نمونه متن تبلیغاتی برای فروش

نمونه متن تبلیغاتی برای فروش: کلمات همیشه می‌توانند معجزه کنند!

معجزه تنها مربوط به زمان‌های گذشته و یا داستان‌های علمی و تخیلی نیست! حتی در عصر کنونی هم می‌توان شاهد یک معجزه بود. به عنوان مثال یک متن تبلیغاتی جذاب و متناسب به سادگی می‌تواند معجزه کند! در طول تاریخ بازاریابی بسیار پیش آمده که یک کسب‌وکار کوچک و ناشناخته، با استفاده از یک شیوه خلاقانه توانسته در مدت کوتاهی نام خود را مطرح نموده و در کنار بزرگان حوزه خود قرار بگیرد. از همین رو، اهمیت کسب دانش در مورد نوشتن یک نمونه متن تبلیغاتی برای فروش بسیار بیشتر از چیزی است که بتوان تصور کرد.

با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا شما را در مسیر نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب یاری نموده و مهم‌ترین نکات برای نوشتن یک نمونه متن تبلیغاتی برای فروش را برای شما ارائه کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: متن تبلیغاتی برای جذب مشتری: جمله‌ای به سمت ذهن و قلب مخاطبان‌تان

نکات مهم در هنگام نوشتن نمونه متن تبلیغاتی برای فروش

نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب و اثرگذار نه یک توانایی ذاتی و نه یک اتفاق وابسته به شانس و اقبال است. بلکه همانند هر توانایی و مهارت دیگری، می‌توان اصول این عمل را نیز آموخته و به بهترین شکل از آن استفاده کرد. در ادامه مهم‌ترین نکات برای نوشتن چنین متنی را به شما ارائه می‌کنیم:

ایجاد جذابیت در عنوان

همان‌طور که در مقالات قبلی وبلاگ شبتا نیز عنوان کرده‌ایم، عنوان اولین چیزی است که در هنگام مراجعه به صفحه فرود و فروش باعث جلب توجه کاربر می‌شود. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که عناوین هر صفحه حتی پیش از تصاویر موجود در آن باعث جلب نظر کاربر می‌شود. در نتیجه یک عنوان جذاب که نشان از یک ایده بزرگ داشته باشد، یک مزیت بزرگ و بالقوه به شمار می‌رود.

در هنگام نوشتن نمونه متن تبلیغاتی برای فروش همواره این سوال را از خود بپرسید: پیام اصلی و واضح شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان چیست و چگونه می‌توان آن را به جذاب‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشت؟

همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که یک متن تبلیغاتی باید بتواند در کوتاه‌ترین شکل ممکن خدمات و مزایای محصول نهایی را برای مخاطبان شرح دهد.

 

متن جذاب تبلیغاتی

طول جملات

مخاطبان حوصله مطالعه جملات طولانی و پیچیده را ندارند. از طرفی خواندن جملات شکسته و کوتاه بسیار ساده‌تر از جملات طولانی و بدون روح است. در صورتی که متن تبلیغاتی شما دارای جمله‌های طولانی است، سعی کنید با شکستن آنها تعداد جمله‌ها را افزایش داده و طول آنها را کاهش دهید. همچنین از شروع متفاوت برای متون تبلیغاتی نهراسید! برای مثال استفاده از حروف ربط مانند «و»، «اما» یا «زیرا» در جملات تبلیغاتی جذاب مسئله‌ای رایج و شناخته شده است.

سطح جزییات فنی

اشاره به جزئیات فنی نشان دهنده میزان تخصص شما است. همین موضوع می‌تواند شما را قابل اعتمادتر و قانع‌کننده‌تر کند. با افزودن اندکی جزئیات فنی در مورد خروجی خود، مخاطبان به سرعت متوجه خواهند شد که شما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. هرچند که شاید در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد که ارائه جزئیات فنی از جذابیت و عمومیت یک نمونه متن تبلیغاتی برای فروش می‌کاهد. اما بازاریابان باسابقه همواره به این نکته معتقدند که این جزئیات است که در نهایت باعث فروش می‌شود. در ادامه دلیل این موضوع را بیان می‌کنیم:

کلود هاپکینز (Claude C. Hopkins) یکی از برجسته‌ترین افراد در حوزه نوشتن متون تبلیغاتی است. وی در یکی از پروژه‌های خود مسئولیت نوشتن یک متن تبلیغاتی برای یک برند ماءالشعیر را به عهده گرفت. به همین منظور، هاپکینز از کارخانه تولید این محصول بازدید کرد؛ چرا که می‌خواست از تمامی جزئیات آن باخبر شود. وی در متن تبلیغاتی خود اقدام به تشریح دقیق روند تقطیر محصول در این کارخانه پرداخت. به نظر شما نتیجه این کار چه بود؟

برند ماءالشعیر داستان ما با افزوده شدن یک متن به ظاهر ساده از جزئیات و مراحل روند تقطیر، توانست از رتبه پنجم به رتبه اول فروش ماءالشعیر در آمریکا دست یابد. به بیان دیگر تشریح این روند باعث شد تا مشتریان جزء به جزء مراحل را در ذهن خود تصور کرده و از صمیم دل به خالص بودن این محصولات باور داشته باشند؛ این در حالی است که برندهای رقیب در بهترین شرایط تنها به خالص بودن محصولات خود اشاره کرده بودند. در مقابل هاپکینز نه فقط میزان خلوص، بلکه علت خالص بودن محصولات خود را نیز با ظرافت شرح داده و کاربران را به یک سفر خیالی در کارخانه برند مورد نظر خود برده بود. اگر به تبلیغات‌های گوشی‌های هوشمند نیز دقت کرده باشید، شاهد اشاره به قدرت دوربین و سایر اطلاعات فنی آنها خواهید بود. این مثال به خوبی نشان می‌دهد که بازاریابان شرکت‌های بزرگ دنیا نیز از قدرت جزئیات آگاهی دارند.

در هنگام نوشتن نمونه متن تبلیغاتی برای فروش، استفاده از اعداد و ارقام و سایر جزئیات فنی می‌تواند مفید باشد. اما باید در استفاده از این ابزار قدرتمند و خطرناک (!!) نهایت دقت خود را به کار گیرید. چرا که فاصله بین اثربخشی خارق‌العاده و یا کسل‌کننده شدن متن تبلیغاتی در هنگام استفاده از چنین جزئیاتی بسیار باریک و کوتاه است.

بیشتر بخوانید: شعار تبلیغاتی پوشاک: برند خود را به حافظه مخاطبانتان بپوشانید!

 

اشاره به مشکلات مشتری

همان‌قدر که اشاره به واقعیات ممکن است خشک و بی‌روح باشد، آغاز یک نمونه متن تبلیغاتی برای فروش با اشاره به مشکلات موجود مشتری که محصول شما به دنبال رفع آن است، اثربخش و جذاب خواهد بود. برای مثال تصور کنید که شما در حوزه تولید هندزفری فعالیت دارید. به نظر شما اغلب کاربران این محصول با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند؟ کیفیت پایین صدا؟ خارج شدن هندزفری از گوش و یا مشکلات مسخره‌ای مانند گره خوردن سیم هندزفری؟!
محصول شما چه تفاوتی با دیگر نمونه‌های موجود در بازار داشته و به کدام یک از مشکلات کاربران پاسخ خواهد داد؟ در صورتی که بتوانید جواب قانع کننده‌ای برای این سوال تهیه کنید، قادر به نوشتن یک نمونه متن تبلیغاتی برای فروش محصول مورد نظرتان خواهید بود. فراموش نکنید که از لحاظ روان‌شناختی، کاربران نسبت به رفع شدن مشکلات خود توجه بیشتری نشان می‌دهند. در نتیجه اگر به هر نحوی بتوانید ویژگی محصول خود را به رفع یکی از مشکلات آنها نسبت دهید، متن تبلیغاتی شما بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود.

تجربه، کلید موفقیت 

نوشتن یک نمونه متن تبلیغاتی برای فروش اگر چه سخت است اما غیرممکن نیست! استفاده از همین چند نکته ساده که در بالا اشاره شد می‌تواند آغاز راه شما برای نگارش متن‌های تبلیغاتی به یاد ماندنی باشد. اما شدیدا توصیه می‌شود که از این پس با دقت بیشتری به متن‌های تبلیغاتی شرکت‌های مختلف توجه داشته باشید. چرا که استفاده از تجربه دیگران و الگوگیری از آن (البته نه تقلید!) می‌تواند بهترین و ارزان‌ترین روش برای یادگیری باشد.

آیا تاکنون با یک متن تبلیغاتی جذاب و خاطره‌انگیز مواجه شده‌اید؟ آیا سابقه نوشتن متن تبلیغاتی موفق داشته‌اید؟ آیا با چالش‌های این کار آشنا هستید؟ قطعا ما همه فن حریف نیستیم پس لطفا شما هم در قسمت نظرات، تجربیات خودتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.