سرویس ایمیل مارکتینگ

سرویس ایمیل مارکتینگ: بهترین شیوه برای ارائه پیشنهاد نهایی به مخاطب

در آغاز عصر بازاریابی دیجیتالی کمتر کسی تصور می‌کرد که ایمیل‌ها نیز نقشی در این جهان نوین داشته باشند. اما برخلاف تصور نه‌ تنها بازاریابی ایمیلی بسیار موفقیت‌آمیز ظاهر شد، بلکه توانست این ثبات خود را در طول زمان نیز حفظ کند و در دوران حکم‌فرمایی شبکه‌های اجتماعی همچنان به عنوان یک روش موثر و کارآمد شناخته شود. در این میان سرویس‌هایی با عنوان سرویس ایمیل مارکتینگ به ارائه خدماتی در این خصوص پرداخته و کار بازاریابان و صاحبان کسب‌و‌کارها را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

بر همین اساس در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کلی مفهوم سرویس ایمیل مارکتینگ پرداخته و برخی از بهترین نمونه‌های داخلی آن را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سرویس ایمیل مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که گفته شد، بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از مطرح‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتالی شناخته شده و نرخ بالایی در تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارد. سرویس‌های بازاریابی ایمیلی با در اختیار داشتن منبع بزرگی از ایمیل‌های مشتریان، قادرند تا پیام شما را به گوش علاقه‌مندان آن برسانند. این سرویس‌ها ایمیل مشتریان را در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار می‌دهند. چرا که در صورت ارسال یک ایمیل تبلیغاتی به یک کاربر نادرست، نتیجه مناسبی حاصل کسب‌و‌کار نخواهد شد و شاید در نهایت سبب تخریب وجه برند نیز شود.

همچنین برخی دیگر از این سرویس‌ها وظیفه پر کردن لیست ایمیل‌های مشتریان را به کسب‌و‌کارها سپرده و امکانات ویژه‌ای را برای اعضای موجود در این لیست ارائه می‌کنند. هر یک از این سرویس‌ها در نوع خود ابزار بسیار کاربردی و مفیدی به شمار می‌روند. برای مثال اگر شما به ایمیل مخاطبان هدف خود دسترسی نداشته و در واقع قصد ایجاد یک کشش اولیه در این مخاطبان را داشته باشند، استفاده از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ نوع اول گزینه مناسبی خواهد بود.

اما در صورتی که کسب‌و‌کار شما ایمیل مخاطبان هدف خود را در اختیار داشته باشد، می‌توانند از این مزیت استفاده کرده و اختیارات بیشتری را صاحب شوند. برای مثال اگر شما از طریق وب‌سایت خود اقدام به جمع‌آوری ایمیل مخاطبان از طریق عضویت در خبرنامه کرده باشید، می‌توانید با انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ دسته دوم از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای بازاریابی ایمیلی که نیاز است تا هر کسب‌وکاری بداند

 

مزایای سرویس‌های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ امکان ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای شما به ارمغان خواهد آورد. با استفاده از چنین سرویس‌هایی قادر خواهید بود تا به صورت خودکار و به مناسبت‌های خاص (مانند روز تولد مخاطب) ایمیلی به او ارسال کرده و پیشنهاد شگفت‌انگیزی را به وی ارائه کنید. جنبه شخصی‌سازی شده سرویس ایمیل مارکتینگ افزایش حس وفاداری مشتریان را در پی خواهد داشت. در کنار این ویژگی، سرویس‌های ایمیل مارکتینگ ۲ مزیت بزرگ قیمت مقرون‌به‌صرفه و سهولت در اجرا را نیز به شما پیشکش خواهند کرد. این ۲ ویژگی در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا کسب‌و‌کارهای کوچک و با بودجه محدود نیز بتوانند از مزایای این سرویس‌ها بهره برده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را در بستر بازاریابی ایمیلی اجرا کنند.

 

ایمیل مارکتینگ

چگونه می‌توان ایمیل مخاطبان را جمع‌آوری کرد؟

در حال حاضر روش‌های بسیار مختلفی برای جمع‌آوری ایمیل مخاطبان هدف وجود دارد. یک روش ساده و آسان برای پیاده‌سازی این کار، قرار دادن  بخش عضویت در خبرنامه در قسمتی از وب‌سایت است. بدون شک مشتریان هدف شما علاقه‌مند به ثبت ایمیل و دریافت جدیدترین اطلاعات در حوزه مورد علاقه خود هستند. همچنین دریافت ایمیل به ازای ارسال محصولی رایگان (برای مثال یک کتاب الکترونیکی) نیز یکی دیگر از گزینه‌های جمع‌آوری ایمیل مخاطبان هدف به صورت آنلاین است.

با این حال اگر کسب‌و‌کار شما جنبه فیزیکی و آفلاین دارد، می‌توانید از روش‌های دیگری استفاده کنید. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه هستید، می‌توانید فرمی در اختیار مشتریانتان قرار داده و اطلاعاتی مانند ایمیل و شماره تلفن آنها را به این شیوه جمع‌آوری نمایید. در این روش برای افزایش رغبت مشتریان برای پر کردن فرم نیز می‌توانید از گزینه‌هایی مانند هدایای کوچک و یا تخفیف خرید محصول استفاده کنید.

معرفی برخی از بهترین گزینه‌های سرویس ایمیل مارکتینگ

اکنون که با مزایای بازاریابی ایمیلی آشنا شدید، شاید بررسی بهترین گزینه‌های سرویس ایمیل مارکتینگ نیز چندان خالی از لطف نباشد. حال به معرفی این سرویس‌های مفید و پرکاربرد می‌پردازیم:

سرویس ایمیل مارکتینگ پاکت

پاکت به عنوان یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ فعال در ایران، آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان این حوزه است. این سرویس امکاناتی نظیر بخش‌بندی مخاطبان، ارسال ایمیل به مخاطبانی که تاکنون خریدی از شما انجام نداده‌اند، قالب‌های آماده، امکان تست A/B، اتوماسیون بازاریابی، گزارش‌های پیشرفته و امکانات فراوان دیگری را در اختیار صاحبان و بازاریابان کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این سرویس ایمیل مارکتینگ، ارائه بسته‌های متنوع با قیمت‌های مختلف است. در نتیجه شما می‌توانید بسته به نیازها و بودجه مورد نظر خود، از میان پیشنهادات متنوع گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

سرویس ایمیل مارکتینگ میل‌تاز

این سرویس در نوع خود یک نمونه منحصربه‌فرد برای کسب‌و‌کارهای کوچک به شمار می‌رود. این سرویس استفاده از امکانات خود را تا سقف ۱۰۰۰ کاربر رایگان در نظر گرفته است! به بیان دیگر در صورتی که تعداد کاربران موجود در لیست شما کمتر از ۱۰۰۰ عدد باشد، می‌توانید به صورت نامحدودی اقدام به ارسال ایمیل و تبلیغاتی ایمیلی به آنها کنید. با این وجود در صورت رضایت از خدمات سرویس میل‌تاز، با پرداخت هزینه اقدامات بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سرویس ایمیل مارکتینگ میل‌چی

آخرین سرویس ایمیل مارکتینگ که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت، سرویس میل‌چی نام دارد. در میان بیش از ۱۲ هزار مشتری این سرویس خوش‌نام می‌توان برندهای مطرحی همچون شاتل، مایکوتل، بنیاد ملی نخبگان و نام‌های پرآوازه دیگری را مشاهده کرد که همگی گواه از کیفیت بالای این سرویس دارند. این سرویس امکان ارسال ایمیل‌هایی زیبا و جذاب را بدون داشتن تخصص خاصی در طراحی برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

 

صدای خوش ایمیل شما در جعبه کاربران

در این مقاله نگاهی به امکانات و مزایای سرویس ایمیل مارکتینگ داشته و نمونه‌هایی از گزینه‌های داخلی مناسب را نیز به شما معرفی کردیم. اکنون شما می‌توانید بسته به نوع کمپین، تعداد مشتریان، امکانات مورد نظر و البته بودجه تعیین شده خود، سرویس دلخواهی را انتخاب نموده و ایمیل‌های زیبا و دلنوازتان را به سمت آنها روانه کنید. به نظر شما سرویس ایمیل مارکتینگ چه مزایای دیگری دارد؟ آیا تجربه استفاده از چنین سرویس‌هایی را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.