تولید محتوای شبکه های اجتماعی

۱۲ نکته برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی که به کسب‌وکارتان رونق می‌دهد.

محتوی جذاب و گیرا به شما کمک می‌کند در بازار شلوغ شبکه‌های اجتماعی از رقبای خود پیشی بگیرید. برای شروع، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی اقدام به تولید محتوای شبکه های اجتماعی با کیفیت و انتشار و مدیریت اکانت‌های خود بکنید. در این مقاله قصد داریم نکته‌های مفیدی را که موجب بهبود خلاقیت شما در تولید محتوای شبکه های اجتماعی می‌شود را مطرح کنیم.

۱- محتوی اصیل و منحصر به فرد را عرضه کنید.

محتوی را از سایر وب‌سایت‌ها کپی نکنید بلکه با عرضه محتوای منحصر به فرد خود ارزش آفرینی کنید. این به شما کمک می‌کند که در رقابت پیشی گرفته و خوانندگان را تشویق می‌کند تا تبدیل به دنبال کنندگان شما شوند. مقاله‌های وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید تا کنجکاوی مردم را در مورد کسب و کار و محصولات خود برانگیزید و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید.

بهترین نوع محتواهایی که به می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید شامل این نوع موارد می‌شود: لیست‌ها، محتواهای با کیفیت گردآوری شده، گردهمایی‌های هفتگی، مقاله‌های با موضوع چرا و چگونه، اخبار و بررسی‌های موردی. شما می‌توانید با ایجاد انجمن‌ها و سایر مشوق‌ها بازدیدکنندگان را به شبکه‌های اجتماعی خودتان جذب کنید.

۲– محتواهایی با موضوع‌های ترند و به روز تهیه کنید.

با علائق  ببیندگان خود آشنا شده و محتوی مناسبی را تولید کنید. اطلاعاتی را در مورد رویدادها و برنامه‌های نظیر مسابقات فوتبال، مسابقات موتور سواری، جشنواره‌های فیلم و.. که مخاطبان شما در آن شرکت می‌کنند یا از طریق تلویزیون تماشا می‌کنند  بدست آورید. اطلاعاتی در مورد رویدادهای که بینندگان شما در بازه زمانی مشخص به آن تمرکز می‌کنند، نظیر امتحانات مدرسه و دانشگاه، روز پدر، تعطیلات تابستانی و… بدست آورید. این به شما  کمک می‌کند تا محتوی فوری متناسب با موضوعات به روز و ترند تهیه کنید تا بتوانید توجه مخاطبین خود را جلب کنید.

۳- اطلاعات تصویری مفید را به اشتراک بگذارید

اطلاعات تصویری آمار، حقایق و اطلاعات را در یک تصویر گردآوری می‌کند که فهم آن را برای بینندگان شما آسان می‌سازد.  اطالاعات تصویری در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارده می‌شوند. اگر برای تهیه اطلاعات تصویری وقت ندارید، می‌توانید تنها از تصاویر ساده و ابتدایی استفاده کنید تا توجه مخاطبان خود را جلب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم؟

۴- به بازخوردها گوش دهید.

به نظرات و بازخوردهای طرفداران و دنبال کنندگان خود ارزش قائل شده و این حس را در آنها ایجاد کنید که نظرات آنها در شرکت شما محترم و ارزشمند است. شما می‌توانید بازخوردها و نظرات در مورد خدمات و محصولات خود را با استفاده از رای گیری، نظرسنجی و سوال پرسیدن ساده گردآوری کنید. شما همچنین می‌توانید نظرات  مخاطبین خود در مورد پیش بینی آینده را نیز جویا شوید تا آنها را تشویق کنید.

۵- محتوی شخصی را به اشتراک بگذارید.

با مخاطبین خود از دیدگاه انسانی ارتباط برقرار کنید. تصاویر پشت صحنه و روایت‌های شخصی را به اشتراک بگذارید تا به مخاطبین خود کمک کنید با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند. آنها متوجه خواهند شد که در پشت برند شما، یک شخصیت انسانی جذاب قرار دارد که در تلاش است تا خدمات شخصی سازی شده و انسانی را فراهم کرده و توقعات را برآورده کرده و از مشتریان حمایت کند.

۶- از دنبال کنندگان خود تشکر کنید.

محتوی ایجاد شده توسط دنبال کنندگان خود را در صفحه شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا ارتباط نزدیک‌تری با آنها برقرار کنید. این به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود با مخاطبین خود را مستحکم کرده و محتوی بیشتری را در اختیار شما می‌گذراد تا در شبکه اجتماعی خود پست کنید. بنابراین این یک موقعیت برد برد است.

برای نمونه می‌توانید دنبال کننده ماه را انتخاب کنید تا از سفیران و مبلغان برند خود تشکر کنید.

به عنوان مثال شرکت استارباکس طرحی را انجام می‌دهد که در آن تصاویر مشتریان خود را پست می‌کند و این سبب می‌شود تا مشتریان ترغیب شوند تا تصاویر استارباکس را در صفحه‌های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند. شما همچنین می‌توانید از یک تشکر خالی فراتر رفته و هدایا و مسابقاتی را ترتیب دهید تا مخاطبان خود را تشویق کند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

۷- از هشتگ‌های معروف استفاده کنید.

هشتگ‌هایی مانند #فروش_آنلاین، #قیمت_مناسب، #ارزان بسیار معروف هستند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کسب و کار خود را ارتقا دهید.

در صورتی که موضوع کسب و کار شما در زمینه تفریح و سرگرمی است، شما می‌توانید از هشتگ‌های مختلفی مانند#فان#کلیپ_طنز،#کلیپ_شاد و موارد مشابه استفاده کنید.

سعی کنید هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید مرتبط با کسب و کار شما باشد. به هیچ وجه از هشتگ‌های غیرمرتبط استفاده نکنید. برای نمونه اگر موضوع کسب و کار شما در زمینه روانشناسی است، می‌توانید از هشتگ‌های مناسب مانند #انگیزش، #روانشناس، # ویدیو_انگیزشی استفاده کنید.

۸- از ابزار شوخی و خنده استفاده کنید.

همیشه نسبت به کسب و کار خود جدی برخورد نکنید، زمانی را برای جذب مخاطبان خود از طریق طنز و شوخی اختصاص دهید. بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانید هر دو روش را به طور همزمان اجرا کنید. مشتریان خود را بخندانید و ارتباط صمیمی با آنها ایجاد کنید. ایده‌هایی برای تولید محتوای بامزه شامل به اشتراک گذاری خاطرات یا کمیک‌ها، برگزاری جشن در تعطیلات، به اشتراک گذاری معما و چیستان، بعلاوه پرسیدن سوالات طنز و بامزه است.

۹- تصاویر با کیفیت به اشتراک بگذارید.

مخاطبان به محتوای بصری جلب می‌شوند بنابراین با استفاده از تصاویر انگیزشی و با مزه که لوگوی برند یا وب‌سایت شما روی آن قرار دارد، توجه آنها را به خود جلب کرده و محصولات خود را ارتقا ببخشید. این روش کمک می‌کند تا میزان کلیک خوری وب‌سایت خود را افزایش دهید. شما می‌توانید از ابزارهایی نظیر  PicMonkey یا Canva برای ایجاد تصاویر جذاب جهت تولید محتوای شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

۱۰- ویدئوهای کوتاه تولید کنید.

وب‌سایت‌هایی نظیر  Dailymotion،  Google Video و  YouTube را جستجو کنید تا ویدئوهای جذابی را که می‌توانند توجه مخاطبین شما را جلب کنند را پیدا کنید.  این به شما کمک می‌کند تا مقدار بسیار زیادی از تعامل را ایجاد کرده و به تولید محتوای شبکه های اجتماعی بپردازید.

شبکه های اجتماعی

۱۱- از داده‌ها و آمارها استفاده کنید.

از داده‌های تجاری استفاده کرده و دانش و آگاهی کافی در مورد افق چشم انداز خود، صنعت و رقبا بدست آورید. این به شما کمک می‌کند تا در مورد علائق و تعصبات مخاطبین آگاهی لازم را بدست آورده و استراتژی موثر تولید محتوای شبکه های اجتماعی را برای جلب توجه آنها ایجاد کنید.

۱۲- محتوی منتخب را گردآوری کنید

گردآوری محتوا اهمیت بسیاری در بازاریابی دیجیتال دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بنابراین زمان خود را به تحقیق و  انتخاب محتوی جذاب اختصاص دهید تا در شبکه‌های اجتماعی مختلف قابل اشتراک باشد.

محتوا برای شبکه های اجتماعی

از هر فرصتی برای تولید محتوای با کیفیت استفاده کنید.

امیدواریم شما بتوانید از ایده‌های خلاقانه مطرح شده در این مقاله استفاده کنید تا محتوی مفید و جذابی را با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اگر ایده جذاب دیگری در این حوزه دارید، آن را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:

thenextscoop