مراحل تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل: فتح صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل با ۷ قدم ساده

هر روز حدود ۳.۵ میلیارد جست‌وجو از سراسر جهان در گوگل انجام می‌گیرد. هر نوع مخاطبی که بتوان تصور کرد، بدون شک از خدمات ارزشمند این سرویس استفاده کرده و تقریباً تمام مردم جهان با آن آشنایی دارند. با در نظر گرفتن این آمار، می‌توان تصور کرد که استفاده از سرویس گوگل ادز ( که قبلاً با نام Google AdWords شناخته می‌شد ) تا چه اندازه‌ای می‌تواند برای یک کسب‌وکار مفید و مؤثر واقع شود. تبلیغ در گوگل باعث می‌شود تا نام کسب‌وکار شما در مکانی درست و در پیش روی چشمان مخاطبان هدف شما قرار بگیرد.

در این مقاله قصد داریم تا مراحل ایجاد کمپین و تبلیغات در گوگل را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با این چند قدم ساده اما تأثیرگذار، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: تبلیغات در گوگل: نردبانی به سمت موفقیت و دیده شدن در کنار سایر رقبا

۷ مرحله اصلی برای تبلیغ در گوگل

همان‌طور که اشاره کردیم، تبلیغات در گوگل یک سرمایه‌گذاری بسیار سودمند است. طبق تحقیقات انجام شده در این مورد، کسب‌وکارها به ازای هر ۱ دلار تبلیغ در گوگل حدود ۲ دلار سود خالص به دست می‌آورند. در نتیجه این پلتفرم می‌تواند به سادگی دو برابر هزینه تبلیغاتی شما را به خودتان بازگرداند. اما به شرطی که مراحل تبلیغ نویسی را به روش درستی پیش ببرید.

مراحل تبلیغ در گوگل به هیچ وجه دشوار و پیچیده نیست؛ اما برای افرادی که به تازگی قصد انجام این کار را دارند، ممکن است کمی سردرگم کننده به نظر برسد. برای همین در این مقاله قصد داریم تا این مراحل را با جزئیات کامل به شما شرح دهیم. در حالت کلی از صفر تا صد تبلیغات در گوگل تنها نیازمند طی کردن ۷ قدم اصلی زیر است.

تبلیغات در گوگل

قدم اول: مراجعه به وب‌سایت گوگل ادز

پیش از هر چیزی، لازم است تا به وب‌سایت گوگل ادز مراجعه کنید. با مراجعه به این وب‌سایت، دکمه‌ای با عنوان همین حالا شروع کنید ( Get Started Now ) به شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی این دکمه، از شما خواسته خواهد شد تا وارد حساب کاربری گوگل ادز خود شده و یا یک حساب ایجاد کنید. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Create your first campaign، اولین کمپین خود را راه‌اندازی کنید.

قدم دوم: انتخاب نام و نوع کمپین

در آغاز مسیر راه‌اندازی کمپین و تبلیغ در گوگل، گزینه‌های متعددی برای ایجاد کمپین به شما نمایش داده خواهد شد. اگر از کاربرد هر یک از این گزینه‌ها اطلاع ندارید، بهتر است حالت Search Network only را انتخاب کنید. سپس باید یک نام برای کمپین خود انتخاب کنید. این نام باید با محصولات، خدمات و در حالت کلی با سایر بخش‌های تبلیغاتی شما هم‌خوانی داشته باشد.

قدم سوم: انتخاب موقعیت جغرافیایی نمایش تبلیغات

برای محل جغرافیایی نمایش تبلیغات گزینه‌های بسیاری وجود خواهد داشت. از موقعیت‌های بزرگ مانند یک کشور گرفته تا موقعیت‌های جزئی و کوچک مانند شهرها، همگی در اختیار شما خواهند بود. حتی می‌توانید برای انتخاب موقعیت جغرافیایی خود، از مختصات نقشه نیز استفاده کنید. در هنگام انتخاب مکان نمایش، باید دقت کنید که مخاطبان هدف شما در آن ناحیه حضور داشته باشند. چراکه در غیر این صورت نمایش تبلیغات چیزی به جز هزینه‌ای اضافی نخواهد بود.

قدم چهارم: تنظیم بودجه روزانه

در این قدم لازم است تا بودجه روزانه تبلیغ در گوگل را تعیین کنید. اگر در زمینه راه‌اندازی کمپین و تبلیغات در گوگل تازه‌کار هستید، توصیه می‌کنیم که برای آغاز کار بودجه پایینی را تعیین کنید. این روش به شما کمک خواهد کرد تا حرکت خود را با آرامش و اطمینان بیشتری آغاز کرده و داده‌های مورد نیاز برای تبلیغات بیشتر و بزرگ‌تر را به دست آورید. در نظر داشته باشید که گوگل ممکن است مقداری بیش از حد مجاز تعیین شده توسط شما تبلیغ کرده و مبلغ بیشتری درخواست کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا به صورت هفتگی، این میزان را بررسی کنید. در حالت کلی ۳ نوع پرداخت برای تبلیغ در گوگل وجود دارد:

  • پرداخت دستی: حساب خود را شارژ کرده و با هر بار تبلیغ، هزینه آن کم خواهد شد.
  • پرداخت خودکار: با اتصال گوگل به حساب بانکی، پرداخت به صورت خودکار انجام می‌گیرد.
  • صورت حساب ماهیانه: این روش در ایران کاربرد نداشته و برای برخی مشاغل خاص تعیین می‌شود.

مرحله پنجم: افزودن کلمه کلیدی

در این مرحله باید کلمات کلیدی که قصد تبلیغ در آنها را دارید، مشخص شوند. برای افراد تازه‌کار ممکن است یافتن کلمات کلیدی پرمخاطب دشوار باشد. همچنین هزینه تبلیغ هر کلمه کلیدی بسته به عوامی مانند تعداد جست‌وجو و رقابت، متفاوت خواهد بود. با استفاده از ابزاری نظیر keywordtool قادر خواهید بود تا لیستی از کلمات کلیدی پرمخاطب در حوزه خود را شناسایی کنید. در انتخاب کلمات کلیدی دقت بسیاری به خرج دهید؛ چراکه این بخش می‌تواند در نتیجه کار بسیار تأثیرگذار باشد.

مرحله ششم: ایجاد تبلیغات

در این مرحله باید تبلیغ در گوگل را به معنای واقعی آغاز کنید. شما باید با استفاده از عنوان و متنی جذاب، کاربران را ترغیب به کلیک بر روی تبلیغات و هدایت به سمت وب‌سایت خود کنید. توصیف مزایا و ویژگی‌های اصلی محصول و خدمات، می‌تواند نقش بسیاری در افزایش جذابیت تبلیغات شما ایفا کند. البته باید در نظر داشته باشید که در صفحه فرود وب‌سایت نیز باید به تمام اصول طراحی و کاربرپسند بودن توجه کنید تا حداکثر سود را از ورودی‌های خود به دست آورید.

 

کسب درآمد از گوگل

بیشتر بخوانید: تبلیغ نویسی در وب: ترفندها و روش‌هایی برای افزایش بازده تبلیغات و جذب مخاطب

مرحله هفتم: تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل

آخرین مرحله از تبلیغ در گوگل، تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل است. گوگل گزینه‌های مختلفی را برای این کار ارائه می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید گزینه‌هایی نظیر میزان سفارش‌ها و خرید آنلاین، تماس‌های برقرار شده از طریق تبلیغات و چندین معیار دیگر را به عنوان نرخ تبدیل خود تعریف کرده و آنها را تجزیه کنید. در صورتی که در این مرحله معیار مناسبی را برای سنجش نرخ تبدیل خود انتخاب نکنید، قادر به ردیابی میزان موفقیت خود نخواهید بود.

پیش به سوی فتح قله نتایج جست‌وجو

همان‌طور که مشاهده کردید، تبلیغ در گوگل با این ۷ مرحله ساده قابل انجام است. اگر برنامه مرتب و هدف مشخصی برای تبلیغات داشته باشید، گوگل می‌تواند پیشنهادات سودآوری را به شما ارائه کند. آیا تجربه تبلیغات در گوگل را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود در این مورد را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.