شروع کسب‌وکار جدید

شروع کسب‌وکار جدید در عرض چند ساعت

شروع کسب‌وکار جدید بطور شگفت‌آوری ساده و آسان است، فقط کافی است اولین قدم را بردارید. اینجا به شما نشان می‌دهیم که شروع یک کسب و کار جدید خیلی راحت‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید.

یکی از همسایگان ما حداقل شش ماه بود که از شروع یک کسب و کار جدید صحبت می‌کرد. هر وقت که می‌دیدمش شروع به حرف زدن می‌کرد و ساعت‌ها توضیح می‌داد. دست آخر ازاین همه حرف و حرف خسته شدم و بالاخره از او پرسیدم: “پس منتظر چه هستی؟” اینطور به‌ نظر می‌رسید که او از شروع کسب‌وکار جدید واهمه داشت و فکر می‌کرد این پروسه سخت و پیچیده خواهد بود. به من گفت:” نمی‌خواهم همه‌ی کارها را باهم انجام دهم، تا زمانی که از درستی ایده‌ی خود مطمئن نشده باشم اقدام بکار نخواهم کرد.” مانند اکثر کارآفرینانی که هنوز اقدام به کارآفرینی نکرده‌اند، او هم از پیچیدگی ظاهری مسئولیت‌ها و سختی احتمالی کار و همین‌طور مسائل اداری و حقوقی که در هر کسب و کاری وجود دارد می‌ترسید. من سر یک ناهار با او شرط بستم که ما می‌توانیم همه‌ی این قضایا را در کمتر از سه ساعت سر هم بیاوریم و به مرحله‌ی شروع برسیم.  به یاد داشته باشید که من فقط درباره‌ی آمادگی فرد برای شروع کسب‌وکار جدید صحبت می‌کنم: منظور من نوشتن یک طرح و برنامه برای کسب و کار نیست می‌توانید با یک مطالعه اجمالی نکات خوبی در زمینه مواردی مانند نوشتن طرح و برنامه کسب‌وکار و موارد مشابه به دست آورید. برای نمونه در صورتی که تمایل دارید تا درباره نحوه نوشتن برنامه بازاریابی برای استارتاپ‌تان اطلاعات بیشتری را کسب کنید می‌توانید این پست را مطالعه کنید.

هدف این است که از میان چیزهای پیچیده و سردرگم کننده بیرون بیاید و به سمت چیزهای سرگرم کننده بروید. به این ترتیب که:

۱- نامی برای شرکت خود انتخاب کنید.

اغلب مردم قبل از خواب به اسم شرکتی که قرار است راه اندازی کنند می‌اندیشند، آن‌ها به دنبال یک اسم بی‌نظیر هستند و این رویا پردازی را همیشه انجام می‌دهند. برای شروع کسب‌وکار جدید داشتن یک اسم بزرگ و جالب لازم نیست. شما این‌ کار را نکنید. اگر هنوز منتظر پیدا شدن یک اسم بی‌نظیر هستید باید بگویم برای داشتن درآمد باید حالا حالا ها صبر کنید. به عوض اینکارها، حداقل برای زمان حال دست از تفکر درباره‌ی برندینگ،  نام‌ گذاری تجاری و فروش منحصر به فرد همین‌طور تمام مسائل مربوط به هویت کسب و کار بردارید. در مورد طراحی وب و یا راه اندازی سایت معرفی و یا ادبیات تبلیغاتی که قرار است استفاده کنید هم بیخیال شوید. این‌ها در درجه ی دوم اهمیت هستند. انگار که چرخ دستی را آماده کرده‌اید که اسبی برای بستن به آن ندارید. فقط یک اسم انتخاب کنید و بلافاصله می‌توانید در مسیر ثبت شرکت و بقیه‌ی کارها قرار بگیرید. یادتان باشد کسب و کار شما می‌تواند با نام دیگری از نام شرکت تجاری ثبت شده‌ی شما هم فعالیت کند. پر کردن فرم درخواست تغییر نام شرکت چند دقیقه بیشتر وقت‌تان را نمی‌گیرد. پس بعدها هم می‌توانید نام شرکت خود را عوض کنید.

۲- شماره شناسایی یا همان کد اقتصادی خود را دریافت کنید.

این شماره در واقع شماره‌ی مالیاتی شما خواهد بود. داشتن این شماره برای کسب و کار جدید و استخدام نیرو و برنامه‌ی های مشارکتی با سایر شرکت‌ها لازم است.

به‌یاد داشته باشید گرفتن شماره شناسایی کارفرما زیاد هم سخت نیست و در واقع وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. این شماره احتمال کاهش سرقت از شرکت شما در همه‌ی زمینه ها را کم می‌کند.

۳- نام تجاری خود را ثبت کنید.

اگر هنگام شروع کسب‌وکار جدید نام تجاری شرکت خود را ثبت نکنید، بعدها برای‌تان مشکل ایجاد خواهد شد. امکان دارد ارگان مربوط به کسب‌وکار شما، شما را مجبور به ثبت نام تجاری‌تان کند. بنابراین بهتر است برای حفظ کلاس کاری و قانون‌مندی، نام تجاری خودتان را ثبت کنید.

۴- مجوز کسب و کار خود را تهیه کنید.

هر شهرستان و یا شهری نیازمند مجوز تجاری خود است. برای شروع کسب‌وکار جدید از مهمترین ملزومات، داشتن مجوز کسب و کار است. پر کردن فرم درخواست مجوز کسب و کار بیشتر از چند دقیقه از شما وقت نمی‌گیرد. بیاد داشته باشید که در حفظ و نگهداری مجوز کسب و کارتان دقت کنید. این مجوز بگونه‌ای به کار شما هویت می‌بخشد.

۵- فرم مالیات بر دارایی شخصی خود را پر کنید.

در هر نوع کسب وکاری و حتی هنگام شروع کسب‌وکار جدید داشتن یک فرم مالیاتی لازم است. این حتی شامل کسب وکارهای کوچک و شخصی هم می‌شود.

۶- از سایر ارگان‌های مربوط کسب و کار جدید خود در مورد سایر مجوزهای مورد نیاز بپرسید.

در هنگام شروع یک کسب و کار جدید، باید بدانید نیازمندی‌ها، بایدها و نبایدهای هر کسب‌وکاری با سایر کسب‌وکارها متفاوت است. باید قبل از هر اقدامی از شرایط مجوزها باخبر باشید تا هنگام شروع کسب‌وکار جدید به مشکل برنخورید.

۷- گواهینامه‌های لازم را دریافت کنید.

گواهینامه‌هایی مانند گواهی فروش، یا مجوز فروشندگی به شما کمک می‌کند در برخی از مواقع از پرداخت مالیات برای فروشندگی خود معاف شوید. اگر کسب و کار جدید شما همراه فروشندگی کالا هم است، داشتن این مجوز الزامی است. جزئیات کامل این فرمها را می‌توانید از وب سایت مالیاتی دولت دریافت کنید.

۸- یک حساب بانکی کاری داشته باشید

یکی از بدترین اتفاقات ممکنه در مسائل مالی، مخصوصاً هنگام شروع یک کسب و کار جدید در هم پیچیدن حسابهای شخصی با حساب کاری شما است.  با استفاده از یک حساب مجزای کاری، شما می‌توانید به راحتی از این پیچیدگی دوری کنید و همین‌طور می‌توانید از سوءاستفاده‌های احتمالی هم جلوگیری کنید. تنها از این حساب کاری برای سپرده‌ها، برداشت‌ها و معاملات کاری‌تان استفاده کنید. برای انتخاب بانک هم دقت لازم را داشته باشید، استفاده از یک حساب بانکی معتبر باعث بالا رفتن اعتبار شما خواهد بود.

۹- یک صفحه‌ی گسترده ی حسابداری برای خود تنظیم کنید.

عموماً نگرانی‌هایی در مورد نرم افزارهای گسترده‌ی حسابداری فعلی وجود دارد. برای جلوگیری از هر خطر احتمالی می‌توانید برنامه‌ی حسابداری خود را تنظیم کنید و از این طریق چیزهایی را که می‌خرید و یا میزان پرداختی‌ها و دریافتی‌ها را وارد این سیستم کنید. برای داشتن این سیستم از برنامه‌های ساده و راحت بهره ببرید. هنگام شروع کسب‌وکار جدید، میزان دریافت‌ها و پرداخت‌ها و ترافیک مالی به حدی زیاد نیست که احتیاج به یک برنامه‌ی پیچیده باشد. مطمئناً با پیشرفت‌های بیشتر می‌توانید سطح کیفی این برنامه‌ها را افزایش دهید. طراحی این سیستم باعث صرفه جویی در پرداخت هزینه به برنامه‌های موجود در بازار می‌شود. یادتان باشد طراحی برنامه‌ی مالی شخصی می‌تواند کار جذابی باشد.

حالا دیگر شما توانسته‌اید موارد مورد نیاز برای شروع کسب‌وکار جدید خودتان را تهیه کنید، در گام بعدی باید تمرکز خود را بر روی کسب‌وکار و ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود معطوف کنید.