تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن: چگونه با پیامی کوتاه، کسب و کار خود را متحول کنید

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن( Push-notification advertising) یکی از ترندهای داغ تبلیغاتی این روزها به شمار می‌رود. اما دلیل محبوبیت این روش چیست؟ چرا چنین شیوه تبلیغاتی به این اندازه موثر و مشتری‌پسند است؟ چگونه می‌توان از آن به شیوه صحیحی استفاده کرده و کسب و کار را رونق بخشید؟ در این مقاله سعی خواهیم داشت تا در حد توان به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به آشنایی با این سبک از تبلیغات هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

تصور کنید که در یک جلسه و یا قرار بسیار مهم و استرس‌زا قرار دارید و در همان زمان تیم محبوب شما مهم‌ترین بازی فصل خود را انجام می‌دهد و نتیجه آن هوش و حواس‌تان را درگیر خود کرده است. در این موارد چه باید کرد؟ آیا باید قید این جلسه و شام را به خاطر یک بازی بزنید؟ یا به کلی از این رویداد هیجان‌انگیز و نایاب صرف نظر کرده و صرفاً بر روی همان جلسه تمرکز کنید؟( اگر اهل ورزش باشید و چنین شرایطی را تصور کنید، به خوبی از نامطلوب بودن این شرایط آگاه خواهید شد!)

از آنجایی که هر یک از این شرایط چندان ایده آل به نظر نمی‌رسد، باید به فکر یک راهکار متعادل ‌تر بود. در چنین شرایطی نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند با ارسال پیامی بسیار کوتاه و در حد چند کلمه، مهم‌ترین اتفاقات بازی را به اطلاع شما برسانند. این پیام‌های کوچک و مختصر قادرند تا اطلاعات بسیار مهمی از جمله وضعیت ترافیک، اطلاعات پروازها، نتایج زنده بازی‌ها و هر اطلاعات دلخواه دیگری را در کسری از ثانیه به شما منتقل کنند. محبوبیت نوتفیفیکیشن‌ها باعث شده تا بازاریابان از این بستر به عنوان یک روش برای تبلیغات استفاده کنند.

 

آموزش تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

در واقع تبلیغات پوش نوتیفیکیشن شامل اعلان‌هایی تجاری است که به جای اپلیکیشن‌های موبایلی از طریق وب‌سایت‌ها به کاربران ارسال می‌شوند. برای ارسال چنین پیامی، کاربران باید در وب‌سایت نام‌نویسی کنند. به همین دلیل این روش از تبلیغات نسبت به سایر روش‌ها قابل قبول‌تر و بی‌آزارتر به نظر می‌رسند( مگر این که تعداد آنها بیش از حد بالا بوده و یا موضوعات نامرتبطی داشته باشند). این روش چه برای بازاریابان و چه برای مشتریان بسیار مطلوب و آسان است. به بیان دیگر چنانچه تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به درستی مورد استفاده قرار گیرند، به معنای واقعی یک روش برد-برد خواهند بود.

بیشتر بخوانید: شیوه‌های آزاردهنده بازاریابی آنلاین که همین امروز می‌بایست متوقفشان کنید

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن دقیقاً چیست؟

به بیان ساده، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن اعلان‌هایی تجاری هستند که به کامپیوتر و یا گوشی کاربران ارسال می‌شوند. تجاری بودن این اعلان‌ها باعث تفاوت این سبک از تبلیغات از دیگر اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های عادی اپلیکیشن‌ها می‌شود. در حالت کلی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن شامل این شرایط می‌شود:

  • کاربران با رضایت کامل با دریافت نوتیفیکیشن از جانب وب‌سایت موافقت می‌کنند.
  • اعلان‌های ارسالی به کمپیوتر و گوشی هوشمند کاربران ارسال می‌شوند( حتی در صورتی که کاربر در حال مرور وب‌سایت نباشد).
  • هنگام کلیک و یا ضربه زدن بر روی نوتیفیکیشن ارسالی، کاربران به سمت صفحه فرود منتقل شده و یا به صورت مستقیم به سمت پیشنهاد عرضه شده راهنمایی می‌شوند.

این شیوه از بازاریابی یک روش کارآمد و با تعامل بسیار بالا است که پل ارتباطی سودمند میان کاربر و کسب و کارها ایجاد می‌کند. این روش از تبلیغات با مرورگرهای پر استفاده از جمله سافاری، فایرفاکس، کروم و اوپرا همکاری داشته و با تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز سازگاری دارند. احتمالاً در هنگام مرور یک وب‌سایت در قسمت بالایی آن شاهد یک درخواست ثبت‌نام برای دریافت اعلان مواجه شده‌اید که می‌توانید به اختیار خود آن را پذیرفته و یا رد کنید.

مزایای پوش نوتیفیکیشن

این روش از تبلیغات مزایای ثابت شده فراوانی دارد. برای مثال از طریق این روش می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و با انتشار هر خبر جذابی کاربران را به سمت وب‌سایت خود بکشید. همان طور که پیش از این نیز بیان کردیم، کاربران به دلخواه خود در این سرویس عضو شده و از همین جهت ترافیک دریافتی شما کاملاً ارگانیک و واقعی خواهد بود. جذب کاربر و افزایش ترافیک وب‌سایت از این طریق بسیار می‌تواند سودمند باشد. تصور کنید کاربرانی از سراسر کشور و دنیا در این سرویس شما عضویت دارند. اکنون کافی است تا یک اعلان رایگان و کوتاه برای آنها ارسال کنید تا ناگهان و در کسری از ساعت خیل عظیمی از آنها به سمت یک صفحه فرود یا محصول روانه شوند.

در حالت کلی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن نسبت به بنرهای تبلیغاتی سنتی نرخ کلیک بیشتری دارند. همین موضوع می‌تواند احتمال فروش یک محصول از این طریق را افزایش دهد. یکی دیگر از مزایای این شیوه تبلیغاتی، نرخ دسترسی و دیده شدن آن است. به معنای این که حتی در شرایطی که کاربران در حال مرور اینترنت نیستند، قادر به دریافت اعلان شما خواهند بود. در نتیجه دیده نشدن این تبلیغات تقریباً امری محال است و بر خلاف بنرهای سنتی، از دید کاربران پنهان نخواهد ماند. مهم‌تر از همه، هیچ مسدود کننده تبلیغاتی قادر نیست این اعلان‌ها را متوقف کند!

بییشتر بخوانید: پلتفرم‌های ایرانی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن

بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

هر تبلیغات پوش نوتیفیکیشنی دارای سه عنصر اصلی و مهم است.

  • تصویر: تصویر باید در عین سادگی، مرتبط و جذاب باشد.
  • عنوان: عنوان باید کوتاه و مختصر باشد.
  • پیام: توضیحات باید تأثیرگذار و خلاقانه باشند.

بهینه‌سازی تأثیر چنین تبلیغاتی نیازمند ایده‌های خوب، آزمایش‌های بسیار و خلاقیت فراوان است. انتخاب یک استراتژی و پایبندی به آن می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. همچنین نباید از قدرت کلمات غافل شده و نباید از استفاده از ایموجی‌ها بترسید! اموجی‌ها قادرند به سادگی تأثیر پیام شما را به سرعت افزایش داده و توجه کاربران را به سمت خود جلب کنند.

کمپین تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن شما می‌تواند با دسته‌بندی‌های مختلفی چون تجارت الکترونیک، مسافرت، اخبار و سرگرمی، امور مالی، بهداشت و زیبایی، مشاغل، فیلم، بیمه و هر صنعت دیگری مرتبط باشد. تنها باید به این نکته توجه کنید که کاربران به همان اندازه که از نوتیفیکیشن‌ها لذت می‌برند، از پیام‌های غیرمرتبط بیزارند. همچنین ایجاد تناسب در ارسال اعلان نیز نکته بسیار مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید.

پیامی کوتاه با تأثیری شگفت‌انگیز

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن با ارسال یک اعلان یک خطی می‌تواند کسب و کار شما را با شگفتی بزرگی رو به رو کند. تنها کافی است تا در این مسیر به نکته‌ها و جزئیات توجه کرده و با آزمایش و خطا به یک نتیجه بهینه و ایده آل دست یابید. در این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی برخی از این نکات بپردازیم. به نظر شما چه عوامل دیگری در موفقیت تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موثر هستند؟ آیا تجربه استفاده از این شیوه بازاریابی و تبلیغات را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.