بوم دیجیتال مارکتینگ

بوم دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه بخش‌هایی است؟

بوم دیجیتال مارکتینگ یا DMC به عنوان یک راهنمای عملی برای توسعه استراتژی برای شتاب دادن به رشد کسب و کارها است. بوم دیجیتال مارکتینگ برای همه افراد یک شرکت که در تصمیم‌گیری دخیل هستند، طراحی شده است.

DMC یک روش منظمی را برای شرکت‌ها فرام می‌کند تا بتوانند ارزش خود را با تکنیک‌های بازاریابی و تکنولوژی دیجیتال بیان کنید.

مزایای بوم دیجیتال مارکتینگ

عملی کردن ایده‌ها

بوم دیجیتال مارکتینگ به کارشناسان بازاریابی کمک می‌کند تا ایده‌های خود را تست کرده و سپس آنها را عملی و اجرا کنند، در این صورت احتمال شکست و ریسک‌های احتمالی آن کاهش پیدا می‌‍‌کند.

سادگی کاربرد

مهم‌ترین مزیت بوم دیجیتال مارکتینگ سادگی آن است. DMC که از بوم کسب و کار الهام گرفته شده است، شامل تعداد محدودی خانه است که شما باید اقدام به تکمیل آن کنید و از درج موارد غیرضروری اجتناب کنید. این بوم به شما کمک می‌کند تا شما یک دیدگاه جامع و کلی نسبت به جایگاه‌تان در دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.

بوم دیجیتال مارکتینگ چیست

مناسب افراد مبتدی و حرفه‌ای

شما چه یک فرد مبتدی باشید و چه یک فرد حرفه‌ای می‌توانید به راحتی از این ابزار کاربردی استفاده کنید. این بوم به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را مرتب و تصویرسازی کنید، علاوه بر آن شما می‌توانید به راحتی ایده‌‍‌ها و برنامه‌های بازاریابی محتوایی خود را راحت‌تر و سریع‌تر برای مشتریان و هم‌تیمی‌های خود توضیح دهید.

سرعت

هم‌چنین می‌توانید استراتژی‌های خود را سریع‌تر طراحی و برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید خیلی سریع بوم دیجیتال مارکتینگ خودتان را طراحی و تست کنید.

سازگاری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بوم این است که با سایر ابزارهای استراتژی کسب و کارها، سازگاری دارند.

بوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بوم دیجیتال مارکتینگ و بوم کسب و کار به عنوان ابزارهای مشابهی هستند. بیزینس مدل به عنوان یک برنامه کلی برای کسب و کار است و کمک می‌کند تا با استراتژی‌هایی که اتخاذ کرده‌اند، می‌توانند به اهداف بازاریابی خود برسند. بوم دیجیتال مارکتینگ مانند بوم کسب و کار در یک صفحه تدوین می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به اهداف تعیین شده خود برسید.

بخش‌های مختلف بوم کسب و کار

بخش مشتریان

ارزش پیشنهادی

کانال‌های ارتباطی

ارتباط با مشتریان

جریان درآمدی

شرکای کلیدی

فعالیت‌های کلیدی

منابع کلیدی

ساختار هزینه‌ها

بخش‌های مختلف بوم دیجیتال مارکتینگ

ماموریت: هدف شرکت و علت تاسیس شرکت

چشم انداز: اهداف طولانی مدت تجاری شرکت

برند: توضیح کامل درباره کسب‌وکار که در نگاه عمومی ( منطقی و احساسی) جامعه دیده می‌شود.

مخاطب هدف: مشتریانی ( حقیقی و بالقوه) که شرکت به آنها خدمات ارائه می‌کند.

بازار: موقعیت کسب و کار در بازار در شرایط رقابتی و نسبت به رقیبان

ارزش پیشنهادی: ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد کسب و کار که به مشتری انتقال می‌دهید. به عبارتی دیگر مزیتی که به خاطر آن مشتری، محصول شما را انتخاب می‌کند.

معرفی به دیگران: راه‌کارهایی که برای اینکه کاربران محصول شما را به دیگران معرفی کنند.

فعال سازی: اندازه‌گیری و بررسی اولین تجربه کار با محصول ( این بخش بیشتر برای محصولات اپلیکیشنی مناسب است).

نگه داشتن مشتری: اتخاذ راه‌کارهایی برای بازگشت مشتری

اکتساب: جذب بازدیدکنندگان مختلف از کانال‌های مختلف

درآمد: بررسی رفتار کاربرای برای افزایش کسب درآمد

بوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بوم دیجیتال مارکتینگ یا DMC یک راهنمای عملی برای توسعه استراتژی برای شتاب دادن به رشد کسب و کار است. بوم دیجیتال مارکتینگ برای همه افراد یک شرکت که در تصمیم گیری موثر هستند طراحی شده است. کارآفرینان، توسعه دهندگان، طراحان، فروشندگان و…. . بوم دیجیتال مارکتینگ این یک ابزاری برای هم آفرینی است. DMC یک روش منظم برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا گزاره ارزش خود را با تاکتیک‌های بازاریابی و تکنولوژی دیجیتال بیان کنند.

اجزای بوم دیجیتال مارکتینگ

از کجا می‌توانیم بوم دیجیتال مارکتینگ تهیه کنیم؟

شما می‌توانید پوستر آن را به طور رایگان از سایت www.digitalmarketingcanvas.co تهیه کنید. در این سایت نسخه انگلیسی این بوم در دسترس است و در صورتی که تمایل داشته باشید تا نسخه فارسی آن را تهیه و تکمیل کنید، می‌توانید نسخه پی دی اف آن را دانلود کنید.

آیا تا به حال تجربه استفاده از بوم دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود داشته‌اید؟ به نظر شما این بوم می‌تواند برای کسب و کارها مفید واقع شود؟ چه مشکلاتی هنگام تکمیل آن وجود دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.