فیلم الهام بخش

۱۲ فیلم الهام بخش که هر کارآفرینی باید آن‌ها را ببیند

کارآفرینان و فروشندگان موفق راه‌های زیادی برای افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های خود دارند. اما شاید جالب باشد که حتی می‌توان از تفریحات نیز فرصت رشد و یادگیری ساخت. به همین دلیل در مطلب زیر از یک منبع الهام بخش و تقریباً متفاوت با شما صحبت شده است. شاید تعجب کنید اما انواع فیلم الهام بخش می‌تواند به عنوان منابع الهام بخش افراد مختلف لحاظ شود.

در این نوشته ۱۲ فیلم الهام بخش را معرفی می‌کنیم که این فیلم‌ها فراتر از سرگرمی هستند و دارای استانداردهای فوق‌العاده‌ای هستند که در مورد حرص و طمع هشدار می‌دهند و اخلاقیاتی را برای موفقیت‌های واقعی و پایدار در دنیای واقعی و کسب و کار به‌ شما گوشزد می‌کنند.

۱۲ فیلم الهام بخش که هر کارآفرینی باید آن‌ها را ببیند

۱. جوی

جوی روایت داستانی یک مخترع و انسان خود ساخته است که توانست با غلبه بر مشکلات شخصی و مالی موجود بر سر ساخت و فروش اختراعاتش مانند بدبینی و مخالفت پدرش (رابرت دنیرو) و خواهرش پگی (الیزابت روم)، پول کافی برای ساخت ۱۰۰ جارو را تهیه کند و در منطقه به فروش برساند. موفقیت اصلی زمانی روی داد که دوست و همسر سابقش، تونی (ادگار رامیرز)، مقدمات مصاحبه با مجری شبکه QVC نیل واکر (بردلی کوپر) را فراهم می‌کند. این شبکه یکی از بهترین‌های شبکه‌های تبلیغاتی در آمریکا محسوب می‌شد که جوی با تلاش بسیار و قرض گرفتن سرمایه اولیه سفارشات شبکه را فراهم کرد. وظیفه تبلیغ و معرفی به بهترین فروشنده آقای شبکه واگذار شد که متاسفانه هیچ‌گونه با استقبالی از سمت مشتریان مواجه نشد و در این هنگام فشار پدر جوی بابت هزینه‌ها بر وی بیشتر شد.

جوی را می‌توان به عنوان یک داستان تبدیل شدن یک انسان فقیر به یک فرد ثروتمند تصور کرد. یک زن خودساخته که بدون کمک گرفتن از سایرین مانند پدر یا همسر توانست بر مشکلات بسیاری مانند خانوادگی، مالی و …. غلبه کند و به آرزوی دوران کودکی خود برسد. ایده تولید زمین‌شوی جدید یک لحظه به ذهن جوی می‌رسد و با استفاده از مداد شمعی دخترش طراحی می‌کند و در ادامه به تولید می‌رسد. این فیلم که براساس زندگی واقعی جوی مانگانو ساخته شده است که با اختراع” زمین‌شوی معجزه‌آسا” میلیونر می‌شود.

فیلم جوی

۲. وال استریت

برای هنرپیشه‌ی اصلی، پول فقط راهی برای به‌ دست آوردن امتیاز بیشتر است. در این فیلم “جان فاکس” احساسات خود را نسبت به‌ اختلافات ناچیز، بورس اوراق بهادار وال استریت و آینده‌ی خود برای همیشه تغییر می‌دهد. در این فیلم “مایکل داگلاس” با بازی بسیار درخشنده خود، نگرش سختی را نسبت به‌ فلسفه رها کردن ریاست خود، برای موفقیت را به‌ چشم می‌کشد.

فیلم وال استریت۳. شبکه‌ی اجتماعی

خیلی‌ها کنجکاو بودند تا متوجه شوند یک جوان نحیف چطور مدیر یک شبکه‌ی اجتماعی غول شده! اینکه یک دانشجوی انصرافی در نهایت دست به کاری بزند که کمتر کسی ریسک آن را می‌کند موضوعی است که روند فیلم را جذاب‌تر می‌کند. این فیلم یکی از پر فروش‌ترین فیلم های کارآفرینی دنیای هالیوود است و بر اساس زندگی مارک زاکربرگ و ایده‌ی استارت‌آپی او ساخته شده. این فیلم به دلیل روند قصه گویی که دارد و به خاطر پس‌ زمینه کارآفرینی از صفر، توجه خیلی‌ها را به خود جذب کرده و منبع الهام افراد بسیاری است. بزرگترین درسی که می‌توان در این فیلم گرفت این است که به رویاهای خود ایمان داشته باشیم و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم. این فیلم زندگی جوانی را از اتاق خوابگاهش تا تبدیل شدن او به موسس بزرگترین پلتفرم اجتماعی دنبال می‌کند. البته برخی صحت تمامی قسمت‌های این فیلم را زیر سوال برده‌اند ولی این موضوع تاثیری بر محبوبیت آن نگذاشته است.

فیلم شبکه اجتماعی۴. تماس مارجین

این فیلم در واقع پیگیری یک بانک سرمایه گذاری در طول ۲۴ ساعت را نشان می‌دهد. در واقع این فیلم باز می‌گردد به‌ بحران مالی سال ۲۰۰۸. کارمندان الهام‌بخش این موسسه نشان می‌دهند که چگونه کار سخت و برنامه‌ریزی موثر می‌تواند هر گونه شواهد حقیقی را که ممکن است پنهان شده باشند را بیان کنند. فیلم زیبای تماس مارجین یا مارجین کال یک فیلم الهام بخش است که اهمیت، ضرورت و نتیجه داشتن برنامه‌ریزی صحیح و هدفمندی درست را نشان می‌دهد.

تماس مارجین۵. گرگ وال استریت

این فیلم براساس داستان واقعی مربوط به‌ جریانات مواد مخدر و پول‌هایی است که از طریق جرم و جنایت به‌ دست می‌آیند. فیلم درباره‌ی افراد خلافکاری است که از زندان فرار می‌کنند یا با استفاده از هوش زیاد خود با اعمال جنجالی فیلم را به‌ چالش می‌کشند. ظهور سریع یک کلاه‌بردار و هوش بالای او در آخر فیلم نشان می‌دهد که تنها راه به‌ دست آوردن موفقیت یا پیمودن گام‌های پیشرفت از طریق پول به‌ دست نمی‌آید.

فیلم گرگ وال استریت

۶. جری مگوایر

در این فیلم “جری مگوایر” نشان می‌دهد که در برابر تمام شانس‌ها و احتمالات، موفقیت می‌تواند از طریق ارزش و فضایل اخلاقی هم به‌ دست بیاید. کارگردان در این فیلم نشان می‌دهد که چگونه با داشتن دو دوست صادق یک مرد کوچک می‌تواند تبدیل به‌ یک انسان بزرگ شود. انسان‌ها تنها زمانی ارزش واقعی خود را نشان می‌دهند که در آزمون‌های واقعی قرار بگیرند.

فیلم جری مگوایر

۷. اتاق بیلر

شاید در یک کسب و کار، به‌ دست آوردن تمام آنچه که مد نظر شما است ممکن نباشد. اما همیشه در مقابل کارهایی که انجام می‌دهید مسئولیت‌های اخلاقی وجود دارد که می‌تواند ارزش‌های بیشتری از پول داشته باشد.

فیلم اتاق بیلر

۸. دو نفر برای پول

در دنیای فوتبال حرفه‌ای وگاس‌، دنیای قمار تنها یکی از مکان‌هایی است که تجزیه و تحلیل چگونگی اتفاقات و تغییرات رخ می‌دهد و تمام چیزها و اتفاقات خارج از کنترل شما اتفاق می‌افتد. سازنده‌ی این فیلم الهام بخش معتقد است که تغییرات را می‌توان به‌ هر طریقی انجام داد، فقط کافی است که انگیزه انجام کار لازم را داشته باشید.

فیلم دو نفر برای پول

۹. محصولات: سخت زندگی کن، سخت بفروش

این فیلم مربوط به‌ دنیای محصولات خودرو می‌باشد. در این فیلم هنرپیشه‌ی اصلی مجبور است تا آخر هفته دویست ماشین را یک‌جا به‌ فروش برساند. اگر چه کار غیرممکنی به‌ نظر می‌رسد، اما نقش اصلی، توانایی خود را در نگرش به‌ موضوع انگیزه، به‌ چالش می‌کشد. فیلم نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید موفق شوید، باید بتوانید مهارت‌های خود را بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید به‌ کار گیرید.

فیلم محصولات: سخت زندگی کن، سخت بفروش۱۰.  ارین براکوویچ

در این فیلم معروف “جولیا رابرتز” بازی می‌کند. هنرپیشه سعی می‌کند به‌ شما نشان دهد که حتی اگر تمام دنیا برخلاف شما باشد، شما باز هم می‌توانید با الهام بخشی به‌ کارآفرینی یا موفقیت خود، پیشرفت کنید. هنرپیشه می‌خواهد به‌ شما نشان دهد که همیشه یک راه برای مبارزه وجود دارد.

فیلم ارین براکوویچ

۱۱. هر یکشنبه کذایی

“آل پاچینو” در این فیلم به‌ عنوان مربی بسیار با تجربه‌ای نقش آفرینی می‌کند. او در این فیلم نشان می‌دهد که انگیزه چیزی است که ناشی از روح و قلب انسان است و چیزی نیست که از سر و مغز او به‌ وجود بیاید. او به‌ همراه سایر تیم بازیکنان سعی می‌کنند در یک نگاه جذاب به‌ پیشرفت و فراز و نشیب‌های یک تیم ورزشی به‌ موفقیت و راه‌های پرچالش آن اشاره کنند.

فیلم هر یکشنبه کذایی

۱۲. مانی بال

اگر شما مجبور بودید در یک تیم بیسبال بسیار فقیر بازی کنید و هم‌چنان مجبور بودید که قهرمان شوید باید چه کار انجام می‌دادید؟ این فیلم‌ الهام بخش ارزشمند که با بازی درخشان “برد پیت” همراه است، نشان می‌دهد که ارزش‌ها را می‌توان از طریق کار سخت و استراتژی‌های هوشمندانه به‌ دست آورد. این فیلم الهام بخش به‌ ما نشان می‌دهد که موفقیت همیشه از یک روش اندازه‌گیری حاصل نمی‌شود. هر کارآفرین موفقی می‌تواند از طریق تجزیه و تحلیل جریان‌های ایجاد شده در اطراف و با انگیزه‌ی بالا و کار بسیار سخت و برنامه‌ریزی دقیق به‌ هدف مورد نظر خود برسد.

ماجرای فیلم الهام بخش مانی بال از این قرار است که این باشگاه سرمایه‌ای ندارد تا برای بازیکنان خود هزینه کند، اما بیل(برد پیت) دست از تلاش نمی‌کشد و برای باقی ماندن در این رقابت دست به راه‌های جدیدی می‌زند، این فیلم الهام بخش پشتکار فراوان، پشتکار خستگی ناپذیر و دست‌یابی به نتایج عالی را نشان می‌دهد. این فیلم یکی از جذاب‌ترین فیلم های کارآفرینی است که نشان می‌دهد که چطور یک کارآفرین می‌تواند با بودجه کم اما انتخاب راهی درست به موفقیت دست پیدا کند.

فیلم مانی بال

 

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان