روش جذب مخاطب

تبلیغ نویسی در وب: ترفندها و روش‌هایی برای افزایش بازده تبلیغات و جذب مخاطب

یکی از شیوه‌های توزیع محتوا و تبلیغات در فضای بزرگ و پر جنب و جوش اینترنت، استفاده از روش تبلیغ‌نویسی است. با استفاده از این روش قادر خواهید بود تا به سادگی و بدون هیچگونه دردسری، مخاطبان هدف را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. اما تبلیغ نویسی در وب دقیقاً به چه معنایی است و چگونه می‌توان تأثیر این روش را افزایش داد؟

در این مقاله به صورت کامل به دنبال ارائه پاسخی برای این سوالات خواهیم بود. اگر قصد آشنایی با این روش و همچنین افزایش تأثیر آن را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تبلیغ نویسی در وب چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، تبلیغ‌نویسی به عنوان یکی از روش‌های توزیع محتوا و جذب مخاطب در دنیای بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، شما یکی از مطالب وب‌سایت خود را به عنوان تبلیغات در اختیار یک وب‌سایت دیگر قرار می‌دهید تا در بخش تبلیغات آن به نمایش درآید. در این روش ممکن است وب‌سایت مورد نظر برای قبول تبلیغات تقاضای مبلغی مشخص، دریافت مبلغ به ازای هر ورودی و یا حتی تبادل لینک با شما را داشته باشد. همچنین روش‌هایی نظیر استفاده از سیستم تبلیغات در گوگل (یا همان Google Ads) نیز می‌توانند زیر محموعه‌ای از این روش به حساب آیند.

بیشتر بخوانید: ۶ راه کار عملی برای افزایش بازده تبلیغات کلیکی

 

شما می‌توانید با توجه به سیاست‌های خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب نموده و اقدام به قرار دادن تبلیغات در وب‌سایت مورد نظر خود کنید. اما برای افزایش اثربخشی تبلیغ نویسی در وب باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

افزایش بازده تبلیغات

روشهای افزایش تأثیر تبلیغ نویسی در وب

تبلیغات همیشه به نحوی هزینه‌بر خواهد بود. در نتیجه با استفاده از روش‌های ساده‌ای که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، قادر خواهید بود تا میزان بازگشت سرمایه از این روش را افزایش داده و حداکثر استفاده از آن را ببرید. این روش‌ها عبارتند از:

استفاده از عنوان مناسب در تبلیغ نویسی در وب

اولین و مهم‌ترین اصل در تبلیغ نویسی در وب، استفاده از یک عنوان جذاب و گیرا است. عنوان مطلب اولین بخشی است که مخاطبان شما به آن توجه می‌کنند. اگر این عنوان به اندازه کافی جذاب و مناسب باشد، شانس شما برای دریافت مخاطب از طریق تبلیغات بسیار افزایش خواهد یافت. با این وجود استفاده از یک عنوان جذاب به معنای اغراق آمیز بودن آن نیست. به بیان دیگر عنوان مطلب شما باید کاملاً با محتوا و بدنه آن همخوانی داشته باشد.

در غیر این صورت کاربران به محض این که متوجه عدم تطابق عنوان و محتوای مطلب شما شوند، به سرعت وب‌سایت شما را برای همیشه ترک خواهند کرد. در نتیجه عنوان مقاله شما باید ترکیب مناسبی از جذابیت و واقع گرایانه بودن را در خود داشته باشد. با انتخاب یک عنوان مناسب، وب‌سایت شما آماده پذیرش از مخاطبان جدید خواهد بود.

استفاده از تکنیک خلاصه‌نویسی در پاراگراف اول

پس از جذب مخاطب به وب‌سایت، نوبت به جلب توجه آنها خواهد رسید. اولین پاراگراف مقاله یک نقطه حساس و کلیدی برای حفظ مخاطبان و تبدیل آنها به یک دوست و مخاطب همیشگی است. در این پاراگراف می توانید به جذاب‌ترین شکل ممکن خلاصه‌ای از آنچه که در مقاله ارائه شده را به نمایش گذاشته و مخاطبان را دعوت به مطالعه سایر قسمت‌های آن کنید.

چنانچه پاراگراف اول ( و یا به اصطلاح مقدمه) مقاله شما جذاب باشد، کاربران تمایل بیشتری به مطالعه ادامه مقاله و ماندن در وب‌سایت شما خواهند داشت. همچنین لینک دادن به صفحه اصلی وب‌سایت و یا سایر مطالب مرتبط در این بخش، یکی دیگر از ترفندهایی است که باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به کاربران همیشگی خواهد شد.

چه وب سایت‌هایی برای تبلیغ‌نویسی مناسب‌اند؟

اکنون یک مقاله تبلیغاتی آماده و جذاب در اختیار داریم؛ اما چه وب‌سایت و بسترهایی برای تبلیغات مناسبند؟ به عبارت دیگر در انتخاب یک وب‌سایت برای انجام تبلیغ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه به بررسی نکات مربوط به این مورد خواهیم پرداخت.

وب‌سایتی با بیشترین میزان مخاطبان هدف

هدف از تبلیغ نویسی در وب، افزایش تعداد مخاطبان و جذب کاربران جدید در وب‌سایت است. در نتیجه اگر مقاله شما در وب‌سایتی قرار داده شود که مخاطبان هدف شما در آن حضور ندارند، هیچ شانسی برای جذب کاربر جدید و همیشگی نخواهید داشت. اما با یک انتخاب هوشمندانه و مناسب، می‌توانید سیل عظیمی از کاربران را به سمت وب‌سایت خود روانه کنید. این انتخاب درست، وابستگی شدیدی با توجه به مخاطبان هدف یک وب‌سایت دارد. برای مثال اگر وب‌سایت شما مرتبط با تولید المان‌های دکوراسیون داخلی است، می‌توانید مقاله تبلیغاتی خود را در یک وب‌سایت و وبلاگ مرتبط با دکوراسیون‌های داخلی قرار دهید.

 

تبلیغ نویسی در وب

میزان ترافیک ورودی وب‌سایت مقصد

هر وب‌سایت بسته به محتوا و قدمت خود ممکن است میزان ترافیک ورودی روزانه متفاوتی داشته باشد. بدون شک انتخاب یک وب‌سایت با ترافیک بالا برای افزایش تأثیر تبلیغ نویسی در وب بسیار موثر خواهد بود. با این حال ممکن است چنین وب‌سایت‌هایی شرایط سخت گیرانه‌تری نسبت به سایرین داشته و یا درخواست هزینه بالایی از شما داشته باشند. انتخاب یک وب‌سایت مناسب بر اساس تعداد ورودی و همچنین شرایط و مبلغ درخواستی، کاملاً به سیاست‌های تبلیغاتی شما دارد. با این وجود با مقایسه شرایط وب‌سایت‌های مختلف می‌توانید در صورت ارائه دو گزینه نسبتاً یکسان و مشابه، انتخاب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته و ترفند اساسی برای افزایش تأثیرگذاری یک تبلیغات ویدیویی

 

مراقب جریمه ناشی از بک لینک‌ها باشید!

بدیهی است که تبلیغ نویسی در وب می‌تواند تعداد مخاطبان شما را افزایش دهد و این مسئله یک امتیاز بزرگ مثبت در سئو به شمار می‌رود. با این وجود ممکن است برخی از الگوریتم‌های مورد استفاده گوگل در خصوص بک لینک باعث جریمه شدن وب سایت شما شده و تمامی زحمات و هزینه های تبلیغاتی را از میان ببرد! در نتیجه همیشه اطلاعات مختصری از الگوریتم‌های گوگل در خصوص بک‌لینک داشته و مراقب جریمه شدن وب‌سایت خود باشید.

مخاطبان امروز، دوستان فردا

در این مقاله به معرفی انواع روش تبلیغ نویسی در وب پرداخته و توضیحات مختصری در مورد روش‌های افزایش تأثیرگذاری آن ارائه کردیم. با استفاده از این ترفندها و توجه به نکات ساده ارائه شده در این مقاله، به سادگی می‌توانید دروازه‌های وب‌سایت خود را به سمت مخاطبان جدید گشوده و به آنها خوش‌آمد بگویید. بدون شک مخاطبان با مشاهده سایر محتوا و مقالات شما، به یک دوست همیشگی تبدیل خواهند شد.

آیا تجربه تبلیغ‌نویسی در وب را داشته‌اید؟ چه توصیه‌ای برای افراد تازه وارد به این حوزه دارید؟ نظر و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.