ویژگی‌های جدید لینکدین

برخی از ویژگی‌های جدید لینکدین که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست

در پستی درباره‌ی اینکه چگونه حساب کاربری حرفه‌ای در لینکدین داشته باشید صحبت کردیم اما امروز قصد داریم ویژگی‌های جدید لینکدین که به این پلتفرم گسترده اضافه شده است را معرفی کنیم.

اگر که اخیرا حساب کاربری خود در لینکدین را چک کرده باشید قطعا محیط کاربری تازه‌ای به چشمتان خورده و برخی از المان‌ها تغییر کرده‌اند. ویژگی‌های جدید لینکدین که به تازگی به آن افزوده شده شامل صفحه‌ی home جدید، سیستم پاسخ‌دهی هوشمند و … است که به کلی ظاهر آن و برخی از کاربردهای همیشگی آن را دست خوش تغییر کرده که ظاهرا این تغییرات ادامه‌دار هستند.

لینکدین بزرگترین پلتفرم اجتماعی-تجاری است که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این شرکت به ندرت تعداد کاربران فعال خود را افشا می‌کند اما ظاهرا از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ تا به حال بیش از ۶۰ میلیون کاربر فعال داشته که روز به روز این تعداد در حال افزایش است. اما چرا این کمپانی تصمیم به طراحی مجدد و اضافه کردن فیچرهای جدید گرفت؟ شاید بتوان یکی از علل آن را همه گیر شدن این شبکه دانست و لینکدین برای راحتی کاربران خود و رضایت آن‌ها اقدام به این کار کرده. تفاوت ظاهری این پلتفرم به قدری است که نسخه قبل و بعد آن به ندرت با هم شباهت دارند که در عکس زیر مشاهده می‌کنید. تغییرات این رابط کاربری بیشتر از چیزی است که در عکس مشاهده می‌کنید و شاید بتوان حدس زد که طراحان لینکدین از تمام توان خود برای ایجاد این رابط کاربری جذاب  استفاده کرده‌اند.

ویژگی‌ها جدید لینکدین

 

درست از زمانی که مالکیت این کمپانی در دست مایکروسافت قرار گرفت تمرکز آن‌ها بیشتر بر روی ارزش گذاشتن/دادن به کاربران شد و به گونه‌ای تصمیمات خود را اتخاذ می‌کردند تا رضایت کاربران چندین برابر شود و همچنین کاربران زمان بیشتری را در نسخه دسکتاپ این پلتفرم صرف کنند، ویژگی‌های جدید لینکدین هم دقیقا بعد از این استراتژی‌های جدید افزوده شد. حال شاید بد نباشد با این موج جدید از فیچرها که دقیقا بعد از طراحی مجدد این پلتفرم نمایان شدند آشنا شویم، ویژگی‌هایی که تمامی افراد در سال جاری بی شک از آن در کارهای خود استفاده خواهند کرد و با آن‌ها رو به رو می‌شوند.

ویژگی‌های جدید لینکدین

صفحه‌ی home با ظاهری جدید

لینکدین با بهره گرفتن از الگوریتم‌های جدید در طراحی و به کمک طراحان خود سعی داشته محتوای بیشتری را در صفحه home به نمایش بگذارد، که شاید این موضوع در نسخه قبلی آن کمتر به چشم می‌آمد. در این صفحه به طور فزاینده‌ای به تبلیغات و محتوای بومی توجه شده است به طوری که هر کاربر با توجه به اطلاعات کاربری و شبکه‌ی ارتباطی‌اش محتوای مناسبی در اختیارش قرار می‌گیرد همچنین در سمت راست بالا کلید work را در نوار ناوبری جدید مشاهده می‌کنید(در تصویر بالا می‌توانید حضور این کلید را در نسخه جدید مشاهده کنید) که در نسخه‌ی قبل وجود نداشته است. این کلید در واقع این امکان را فراهم می‌آورد که تبلیغات راحت تری داشته باشید همچنین افراد علاقه‌مند به همکاری را سریع‌تر پیدا کنید و حتی در قبال افرادی که نیاز دارید می‌توانید آموزش‌های مورد نیاز را قرار دهید. قصد ایجاد این فضا در واقع ارتباط راحت‌تر افراد حرفه‌ای و کاربلد با شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که قصد جذب نیرو یا سپردن کاری برای انجام شدن را دارند.

ویژگی‌های جدید لینکدین

موضوعات ترند شده

در حال حاضر کاربران خیلی راحت‌تر قادر هستند موضوعات مورد علاقه خود و موضوعات ترند شده را دنبال کنند. شاید لینکدین به دنبال مدل خبرنامه و موضوعات ترند شده‌ای است که در فیسبوک شاهد آن هستیم. البته که این مدلی که فیسبوک طبق آن عمل می‌کند امن و بدون حاشیه هم است که شاید لینکدین به دنبال همین امنیت ذکر شده بوده باشد. در ضمن شما از این به بعد یک باکسی را در سمت راست صفحه کاربری خود مشاهده می‌کنید که حاوی موضوعاتی است که شبکه‌هایی(افراد) که شما با آن‌ها در ارتباط هستید درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کنند و در واقع می‌توان گفت موضوعات داغ روز هستند. این تابع با دخالت تعدادی از افراد متخصص و تولیدکنندگان محتوا و متخصصان کسب و کار برگزیده می‌شود که موضوعات و مباحث داغی در آن‌ قرار می‌گیرد و در حال حاضر با الگوریتم‌های لینکدین ترکیب شده‌اند و موضوعات مورد علاقه و مرتبط با کاربر را نمایش می‌دهند.

ویژگی‌های جدید لینکدین

سیستم پاسخ دهی هوشمند

هوش مصنوعی هم پای خود را وارد قضیه کرده است، سیستم پاسخ دهی هوشمند لینکدین از هوش مصنوعی بهره گرفته است. به این صورت که در قسمت پایین مکالمه‌ای که اخیرا در لینکدین داشته‌اید تعدادی باکس پیشنهادی برای پاسخ ظاهر می‌شود که البته این پیشنهادها با توجه به محتویات مکالمه شما ظاهر می‌شوند. لینکدین اظهار داشته که این پیشنهادها ممکن است در تمامی مکالمه‌ها ظاهر نشود و نمایش آن‌ها با توجه به اشخاصی که شما با آن‌ها در تماس هستید شخصی سازی می‌شود. کاربران زیادی از لینکدین برای ارتباط با همکاران خود و شرکای تجاری از طریق تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی و زبان ماشین برای راحت تر کردن این ارتباطات در آینده نزدیک نقش مهمی خواهند داشت.

ویژگی‌های جدید لینکدین

تجزیه و تحلیل بیشتر

یکی دیگر از مواردی که لینکدین اخیرا توجه بیشتری نسبت به آن داشته است تجزیه و تحلیل بیشتر محتوای منتشر شده از سوی کاربران آن است. اما این تجزیه و تحلیل فقط و فقط به محتوای منتشر شده ختم نمی‌شود بلکه میزان علاقه‌مندی کاربران دیگر نسبت به این محتوای منتشر شده را هم در نظر می‌گیرد و این موضوع همینجا تمام نمی‌شود، منظور از محتوا در واقع فقط نمایش پروفایل کاربری شما نیست بلکه دقیقا پست‌هایی است که شما در صفحه‌ی خود به نمایش می‌گذارید. در حال حاضر در این نسخه کاربران نه تنها می‌توانند کسانی که به محتوای منتشر شده علاقه‌مند بوده‌اند را تشخیص دهند بلکه حتی می‌توانند شرکت‌ها و کمپانی‌هایی را که آن‌ها مشغول به کار هستند و حتی موقعیت جغرافیایی آن‌ها، قوانین و اطلاعات بیشتری مانند نقش این افراد در سازمانی که مشغول به کار هستند را نیز دریابند. حتی لینکدین مقالاتی را با توجه محتوایی که شما به اشتراک گذاشته‌اید پیشنهاد می‌دهد که ممکن است مورد پسند شما واقع شوند و مجدد شما آن را با شبکه‌ای از افراد که در ارتباط هستید به اشتراک بگذارید.

ویژگی‌های جدید لینکدین

ویدیوهای بومی

یکی از ویژگی‌های جدید لینکدین که با استقبال زیادی مواجه شد ویدیوهای بومی است. زمانی شما فقط قادر بودید که ویدیو را از یک شبکه‌ی دیگر مانند یوتیوب در صفحات خود منتشر کنید اما حال این محدودیت را ندارید. در تلاش قاطعانه‌ای که لینکدین جهت سازگاری افراد با نسخه دسکتاپ کرده است حال شما قادر خواهید بود ویدیوها را به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن موبایل آپلود کنید که این موضوع قطعا پیشرفت چشمگیری است. این قضیه یک حرکت هوشمندانه بود که در برخی دیگر از پلتفرم‌ها مانند فیسبوک مشاهده کرده‌اید( منظور Facebook live است). همچنین این ویژگی افزوده شده به کاربران کمک کرده است تا در جستجوهای خود به نتایج اعتماد بیشتری داشته باشند.

ویژگی‌های جدید لینکدین

راه‌های جدید جست و جو

از ویژگی‌های جدید لینکدین همچنین می‌توان به راه‌های جدید جست و جو اشاره کرد که در این زمینه دست روی دست نگذاشته و قابلیت‌های جست و جوی خود را نیز بهبود بخشیده. به این صورت که شما در تمام این پلتفرم قادر خواهید بود تنها با یک عبارت کلیدی به جست و جو بپردازید و محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید و قادر خواهید بود بدون اینکه کتگوری‌های متعددی را تعویض کنید یکباره فقط در بین رشته‌ای از نتیجه‌ها به جست و جو بپردازید. باید اضافه کرد که لینکدین برخی از فیلترهای جست و جو را که فقط در نسخه پریمیوم قابل دسترسی بوده را برای عموم(نسخه رایگان) حذف کرده و فقط در نسخه پرداختی در اختیار کاربران قرار داده است.

ویژگی‌های جدید لینکدین

تغییر در فضای چت

لینکدین همچنین اخیرا به کاربران این اجازه را می‌دهد که پیامی را به صورت چت(فضای مکالمه مبتنی بر متن) ارسال کنند که فضای یک مکالمه را تداعی می‌کند و شباهت کمتری به فضای ارسال یک ایمیل دارد. همچنین کاربران برای ارسال یک پیغام خصوصی مجبور نیستند به صفحه‌ی مجزای دیگری بروند در عوض می‌توانند بدون خروج از صفحه home پنجره ارسال پیغام/messaging را در پایین صفحه سمت راست باز کنند و به کاربر مورد نظر خود پیغام خود را ارسال کنند. این ویژگی کمی مشابه به ویژگی ارسال پیغام و مکالمه در فیسبوک است، همچنین این قابلیت کاربر را قادر ساخته در طول مکالمه به سایر نقاط home هم دسترسی داشته باشد و بتواند محتوای مورد نظر خود را مشاهده کند.

ویژگی‌های جدید لینکدین

رابط کاربری جدید وبلاگ نویسی

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید لینکدین رابط کاربری جدید برای وبلاگ نویسی است  در صورتی که قبلا کاربران برای ارسال پستی مجبور بودند به LinkedIn Pulse پیوند زده شوند اما حال مستقیم و بدون دردسر قادر هستند با این ویژگی محتوای مورد نظر خود را منتشر کنند و در اختیار سایرین قرار دهند. وبلاگ نویسی در لینکدین توجهات بیشتری را به سوی شما هدایت خواهد کرد، و لینکدین با آگاهی از این موضوع این قابلیت جدید را برای کاربران فراهم کرده است، شاید در سال‌های گذشته تولید محتوا در این پلتفرم رو به زوال بوده است اما حال ماجرا فرق کرده و کسب و کارها باید لینکدین را علاوه بر کاربردهای دیگرش به عنوان شبکه‌ای جهت تولید محتوا و نیز مدیریت محتوا در نظر بگیرند.

ویژگی‌های جدید لینکدین

جدای از این ویژگی‌ها جدیدی که به این پلتفرم گسترده اضافه شده است بازاریابان و تجار باید به این موضوع دقت کنند که مخاطبانشان بیشتر در چه محیطی وقت خود را سپری می‌کنند تا بتوانند محتوای مناسبی جهت انتشار در این محیط تولید کنند.ویژگی‌های جدید لینکدین را که در اینجا بررسی کردیم فقط بخشی از ماجراست و این تغییرات همچنان ادامه خواهند داشت.

 

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان