پروفایل اینستاگرام

۱۵ راه بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

فهرست مطالب پنهان

در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰۰ میلیون کاربر به کاربران اینستاگرام اضافه است و هیچ‌ علامتی از رشد آهسته اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ نیست. برای رشد غیرقابل باور اینستاگرام حتما دلیلی وجود دارد.

مردم عادی برای دسترسی به عکس و ویدئوهای تولید شده توسط دوستان، اینفلوئنسرها و برندها وارد اینستاگرام می‌شوند.

شرکت‌ها نیز به اینستاگرام اعتماد می‌کنند چون احتمال اینکه کاربران در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر درگیر شوند ۱۰ برابر بیشتر است.  با این حال، برای آشکار کردن پتانسیل اینستاگرام، ایجاد پروفایل اینستاگرام که توجه مخاطبان هدف را جلب کند خیلی مهم است.

با دنبال کردن نکاتی که در ادامه بیان شده است، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پروفایل اینستاگرام را بهینه سازی کنند تا نتایج هدفمند به دست آورند.

۱) حساب کاربری خودتان را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید

بیش از ۲۵ میلیون کسب‌وکار در دنیا حاضرند تا از ابزارهای مفید مرتبط با تجزیه و تحلیل و تبلیغات استفاده کنند. برخلاف حساب‌های شخصی، حساب‌های کسب‌وکار، تجزیه و تحلیل مناسب مربوط به پست‌ها و میزان رشد فالوورها را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران حساب‌های تجاری می‌توانند آدرس محل‌کار و زمان‌‌های کاری خود را در بخش جداگانه‌ای از بخش قدیمی معرفی خود قرار دهند.

۸۰ درصد کاربران در اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را دنبال می‌کنند. اینستاگرام به حساب‌های تجاری اجازه می‌دهد تا دکمه تماس مستقیم در اینستاگرام، ایمیل، اس‌ام‌اس و تماس تلفنی را نمایش دهد. این امکانات سبب می‌شود تا پشتیبانی رسانه‌های اجتماعی راحت‌تر از قبل شود.

آخرین نکته ولی نه کم اهمیت اینکه حساب‌های تجاری می‌توانند محتوای خود را فقط با چند Tap ارتقا دهند. شما می‌توانید به سادگی و با چند Tap می‌توانید حساب کاربری خود را به حساب تجاری تبدیل کنید.

۲) از پروفایلی استفاده کنید که لینک قابل ردیابی داشته باشد

با توجه به اینکه اینستاگرام به بازاریابان شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد که فقط یک URL منتشر کنند. لینک موجود در پروفایل خیلی مهم است. با این حال، بسیاری از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی در استفاده از لینک­های غیرقابل ردیابی در پروفایل اینستاگرام مرتکب اشتباه می‌شوند. اگر لینک ردیابی نشود، غیرممکن است متوجه شوید که چه تعداد بازدیدکننده سایت یا مشتری از اینستاگرام ارجاع داده شده است.

استفاده از پلتفرم آنالیز اینستاگرام یا سرویس‌های سازنده لینک سفارشی مانند bitly، به بازاریابان کمک می‌کند تا کاربران اینستاگرام را که از طریق پروفایل( Bio) اینستاگرام درگیر شده‌اند را مشاهده کنند.

۳) از تصاویر چندگانه برای اعلان بیانیه و اظهار نظر استفاده کنید

بازاریابان اینستاگرام باید پروفایل را طوری طراحی کنند تا بیانیه را ارائه کند. هیچ راهی بهتر از استفاده از تصاویر چندگانه و قراردادن کنار هم قراردادن این عکس‌ها که سبب ایجاد تصویر قابل فهمی شود.

برخی از برندهای معتبر برای انتشار تصاویری با سایز بزرگ از این تکنیک استفاده می‌کنند. تصاویری که صحیح نیست که به صورت جداگانه در هر پست به اشتراک گذاشته شود.

در این مثال Rolls Royce چندین تصویر را آپلود کرده است که به این تصاویر در کنار هم یک عکس را تداعی و ایجاد می‌کند.

۴) در بخش تجزیه و تحلیل قدرتمند اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید

تنها راه شناخت صحیح بودن استراتژی اینستاگرام استفاده از آنالیز است که کارکرد صحیح استراتژی را اثبات کند. در حالی که اکانت تجاری اینستاگرام اطلاعات ابتدایی درباره عملکرد ارائه می‌دهد، ابزارهای جانبی آنالیز اینستاگرام اطلاعات با ارزش دیگری را ارائه می‌دهد که بدون آن‌ها دستیابی به این آنالیزها قابل دسترسی نیست.

با استفاده از محاسبه و ردیابی لینک‌ها در بیو اینستاگرام می‌توان پست‌هایی که بیش‌ترین بازدخورد بین دنبال‌کنندگان دارند را شناسایی کرد و ایده‌آل‌ترین زمان برای انتشار پست را مشخص کرد. استفاده از ابزارهای جانبی آنالیز اینستاگرام برای بهینه کردن استراتژی و پروفایل اینستاگرام ضروری می‌باشد.

۵) در بیو اینستاگرام خود از A/B تست استفاده کنید

گاهی اوقات دشوار است تا متوجه بشوید که بیو اینستاگرام شما در راستای اهداف بازاریابی شما است یا نه. بهترین روش دانستن میزان کارآمد بودن بیو استفاده از روش تست A/B است. برای شروع ، ابتدا باید یک متغیر وابسته را انتخاب کنید که قابل اندازه‌گیری است. یک متغیر وابسته محبوب ردیابی کلیک URL است.

در مرحله بعد یک سری قابل توجهی از پروفایل­های مختلف اینستاگرام را ایجاد کرده و سرانجام، به عملکرد URL نگاه کنید برای مشخص شدن اینکه کدام یک از پروفایل‌ها تاثیر بیشتری در ایجاد حاصل کردن کلیک URL دارد.

۶) تمرکز بر دنبال‌کنندگان با کیفیت به جای دنبال‌‌کنندگان بیشتر

بسیاری از بازاریابان اینستاگرام معتقدند که داشتن تعداد زیادی دنبال‌کنندگان اینستاگرام برای ساخت بهینه پروفایل اینستاگرام خیلی مهم است.

خب بالاخره، هر چه تعداد دنبال‌کنندگان یک پیج اینستاگرام بیش‌تر باشد، اغلب قابل باور به نظر می‌رسد.

با بررسی پروفایل متعلق به شرکت‌های معتبر و بزرگ دنیا نشان می‌دهد که کیفیت دنبال‌کنندگان مهم‌تر از تعداد آن‌ها است.

تعداد بیشماری از پروفایل­های بی محتوا با صدها هزار و یا حتی میلیون­ها فالوور وجود دارد. این پروفایل­ها فالوور بیشتری از نسبت به خیلی از برندها و شرکت­های مشهور دارد. با این حال علیرغم فالوور پایین همچنین شرکت­هایی مانند SalesForce ، هیچ عقل سلیمی فکر نمی­کند که این­هاشرکت­های دست پایینی باشند.

بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید بر توسعه یک استراتژی که مخاطبان هدف را هدف قرار دهد تمرکز کنند نه فقط افزایش تعداد دنبال‌کنندگان جهت حفظ اعتبار.

۷) یک تقویم محتوای متفکرانه ایجاد کنید

برخلاف سایر پلتفرم‌های شبکه‌ اجتماعی، اینستاگرام مشخصات پروفایل را پنهان نمی‌کند. در اینستاگرام می‌توان به راحتی همه پست‌هایی که در چند ماه اخیر پست شده‌اند را مشاهده کرد( نه پست تمام سال‌های گذشته). بازاریابان باید این نکته را در ذهن داشته باشند که باید محتوای پیوسته و مرتب ارائه دهند که سبب می‌شود تا کاربران درک قابل فهمی از برند داشته باشند.

۸) نوتیفیکشین‌ها را فعال کنید

مطمئن شوید که شما و تیم‌تان در شرایطی هستید که در زمان سریع پاسخ مشتریان هدف‌تان را که در یک لحظه که نوتیفیکیشن می‌آید را جواب دهید. نشان دادن اینکه برند شما همیشه در دسترس است یک راه عالی برای ایجاد احساس برند و افزایش تعامل با کاربران است.

۹) یک نام کاربری مناسب انتخاب کنید

فرض کنیم که شما هنوز مشخصات پروفایل اینستاگرام خود را تکمیل نکرده‌اید. برای انتخاب نام کاربری مناسب زمان صرف کنید.

انتخاب نام کاربری مناسب، بهترین راه ایجاد فالوورهای وفادار است. اگر نام کاربری که مد نظر دارید از قبل گرفته شده است می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مالک دسته‌بندی مورد نظر خود شوید.

۱۰) یک نفر را جهت نظارت بر کانال‌های پیغام‌رسانی انتخاب کنید

بسیاری از مشتریان انتظار دارند تا در انواع سیستم‌های عامل به صورت سریع پشتیبانی شوند. علاوه‌براین، به طور متوسط افرادی که تجربه ناموفق خود را با ۱۶ نفر از دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

همانطور که محبوبیت اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند. این مسئله خیلی مهم است که کسب‌وکارها با بزرگ شدن اندازه‌هایشان بتوانند پشتیبانی کاربران را نیز بهبود بخشند و خدمات رضایت بخشی به مشتریان ارائه دهند.

از آنجایی که اکانت‌های تجاری اینستاگرام به کاربران این اجازه را می‌دهد که به راحتی و با لمس یک دکمه به صورت مستقیم با کسب‌وکارها ارتباط برقرار کنند. سرویس‌های درخواستی کاربران می‌تواند به راحتی در هر ساعت از شبانه‌روز بیان شود.

با توجه به این واقعیت، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید یک نفر را جهت نظارت بر پیغام‌های رسیده کاربران از طریق اینستاگرام در ساعت‌های مختلف انتخاب و منصوب کند.

۱۱) تصاویر پروفایل اینستاگرام خود را براساس کمپین‌های فعلی به روز کنید

اکثر کسب‌وکارها و بازاریابان اینستاگرام درباره تغییر تصویر پروفایل پیج خود فکر نمی‌کنند. اما انجام این کار می‌تواند یک راه عالی باشد که سبب مرتبط نگه‌داشتن پروفایل متناسب و به روز باشد. اضافه کردن تغییرات لوگو یا طرح خاص یک کمپین می‌توانند دنباله‌کنندگان را تشویق کند تا صفحه مشخصات پیج شما را بیشتر از حالت معمولی بررسی کنند.

۱۲) از علامت آبی مخصوص پیج‌های اینستاگرام برای افزایش اعتبار استفاده کنید

همانند توییتر، اینستاگرام به برندهای معتبر پیشنهاد می‌دهد که علامت آبی که نشان‌دهنده حساب تایید شده است را دریافت کنند.

علامت آبی، به کاربران اینستاگرام آرامش خاطر می‌دهد. این علامت به کاربران این اطمینان را می‌دهد که این پیج متعلق به کسب‌وکار شماست و صدای برند شما است. اینستاگرام به صورت عمومی به افراد و کسب‌وکارها بیان نمی‌کند که این علامت را دریافت کنید.

۱۳) نمایش پروفایل اینستاگرام در انواع مختلف دستگاه‌ها را بررسی کنید

اینستاگرام همانند فیس‌بوک، یک شرکت است که در اینستاگرام همانند فیس‌بوک در ابتدا یک شرکت موبایلی بوده است. Instagram, like Facebook, is a mobile-first company.

اینستاگرام مانند فیس‌بوک یک شرکت موبایل-فرست است. یعنی اولویت اصلی اینستاگرام و فیس‌بوک بر روی موبایل است. قبل از اینکه نسخه دسکتاپ یا تب‌لت برای اینستاگرام داشته باشند، در ابتدا نسخه آیفون(آی‌او‌اس) و سپس نسخه اندورید این پلتفرم وجود داشت.

بازاریابان اینستاگرام باید مشخصات کسب‌وکار خود را بر روی انواع دستگاه‌های مختلف بررسی کنند. تا اطمینان حاصل کنند که این تجربه در تمامی دستگاه‌ها مثبت و سازگار است.

۱۴) اطمینان حاصل کنید که به یک وب‌سایت بهینه سازی شده با موبایل لینک می‌دهید

افرادی که علاقه‌مند به افزایش ترافیک وب‌سایت کسب‌وکار از طریق اینستاگرام هستند، باید اطمینان حاصل کنند که تمام وب‌سایت کسب‌وکار بهینه سازی شده برای موبایل‌ها است. اکثر کاربران اینستاگرام از طریق موبایل به این اپلیکیشین دسترسی دارند و ارائه نتایج ضعیف می‌تواند شانس شما برای افزایش احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار را به شدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر اینکه صفحات وب‌سایت کسب‌وکارها باید برای موبایل بهینه‌سازی شده باشد، سرعت وب‌سایت نیز در تمامی دستگاه‌ها باید سریع باشد. یک مطالعه نشان می‌دهد که سایت‌های موبایلی که بیش از سه ثانیه یا بیشتر برای بارگذاری طول می‌کشد، بیش از ۵۰ درصد بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهند.

۱۵) برای سرگرمی بیشتر از ایموجی‌ها استفاده کنید

اینستاگرام یک رسانه با انواع مختلف سرگرمی است. یکی از راه‌های ایجاد سرگرمی، استفاده از تصاویر ایموجی در پروفایل اینستاگرام است. مقدار کمی از ایموجی‌ها هستند که می‌توانند جایگزین برخی از کلمات شوند.

نتیجه‌گیری

  • در بخش پروفایل اینستاگرام محدودیت در نوشتن توضیحات وجود دارد. پروفایل اینستاگرام هم‌چنین این توانایی را دارد که ارتباط بین کسب‌وکار با کاربران جدید را ایجاد کند.
  • ایجاد مشخصات بهینه‌سازی شده اینستاگرام قادر به جذب کاربران بیش‌تر اینستاگرام است که نیاز به یک برنامه سازمان‌دهی شده و صبر و شکیبایی است.
  • توانایی اندازه‌گیری عملکرد و تمایل به تغییر با توجه داشتن به آمار و ارقام شما را در رقابت با دیگران به خوبی پیش خواهد برد.