نکات ایمیل مارکتینگ

آشنایی با مهم‌ترین نکات ایمیل مارکتینگ برای سال ۲۰۲۱

دانستن جدیدترین نکات ایمیل مارکتینگ می‌تواند در پیشی گرفتن از رقبا و افزایش سهم بازار به شما کمک کند. تمام بازاریابانی که می‌خواهند فروش خود را افزایش داده و یک پایگاه مشتری بزرگ در سال ۲۰۲۱ ایجاد کنند، باید از این روش معمول در بازاریابی استفاده کنند.

بازاریابی ایمیلی نیز مانند هر روش بازاریابی دیگر، دائماً در حال تغییر است. شیوع بیماری کرونا به ما آموخت که برنامه‌ها به چه سرعتی می‌توانند تغییر کنند. هرآنچه امروز پیش‌بینی می‌کنیم ممکن است فردا درست از کار در نیاید. برای پشت سر گذاشتن رقبا، باید دائماً بر جدیدترین روندها و پیش‌بینی‌ها نظارت داشته باشیم. بسیاری از برندها در طول شیوع کرونا استراتژی بازاریابی خود را براساس تعامل و ارتباط دیجیتالی با مشتریان خود تنظیم کردند. در نتیجه، بازاریابی ایمیلی رشد غیرمنتظره‌ای داشته و شیوه‌های ایمیل مارکتینگ جدیدی ظهور کرد. علیرغم همه استقبالی که از ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی شده است، برای به‌روز بودن در رقابت و اجرای یک برنامه منسجم بازاریابی ایمیلی، باید به طور مداوم از جدیدترین شیوه‌های ایمیل مارکتینگ مطلع باشید.

این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه با تغییر در بازاریابی ایمیلی خود می‌توانید در سال ۲۰۲۱ به پیشروی خود ادامه دهید. خدمات ایمیل مارکتینگ بسیاری در بازار وجود دارند تا به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خودتان کمک کنند.

مروری بر جدیدترین نکات ایمیل مارکتینگ

به خاطر داشته باشید که بازاریابی ایمیلی تکنیکی است که نیاز به آزمون و خطا دارد. بنابراین، ضمن اینکه دستورالعمل‌های زیر را دنبال می‌کنید، اگر با نکته‌ای مواجه شدید که برای اهداف بازاریابی شما سودمند نیست، می‌توانید از آن صرف‌نظر کنید. بنابراین، بیایید نگاهی به جدیدترین نکات ایمیل مارکتینگ بیندازید و ببینید چگونه می‌توانید استراتژی بازاریابی ایمیلی خودتان را برنامه‌ریزی کنید.

همچنین جهت افزایش دانش بازاریابی خودتان، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی دیگر ما با عنوان استراتژی بازاریابی در لینکدین برای کسب و کارها را نیز مطالعه کنید.

نکات ایمیل مارکتینگ

 

۱- ایمیل‌های منحصربه‌فرد

وقتی صحبت از شخصی‌سازی می‌شود چه فکری به ذهن شما خطور می‌کند؟ ایمیلی با احترامات فائقه همراه با نام مخاطب؟ ایمیلی که با چیزی مانند «سلام … عزیز» یا موارد مشابه شروع می‌شود؟ واقعیت این است که این استراتژی قبلاً جواب می‌داد، اما ما به سال ۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم و با گذشت زمان، همه چیز دستخوش تغییر و پیشرفت شده است، و شما هم باید مطمئن شوید که به‌روز هستید.

بنابراین، «سلام … عزیز» را فراموش کنید.

بسیاری از ارائه دهندگان ایمیل و همچنین مردم، این ایمیل‌ها را هرزنامه می‌دانند، به‌ویژه در حال حاضر که تهدیدات امنیت سایبری زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد. احتمال اینکه کاربران چنین ایمیل‌هایی را باز کنند کمتر است و برای جلوگیری از سرقت هویت و کلاهبرداری از کارت اعتباری خودشان بسیار احتیاط می‌کنند.

ازجمله مهم‌ترین نکات ایمیل مارکتینگ، ایجاد رابطه است. یک سرویس بازاریابی ایمیلی آنلاین با کمپین‌هایی که به مرور اطلاعاتی را برای شخصی‌سازی به‌دست می‌آورند، می‌تواند به شما در بهبود این رابطه کمک کند. درصورتی که گیرنده ایمیل به شما اعتماد داشته باشد و بداند که شما چه کسی هستید یا برای درک و حل مشکلات آنها وقت گذاشته باشید، دراین‌صورت شانس بیشتری دارید که ایمیل شما باز و خوانده شود.
با این تفاصیل، ایجاد چنین وضعیتی چگونه امکانپذیر است؟

با شخصی‌سازی. این یک مؤلفه‌ی مهم است که می‌تواند در سال ۲۰۲۱ به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. برای اطمینان از اینکه شخصی‌سازی مطابق اهداف موردنظر شما است، از تعمیم دادن اجتناب کرده و در عوض از تمام اطلاعات به‌دست آمده از وبسایت، صفحات فرود، CRM، مشتریان کنونی و سایر منابع استفاده کنید.

اطلاعات جمعیتی و سابقه خرید قبلی دو نمونه از اطلاعاتی است که می‌توانید استفاده کنید. سلام و برخوردی داشته باشید که مخصوص جایگاه کاربر یا نزدیک به آن چیزی باشد که مشترکان در وبسایت شما به‌دنبال آن هستند. حداکثر ۸۰ درصد از مشتریان به شخصی‌سازی محصول واکنش مثبت نشان می‌دهند. می‌دانید چرا؟ چون می‌دانند که دوست دارید به آنها کمک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

نکته مهم اینجاست که شخصی‌سازی باید به عنوان یک ابزار ایمیلی در هر کمپین بازاریابی که اجرا می‌کنید مورد استفاده قرار گیرد، اما باید به شیوه‌ای تأثیرگذار انجام شود.

اگر برای تنظیم فیلدهای سفارشی برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مناسب از مشترکین خود وقت بگذارید، شخصی‌سازی باعث افزایش درآمد شما خواهد شد.

۲- اهمیت خبرنامه‌ها

از دیگر نکات ایمیل مارکتینگ می‌توان به خبرنامه‌ها و اهمیت آنها اشاره کرد. خبرنامه‌ها به‌عنوان پایه و اساس هر برنامه‌ی بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، کاربرد ایمیل بسیار فراتر از فقط یک ابزار تشویق مصرف کننده برای خرید محصول است. ایمیل به شما اجازه می‌دهد تا رویدادهایی را نقل کنید، اطلاعاتی درمورد کسب و کار ارائه دهید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا نشان دهید که آنها برای شما اهمیت دارند.

ارائه اخبار بسیار کوتاه، گزیده‌هایی از پیشوایان اندیشه، و به‌روزرسانی‌های صنعت در خبرنامه‌ها، می‌تواند یک رویکرد عالی برای ارزش بخشیدن به مشترکان خودتان باشد. می‌توانید با ارائه‌ی خلاصه داستان و ارجاع به منابع معتبر، اطلاعات فوری، قابل هضم و مربوطه را به سرعت ارائه دهید.

یک خبرنامه‌ی ایمیلی باید از یک ساختار عالی برخوردار باشد تا خوانده شود. اینجاست که قالب‌های خبرنامه اهمیت پیدا می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از یک قالب خبرنامه‌ای با ظاهری زیبا، همراه با استفاده از تصاویری چشم‌نواز در پیام خود، دریافت کننده‌ی ایمیل را تشویق به مطالعه کنید.

۳- طول عنوان ایمیل

عنوان ایمیل همان جملاتی هستند که می‌توانند کل یک کمپین را تقویت کرده و یا آن را از مسیر خود خارج کنند. عنوان ایمیل اولین چیزی است که مشترکین شما در صندوق ورودی خود مشاهده می‌کنند و بر تصمیم آنها مبنی بر اینکه آیا باید ایمیل را باز کرده و آن را مطالعه کنند یا خیر، تأثیر می‌گذارد.

بنابراین چه چیزی باعث می‌شود که یک عنوان ایمیل عالی داشته باشیم؟

خُب، برخی از نتایج یک تحقیق حاکی از آن بود که عناوینی که شش تا نه کلمه داشته‌اند دارای نرخ کلیک بیشتری بوده‌اند، درحالی‌که عناوینی که دارای چهار تا پنج کلمه بوده‌اند نرخ باز شدن بالاتری داشته‌اند.

این نکات برای طول عنوان ایمیل بود، اما درمورد نوشتن متن آن چطور؟

نوشتن متن عنوان ایمیل مثل انتخاب عنوان برای هر نوشته دیگری بسیار مهم و در عین حال چالش‌برانگیز است. از طرف دیگر، در این واقعیت شکی نیست که اگر یک روش یا تکنیک مشخص برای یک شرکت جواب می‌دهد اصلا به این معنی نیست که تکرار آن برای شما هم جواب خواهد داد. اما یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، اجرای تست A/B برای عناوین مختلف است تا مشخص شود که مشترکین شما کدام سبک و عنوان را بیشتر ترجیح می‌دهند.

اگر نمی‌دانید که تست A/B چگونه انجام می‌شود شبتا پیشنهاد می‌کند که به مطلب « چگونه یک تست A/B را طرح‌ریزی کنیم؟ » سری بزنید.

نکات ایمیل مارکتینگ سال 2021

 

۴- محتوای رایگان

در ادامه نکات ایمیل مارکتینگ باید به اهمیت تولید محتوای رایگان اشاره کنیم. مصرف‌کنندگان چیزهای مجانی را دوست دارند و برایشان جذاب است. با توجه به این موضوع، شاید بد نباشد که در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود محتوای رایگان بیشتری بگنجانید؟

مدتی پیش بلووایر مدیا در یک مطالعه سعی کرد تا ببیند سبک‌های مختلف محتوا چگونه بر موفقیت و اثرگذاری ایمیل‌ها تأثیر می‌گذارد. نتیجه‌ی این تحقیق نشان داد که اگر منابع رایگان باشند، نرخ کلیک از ۲۲ درصد به ۶۶ درصد افزایش می‌یابد. اما وقتی نوبت به ابزارها (Tools)، کتاب‌های الکترونیکی، مصاحبه‌های تخصصی و حتی آلبوم‌های عکس می‌رسد، افزایش در نرخ تبدیل یا همان Conversion Rate چندان زیاد نبود. البته همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، بهتر است که شما این موضوع را به طور جداگانه برای فهرست ایمیل مخاطبان خود تست کنید اما در هر حال دانستن نتایج تحقیقات سایرین می‌تواند مبنای مناسبی برای شروع کار باشد.

پیشنهاد دیگری که این روزها در بسیاری از موارد رایج شده تولید دوره‌های آموزشی است که در آن مقداری از محتوا به‌صورت رایگان به مخاطبین ارائه می‌شود. تجربه نشان داده که استفاده از این گونه دوره‌های آموزشی هم می‌تواند در جذب خریداران بسیار کارآمد باشد.

به خاطر داشته باشید که طبق تحقیق انجام شده، قالب‌ها و ابزارها ارزشمندترین منابعی هستند که تبدیل می‌شوند. اما هر لیست ایمیلی می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین اگر نمی‌توانید چنین محتوایی را تولید کنید، برروی آنچه برای شما سودمند است تمرکز کنید.

۵- اهمیت واکنش گرا (Responsive) بودن ایمیل

پیش از هر چیز شاید بد نباشد که بدانید اصطلاح واگنش‌گرا یا Responsive بودن صفحات آنلاین، به معنای آن است که این صفحات برای نمایش در تلفن همراه متناسب‌سازی شده باشند. این روزها اغلب افراد ایمیل خود را از طریق تلفن همراهشان چک می‌کنند و به همین دلیل در حال حاضر، بهینه‌سازی ایمیل برای نمایش در تلفن همراه برای هر استراتژی بازاریابی ایمیلی بسیار اهمیت دارد. اکنون از هر زمان دیگری مهمتر است که مطمئن شوید تمام مخاطبان یا مصرف کنندگان محتوای شما، فارغ از اینکه برای دیدن ایمیل‌های ارسالی شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنند، در مشاهده و خواندن ایمیل‌های شما دچار مشکل نمی‌شوند. به عبارت دیگر، منظور آن است که ایمیل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شوند که کاربران بتوانند آنها را به‌راحتی در گوشی‌های خود مشاهده و مطالعه کنند. بنابراین وقتی از یک قالب ایمیل واکنش گرا (رسپانسیو) برای آماده کردن ایمیل خود استفاده کنید، محتوای ایمیل مطابق با اندازه‌ی صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده تغییر وضعیت داده و به‌گونه‌ای نمایش داده می‌شود که مطالب به آسانی قابل خواندن باشند.

طبق آمار، ۴۱ درصد از تمام ایمیل‌ها در تلفن همراه باز می‌شوند و انتظار می‌رود که این رقم افزایش داشته باشد. بنابراین، اهمیت این موضوع در نکات ایمیل مارکتینگ آنقدر هست که اگر لازم است از یک متخصص استفاده کرده و قالب‌های ایمیل خود را به‌صورت واکنش گرا طراحی کنید.

در طراحی قالب ایمیل خود نکات زیر را رعایت کنید:

  • بهتر است برای ایمیل یک قالب تک ستونی انتخاب کنید.
  • دکمه‌هایی که داخل ایمیل استفاده می‌شود حداقل ۴۵ پیکسل عرض و ۴۵ پیکسل ارتفاع داشته باشند.
  • برای بهبود سطح خوانایی متن ایمیل در تلفن‌های هوشمند، اندازه‌ی فونت را بزرگتر کنید.
  • دعوت به اقدام (کال تو اکشن) را شفاف، روشن و آسان کنید.

در نهایت، ایمیل‌های خود را در دستگاه‌های مختلف آزمایش کنید. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ایمیلی به شما این امکان را می‌دهند تا ایمیل‌های خود را قبل از ارسال کردن به‌صورت پیش‌نمایشی در دستگاه‌های مختلف مشاهده کنید.

سخن آخر

نکات ایمیل مارکتینگ که در این مقاله آورده شد در بهبود بازاریابی ایمیلی و افزایش بازگشت سرمایه به شما کمک خواهند کرد. به جزئیات کوچک توجه داشته باشید و هر یک از نکات را آزمایش کرده تا ببینید چه چیزی برای برند شما بهتر عمل می‌کند. روش‌های مختلف را آزمایش کرده و برروی روش‌هایی که برای شما بهتر عمل می‌کنند تمرکز کنید.

سال ۲۰۲۱ با وجود همه‌گیری کرونا سالی چالش‌برانگیز همراه با امکانات جدید برای کسب و کارها است. روندهای بازاریابی ایمیلی جدیدی در حال ظهور هستند، بنابراین اگر بتوانید از آنها استفاده کنید، می‌توانید در فعالیت ایمیل مارکتینگ از رقبای خود پیشی بگیرید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی دیگر ما با عنوان کمپین بازاریابی چیست؟ چگونه می‌توان یک کمپین بازاریابی موفق طراحی کرد؟ را نیز مطالعه کنید.