برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام: چگونه برای مخاطبانمان خاص و قابل شناسایی باشیم؟

اینستاگرام یک محیط ایده‌آل برای دیده شدن کسب‌وکارها است. این پلتفرم رایگان، جایی است که مخاطبان اغلب کسب‌وکارها به صورت داوطلبانه، چندین دقیقه و حتی ساعت از روز خود را در آن سپری می‌کنند. برخلاف روال سابق که شبکه‌های اجتماعی نقش یک محیط صرفاً سرگرم‌کننده را داشتند، امروزه شاهد گسترش کاربردهای آن در حوزه‌های مختلفی نظیر تجارت هستیم. کافی است تا به گسترش فروشگاه‌ها و صفحات کسب‌وکارهای بزرگ در اینستاگرام توجه کنید تا به طور کامل متوجه این موضوع شوید. همین موضوع، اهمیت برندسازی در اینستاگرام را به خوبی نمایش می‌دهد.

اگر تاکنون اقدام به ایجاد و تقویت برند خود در اینستاگرام نکرده‌اید، بهتر است بیش از این فرصت را از دست ندهید! در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به این موضوع داشته باشیم و برخی از اصول این ایجاد برند را با شما بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکاتی که باید در بازاریابی اینستاگرام مد نظر داشته باشیم.

برندسازی در اینستاگرام: برای مخاطبان‌تان منحصربه‌فرد باشید

اینستاگرام تقریباً هر نوع محتوایی را پوشش می‌دهد. هرچند که اصلی‌ترین استفاده از آن در قالب محتوای تصویری است؛ اما شما می‌توانید محتوایی ویدیویی نیز بر روی آن داشته باشید و البته در قسمت کپشن، محتوای متنی در خدمت شما خواهد بود. همین گستردگی و تنوع باعث شده تا برندسازی در این شبکه اجتماعی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. با این حال برای این که مخاطبان شما بتوانند در یک چشم بر هم زدن محتوا و برند شما را از سایرین تشخیص دهند، لازم است تا اصولی را رعایت کنید. در ادامه برخی از این اصول و راهکارها را به صورت موردی بررسی خواهیم نمود. این اصول عبارتند از:

استفاده از قالب و الگوی بصری خاص

در سال‌های گذشته، برخی از نقاشان و کاریکاتوریست‌ها برای شناساندن آثار خود، یک امضای مخصوص زیر آن ثبت می‌کردند. این امضا به مرور زمان تبدیل به قرار دادن لوگو برای کسب‌وکارها در زیر پست‌های آنها شد. اما در زمان حال، شاهد شکل‌گیری یک روند جدید و جذاب به اسم الگو و قالب برای برندسازی در اینستاگرام از طریق المان‌های تصویری هستیم. به عنوان مثال ممکن است یک نقاش و کاریکاتوریست برای برندسازی آثار خود، از یک پس‌زمینه با رنگی واحد برای تمام آثار خود استفاده کند. در این حالت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ درست است! طرفداران او به محض مشاهده یک تصویر با همان رنگ پس‌زمینه می‌توانند به سرعت تشخیص دهند که این اثر توسط چه کسی خلق شده است! در این حالت حتی نیازی به ثبت یک امضا در زیر اثر نیز نخواهد بود. چرا که خود اثر به تنهایی معرف خالق آن است.

آموزش برندسازی در اینستاگرام

همین موضوع می‌تواند در هر نوع محتوای تصویری در اینستاگرام نیز نمایش داده شود. شما می‌توانید یک سبک خاص و متفاوت را برای پست‌های خود انتخاب کرده و مطابق همان سبک پیش بروید. البته ممکن است انتخاب یک الگوی کاملاً متناسب در ابتدای راه، کار چندان ساده‌ای نباشد. اما در صورتی که سلیقه مخاطبان خود را بشناسید، به مرور زمان می‌توانید این الگو را مطابق سلیقه و علایق آنها تغییر داده و در نهایت به یک طرح ایده‌آل برسید. زمانی که این اتفاق رخ دهد، شما موفق به برندسازی تصویری خود در اینستاگرام شده‌اید.

البته استفاده از یک الگو گاهی به تنهایی کافی نیست. در صورت نیاز، قرار دادن لوگو بر روی تصاویر نیز هیچ ایرادی نخواهد داشت. چرا که ممکن است به طور تصادفی، الگوی شما از برخی جهات شبیه به الگوی یک صفحه یا کسب‌وکار دیگر باشد. استفاده از لوگو در این شرایط می‌تواند از سردرگمی مخاطبان‌تان جلوگیری کند. با این حال باید در هنگام استفاده از لوگو، اندازه و مکان مناسب آن بر روی تصویر را تعیین کرده و همین استاندارد را در سایر پست‌های خود نیز به کار بگیرید.

استفاده از هشتگ اختصاصی

هشتگ‌ها یک ابزار ساده و در عین حال بسیار کاربردی در انیستاگرام هستند. با استفاده از همین ابزار ساده، شما می‌توانید یک کمپین بزرگ را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و آن را مدیریت کنید. همچنین، هشتگ‌ها یک ابزار قدرتمند برای برندسازی در اینستاگرام نیز به شمار می‌روند. اگر شما در همه پست‌های خود از یک هشتگ اختصاصی استفاده کنید، مخاطبان‌تان قادر خواهند بود تا سریع‌تر و ساده‌تر به این محتوا دسترسی داشته باشند. در واقع هشتگ‌ها به شما در ایجاد یک برند با محتوای متنی در اینستاگرام کمک خواهند کرد. علاوه بر هشتگ، استفاده از لحن نوشتاری و یا به‌کارگیری اموجی‌ها به شیوه‌ای متفاوت نیز می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: بررسی هشتگ‌های محبوب اینستاگرام: مخاطبان هدف را به سادگی به سمت خود جذب کنید

همکاری با صفحات دیگر

دنیای امروز وابسته به ارتباطات است. بدون داشتن ارتباط و همکاری، برند شما هر چقدر هم که قدرتمند باشد، ایزوله خواهد ماند و افراد محدودی به آن دسترسی خواهند داشت. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید با صفحات دیگر همکاری کنید. همکاری کسب‌وکارهای مختلف در اینستاگرام با یکدیگر می‌تواند جلوه‌های مختلفی داشته باشد. از تبلیغ صفحات به صورت متقابل گرفته تا ایجاد یک کمپین مشترک دو کسب‌وکار متفاوت، همگی جزو مواردی هستند که می‌توانند باعث برندسازی در اینستاگرام شده و پایگاه داده مخاطبان شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

 

ایجاد برند در اینستاگرام

استفاده از برندسازی صوتی

یکی دیگر از روش‌های برندسازی در اینستاگرام استفاده از برند صوتی است. این روش برای کسب‌وکارهایی قابل استفاده و کاربردی است که قصد تولید و انتشار محتوای ویدیویی و صوتی بر روی صفحه اینستاگرام خود دارند. در حال حاضر کسب‌وکارهای بزرگ و موفق بسیاری از برندسازی صوتی استفاده می‌کنند. دامنه استفاده از این برندسازی به اندازه‌ای است که شما می‌توانید با شنیدن یک موسیقی کوتاه چند ثانیه‌ای، نام برند را در ذهن خود تداعی کنید. اگر قصد تولید محتوای ویدیویی و یا انواع محتوای صوتی نظیر پادکست‌ها را بر روی اینستاگرام دارید، توصیه می‌کنیم تا از این جنبه مهم و قدرتمند برندسازی غافل نشوید.

امضایی نامرئی پای صفحه کسب‌وکار شما

اینستاگرام دنیایی بسیار وسیع و شلوغ است که هر ثانیه در آن هزاران هزار محتوای جدید خلق می‌شود. اگر قصد دارید تا در این دنیای شلوغ و پر سر و صدا دیده شوید، باید لحن خاص و متفاوت خود را داشته باشید تا مخاطبان به محض شنیدن آن، شما را بشناسند. این لحن، همان برندسازی در اینستاگرام است. در این مقاله به معرفی برخی روش‌ها برای اجرای این برندسازی اشاره کردیم. به نظر شما کدام یک از این روش‌ها، تأثیر بیشتری بر روی برندسازی کسب‌وکارها دارد؟ برای تجارت‌های نوپا چه پیشنهادی دارید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.