اصول بازاریابی محتوایی

اصول بازاریابی محتوایی که نیاز است تا هر کسب‌وکاری آن‌ها را دنبال کنند.

با خودتان صادق باشید: چرا باید مخاطبان و مشتریان احتمالی شما به مطالبی که شما می‌گویید توجه کنند؟ امروزه همه مشتریان، روزانه با پیام‌های فروش زیادی بمباران می‌شود. به جای این‌که نویز و پیام‌های نامربوطی که با استقبال کاربران مواجه نمی‌شود، ایجاد کنید سعی کنید مطالب مفیدی را ایجاد کنید. به سراغ منابع اطلاعاتی خود بروید. داستان سرایی و رعایت اصول بازاریابی محتوایی سبب می‌شود تا کاربران محتوای تولید شده شما را مطالعه کنند و در شبکه‌های اجتماعی خودشان نیز به اشتراک بگذارند.

طبق آمار، تعداد بسیار کمی از کسب‌وکارهای کوچک مهارت و توانایی ایجاد و رعایت تکنیک‌های جدید دیجیتالی و اصول بازاریابی محتوایی را دارند و می‌توانند آن را عملی کنند. پس چگونه می‌توان محتوایی را تولید کرد که مشتریان و مشتریان احتمالی وارد عمل شوند؟

این کار امکان‌پذیر است.  به عنوان مثال Copyblogger که یک کسب‌وکار کوچک است. Copyblogger که در بولدر واقع است، نرم‌افزار می‌فروشد، اما آن‌ها بیش از ۲۰۰ هزار مشترک منظم و دائمی برای پست‌های وب‌لاگ خود به صورت روزانه دارند. رشد درآمد آن‌ها ناشی از داشتن مخاطبان وفادار است که محصول‌شان را خریداری می‌کنند. زیرا مشتریان به محتوای آن‌ها اعتماد دارند. یک مثال دیگر OpenView Venture Partners است که یک شرکت سرمایه‌گذاری کوچک است که سایت آن بیش از ۲۰ هزار مشترک کارآفرین دارد. این مشترکین به این وب‌سایت اعتماد دارند و مشترک این وب‌سایت هستند که به صورت منظم اشتراک دریافت می‌کنند.

در این نوشته ۶ اصل بازاریابی محتوایی بیان شده است که باید در هسته استراتژی بازاریابی شما لحاظ شود:

۱- محتوای متناسب با نیاز کاربران تولید کنید.

محتوای شما باید به برخی از نیازها و سوال‌های احتمالی مشتریان جواب دهد. محتواها باید برای کاربران مفید باشند. علاوه بر این شما می‌توانید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. در این نمونه، شما می‌توانید نیازهای احساسی را ارضا کنید. یکی  از نمونه‌های موفق داستان سرایی رد بول و کوکاکولا است.

۲- ثابت قدم باشید.

یکی از نشانه‌های و ضمانت‌های یک ناشر موفق ثبات قدم و استمرار آن است. این که آیا شما اشتراک خبرنامه روزانه و یا ماهانه به صورت ایمیلی دارید، انتظار می‌رود همیشه در زمان مقرر و مناسب تحویل داده شود. این جایی است که بسیاری از برندها و شرکت‌ها شکست می‌خورند. برای اینکه در بازاریابی محتوایی خود متعهد باشید، باید به طور مرتب و منظم محتواهای مورد نیاز مشتریان را تولید و منتشر کنید.

۳- با مخاطبان خود شروع به صحبت‌کردن کنید.

برای صحبت با مشتریان خود پیش‌قدم شوید. مزیت وجود یک رسانه این است که شما هیچ‌چیز را به صورت پنهانی ندارید و همان‌گونه که هستید، معرفی خواهید شد. با مخاطبان خود شروع به صحبت کنید و آن را به اشتراک بگذارید. اگر داستان برند شما موضوع طنز و شوخ طبعی است، آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید و حتی اگر داستان شما طعنه آمیز است آن را نیز با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

۴- به عنوان یکی از اصول بازاریابی محتوایی نقطه نظر خودتان را داشته باشید.

این محتوا یک دایره‌المعارف نیست شما یک گزارش تاریخی تهیه نمی‌کنید. نگران مواردی که باعث می‌شود شما و شرکت شما را به عنوان یک متخصص نمایش دهد نباشید.

این مورد یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی محتوایی است که به شما کمک می‌کند تا نقطه نظر شما به عنوان یک منبع و رفرنس نزد مشتریان و کاربران شما شناخته شود.

۵- از صحبت درباره فروش اجتناب کنید.

محتواهایی که درباره محصولات و خدمات یک برند توضیحاتی را ارائه می‌دهد، در مقایسه با پست آموزشی، فقط ۲۵ درصد کاربران دیدگاه و نظرات خود را مطرح می‌کنند و به همان نسبت یعنی ۲۵ درصد مطالب مرتبط با محصولات و خدمات برند توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. هر چه بیشتر در مورد خودتان بگویید، مردم کمتر محتواهای تولید شده شما را به اشتراک می‌گذارند. این یکی از اصول بازاریابی محتوایی است که خیلی ساده است و باید مد نظر داشته باشید.

۶- در صنعت خود بهترین باشید.

اگر چه نتوانید همین حالا به این سطح برسید، اما نیاز دارید که محتواهای شما در نوع خود بهترین باشد.

این بدین معنی است که اگر قصد دارید که کاربران محتواهای تولید شده شما را ملاحظه کنند و از آن استفاده کنند، باید بهترین محتواها را با محتویات خاص، مفید و کاربرپسند تولید و توزیع کنید. شاید به نظر شما این بیش از اندازه ساده باشد ولی اگر انتظار دارید که محتواهای شما مورد استقبال کاربران قرار بگیرد و آن‌ها را به اشتراک بگذارند، باید محتوای با ارزش و شگفت‌انگیزی را تولید کنید.

زمان خود را برای بررسی استراتژی بازاریابی محتوایی و اصول بازاریابی محتوایی خود صرف کنید. در قسمت نظرات به ما بیان کنید که چگونه این شش اصل می‌تواند به شما کمک می‌کند تا اصول بازاریابی محتوایی مناسبی داشته باشید.