امر کارآفرینی کسب کرده‌ام، باز هم نمی‌توانم ادعا کنم که تفاوت‌های ظریف و اصول روانشناختی کسب و کار را درک کرده ام؛ اما باید بگویم سعی می‌کنم تجربه‌های واقعی در کتاب متخصصانی که هنر و علم بازاریابی را باهم تجربه کرده‌اند را کسب کنم و همین‌طور سعی می‌کنم از بسیاری از اطلاعات به‌روز و آنلاین دور نباشم. من سعی می‌کنم همیشه بتوانم یک پیشگویی درست از اتفاقاتی که در آینده بازار می‌افتد داشته باشم و این را از طریق داده‌ها و اندازه گیری‌ها و تجربیات متخصصان از ابتدای شروع کار تا مراحل بعدی آن، انجام می‌ دهم.”

بدیهی است که همه‌ی ما نمی‌توانیم تمام تجربیاتی را که کارآفرینان موفق در طول زندگی خود کسب کرده‌اند را یک شبه به‌ دست بیاوریم، اما می‌توانیم با استفاده از بینش خود و تلفیق آن با تجربیاتی که می‌توان آن‌ها را کسب کرد و بدون صرف و اتلاف وقت بیش از حد یا بدون داشتن هزینه‌ی بالا و انرژی زیاد به‌ همان نتیجه‌های مشابه رسید. به ‌نظر می‌رسد خواندن هر کتاب تجربه‌ی یک زندگی یا یک اتفاق بزرگ از زندگی یک کارآفرین نمونه در این زمینه می‌باشد. ما سعی کردیم در این مقاله، ۴ تا از بهترین کتاب‌های موجود در بازاریابی، فروش، روانشناسی و کسب و کار را دسته بندی کنیم و به‌ ترتیب در خدمت شما قرار دهیم. هر کتاب بازاریابی که برای شما معرفی شده است پر است از استراتژی‌ها و تکنیک‌های دقیق و تجربیات بسیار ملموس از افرادی که سال‌ها پیش راه مورد نظر شما را تجربه کرده و به ‌موفقیت‌های بزرگ رسیده‌اند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تشخیص دهید در کجا باید وارد  بازاریابی شوید و مطمئن باشید که تکنیک‌هایی که در حال اجرای آن هستید مناسب کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید.

در قسمت پایین ما به ‌شما چهار کتاب بازاریابی از بهترین کتاب‌های موجود و از جدیدترین آن‌ها در بازار کسب و کار امروزی را معرفی خواهیم کرد. این کتاب‌ها برای تمامی افرادی که قصد دارند در کسب و کار خود موفق باشند و تبدیل به ‌یک کارآفرین  با تجربه و آینده‌نگر شوند توصیه می‌شود

۱.  تاثیر: قدرت متقاعدسازی. نویسنده “رابرت سیالدینی”

این کتاب بازاریابی فوق‌العاده از تاثیرگذارترین کتاب‌های بازاریابی است. شاید به ‌جرات بتوان گفت که یکی از بیشترین توصیه‌هایی که در طول تاریخ بازاریابی برای خواندن آن شده، کتاب “تاثیر” می‌باشد، زیرا برای این توصیه‌ها دلایل بسیار خوبی وجود دارد. اگر یک مهارت باشد که بتواند شما را به ‌بالاترین سطح مالی خود در کسب و کاری که در حال انجام آن هستید برساند، منبع آن همین کتاب تاثیر از آقای “رابرت سیالدینی” می‌باشد.

هیچ فرقی نمی‌کند که آیا شما یک جفت پدر مادر هستید که تلاش می‌کند تا فرزندان خود زود به ‌رختخواب بروند یا یک مصرف کننده خودرو جدید هستید یا اینکه کارآفرین هستید که سعی می‌کنید یک قرارداد چند میلیارد دلاری را به‌ مرحله‌ی اجرا در بیاورید، هیچ چیزی قدرتمند‌تر از دانستن اینکه چگونه مردم می‌خواهد با شما کار کند وجود ندارد. این شبیه به‌ حل یک معمای ریاضی یا کشف یک فرمول جدید نیست، این مسئله در مورد بهره‌گیری از خواسته‌های عمیق انسان‌ها به ‌عنوان مخاطبان شما می‌باشد. در همین چارچوب آقای “سیالدینی”،

این کتاب بازاریابی منحصربه‌فرد شش عنصر اصلی که نیاز است تا شما در امر فروش قدرتمند شوید و میزان فروش نهایی خود را بالا ببرید را انتخاب کرده و این مهارت‌ها را تحت تاثیر می‌گذارد. او از شما می‌خواهد همیشه در مورد استفاده از این مولفه‌های مهم در امر بازاریابی و ارائه‌ی خدمات خود کمک بگیرید. تقریباً هر بازاریاب، فروشنده یا روانشناس موفقی از این کتاب‌ها در قفسه‌ی خود دارد، چرا که این کتاب می‌تواند در دنیای واقعی کاربرد فراوانی داشته باشد و بلافاصله بعد از خواندن آن می‌تواند تغییرات زیادی در زندگی کاری و زندگی فردی شما ایجاد کند.

کتاب اثر

۲. بپرسید: نویسنده “رایان لوسک”

یک فرمول اصیل برای درک مفاهیم آنلاین، که به ‌شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقاً مشتریان شما چه چیزهایی را دوست دارند بخرند یا چه خدماتی را دریافت کنند. این کتاب به ‌شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را یک مرحله بالاتر ببرید، این کتاب توسط “رایان لوسک”  نوشته شده است. ایده‌هایی که رایان در کتاب خود ارائه می‌کند به‌ تولید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کارآفرینان تازه در اقصی نقاط دنیا کمک کرده است. اما این تنها یک بخش از بخش‌های بسیار با ارزش این کتاب می‌باشد. رایان تنها همین چند سال پیش بود که در یکی از فقیرترین شهرهای آمریکا زندگی می‌کرد و با ۵۰۰ دلار در ماه سعی داشت تا زندگی خود را اداره کند. اما امروزه او یک شرکت دارد که با درآمد سالانه ۷ رقمی مواجه است. می‌خواهید بدانید راز او چیست ؟ کشف ساده اما عمیق به ‌جای حدس و گمان درباره‌ی آنچه که مردم می‌خواهند دریافت کنند و سپس تلاش برای فروش آن محصول مورد نیاز مردم به‌ آنها. او معتقد است که اگر ما فقط بتوانیم خواسته‌های واقعی مشتریان را درک کنیم و سپس سعی کنیم یکی از بهترین راه‌های ممکن را برای ارائه این خدمات به ‌آ‌ن‌ها پیدا کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

با این نوع بینش‌ها است که می‌تواند یک کسب و کار بزرگ متولد شود. رایان از شما می‌خواهد که در مورد جزئیات بیشتری از مشتریان خود سوال بپرسید. با فرآیند پرسش و پاسخ درک شما از نیازمندی‌های مشتریا‌‌ن‌تان عمیق‌تر می‌شود. شاید موفقیت شما بنا به‌گفته‌ی این کتاب این است که واقعاً از مشتریان و مخاطبان خود بپرسید که آن‌ها چه می‌خواهند و سعی کنید آن خدمات را به‌ روشی که آن‌ها می‌خواهند ارائه کنید.

کتاب بپرسید

۳. خودتان انتخاب کنید: شاد باشید و میلیونر شوید. نویسنده “جیمز آلتوسر”

این کتاب حاوی هیچ تاکتیک بازاریابی نیست، ولی می‌توان از این کتاب به عنوان یک کتاب بازاریابی موفق و تاثیرگذار نام برده می‌شود.

درس‌هایی که در این کتاب بازاریابی فوق‌العاده به هر بازاریابی داده می‌شود، می‌تواند به ‌او در امر پیشرفت کاری‌اش کمک‌های شایانی بکند. در این کتاب روش‌های کلی برای پیشرفت‌ در موقعیت‌های مختلف به ‌شما ارائه می‌شود، اگر شما بتوانید این کتاب را با عینک بازاریابی خود بخوانید، خواهید توانست روش‌های ارائه شده در این کتاب را برروی روش کسب و کاری خود هم اعمال کنید.

برخی از تکنیک‌های کوتاه جیمز در این کتاب عبارتند از: زود بیدار شو. قدم بزن. کم بخور. بیشتر مطالعه کن. هر روز به یک نفر کمک کن.

شاید در این کتاب نتوانید هیچ محتوایی جدیدی پیدا کنید. اما “آلتوسر” در این کتاب به ‌شما یاد می‌دهد که چگونه از اصول اولیه و آسان برای پیشرفت‌های بزرگ خود استفاده کنید. به‌ کارگیری این توصیه‌ها می‌تواند یک درس حیاتی برای زندگی روزمره یا زندگی کاری شما باشد. ویژگی اصلی این کتاب جملات کوتاه و کاربردی آن می‌باشد.

کتاب خودتان انتخاب کنید

۴. شما می‌توانید همه چیز را به دست بیاورید: نویسنده “جی آبراهام”

۲۱ راهی که از طریق آن نویسنده یعنی “جی آبراهام”، به‌ شما پیشنهاد می‌کند تا تمام چیزها را خارج از حیطه‌ی تفکر یا خارج از حیطه‌ی انجام و خارج از حیطه‌ی مسابقه به‌ دست بیاورید.

کتاب شما می‌توانید همه چیز را به دست بیاوریدآبراهام یک نابغه بازاریابی است و هرگز از واژه‌هایی که به ‌کار می برد منظور سطحی ندارد. او به ‌بیش از ۱۰۰ هزار کسب و کار در بیش از ۴۰۰ صنعت مختلف کمک کرده تا به‌ پیشرفت‌های بزرگی برسند. برای همین هم توانسته است بیشتر از ۲۰ میلیون دلار در هزینه‌های مشاوره‌ای خود برای این گونه از کسب و کارها به ‌دست ‌آورد. زیرا شرکت‌ها ترجیح می‌دهند با خوشحالی برای او کار کنند و از او کمک بگیرد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که آبراهام در این کتاب بازاریابی به ‌شما یاد می‌دهد مفهوم اهرم است. به ‌این معنی که شما چیزی را که از قبل دارید در دست داشته باشید و وقتی کمی را صرف کنید و در نتیجه بتوانید به‌ نتایج چشم‌گیر بیشتری دست پیدا کنید. در کتاب بازاریابی بالا به‌ شما روش‌هایی را که می‌توانید با آن به ‌موفقیت برسید را نشان می‌دهد. اغلب مردم فکر می‌کنند برای شروع یک کسب و کار جدید باید کارهای که تا به‌ حال انجام نداده‌اند انجام بدهند. سختی‌های فراوانی را تحمل کنند، اما آبراهام به ‌شما می‌گوید که برای پیشرفت و موفقیت لازم نیست کارهای بسیار سخت یا کارهایی که به‌ نظر غیر قابل انجام می‌آیند را انجام دهید. او به ‌شما یاد می‌دهد با داشته‌هایتان و کار درست و تفکر مناسب برای آن‌ها و با ادامه‌ی همان روش قدیمی اما با تغییرات کوچک بتوانید به ‌مراحل بزرگی دست پیدا کنید. آبراهام معتقد است تمام کارهای سخت، کارهای هوشمند نیستند. او در این کتاب بازاریابی به ‌راحتی می‌آموزد که تنها سه راه هوشمند برای رشد یک کسب و کار وجود دارد؛ اول اینکه شما می‌توانید قیمت‌های‌تان را افزایش دهید، دوم اینکه بتوانید فرکانس‌های خرید خود را تغییر دهید و سوم اینکه بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. او به‌ شما توضیح می‌دهد که کسب و کاری موفق است که می‌تواند یکی از این سه روش یا هر سه روش آن‌ها را در روش‌های کسب و کار خود اعمال کند. البته او در کنار این‌ها روش‌های دیگری را هم به ‌شما یاد می‌دهد تا بتواند با اعمال این سه روش به‌ موفقیت‌های فوق العاده‌ای دست پیدا کنید. کتاب او به ‌طرز چشم‌گیری ساده است و  به ‌طرز چشم‌گیری تاثیرگذار است.

شما هم اگر کتاب خوبی می‌شناسید در قسمت نظرات معرفی کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 251
دوست نداشتم: 192
میانگین امتیازات: 1.31

11 دیدگاه در “۴ کتاب بازاریابی که هر فروشنده‌ای قبل از فروش هر چیزی باید بخواند

خیلی ممنون از معرفی این ۴ کتاب.
کتاب چهارم که جی آبرام نوشته است، رو کسی ترجمه کرده است؟
ممنون میشم اگر به ایمیل من ارسال کنید.

کتاب «نورودیزاین؛ بینش نورومارکتینگ برای افزایش جذابیت و سودآوری» رو خوندم فوقققققق العاده بود پیشنهاد میدم بخوندیش ترجمه ایرانیش هم وجود داره
توی کارم و درس خیلی مفید بوده

ممنون بابت معرفی این کتاب فوق‌العاده.
سپاس که به سایت ما سر می‌زنید و نظرات خودتون را معرفی می‌کنید.
آیا تجربه مطالعه کتاب‌های معرفی شده را دارید؟

من راجب معرفی کتاب های بازاریابی و طراحی سرچ میکردم که سایت رو دیدم
البته من قبلا کتاب نورودیزاین بینش نورومارکتینگ برای جذابیت…. رو خوندم ادغام علم طراحی و علم اعصاب هست برای گرافبستا و طراحای وبسایت و بیلبورد اینا خیلی بدردبخوره علمیه

نورودیزاین رو منم خوندم چیزای جدیدی داشت

خیلی ممنون
کدم چاپ نوررودیزاین خوب هستش؟

دوست عزیز متاسفانه هیچ شناختی درباره ترجمه‌های این کتاب ندارم.
پیشنهاد می‌کنم تا از یک منبع دیگه مطالعه کنید، یا اینکه خلاصه ترجمه‌های مختلف را مطالعه کنید.
ممنون می‌شوم که نظر خودتون را هم با ما به اشتراک بگذارید.
سپاس

نورودیراین فقط یک چاپ داره و اونم چاپ انتشارات دیباگران هست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *