تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل: نردبانی به سمت موفقیت و دیده شدن در کنار سایر رقبا

یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات در دنیای بازاریابی دیجیتال، استفاده از سرویس گوگل یا همان Google Ads است. با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود تا به ‌صورت هدفمند مخاطبان و مشتریان بالقوه را از طریق این موتور جست‌وجو به سمت صفحه فرود خود هدایت کرده و راه چندین ساله را در یک شب طی کنید! بر همین اساس در این مقاله نگاهی به جزئیات و ترفندهای تبلیغات در گوگل خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

تبلیغات در گوگل: نردبانی به سمت موفقیت

با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات رادیو و تلویزیون رو به ‌زوال حرکت کرده و در سمت مقابل تبلیغات دیجیتالی و آنلاین اوج می‌گیرند. این موضوع در نوع خود یک اتفاق بسیار مثبت است؛ چراکه در فضای آنلاین قادر خواهید بود تا تبلیغات خود را به‌ صورت هدفمند به دست مخاطبان موردنظر خود برسانید. در این میان استفاده از بسترهایی مانند سیستم تبلیغاتی گوگل باعث شده تا با پرداخت یک هزینه معقول، دستاوردهای شما به ‌صورت چشمگیری افزایش یابد. اما چرا تبلیغات در گوگل؟!

بدون شک گوگل بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین موتور جست‌و‌جو در سراسر جهان است. مخاطبان کسب‌وکار شما بدون شک از این موتور جست‌و‌جو استفاده می‌کنند. در نتیجه اگر از فرصت کافی برای بهبود و بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جست‌و‌جو برخوردار نبوده و یا به هر دلیلی علاقه‌مند به یک جهش سریع هستید، تبلیغات در گوگل یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. تنها کافی است تا از سرویس Google Ads استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انواع کانال‌های تبلیغات دیجیتال

 

سرویس Google Ads چیست؟

شاید بسیاری از شما نام‌های Google Ads و Google AdWords را شنیده باشید. در واقع هر دوی این نام‌ها به یک سرویس واحد اشاره دارند. داستان از این ‌قرار است که در سال ۲۰۱۸ شرکت گوگل تصمیم به تغییر نام سرویس تبلیغاتی خود گرفته و در نهایت با عنوان «گوگل ادز» این سرویس ارزشمند خود را در دسترس کاربران قرار داد.

 

تبلیغات در صفحه نتایج گوگلگوگل ادز یک سرویس آنلاین است که امکان نمایش لینک‌های تبلیغاتی در صفحه جست‌و‌جوی خود را فراهم می‌کند. این لینک‌ها شباهت بسیاری به سایر لینک‌های ارگانیک داشته و در صفحه اول نتایج و پیش از آنها به نمایش درمی‌آیند. در صورتی ‌که با استفاده از قواعد سئو قصد رسیدن به صفحه اول را داشته باشید، ممکن است دستیابی به این هدف حداقل ۶ ماه طول بکشد. اما تبلیغات در گوگل به ‌صورت فوری این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

البته این به معنای کاسته شدن از اهمیت سئو نیست! بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو همچنان یکی از قدرتمندترین روش‌ها در دنیای بازاریابی دیجیتال است. با این ‌وجود استفاده از سرویس Google Ads در ازای پرداخت پول تنها کار را ساده‌تر کرده و سرعت بیشتری به آن می‌بخشد.

اگر در صفحه نتایج جست‌و‌جوی گوگل ( و به‌ خصوص در مورد کلمات کلیدی پرطرفدار) به لینک‌های صفحه ابتدایی دقت کرده باشید، متوجه نمایش عبارت تبلیغات یا همان Ad در کنار برخی از آنها خواهید شد. این لینک‌ها، در واقع وب‌سایت‌هایی هستند که با استفاده از روش تبلیغات در گوگل در صفحه اول نمایش داده می‌شوند. با استفاده از این روش، کسب‌وکارها قادر خواهند بود تا به ‌سرعت و جلوتر از رقبای خود موفق به کسب مخاطبان حاضر در گوگل شوند.

هزینه همواره یکسان نخواهد بود

تبلیغات در گوگل بسته به عوامل مختلف می‌تواند هزینه‌های متفاوتی نیز داشته باشد. یکی از این عوامل، کلمه کلیدی موردنظر است. هر چه این کلمه کلیدی پرطرفدار بوده و رقابت بیشتری برای آن در جریان باشد، هزینه تبلیغات برای قرارگیری در صفحه نتایج جست‌و‌جوی آن نیز افزایش خواهد یافت. اما در صورتی ‌که کلمه کلیدی شما یک کلمه با تعداد جست‌و‌جوی پایین باشد، هزینه تبلیغاتی شما نیز کمتر خواهد شد.

در حال حاضر گوگل هزینه تبلیغاتی را بر اساس تعداد کلیک‌های لینک و کسب ورودی برای وب‌سایت محاسبه می‌کند. به ‌بیان ‌دیگر به ازای هر مخاطبی که از طریق لینک تبلیغاتی به وب‌سایت شما هدایت شود، مبلغی از حساب گوگل شما کاسته خواهد شد. البته این مسئله در نوع خود یک مزیت به شمار می‌رود. چرا که تبلیغات جنبه کاملاً هدفمندی به خود گرفته و شما هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید. در عوض اگر صفحه فرود شما برای کاربران جذاب و متقاعدکننده باشد، تبلیغات در گوگل یک سود خالص برای شما خواهد بود!

گوگل ادز چیست

ترتیب نمایش لینک‌های تبلیغات در گوگل

گوگل برای چیدمان لینک‌های تبلیغاتی خود فرآیند ساده‌ای دارد: لینک‌هایی که حاضر به پرداخت هزینه بیشتری به ازای هر کلیک باشند، رتبه بهتری خواهند داشت. با این‌ وجود اگر صفحه فرود شما به ‌اندازه کافی برای کاربران نبوده و هیچ‌یک از کلیک‌های صورت گرفته شما را به اهداف‌تان نزدیک نکند، به‌ شدت متضرر خواهید شد.

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید از ابزار Keyword Planner گوگل استفاده کنید. این ابزار پیشنهادهایی را برای افزایش بازده تبلیغات و نتیجه‌بخشی صفحه فرود شما ارائه خواهد کرد. همچنین با استفاده از کیوورد پلنر می‌توانید نظارت دقیقی بر شدت رقابت موجود بر روی کلمات کلیدی داشته و استراتژی بهتری برای دست‌یابی به اهداف خود تنظیم کنید.

همه‌چیز تحت کنترل شماست!

گوگل برای جلوگیری از انجام کلیک‌های نامربوط و افزایش هزینه‌های تبلیغاتی کاربران، ویژگی‌های کنترلی ویژه‌ای را در سرویس تبلیغاتی خود پیش‌بینی کرده است. برای مثال شما می‌توانید تعیین کنید که لینک تبلیغاتی شما برای کاربران کدام منطقه جغرافیایی نمایش داده شود. در نتیجه قادر خواهید بود تا بیشترین بهره را از مخاطبان هدف خود داشته باشید.

علاوه بر این با رعایت برخی از نکات مانند انتخاب یک عنوان تبلیغاتی برای نمایش در بالای لینک، ایجاد صفحه‌ای جذاب و البته استاندارد برای هدایت کاربران، همخوانی کامل صفحه فرود و عنوان درج‌شده در لینک تبلیغاتی و برخی از نکات تکنیکی و محتوایی دیگر می‌توانید نهایت استفاده را از تبلیغات در گوگل ببرید.

بیشتر بخوانید: تبلیغ نویسی در وب: ترفندها و روش‌هایی برای افزایش بازده تبلیغات و جذب مخاطب

تبلیغات در گوگل سرمایه‌گذاری در بهترین نقطه ممکن دنیای دیجیتال است. به‌ خصوص اگر کسب‌و‌کار شما یک تجارت نوپا بوده و رقبای بسیاری در پیش روی خود دارد، استفاده از سرویس گوگل ادز می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرویس‌های بی‌نظیر و متفاوت شما را به دست مخاطبان رسانده و به سرعت نام برندتان را به یکی از خوش‌نام‌ترین‌های حوزه فعالیت شما تبدیل کند.

آیا تجربه استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل را داشته‌اید؟ با توجه به اختلاف قیمت تومان و دلار، آیا براساس هزینه‌ای که صرف کرده‌اید، توانسته‌اید، به اهداف بازاریابی خود دست یابید؟ به نظر شما چگونه می‌توان از این سرویس بهترین نتایج را به دست آورد؟ نظرات مفید و ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.