فیلم های انگیزشی

معرفی سه فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت که شما را به وجد خواهند آورد!

گاهی تلاش برای آغاز یک کسب‌وکار، حرکت به سمت هدف و آرزویی دیرینه و یا بازگرداندن انگیزه و انرژی لازم برای هدایت مسیری که در آن هستید، یک فیلم سینمایی کافی باشد! ممکن است برخی از مردم تماشای فیلم را عملی صرفاً سرگرم‌کننده و یا حتی اتلاف وقت بدانند. هرچند که اغلب گزینه‌های موجود در دنیای سینما هدف مشابهی را دنبال می‌کنند؛ اما نباید حساب همه فیلم‌ها را با هم یکی دانست. برای مثال ممکن است تماشای یک فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت می‌تواند انگیزه و روحیه یک کارآفرین و یا شخصی که در مسیر تلاش برای دستیابی به آرزوهای خود است را کاملاً دگرگون کند.

از این رو در این مطلب قصد داریم تا به معرفی ۳ فیلم فوق‌العاده خوش‌ساخت و تأثیرگذار انگیزشی بپردازیم. اگر از سخنرانی‌ها و فیلم‌های انگیزشی بی‌روح و یا فیلم‌های سینمایی بی‌معنی و تجاری خسته شده‌اید، تماشای این سه فیلم نظر شما را بسیار تغییر خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با هر یک از این موارد، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: روش‌های موثر خودانگیزشی برای کارهایی که دوست‌شان نداریم

بهترین گزینه‌های فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت

برخلاف سخنرانی‌ها و برخی کتاب‌های انگیزشی، یک فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت می‌تواند چه از لحاظ جذابیت ظاهری و چه از جنبه‌هایی به غیر از پرداختن به اصل موضوع، بر روی ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه شما تأثیر بگذارد. این تأثیر گاهی تا مدت‌ها حتی بدون این که دلیل آن را به یاد بیاورید، شما را به سمت جلو و دست یابی به اهداف‌تان هدایت خواهد کرد. در ادامه به معرفی فیلم‌های انگیزشی در ژانرها و با داستان‌های کاملاً متفاوت و مختلف می‌پردازیم. لیست سه‌گانه منتخب ما برای معرفی در این مقاله عبارت است از:

فیلم سینمایی ادی عقاب (Eddie the Eagle)

 

فیلم جذاب انگیزشی

 

فیلم سینمایی کمدی درام ادی عقاب، داستان واقعی از اولین ورزشکار انگلیسی در رشته اسکی پرش به نام ادی ادواردز را روایت می‌کند. ادی مردی است که از لحاظ آماری و بر روی کاغذ، هیچ شانسی در برابر قهرمانان و نام‌های مطرح جهان در رشته مربوط به خود را ندارد. اما با این حال همچنان دوست دارد تا با شرکت در المپیک، شانس خود را در برابر دیگران محک بزند. نمایش مسیر موفقیت و اتفاقات و تلاش‌های پشت صحنه افراد موفق، چیزی است که اغلب افراد جویای نام از آن غافل می‌شوند. فیلم سینمایی Eddie the Eagle در تلاش است تا به بهترین شکل ممکن، این حقیقت و نتیجه تلاش‌ها برای رسیدن به هدف را به نمایش بگذارد. علی‌رغم حالت شوخ و فضای متفاوت، فیلم ادی عقاب حاوی پیام‌های بسیاری است که چه در کسب‌وکار و چه در مسیر دستیابی به موفقیت‌های فردی قابل استفاده‌اند.

فیلم سینمایی ادی عقاب محصول سال ۲۰۱۶ بوده و به لطف کارگردانی بی‌نظیر، محتوای ارزشمند و خارق‌العاده و البته چاشنی طنز و شیرینی خود، یکی از بهترین‌ها در میان گزینه‌های فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت برای لذت بردن و روحیه گرفتن در اوقات فراغت است. فضای کلی این فیلم بسیار دلگرم‌کننده و امیدبخش بوده و به زیبایی هرچه تمام‌تر، مسیر دستیابی به آرزوهای کودکی یک قهرمان المپیک را به تصویر می‌کشد. برخی از منتقدان دنیای سینما معتقدند که روایت داستان ساده و شیرین، نقش‌آفرینی ماهرانه بازیگران و القای حس مثبت و انگیزشی این فیلم سینمایی به اندازه‌ای جذاب است که به سادگی می‌توان از نقاط ضعفی مانند قابل پیش‌بینی بودن داستان چشم‌پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ فیلم الهام بخش که هر کارآفرینی باید آن‌ها را ببیند

فیلم سینمایی شلاق (whiplash)

 

فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت

 

مرز توانایی‌های شما تا کجاست؟ کدام یک از احساسات در قالب یک مربی می‌تواند توانایی‌های واقعی شما را نمایان کند؟ عشق یا نفرت؟ فیلم سینمایی شلاق روایتگر داستان موسیقیدان جوانی است که آرزوی تبدیل شدن به بهترین درامر دنیا را در سر خود می‌پروراند. در این فیلم شاهد تلاش‌های باورنکردنی شخصی هستیم که برای دست یابی به آرزوی خود، از دل و جان فداکاری می‌کند. بازیگر و قهرمان اصلی این فیلم، یک مربی به شدت بی‌رحم و خشن را بر سر خود دارد که با کوچک‌ترین اشتباهی مجازات‌های سختی را اعمال می‌کند. اما به عقیده بازیگر نقش اصلی این فیلم، امید برای دست‌یابی به هدفی که در سر دارید، ارزش تحمل شکنجه و شلاق‌های سخت و جان‌سوز را خواهد داشت!

اگر به هر علتی احساس می‌کنید که آرزوهایتان بیش از اندازه برای شما بزرگ هستند و در مسیر دستیابی به آنها ناکام خواهید بود، پیشنهاد می‌کنیم تا این فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت را از دست ندهید. شلاق به شما نشان می‌دهد که اگر واقعاً دست‌یابی به یک هدف، آرزو و خواسته قلبی شما باشد، بیش از آن که تصورش را بکنید در مسیر دستیابی به آن مقاوم و مصمم خواهید بود.

فیلم سینمایی ملکه کاتوه (Queen of Katwe)

 

فیلم انگیزشی سینمایی

 

زندگی در شهری بزرگ و خانواده‌ای ثروتمند می‌تواند امتیاز بزرگی برای رسیدن به اهداف گوناگون باشد. اما اگر چنین شرایطی مهیا نبود، باید از آرزوهای بزرگ چشم‌پوشی کرد؟ بدون شک خیر! فیلم سینمایی ملکه کاتوه ( که با نام وزیر کاتوه نیز شناخته می‌شود )، داستان دختر نوجوانی در یکی از روستاهای بسیار فقیر و محروم کشور اوگاندا را به تصویر می‌کشد که با تلاش و پشتکار خود موفق به دستیابی مقام استادی در دنیای شطرنج شده است. همانند فیلم ادی عقاب، این فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت نیز براساس یک داستان واقعی ساخته شده و از این رو به خوبی حس طبیعی رسیدن به هدف را به مخاطبانش القا می‌کند.

با تماشای فیلم ملکه کاتوه خواهید دید که چگونه گاهی انگیزه‌های کوچک و ناچیز، محرکی برای انگیزه‌ها و آرزوهای بزرگ‌تری شده و این روند همانند مهره‌های یک دومینو به مرور زمان بزرگ‌تر و قدرتمندتر می‌شود. ملکه کاتوه به شما نشان خواهد داد که چگونه نقش یک مربی مناسب، حمایت‌های خانوادگی و امید به رسیدن به موفقیت حتی در بدترین شرایط ممکن، قادر خواهند بود تا ضعف‌های بسیار بزرگی همچون زندگی در منطقه‌ای کوچک و فقیر را از میان ببرند.

بیشتر بخوانید: درس‌هایی از فیلم مانی‌بال برای کارآفرینان جوان

انگیزشی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده

در این مطلب به معرفی ۳ نمونه از بهترین گزینه‌های فیلم سینمایی انگیزشی موفقیت پرداختیم. هر یک از این فیلم‌های سینمایی در شرایط و جو کاملاً متفاوت سعی دارند تا به کمک تصاویر و داستان و بازیگران توانمند خود، انگیزه لازم برای رسیدن به اهداف و آرزوها را در شما ایجاد کنند. امیدواریم که با تماشای این فیلم‌های سینمایی، مرزهای واقعی توانایی‌های خود را شناخته و با انرژی بیشتری به سمت آرزوهای بزرگ و روشن خود حرکت کنید.

آیا تجربه تماشای هر یک از فیلم‌های معرفی شده در این مطلب را دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران شبتا به اشتراک بگذارید.