فیلم جوی

فیلم Joy، داستان واقعی یک زن خانه‌دار که تبدیل به یک کارآفرین میلیونر شد

فیلم جوی (Joy) در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی دیوید او. راسل براساس زندگی حقیقی کارآفرین و میلیونر مشهور( جوی منگانو) ساخته شده است. نقش اصلی این فیلم بر عهده( جنیفر لارنس) است و فیلم جوی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و هم‌چنین جنیفر لارنس برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی به خاطر ایفای نقش در فیلم جوی شده است.

موفقیت‌های جوی مانگانو در دهه‌ی ۹۰

داستان‌های موفقیت‌های زندگی جوی مانگانو در دهه‌ی ۹۰ میلادی الهام بخش زنان خانه‌دار بسیاری در ایالت متحده بود که توانستند کسب‌وکار خودشان را ایجاد کنند. مانگانو در دوران جوانی شغل‌های گوناگونی از جمله پیش‌خدمتی رستوران را تجربه کرده و روزهای سختی را به تنهایی با سه فرزندش گذرانده‌است. جوی مانگانو بعد از تلاش و پیگیری زیاد توانست یک زمین‌شوی با کارآیی خاص و منحصربه فرد تولید کند و بتواند میلیون‌ها دلار فروش به دست آورد. البته از زمان تولید زمین‌شوی  تا فروش آن با مشکلات زیادی مواجه شده است.

از دیگران بازیگران این فیلم ، رابرت دنیرو در نقش پدر جوی و بردلی کوپر در نقش کارفرما و مشوق جوی است.

فیلم جوی: رویای جوانی، کارآفرینی و میلیونر شدن

داستان Joy داستان چهار نسل مختلف یک خانواده را روایت می‌کند که محور اصلی آن روی زنی به نام مانگانو( جنیفر لارنس) می‌چرخد. مانگانو که تحصیلات خود را در رشته مدیریت به پایان رسانده است و بعد از آزمودن شفل‌های متفاوت به دنبال رویای نوجوانی خود می‌رود. جوی مادر دو فرزند است که قبلن از شوهرش طلاق گرفته‌ است و اکنون همراه مادر و مادربزرگش در نیویورک زندگی می‌کند. مانگانو در ادامه با تشویق‌های مادربزرگش و نیز بهترین دوستش جکی، برای تبدیل شدن به یک زن موفق تلاش می‌کند و بلاخره می‌تواند با تاسیس یک کسب‌وکار جدید و درآمد از آن، عملن به عنوان رئیس خانواده محسوب می‌شود.

جنیفر لارنس در فیلم جوی زندگی یک مادر قوی و با زنی با اراده را به تصویر می‌کشد که  مشکلات بسیاری در زندگی خود دارد. پدر و مادر جوی از هم جداشده‌اند و جوی به همراه مادر مریض خود زندگی می‌کند. مشکلات ازدواج ناموفق و همسر قبلی وی که به عنوان سربار در کنار جوی زندگی می‌کند، مشکلات مخصوص به خود را ایجاد می‌کند . پدر جوی از همسر دوم خود نیز جدا شده است و به خانواده برگشته است و اختلافات پدر با همسر جوی و مادرش، مشکلات زیادی روحی را برای اعضای خانه ایجاد می‌کند ولی جوی همیشه به دنبال ایده‌ای نو و ایجاد راه‌های جدید است و در ادامه زمین‌شوی جادویی خود را به کمک فرزند خود و با حمایت مادربزرگش و دوستش را تهیه می‌کند.

فیلم جوی

جوی مانگانو (جنیفر لارنس) بعد از مشکلات خیلی زیاد توانست تعدادی از زمین‌شوها را تولید کند ولی با استقبال مشتریان مواجه نمی‌شود و راه‌کارهای متفاوتی را برای فروش زمین‌شوی خود امتحان می‌کند. برای مثال به همراه فرزند و دوست خود اقدام به تبلیغ این زمین‌شوی در خیابان و مناطق عمومی شهر می‌کند. بعد از مشکلات بسیار جوی می‌تواند برخی از این جاروها را در منطقه بفروشد و نظر مساعد زنان خانه‌دار بسیاری را به خود جلب کند.

جوی روایت داستانی یک مخترع و انسان خود ساخته است که توانست با غلبه بر مشکلات شخصی و مالی موجود بر سر ساخت و فروش اختراعاتش مانند بدبینی و مخالفت پدرش( رابرت دنیرو) و خواهرش پگی( الیزابت روم)، پول کافی برای ساخت ۱۰۰ جارو را تهیه کند و در منطقه به فروش برساند. موفقیت اصلی زمانی روی داد که دوست و همسر سابقش، تونی( ادگار رامیرز)، مقدمات مصاحبه با مجری شبکه QVC نیل واکر( بردلی کوپر) را فراهم می‌کند. این شبکه یکی از بهترین‌های شبکه‌های تبلیغاتی در آمریکا محسوب می‌شد که جوی با تلاش بسیار و قرض گرفتن سرمایه اولیه سفارشات شبکه را فراهم کرد. وظیفه تبلیغ و معرفی به بهترین فروشنده آقای شبکه واگذار شد که متاسفانه هیچ‌گونه با استقبالی از سمت مشتریان مواجه نشد و در این هنگام فشار پدر جوی بابت هزینه‌ها بر وی بیشتر شد.

فیلم جوی

با توجه به شخصیت خود ساخته جوی و به عنوان فردی که با تلاش و ممارست بالا توانسته است بر مشکلات غلبه کند. تصمیم می‌گیرد تا تبلیغ زمین‌شوی را به تنهایی بر عهده بگیرد که در ابتدا با مخالفت نیل واکر مواجه می‌شد که با توضیحات جوی واکر اجازه تبلیغ توسط جوی را می‌دهد. فروش ۱۸ هزار عدد زمین‌شوی موفقیت بی‌نظیری را برای جوی رقم می‌زند ولی در ادامه مباحثی در مورد مالکیت این زمینه‌شوی سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود که جوی می‌تواند با همان روحیه جنگدگی مخصوص به خود این مشکل را نیز حل کند و در ادامه زندگی خود به عنوان سرمایه‌گذار و مشاور به افرادی که به دنبال تحقق بخشیدن به ایده‌هاشون هستند کمک می‌کند.

جوی را می‌توان به عنوان یک داستان تبدیل شدن یک انسان فقیر به یک فرد ثروتمند تصور کرد. یک زن خودساخته که بدون کمک گرفتن از سایرین مانند پدر یا همسر توانست بر مشکلات بسیاری مانند خانوادگی، مالی و …. غلبه کند و به آرزوی دوران کودکی خود برسد. ایده تولید زمین‌شوی جدید یک لحظه به ذهن جوی می‌رسد و با استفاده از مداد شمعی دخترش طراحی می‌کند و در ادامه به تولید می‌رسد. این فیلم که براساس زندگی واقعی جوی مانگانو ساخته شده است که با اختراع” زمین‌شوی معجزه‌آسا” میلیونر می‌شود.

دیوید او. راسل کارگردان فیلم جذاب جوی درباره فیلم این‌گونه می‌گوید:” من به‌دنبال ساختن فیلیم درباره زندگی‌نامه نیستم. می‌خواهم روی موضوعات سینمایی کار کنم که شگفت‌انگیز باشند. اولین فیلم من است که در آن یک زن محور داستان است. زنی که می‌خواهد مدیریت و سرپرستی خانواده‌اش را بر عهده بگیرد و از هیچ شروع می‌کند واز  کاراژی که پدرش اداره می‌کرده، بیرون می‌آید. این برای من بسیار الهام بخش بود”

فیلم جوی به کارگردانی دیوید او. راسل به افرادی که به موضوعات کارآفرینی و به خصوص موفقیت زنان علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان

فیلم‌هایی که به شما کمک می‌کنند مهارت حل مسئله را در خود تقویت کنید