آموزش کار با لینکدین

آموزش کار با لینکدین: لینکدین چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

این روزها اینترنت و شبکه‌های اجتماعی جایگاه مهمی در زندگی ما دارند. به طوری که بسیاری از کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنند. حضور کسب‌وکارهای قدیمی در فضای اینترنت و نیز ظهور کسب‌وکارهای اینترنتی هر دو نشان‌دهنده‌ی اهمیت این شبکه‌ها هستند. اما فضای اینترنت فقط باعث ایجاد تحول در روابط کسب‌وکارها با مشتریان نشده است. سال‌ها است که اینترنت متخصصان حرفه‌های در بخش‌های مختلف جهان را به هم متصل کرده است. یکی از فضاهای حرفه‌ای که باعث ارتباط گرفتن افراد متخصص با یکدیگر و نیز ارتباط متخصصین با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف شده است، لینکدین است. در این نوشته قصد داریم تا نکاتی ارزشمند درباره آموزش کار با لینکدین را برای شما بیان کنید. با ما همراه باشید.

لینکدین (Linkedin) با بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای در جهان است. شما می‌توانید از لینکدین برای یافتن شغلی مناسب یا ایجاد ارتباط و تقویت روابط حرفه‌ای کاری و یادگیری مهارت‌های لازم برای موفقیت در حرفه خود استفاده کنید. لینکدین به شما کمک می‌کند تا برند شخصی خود را ساخته و مهارت‌ها و توانایی‌هایی خود را تقویت کنید.

در لینکدین امکان داشتن حساب کاربری هم برای اشخاص و هم برای کسب‌و‌کارها وجود دارد. این روزها استفاده از این شبکه اجتماعی، که در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شده، در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله در ایران مورد توجه قرار گرفته است. اما چگونه می‌توان از طریق لینکدین با افراد متخصص و سازمان‌های معتبر در ارتباط بود، برند شخصی خود را ساخت و مهارت‌های جدید یاد گرفت؟ برای این منظور و یادگیری تمام فوت‌وفن کار با لینکدین، در این مقاله آموزش کار با لینکدین را برایتان توضیح داده‌ایم. اگر شما هم نیاز حضور در شبکه‌ای تخصصی برای گسترش مهارت و ارتباطات خود را حس می‌کنید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

آموزش کار با لینکدین

در ادامه به منظور استفاده بهتر از این شبکه اجتماعی چند مورد مهم را در راستای آموزش کار با لینکدین، برایتان توضیح داده‌ایم.

۱) ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات پروفایل در لینکدین( Linkedin profile )

گام اول برای کار با لینکدین، ثبت‌نام در این شبکه اجتماعی است. در هنگام ساختن اکانت لینکدین خود دقت کنید تا اطلاعات دقیق و صحیحی از خود را ثبت کنید. پس از ثبت نام اولیه، از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید. پروفایل شما تأثیرگذارترین عامل در ساخت برند شخصی شما به حساب می‌آید. با توجه به میزان تکمیل کردن اطلاعات، لینکدین امتیازی را به عنوان درصد تکمیل شدن پروفایل به شما نشان خواهد داد. هرچه اطلاعات پروفایل‌ شما کامل‌تر باشد، لینکدین امتیاز بیشتری را نشان خواهد داد. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد، پروفایل‌تان در نتایج جستجو بیشتر به دیگر کاربران نشان داده خواهد شد. از آنجایی که این شبکه اجتماعی، با هدف ارتباط بیشتر با متخصصین و شرکت‌ها راه‌اندازی شده است، بیشتر نشان داده شدن پروفایل شما به معنی احتمال شناخته شدن شما توسط افراد متخصص بیشتر در زمینه کاری‌تان است. لازم به ذکر است که این امتیاز را شخص دیگری جز خود شما نمی‌بیند و هدف از آن فقط کمک به شما جهت تکمیل کردن اطلاعات پروفایل و در نتیجه بیشتر نشان داده شدن‌تان در نتایج جستجوی کاربران است.

جز به جز مراحل تکمیل اطلاعات پروفایل لینکدین بسیار مهم است. به عنوان مثال تصویر پروفایل شما باید مناسب باشد. عکس پس‌زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی در شناخت شما دارد. در بخش مهارت‌ها ( Skills ) باید لیستی از مهارت‌های خود را وارد کنید. این لیست هم در پیدا کردن افراد متخصص و هم در شناساندن خود به دیگران کمک‌تان خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که در این لیست اطلاعات نادرست وارد نکنید؛ چراکه این کار باعث کاهش اعتبارتان می‌شود. همچنین به تازگی بخش خدمات نیز اضافه شده است. در این قسمت شما خدماتی که می‌توانید ارائه دهید را می‌نویسید. به عنوان مثال فریلنسرها می‌توانند در این بخش مجموعه خدمات و کارهایی را که انجام می‌دهند نوشته و پیشنهادهایی مطابق آن‌ها دریافت کنند.

همانطور که متوجه شدید، نکات بسیاری در تکمیل اولیه پروفایل وجود دارند. به همین منظور ما در مقاله‌ای به صورت جداگانه به بررسی ۱۷ نکته ضروری هنگام ساخت پروفایل لینکدین پرداخته‌ایم. برای مطالعه تمامی این نکات کلیک کنید.

۲) ارتباطات شما در لینکدین (My networks)

 

آموزش کار با لینکدین

 

پس از تکمیل اطلاعات پروفایل، لینکدین لیستی از افرادی که ممکن است شما علاقه‌مند به برقراری ارتباط با آنها باشید، برایتان خواهد آورد. عوامل مختلفی چون رشته و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید، در نمایش افراد این لیست مؤثر هستند. همچنین آدرس پست الکترونیکی‌تان نیز می‌تواند به شما در یافتن افراد مورد نظرتان کمک کند. علاوه بر این با یک جستجوی ساده شما می‌توانید به پروفایل افراد مدنظرتان دسترسی پیدا کنید. پس از اینکه شما درخواست برقراری ارتباط ( Connect ) دادید، در صورتی که فرد مورد نظر درخواست شما را بپذیرد، شما قادر خواهید بود تمامی افرادی را که با وی در ارتباط‌ند، ببینید. این امکان باعث می‌شود تا شما بتوانید شبکه خود را بهتر گسترش دهید. به این نکته توجه کنید که میزان ارتباطات شما ( Connections ) در رتبه‌بندی پروفایل‌تان توسط لینکدین تأثیر دارد. به همین جهت توصیه می‌شود که حداقل ۵۰ ارتباط داشته باشید.

۳) امکانات ارسال پیام در لینکدین

پس از اینکه با افراد متخصص در حوزه خود ارتباط برقرار کردید، نوبت به شروع مکالمه و ارسال پیام می‌رسد. سعی کنید پیام‌های کوتاه و متناسب با محیط لینکدین ارسال کنید.

۴) دریافت توصیه و تأیید

چهارمین مورد از موارد آموزش کار با لینکدین، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌آید. افرادی که در Connection شما هستند، می‌توانند مهارت‌های شما را تأیید کنند و شما را به عنوان یک فرد متخصص کاربلد به دیگران توصیه کنند. معمولاً این توصیه‌ها از طرف افرادی که با شما کار کرده‌اند و یا شما را می‌شناسند، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: برخی از ویژگی‌های جدید لینکدین که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست

۵) فعالیت در گروه‌های لینکدین

یکی دیگر از قابلیت‌های لینکدین، وجود گروه‌های مختلف برای بحث و ارائه ایده در رابطه با موضوعات متفاوت است. شما می‌توانید با کمک نوار جستجو در بالای صفحه گروه‌های متناسب با تخصص و علاقه‌مندی‌هایتان پیدا کنید. با عضویت در این گروه‌ها می‌توانید به مکالمه‌های گروهی بپیوندید، سؤال کنید و مطالب جدید یاد بگیرید. البته توجه داشته باشید که در این گروه‌ها تبلیغ خود و یا کسب‌وکارتان ممنوع است.

۶) داشتن پروفایل برای کسب‌وکارتان در لینکدین

در لینکدین این امکان وجود دارد که شما برای کسب‌وکار خود از طریق پروفایل‌تان حساب باز کنید. ایجاد پروفایل برای کسب‌وکارها هم جهت شناساندن آن کسب‌وکار به افراد و هم برای جهت ایجاد ارتباط با کسب‌وکارهای دیگر بسیار مفید است. لینکدین ابزاری قوی برای کسب‌وکارهای B2B شناخته می‌شود. اگر شما هم صاحب کسب‌وکار B2B هستید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ” شبکه اجتماعی لینکدین و منافع آن برای شرکت‌های B۲B ” را مطالعه کنید.

 

۷)  بخش شغل (Job) لینکدین

شاید یکی از موارد مهم در آموزش کار با لینکدین، شناخت این بخش باشد. اگر شما جویای کار باشید، این بخش مهم‌ترین قسمت برای شما است. در بخش شغل شما می‌توانید بر اساس موقعیت جغرافیایی، میزان حقوق و…  به جستجوی کار بپردازید، رزومه خود را به آگهی مورد نظر ارسال کنید و با کارفرما ارتباط بگیرید.

 

آموزش کار با لینکدین

لینکدین، یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای

لینکدین شبکه‌ی محبوب حرفه‌ای‌ها است. کار با لینکدین سخت نیست. ما نیز در این مقاله سعی کردیم نکات کلی آموزش کار با لینکدین را برایتان توضیح دهیم. توصیه ما به شما این است که اگر حسابی در این شبکه اجتماعی ندارید، حتماً جهت ثبت‌نام اقدام کنید.