کسب و کارهای کوچک پر سود

معرفی ۱۰ نمونه از بهترین کسب و کارهای کوچک پر سود در ایران

در دنیای امروز که هزینه‌ها به صورت سرسام‌آوری بالا رفته‌اند، شروع یک کسب‌وکار ممکن است سخت به نظر برسد. از طرفی بسیاری از کسب‌وکارها در کنار داشتن هزینه فراوان در نهایت به درآمد قابل توجه‌ای نیز منجر نمی‌شوند. لذا دانستن اینکه در چه شغلی امکان رشد و پیشرفت بیشتری فراهم است، می‌تواند در تصمیم‌گیری هنگام شروع کار، به انسان‌ها کمک کند. از این رو ما در ادامه لیستی از کسب و کارهای کوچک پر سود را برای کسانی که می‌خواهد با کمترین هزینه شغلی شروع کنند، آورده‌ایم. تمامی این مشاغل در حال حاضر به سرعت در حال رشد بوده و در عین حال که نیاز به سرمایه زیادی ندارند، می‌توانند درآمد خوبی را برای شما ایجاد کنند.

بهترین کسب و کارهای کوچک پر سود که می‌توانید درآمد خوبی از آنها به دست آوردید!

همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردیم، کسب و کارهای کوچک پر سود زیر نیاز به سرمایه‌ی بسیار برای موفقیت ندارند. موفقیت در این مشاغل نیازمند تلاش بسیار و عزمی راسخ است. پس آنچه برای موفقیت در این کسب‌وکارها اهمیت دارد، دست از تلاش برنداشتن است. لیست زیر شامل ۱۰ مورد از بهترین کسب و کارهای کوچک پر سود است که می‌توانند درآمد مناسبی را برای شما به دنبال داشته باشند.

۱. تهیه و فروش غذای خانگی

 

آشپزی : کسب و کارهای کوچک پر سود

 

این روزها که انسان‌ها بیشتر دغدغه خوراک سالم دارند، تهیه و ارائه غذای خانگی مطمئن می‌تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد. شما برای این کار نیاز به یک آشپز و یک آشپزخانه تمیز دارید. بسته به سرمایه‌تان می‌توانید انواع وسایل را برای آشپزخانه خود خریداری کنید. داشتن یک منوی جذاب، بسته‌بندی‌های باکیفیت و مهم‌تر از همه طعم به یاد ماندنی غذا می‌تواند شما را در این شغل موفق کند.

۲. شیرینی‌پزی و شکلات‌سازی

یکی از مشاغل پرسود و پرطرفدار شیرینی‌پزی و شکلات‌سازی است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به شیرینی‌پزی علاقه دارید، می‌توانید پس یادگیری آموزش‌های ویدیویی و یا در صورت نیاز آموز‌ش‌های حضوری، این شغل را شروع کنید. این کسب‌وکار یکی از کسب‌وکارهایی است که حاشیه سود خوبی دارد.

۳. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

 

مدیریت صفحه های اجتماعی: کسب و کارهای کوچک پر سود

یکی از مشاغل نوظهوری که می‌تواند درآمد خوبی برای شما ایجاد کند، مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. امروزه کسب‌وکارها به اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری و برقراری ارتباط با مشتری پی برده‌اند. از این رو به ایجاد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف پرداخته‌اند. شاید در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌ اجتماعی در ایران باشد. اما خوب بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها فرصت اداره این شبکه اجتماعی را ندارند. لذا آنان به کسی نیاز دارند که بتواند شبکه اجتماعی آن‌ها را مدیریت کند و در ازای آن مبلغی دریافت کند. یادگیری مهارت‌های ارتباطی و نیز یادگیری فوت و فن‌ها و به‌روز رسانی‌های آن اپلیکیشن و … از جمله مهارت‌هایی است که یک مدیر شبکه‌ اجتماعی باید داشته باشد. شما با مرور زمان قادر خواهید بود با برندهای مختلف همکاری کرده و کسب‌وکاری کوچک برای خود دست‌وپا کنید.

۴. برنامه‌ریزی و اجرای تشریفات و مجالس

کسب‌وکارهای مربوط به تشریفات و مجالس یکی از انواع کسب و کارهای کوچک پر سود هستند. برای موفقیت در این مشاغل باید ایده‌ها و فکرای جذاب و جدید را همواره در سر بپرورانید. ارائه خدماتی که در عین زیبایی، چندان گران هم نباشند یکی از کارهایی است باید متخصصین خدمات مجالس آن را بلد باشند.

۵. طراحی و ساخت طلا و جواهرات

امروزه دوره‌های آموزشی مختلفی در زمینه طراحی طلا و جواهر وجود دارد. اگر به این کار علاقه‌مند باشید قطعاً می‌توانید در این زمینه درآمد مناسبی به دست آورید.

یکی دیگر از کارها در زمینه جواهرات ساخت جواهر است. البته ساخت جواهر نیاز به دستگاه‌های خاصی دارد. لذا باید برای خرید آن دستگاه‌ها مقداری پول هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی برای کسب درآمد مناسب

۶. تدریس خصوصی آنلاین و یا حضوری

یکی دیگر از کسب و کارهای کوچک پر سود آموزش و تدریس است. تدریس می‌تواند در زمینه‌های مختلفی که صاحب توانایی هستید، باشد. یکی از بخش‌های تدریس که می‌تواند درآمد خوبی برایتان ایجاد کنید، تدریس دروس مدارس است. دانش‌آموزان معمولاً در زمینه ریاضی، فیزیک، زبان انگلیسی و … به کمک یک نیاز دارند. از آن ‌جایی که بسیاری از والدین یا وقت و یا دانش کافی برای کمک به فرزندان خود ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهند تا یک معلم خصوصی را برای آموزش این دروس استخدام کنند.

همچنین شما می‌توانید زبان انگلیسی، فرانسه و یا هر زبان دیگری که دانش آن را دارید، برای افراد تدریس کنید. تدریس شغلی است که می‌تواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری انجام گیرد.

۷. مترجمی

اگر می توانید به چندین زبان صحبت کنید یا بنویسید، شغل مترجمی می‌تواند شغلی مناسب برای شما باشد. شما می‌توانید با ترجمه مقالات سفارشی از این توانایی خود درآمد کسب کنید. کم کم و به مرور زمان می‌توانید وب‌سایتی در این زمینه راه‌اندازی کرده و به یک مرجع معتبر در زمینه مترجمی تبدیل شوید.

۸. طراحی لباس

 

طراحی مد و لباس : کسب و کارهای کوچک پر سود

افراد دیگر از طرح‌های تکراری خسته شده‌اند و به دنبال لباس‌هایی با کیفیت و طراحی منحصربفرد هستند. در نتیجه این تقاضا بازار کار طراحی لباس بسیار رونق گرفته است. شما می‌توانید با یادگیری آموزش‌های اولیه و با مطالعه مد و استایل‌های به‌روز لباس‌هایی جذاب طراحی کنید. اگر به زمینه مد و فشن و لباس علاقه دارید، این شغل برای شما است.

۹. پرورش گل و گیاه

یکی دیگر از مشاغل جذاب که می‌تواند جزو کسب و کارهای کوچک پر سود باشد، پرورش گل و گیاه است. کافی است گلخانه‌ای کوچک داشته باشید تا این کار را شروع کنید. بهتر است از گیاهانی که نیاز به مراقبت کمتر دارند شروع کنید. البته این کار شاید در ابتدا سود چندانی نداشته باشد. اما به مرور زمان که هزینه‌ها سرشکن شدند، سود قابل ملاحظه‌ای به دست خواهید آورد.

۱۰. عکاسی

 

عکاسی: کسب و کارهای کوچک پر سود

عکاسی یکی از مشاغلی است که می‌توانید با هزینه کم آن را شروع کنید. البته که امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت دوربین شاید نیاز به هزینه بیشتری نسبت به چند سال قبل باشد، ولی باز هم عکاسی از جمله کسب و کارهای کوچک پر سود در ایران است. البته به این نکته توجه کنید امروزه به لطف گوشی‌های هوشمند پیشرفته، دوربین‌های خوبی در دست افراد قرار دارد. البته که این دوربین‌ها نمی‌توانند جای دوربین عکاسی را بگیرند. لذا باید توجه داشته باشید که آنچه می‌تواند شما را در این حرفه موفق سازند، دانستن اصول و تکنیک حرفه عکاسی است.

 

به نظر شما چه مشاغل دیگری می‌توانند جز کسب و کارهای کوچک پر سود باشند؟ آیا تجربه راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان در حوزه‌های معرفی شده داشته‌اید؟ تجربه و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان