ایده کسب‌وکار خانگی

بهترین ایده کسب‌وکار خانگی برای شما کدام است؟

همه‌ی مردم تقریباً نظر مشترکی دارند و یک چیز می‌خواهند؛ یک شغل پاره وقت که بتوانند در خانه انجامش بدهند، ساعات کاری‌شان را در خانه سپری کنند و از این طریق بتوانند پول خوبی بدست بیاورند تا قادر باشند از خانواده و نیازمندی‌های آن‌ها حمایت کنند. این کار کمی فراتر از دشوار است. افراد زیادی هستند که سال‌های زیادی شاید ۱۰ سال عمر خود را صرف کرده‌اند تا شغلی با خصوصیات بالا پیدا کنند ولی متاسفانه موفق نشده‌اند. بهترین شغل‌های نیمه‌وقت و همین‌طور ایده کسب‌وکار خانگی که دارای درآمد خوب و ساعات کاری مناسب است می‌تواند به شما پیشنهاد شود اما به قیمت کار سخت و دشوار در قبالش.

به طور کلی کسب‌وکار خانگی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می‌باشد. برخی از مزایا و معایب این نوع کسب‌وکار به شرح زیر است:

۱- صرفه‌جویی در زمان

۲- کاهش هزینه‌ها مانند هزینه اجاره یا خرید محل کار

۳- کاهش هزینه مالیات بر درآمد

۴- اختصاص زمان بیشتر با خانواده

البته کسب‌‌وکار خانگی هم معایب مربوط به خود را دارد که برخی  از معایب آن به شرح زیر است:

۱- محدودیت‌های فرهنگی و قانونی

۲- ممکن است کسب‌وکار شما مناسب کسب‌وکار خانگی نباشد. برای نمونه مشکلاتی مانند دعوت کردن مشتریان، مسائل مربوط به پارکینگ و غیره مسائلی باشد که شما را با مشکل مواجه کند.

۳- انزوا و مسائل مربوط به آن: با توجه به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است و نیاز به تعامل با سایر افراد دارد، در صورتی که کسب‌وکار خانگی را انتخاب کنید، شاید از لحاظ اجتماعی دچار برخی از مشکلات شوید.

مهم‌ترین چیزی که در ایده کسب‌وکار خانگی باید احساسش کنید:

اصلاً به شایعاتی که شرکت‌های قانونی و یا غیر قانونی تبلیغ می‌کنند اهمیت ندهید، آن‌ها در تبلیغات خود ادعا می‌کنند که شما خواهید توانست از همان هفته‌ی ابتدایی شروع به کارتان در خانه و با یک ایده کسب‌وکار خانگی خاص، هزاران دلار درآمد داشته باشید، این طور نیست. شاید شما بتوانید مقدار زیادی پول در زمان اشاره شده بدست بیاورید، اما به یاد داشته باشید باید در قبالش کار سخت و چالش برانگیزی را عهده‌دار شوید که مشکلات و مسئولیت‌های خودش را دارد. چیزی تحت عنوان “خیلی زود پولدار شوید” وجود ندارد، هیچ مزد بزرگی بدون زحمت زیاد و تلاش فراوان بدست نخواهد آمد. نکته‌ی کلیدی من در مورد ایده‌های کسب‌وکار خانگی اینست، دست از ادامه‌ی کار فعلی و اصلی خود برندارید. از اوقات باقی مانده و اضافه‌ی روز خود برای پیاده کردن ایده کسب‌وکار خانگی‌تان استفاده کنید، و تا جایی به این روش ادامه دهید که مطمئن شوید دیگر می‌توانید با انجام اینکار در خانه از پس هزینه‌های زندگی بر بیایید، بعد از کسب این اطمینان خاطر دیگر می‌توانید با آرامش فکر، کار اصلی خود را کنار بگذارید و روی این کار و ایده کسب‌وکار خانگی متمرکز شوید.

مهم‌ترین کاری که به هنگام پیاده کردن یک ایده کسب‌وکار خانگی باید انجامش دهید:

حتی اگر بهترین ایده کسب‌وکار خانگی را داشته باشید و بهترین کار پاره وقت را شروع کرده باشید، قبل از هر چیزی مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل درست و مناسبی از تمام جوانب داشته‌اید. قبل از هر چیزی سعی کنید هرچقدر که می‌توانید اطلاعات کسب کنید و درباره‌ی این ایده بخوانید و بدانید. باید بتوانید با فرد یا افرادی که این ایده کسب‌وکار خانگی را انجام داده اند ارتباط مستقیم ایجاد کنید و یا سعی کنید بفهمید چه کسانی در حال انجام این ایده کسب‌وکار خانگی هستند. اگر چیزی درست پیش نمی‌رود به احتمال زیاد مشکلی هست. هم‌چنین از انحراف و تفاوت مابین “شغل” و فرصت کسب‌وکار” آگاه باشید. شما می‌توانید برای هر دو مورد فرصت‌های قانونی و مناسب پیدا کنید. تفاوت این دو این گونه است که اگر کار که می‌کنید یک “شغل” است، پس نیازی به پرداخت هیچ مبلغی اولیه برای چیزی ندارید. اما اگر با یک ” فرصت کسب‌وکار” مواجه هستیم یک هزینه‌ی شروع و یا استارتاپ لازم خواهد بود.

بهترین ایده کسب‌وکار خانگی و پاره وقت کدام است؟

همان‌گونه که بیان شد افراد زیادی زمان زیادی از عمر خود- شاید ده سال از عمر خود- را صرف پیدا کردن یک ایده کسب‌وکار خانگی مناسب و دارای شرایط خوب و البته قانونی صرف کرده‌اند. سه مورد پایینی جز بهترین از مواردی است که برای ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی خود لحاظ کنید عبارتند از:

۱- نوشتن بصورت آزاد: اگر استعداد نویسندگی دارید و یا فکرهای خلاقانه در مورد نوشتن دارید، می‌توانید همین الان دست به کار شوید و نوشتن را شروع کنید، هر چیزی را می‌توانید امتحان کنید از نوشتن مقالات تا وب‌لاگ و کتاب‌های الکترونیکی و چیزهای بیشتر. به سایت‌های مربوط به ادبیات و یا مقاله‌نویسی مراجعه کنید و سعی کنید از میان حجم انبوه اطلاعات آن بخشی را که در قسمت علاقه‌مندی و استعداد شماست پیدا کنید.

۲- بازاریابی وابسته (به شرکتهای دیگر): ممکن است برای‌تان کار کسل کننده‌ای باشد، اما باید بدانید کار نسبتاً آسانی هم است. شما برای شرکت‌ها بررسی‌های لازم را می‌نویسید و در صورت نیاز بسته‌های تبلیغاتی‌شان را ارسال می‌کنید. معمولاً این شرکت‌ها به شما یک لینک مربوط به شرکت را می‌دهند و با هر کلیک مشتری بر روی این لینک تبلیغاتی و خرید این محصول به صورت خودکار کمیسیون و یا مزد شما حساب می‌شود.

۳- بازاریابی آنلاین مبتنی بر کسب‌وکار خانگی: این کار دارای پتانسیل درآمدزایی بالایی هست، اما این یک فرصت تجاری است نه صرفاً کسب‌وکار. برای راه اندازی این ایده کسب‌وکار خانگی شما نیاز به آموزش خاص و یا مهارت و تجربه ندارید، زیرا قسمت ابتدایی و آغازی استارتاپ شما شامل تمام آموزش‌های لازم برای ادامه‌ی این کار است. در این ایده کسب‌وکار خانگی به شما نحوه‌ی بازاریابی اینترنتی برتر آموزش داده خواهد شد، همچنین به شما آموزش داده خواهد شد که چطور ایده کسب‌وکار خانگی خود و همین طور محصول آن را به بازار ارائه کنید. همین طور با این روش مهارت لازم برای ترویج و تبلیغ آنلاین و روش اعمال آن‌ها را به هر کسب‌وکار دیگری یاد می‌گیرید.، این گزینه بهترین قسمت از این آموزش است. شما حتی در صورت ادامه ندادن این ایده کسب‌وکار خانگی اخیر خود (که با این آموزش ها بعید بنظر می رسد) قادر خواهید بود روش درست و علمی برای پیشبرد بهتر هر نوع ایده کسب‌وکار دیگر را اعمال کنید و یا در صورت نیاز به دیگران کمک کنید.