چگونه میلیونر شویم

اگر می‌خواهید تا ۳۰ سالگی یک میلیونر شوید این ۱۰ نکته را بخوانید

آدم‌ها دو دسته‌اند. دسته اول کسانی که همیشه این پرسش را دارند که : چگونه میلیونر شویم ؟ و دسته دوم کسانی که همواره از آن‌ها پرسیده می‌شود چگونه میلیونر شویم ؟ همه میلیونرهای خودساخته زمانی که شروع به کار کرده اند این سوال را داشته اند که چگونه میلیونر شوند ولی چیزی که درباره بسیاری از آن‌ها صادق است آن است که انگیزه اغلب میلیونرها و میلیاردرها در سطح جهانی صرفا انباشت کردن پول بیشتر نیست و ارزش‌های دیگری را دنبال می‌کنند. در این نوشته ۱۰ موضوع ارزشمند را دنبال می‌کنیم که حاصل مشترک شیوه تفکر بیشتر میلیونرهای جهان امروز است.

۱۰ نکته ساده از تجربیات یک میلیونر در پاسخ به این سوال که چگونه میلیونر شویم ؟

۱- با یک بینش مشخص آغاز کنید 

آغاز هر سفری تعیین مقصد است. ممکن است مقصد شما در طول راه تغییر کند ولی سفر بدون انتخاب مقصد بی معناست. یک بینش ذهنی قوی شما را روی ریل نگه می‌دارد و موتور پیشران شما برای نیل به اهداف‌تان می‌شود. به لحاظ علمی ثابت شده است که یادداشت کردن اهداف راه را برای رسیدن به آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. پس نگاه‌تان به آینده خود را همین الان بنویسید و خوب به آن فکر کنید.

۲- ارزش‌های زندگی‌تان را مشخص کنید

ارزش‌ها شالوده همه کاری هستند که می‌کنید. ارزش‌های خود را با اطمینان تعریف کنید و تلاش کنید در هر سطحی به آن‌ها پایبند بمانید. اگر ارزش‌های شما عشق، تلاش و همدلی است تیم شما نیز دچار این ارزش‌ها خواهد شد و برای رسیدن به هدف مشترک خواهد جنگید.

۳- روی افراد و شخصیت‌ها تمرکز کنید

تمرکز و ساختن یک تیم یکپارچه و همدل مسیر را برای پولدار شدن هموار می‌کند. زمانی که یک شخصیت مخرب وارد تیم شما شود اتفاقات فاجعه آمیزی رخ می‌دهد و احتمال شکست بالا می‌رود. حواستان باشد همه ما برایند ۵ نفر از نزدیک‌ترین کسانی هستیم که با آن‌ها در ارتباطیم. پس اعضای تیم خود را به دقت انتخاب کنید و ارزش‌ها و اهداف را به خوبی با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

۴- آماده شکست باشید 

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که ما موفق نمی‌شویم و همیشه در حال پرسیدن سوال چگونه میلیونر شویم؟ هستیم، این است که از ریسک‌های بزرگ و شکست‌های بزرگ‌ واهمه داریم. برای موفقیت می بایست به خود باور داشته باشید و به درون چالش‌ها شیرجه بزنید. اگر توان شکست را داشته باشید موقعیت‌های بسیاری را برای رشد و یادگیری بدست خواهید آورد.

چگونه میلیونر شویم : هرگز با شکست تسلیم نشویم!
چگونه میلیونر شویم : هرگز با شکست تسلیم نشویم!

۵- حواستان به منابع مالی باشد

تا آخرین ریال منابع مالی در زمان رشد کسب و کار ارزشمند است. همه آنچه که دارید را روی کارتان سرمایه‌گذاری کنید و بر روی شیوه‌های Bootstrap یعنی کسب درآمد از مشتری و استفاده از آن برای رشد، بهره ببرید.

۶- هیچگاه یک “نه” را بعنوان پاسخ نپذیرید

در مسیر رشد کسب و کار مطمئنا بارها و بارها با واژه نه مواجه خواهید شد. ممکن است قصد راه اندازی شعبه داشته باشید ولی بسیار بگویند کسب و کار شما در آن شهر پیش نخواهد رفت، ممکن است نیاز به مجوزهای عجیب و غریب و رفت و آمد به ادارات دولتی داشته باشید، ممکن است با چالشی فنی روبه رو شوید. نقطه سقوط شما زمانی است که در مقابل هریک از این “نه ها” کوتاه بیایید.

۷- باهوش‌ترین فرد اتاق نباشید

استیو جابز سخن جالبی دارد که می‌گوید: ما انسان‌های باهوش را استخدام نمی‌کنیم تا بهشان بگوییم چکار کنند بلکه آن‌ها هستند که به ما می‌گویند چه کنیم!

ضرب المثل معروفی نیز هست که می‌گوید:‌ اگر باهوش‌ترین فرد اتاق هستید در اتاق اشتباهی قرار دارید.

اطراف خود را مملو از کسانی کنید که میتوانید ازشان بیاموزید و الهام بگیرید. تا می‌توان سوال بپرسید! پرسیدن شما را احمق نشان نمی‌دهد بلکه شما را فردی با ذهن باز و آماده یادگیری جلوه می‌دهد.

چگونه میلیونر شویم : باهوش‌ترین فرد اتاق نباشیم!
چگونه میلیونر شویم : باهوش‌ترین فرد اتاق نباشیم!

۸- حسابی به تعطیلات بروید!

احتمالا شما هم فکر می‌کنید برای اینکه بیابیم چگونه میلیونر شویم می‌بایست روز و شب مشغول کار باشیم ولی خبر خوب اینجاست که پولدارترین انسان‌های جهان هوشمندانه کار می‌کنند و اساسی به تعطیلات می‌روند. در زمان تعطیلات کاملا خود را از قید و بند کار رها کنید. مطمئن باشید در زمان بازگشت به کار با روحیه‌ای قدرتمند و انرژی بیشتر بازخواهید گشت.

۹- یک واقع‌گرای خوش‌بین باشید

آمار نشان می‌دهد که نرخ موفقیت در افراد خوش‌بین بسیار بیشتر از افراد بدبین است و اگر شما به جهان اطراف با انرژی مثبت نگاه کنید اتفاقات خوبی در زندگی کاری شما خواهد افتاد. البته این طرز تفکر نمی‌بایست مانع واقع‌گرایی شود چرا که خوش‌بینی بدون واقع گرایی بیشتر به ارزو و خیال خام تبدیل می‌شود تا موفقیت.

۱۰- روی خلق ارزش تمرکز کنید و نه خلق پول!

در پایان روز این خود شما هستید که جلوی آیینه می‌ایستد و میزان موفقیت‌تان را می‌سنجید. برای برخی این موفقیت به شکل صفرهایی در جلو حساب بانکی‌شان است و برای برخی به شکل جایزه‌ها و افتخارات بی‌شمار. تجربه نشان می‌دهد اگر بدنبال خلق ارزشی در زندگی دیگران باشید، پول و ثروت از کوچک‌ترین نتایج آن خواهد بود.

منبع : Forbes