افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند را از این ۸ استارتاپ بیاموزیم

همیشه برندهایی را می بینیم که قصد دارند افزایش آگاهی از برند را یکباره تجربه کنند و به موفقیت های یک شبه برسند. بعضی ها هم فکر می کنند چیزی که خیلی مهم است داشتن ایده ای است که تا حالا به ذهن کسی نرسیده باشد. عده ای هم هستند که اعتقاد دارند، موفقیت های آنچنانی شرکت های بزرگ، کار میلیونرهایی است که می توانند کارهایی انجام دهند که برای ما فقط در حد رویا است. اما در ادامه مواردی را با هم بررسی می کنیم که عملا این تئوری ها را رد می کنند.
همه چیزی که واقعا به آن نیاز داریم، کمی خلاقیت است. در ادامه ۸ نمونه ارائه می شود تا با راه های ثابت شده افزایش آگاهی از برند آشنا شویم. اما قبل از آن بهتر است آگاهی از برند را برای کسانی که آشنایی کافی با این اصطلاح ندارند، تعریف کنیم.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند سطحی از آشنایی با یک برند است که در آن مصرف کننده با نام، ویژگی ها، لوگو و حتی نوع محصول یک شرکت آشنایی پیدا می کند. آگاهی از برند مخصوصا در روزهای اول رشد یک برند خیلی حیاتی است. چون می تواند میزان سهم بازار و تمایز از رقبا را بیان و پیش بینی کند.

افزایش آگاهی از برند توسط Uniqlo

یونیکلو یک شرکت ژاپنی است که کارش تهیه لباس های غیر رسمی برای عموم مردم است.

رشد:


ایده: همکاری با برندهای دیگر
ایده آن ها برای افزایش آگاهی از برند همکاری با برندهای دیگر است. مثلا یونیکلو هر جمعه از ۴ عصر تا ۸ شب حامی پذیرش رایگان بازدیدکننده های موزه هنرهای نو نیویورک می شود. در آنجا اسم برندش را همراه با نظرات مثبتی که مردم درموردش داده اند، به همه نشان می دهد.
درس:
درسی که این حرکت یونیکلو به ما می دهد این است که با همکاری با برندهای دیگر می توان از تصویر ذهنی مثبت و شهرتی که آنها برای مخاطبین خود به وجود آورنده اند ارث برد و طرفداران پروپا قرصی برای خود دست و پا کرد.

دراپ باکس

دراپ باکس سرویس رایگانی است که اجازه می دهد عکس ها، مستندات و ویدیوهای خودتان را در آن بارگزاری کنید و به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

رشد:


ایده: معرفی یک دوست
ایده دراپ باکس برای افزایش آگاهی از برندش معرفی آن به یک دوست بود. دراپ باکس راه های متنوعی برای به اشتراک گذاشتنش با دیگران را ترتیب داده و به ازای هر کسی که با دعوت ثبت نام کند به دعوت کننده فضای ذخیره سازی بیشتری می دهد. این روش میزان ثبت نام های دراپ باکس را ۶۰ درصد افزایش داد.
درس:
درسی که از روش دراپ باکس می توان گرفت این است که ظرفیت های محصول خود برای ارتقا دادنش را شناسایی کنیم. محصول دراپ باکس یک خروار ثبت نام دعوتی داشت چون ملت فضای ذخیره سازی بیشتر می خواستند. اگر کاربران دعوت شده شما به سمت محصولتان رو بیاورند، شما چه چیزی برای عرضه به آنها دارید؟

Evernote

اِوِرنوت ابزاری برای یادداشت برداری و همکاری است. اورنوت هم توانست با یک ایده خلاقانه رشد تصاعدی خود را تجربه کند.

رشد:


ایده: انتشار به عنوان نسخه بتای محدود
اورنوت انتشار نسخه بتای خود را با دسترسی محدود آغاز کرد. یعنی هر کسی که می خواست آن را تست کند باید از طرف یکی دیگر دعوت می شد و خلاصه فقط یک سری آدم خاص می توانستند نسخه بتای آن را تست کنند. همین روش باعث ایجاد زمزمه زیادی درمورد او شد. این کار فقط چهار ماه طول کشید. اما در همین مدت کم حدود ۱۲۵۰۰۰ نفر در آن ثبت نام کردند.
درس:
محدود و منحصر به فرد بودن زمزمه آفرین است. اشتراک گذاری اجباری برای دسترسی بخشیدن دیگران به یک محصول ارزشمند، به صحبت درمورد آن محصول دامن می زند. بدون اینکه هیچ خرجی روی دست شما بگذارد.

روش استارتاپ بافر برای افزایش آگاهی از برند

بافر ابزار انتشار در شبکه های اجتماعی است.

رشد:


ایده: وبلاگ نویسی مهمان
با نوشته شدن ۱۵۰ پست مهمان، بافر رشد از صفر تا ۱۰۰۰۰۰ کاربره خود را در نه ماه تجربه کرد. کار را از وب سایت های کوچک تر شروع کرد و راهش را تا کار با محبوب ترین ها ادامه داد. بافر اسم و رسمش را با ایجاد محتواهای واقعا ارزشمند به دست آورد. حتی از طریق آنهایی که روی وب سایت خودش هم نبود. آخر سر، بازاریابی محتوایی او، ۷۰ درصد از ثبت نام های روزانه اش را رقم زد.
درس:
همه جا، جایگاه خودت را بچسب. با تهیه کردن محتوای ارزشمند بر روی سایت های دیگر و در خارج از سایت خودت، در مخاطبت تعلق خاطر ایجاد کن. وقتی آنها تو را شناختند، پسندیند و به تو اعتماد کردند. حالا می توانی با خیال راحت محصول یا خدماتت را بازاریابی کنی.

خلاقیت کیس متریکس (KISSMetrics)

کیس متریکس، راهکاری برای تحلیل وب است. که به افزایش جذب و حفظ مشتری کمک می کند.

رشد:


ایده: درست کردن اینفوگرافیک
درست کردن ۴۷ اینفوگرافیک باعث شد کیس متریکس ۲,۵۱۲,۵۹۶ بازدید کننده، ۴۱,۱۴۲ بک لینک و ۳،۷۴۱ مراجعه دامین یکتا به دست آورد. خود این برند، اینفوگرافیک ها را عامل اصلی رسیدن تعداد خواننده های وبلاگش از صفر به ۳۵۰،۰۰۰ در ماه می داند. فقط در ۲۴ ماه.
درس:
فرمت صحیحِ مخصوص مخاطبت را با آزمایش پیدا کن. اینفوگرافیک ها برای کیس متریکس به خوبی جواب داد. اما برای برند شما ممکن است چیز دیگری جواب بدهد.

بالا پریدن کوالارو (Qualaroo)

کوالارو یک سرویس بالاپَر است که در وب سایت ها برای کمک به بهبود تجربه کاربری استفاده می شود.

رشد:


ایده: بهینه سازی تبدیل بازدیدکننده به مشتری
در روزهای اولیه، هر وب سایتی که از پلتفرم کوالارو استفاده می کرد در بالاپرهای خود شامل یک خط متنِ ” Powered by Qualaroo [?]” هم بود که علامت سوال در آن قابل کلیک بود و مخاطب را به یک صفحه ثبت نام برای تست رایگان سرویس کوالارو هدایت می کرد.
درس:
دسترسی بخشیدنِ رایگانِ موقت، یک راه هوشمندانه برای افزایش آگاهی از برند است، تا افراد بیشتری به نام برند شما بربخورند.

یِلپ (Yelp) با یک رویکرد اجتماعی

یلپ یک سایت نظر و توصیه کاربر برای رستوران، خرید، سرگرمی و… است.

رشد:


ایده: اجتماعی شدن
یلپ به سایتش رنگ و روی یک پلتفرم اجتماعی داد. برای کاربرانش نمایه (پروفایل) ساخت و امکان گپ زدن و تعامل آنها را فراهم کرد. کاربران بر روی یلپ دوستان جدیدی پیدا می کنند و تجربیات خود را در یلپ به اشتراک می گذارند. یلپ تا حالا بیشتر از ۱۴۲ میلیون نظر در خود گرد آورده است.
درس:
تجربه کاربری انسانی و شخصی ایجاد کن. به مردم اجازه بده با هم تعامل کنند و از تجربیات و علایق خود حرف بزنند.

Upworthy

آپ ورثی وب سایتی است که محتواهای ویروسی (پربازدید) را گلچین می کند.

رشد:


ایده: آزمایش عنوان
در آپ ورثی گلچین کنندگان محتوا ۲۵ عنوان برای هر محتوای ویروسی پیشنهاد می دهند. سپس از بین آنها چهار مورد که بیشتر مورد پسند است انتخاب می شود. و در نهایت مدیریت ویراستاری، دو مورد را انتخاب می کند. با این روش جذاب ترین عنوان ها تولید می شود. آپ ورثی، در تنها نه ماه، نه میلیون بازدید منحصر به فرد به خود دیده است.

درس:
به کار گیری عنوان های توجه ربا، برای محتواهای خود میزان بازدید از محتواها را به حداکثر می رساند.

همان طور که می بینید، راه های متنوعی برای افزایش آگاهی از برند وجود دارند. و هر روز روش های جدیدی کشف می شوند. شما هم می توانید با آزمایش کردن راه های مختلف، یکی از کاشفان روش های جدید باشید.