تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا

تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا : نوای کیفیت بالا، کمپینی با حال و هوای شاد

رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا از سال ۱۳۸۷ به همت فارغ‌التحصیلان جوان رشته صنایع غذایی دانشگاه تهران آغاز به کار کرده است. طی سال‌های اخیر تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا با همراهی آژانس‌های تبلیغاتی معتبر، کمپین‌های تبلیغاتی خلاق و متفاوتی در حوزه مواد غذایی و فست‌فودها برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

یکی از ویژگی‌های خوب رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا بهره‌گیری از مشاوران و متخصصان حوزه صنایع غذایی و بازاریابی است. این همکاری سبب شده است تا برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی این سازمان منسجم باشد. به طوری که شاهد افزایش شعبه‌ها فیزیکی و مشتریان دائمی رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا هستیم.

در این نوشته قصد داریم کمپین شیلالالالا که به عنوان یکی از تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا در حال برگزاری است را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

سابقه کمپین‌های برگزار شده توسط رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا

یکی از نقاط قوت کمپین‌های برگزار شده توسط رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا، تمرکز بر فعالیت‌های اجتماعی( بازاریابی اجتماعی) و عدم اشاره مستقیم به محصولات تولید شده است. برای نمونه در زلزله آذربایجان شرقی، رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا با همکاری برند مادر مواد غذایی خود( کاله) یک کمپین مشترک برگزار کرد که در طول برگزاری آن بیلبوردهایی در سطح شهر با پیام” تا سرد نشده، دل‌های کوچک‌شان را گرم کنیم” نصب شده بود.

امشب شیلا را به همسرت معرفی کن

با توجه به اینکه برخی از مشتریان مواد غذایی، رستوران و فست‌فودها را صرفن به عنوان یک مکان جهت پر کردن لحظات تنهایی و خوردن مواد غذایی انتخاب می‌کنند. شیلا در یک کمپین جذاب و در یک اقدامی جسورانه کمپین” امشب شیلا را به همسرت معرفی کن” را اجرا کرد. هدف این کمپین ایجاد هیجان و صمیمیت بوده است به طوری که افراد رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا را برای ایجاد جمع‌های شاد خانوادگی و دوستی انتخاب کنند.

انتخاب این شعار با توجه به نام به کار رفته در آن حساسیت خاصی را ایجاد می‌کند که در داخل آن نیز یک طنز به کار رفته است

که سبب می‌شود تا مردم از روی کنجکاوی به دنبال کشف ماجراها و گام‌ بعدی این کمپین باشند.

در ادامه این کمپین پیامک انبوه به مشتریان رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا ارسال گردید. بدین صورت که در ابتدای پیامک متن” امشب شیلا را به همسرت معرفی کن” بیان شده بود و در ادامه پیام محصولات جدید رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا معرفی شده و تخفیفاتی نیز برای این محصولات لحاظ شده بود.نوای

شیلالالالا (کیفیت بالا)، کمپینی با حال و هوای شاد

رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا در اکثر کمپین‌هایی که برگزار کرده است از المان‌های جوان‌پسند استفاده کرده است. استفاده از رنگ‌های شاد، موسیقی‌های به کار رفته که موردپسند قشر جوان هستند سبب ایجاد یک فضای با انرژی و به قول معروف امروزی شده است و با توجه به اینکه به نظر می‌رسد رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا مشتریان هدف خود را جوان‌ها قرار داده است، این ترکیب یک انتخاب درست و منطقی می‌تواند تلقی شود.

در کمپین تبلیغاتی شیلالالالا رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا از یک آهنگ معروف استفاده شده است که در آن مخاطب به زیبایی و به وضوح نام شیلا را در موزیک می‌شوند. استفاده از شخصیت‌های منحصربه فرد و موزیک ویدئوی جذاب سبب شده است تا این تبلیغ ارتباط خوبی با مخاطبان هدف خود برقرار کند.

همکاری با سایر برندها

تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا با همکاری برخی از برندهای خوشنام و مورد اعتماد در سطح ایران صورت گرفته است که سبب هم‌افزایی بازده تبلیغات شده است. این روش به عنوان یک روش متداول و رایج در تبلیغات در سطح دنیا شناخته شده است. این روش سبب می‌شود تا مخاطبان هر یک از برندها در معرض تبلیغات و پیام تبلیغاتی برند مقابل قرار بگیرد. نکته مهم در برگزاری این نوع همکاری‌ها این است که در هنگام انتخاب شریک تجاری برای همکاری، باید برندهایی را انتخاب کرد که مشتریان مخاطب مشابه داشته باشد چون در غیراین‌صورت با توجه به متفاوت بودن مشتریان بالقوه، همکاری‌های مشترک بازده چندانی نخواهد داشت.

بازاریابی چریکی: استفاده از پیک‌های موتوری منحصربه‌فرد رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا

تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا و کمپین‌های برگزار شده آن، یک تم تقریبن واحد و المان‌های یکسانی مشاهده می‌شود. در حال حاضر تمام پیک‌‌های موتوری ارسال غذا( رستوران و فست‌فودها) در سطح شهر یک طرح ظاهری ثابتی دارند که فقط با یک لوگو از هم متمایز می‌شوند ولی شیلا در یک اقدام جالب پیک موتورهایی با ظاهر هات‌داگ را ایجاد کرد. این نوع بازاریابی چریکی سبب شد تا بازخورد مناسبی از سوی کاربران مشاهده شود. به طوری که بسیاری از کاربران عکس‌های تهیه شده از این پیک‌های موتوری مخصوص رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته‌اند.

تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلامهم‌ترین مشکل تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا و کمپین شیلالالالا

همان‌گونه که قبلن در وب‌سایت شبتا نکاتی را درباره کمپین تبلیغاتی بیان کردیم، کمپین تبلیغاتی شامل ۴ مورد اساسی است که یکی از این موارد زمان برگزاری کمپین است. کمپین باید زمان شروع و پایان مشخصی داشته باشد. یعنی به عبارتی اگر زمان اتمام یک کمپین به وضوح مشخص نشود، نمی‌توان این مورد را کمپین اتلاق کرد. با توجه به ویژگی‌های مثبتی که تبلیغات رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا در کمپین شیلالالالا دارد ولی زمان اتمام این کمپین به وضوح مشخص نشده است و این رویداد به صورت مسابقه به صورت هفتگی تمدید می‌شود که این سبب می‌شود تا به مرور زمان جذابت این کمپین در نزد کاربران کاهش یابد و وجهه برند نیز دچار آسیب شود.

تبلیغات خلاقانه و نمونه‌های موفق خارجی در صنعت مواد غذایی

برای اثرگذاری بیشتر و تعامل می‌توان نیازهای دیگری از کاربران را به نحو خلاقانه‌ای تامین کرد. برای نمونه یک فست‌فود در هنگ‌هنگ در یک ایده خلاقانه توانسته‌ است جعبه‌های پیتزای خود را تبدیل به پروژکتور کند تا کاربران آن بتوانند فیلم‌های مورد علاقه خود را توسط این پروژکتور مشاهده کنند.

جعبه پیتزا و پروژکتور

پیتزا هات هنگ‌هنگ با همکاری یک گروه تبلیغاتی یک کمپین با نام” Movie Night” را برگزار کرده است و بدین صورت است که در یک اقدام متبکرانه جعبه‌های استاندارد پیتزا تبدیل به پروژکتور می‌شود. افراد می‌توانند به راحتی جعبه‌های پیتزا را با استفاده از درست کردن یک سوراخ در یک طرف جعبه و قراردادن لنز در آن تبدیل به یک پروژکتور کنید. صفحه زیرین جعبه را نباید دور بیندازید زیرا می‌توان از آن به عنوان یک نگهدارنده گوشی هوشمند استفاده می‌شود که با قرار دادن گوشی هوشمند خود درون جعبه فیلم را می‌توانید مشاهده کنید.

 

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان