چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ معرفی سه روش متفاوت و اثربخش

شبکه اجتماعی اینستاگرام یک بستر مناسب برای بسیاری از کسب‌وکارها است. این شبکه اجتماعی می‌تواند در تمام مسیر قیف بازاریابی ( از آگاهی از برند گرفته تا خرید نهایی ) در کنار کسب‌وکار شما باشد. تنها لازم است تا محتوای مناسب کاربران خود را شناخته و طراحی کرده و در نهایت این محتوا را به دست آنها برسانید. همان‌طور که می‌دانید، مخاطبانی که صفحه شما را دنبال می‌کنند به صورت خودکار قادر به مشاهده محتوای تولید شده توسط شما خواهند بود. اما برای جذب مخاطب جدید، نیاز به تبلیغات دارید. در این مرحله ممکن است یک سؤال مهم در ذهن شما به وجود آید: چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

تبلیغ در اینستاگرام می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش و موثر باشد؛ به شرطی که آن را به درستی انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا به روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. برای آشنایی با این روش‌های موثر، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. پیش از هر چیزی، به سراغ سوال مهم و اساسی خود می‌رویم:

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در اینستاگرام به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. برخی از این روش‌ها رایگان و برخی دیگر نیازمند صرف هزینه هستند. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، در روش‌های رایگان شما نیاز به انرژی و زمان بیشتری برای کسب نتیجه خواهید بود. اما این مسئله به آن معنا نیست که روش‌های پولی همواره نتیجه بهتری دارند! برای آشکارتر شدن این موضوع، بهتر است روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم. در حالت کلی می‌توان تبلیغ در این شبکه اجتماعی را در سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • تبلیغ در داخل صفحه خود
  • تبلیغات در صفحات دیگر
  • استفاده از بسترهای تبلیغاتی آماده

هر یک از این روش‌ها ممکن است در مقطع خاصی از مسیر رشد کسب‌وکار، مورد استفاده شما قرار بگیرند. لازم به ذکر است که هیچ کدام از این روش‌ها نسبت به دیگران برتری محض نداشته و هرکدام در نوبت خود یک روش اثربخش هستند. با این مقدمه، به بررسی این سه روش پرداخته و به دنبال پاسخی برای سوال «چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم» خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا در اینستاگرام: ۴ ترفند ساده و کاربردی برای کسب‌وکارها

تبلیغات رایگان در اینستاگرام

 

تبلیغ در داخل صفحه

تبلیغ در داخل صفحه اینستاگرام یک روش کاملاً رایگان و مناسب برای کسانی است که قصد هزینه برای تبلیغات را ندارند. خوشبختانه اینستاگرام با توجه به کسب‌وکارهای کوچک، امکانات متنوعی را برای این کار ایجاد کرده است. یکی از این روش‌ها، استفاده از هشتگ‌ها است. در صورتی که شما از هشتگ‌های مناسب در کپشن هر کدام از پست‌های خود استفاده کنید، قادر به جذب مخاطبانی خواهید شد که تاکنون صفحه شما را دنبال نکرده و به محتوای تولید شده توسط شما علاقه‌مند هستند. برای این کار، تنها لازم است تا هشتگ‌های محبوب حوزه فعالیت خود را شناخته و به طرز هوشمندانه‌ای از آنها استفاده کنید.

اما هشتگ‌ها تنها گزینه برای تبلیغ رایگان در اینستاگرام نیستند. اگر صفحه شما به تازگی کار خود را آغاز کرده است، می‌توانید در قسمت استوری صفحه شخصی خود به معرفی این صفحه تجاری پرداخته و با استفاده از استیکرهای مخصوصی که اینستاگرام برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک قرار داده است، بخشی از محتوای آن را به مخاطبانتان نمایش دهید. در صورتی که دوستان و یا دنبال کنندگان شما نیز به تکرار این عمل بپردازند، نتیجه کار می‌تواند دوچندان شود. استفاده از این استیکر هم مانند هشتگ‌ها هیچ هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی هشتگ‌های محبوب اینستاگرام: مخاطبان هدف را به سادگی به سمت خود جذب کنید

تبلیغ در صفحات دیگر

اغلب صفحات اینستاگرام که دارای مخاطبان بالایی هستند، با دریافت هزینه‌ای تبلیغات مربوط به صفحه شما را در پست و یا استوری‌های خود نشان خواهند داد. این دسته از تبلیغات به دلیل ماهیت ریالی خود، از لحاظ هزینه به صرفه‌تر از بسترهای آماده اینستاگرام هستند. چرا که هزینه این بسترها با واحد پولی دلار محاسبه خواهند شد و با توجه به قیمت بالای فعلی ارز، ممکن است چندان مقرون‌به‌صرفه نباشند. با این حال اگر قصد تبلیغ در صفحات اینستاگرام را دارید، حتماً به نکات زیر دقت کنید:

  • صفحه‌ای را انتخاب کنید که مخاطبان و دنبال کنندگان آن، همان مخاطبان هدف شما باشند. انتخاب یک صفحه نامربوط به کسب‌وکار باعث هدر رفتن کامل هزینه تبلیغاتی شما خواهد شد!
  • سعی کنید تا برای پست تبلیغاتی خود، یک محتوای جذاب آماده کنید. استفاده از یکی از محتواهای جذاب و پرمخاطب فعلی صفحه به عنوان نمونه کار و دعوت از مخاطبان به دنبال کردن صفحه شما برای مشاهده محتواهای بیشتر، یک روش مناسب و موثر برای تبلیغ در اینستاگرام است.
  • مراقب دنبال کنندگان و آمار قلابی صفحات باشید! پیش از انتخاب یک صفحه مناسب، به تناسب تعداد دنبال کنندگان با میزان تعامل صفحه دقت کنید. به طور معمول در صفحات تجاری، جمع تعداد لایک و کامنت‌های یک پست از صفحه، باید نزدیک به حدود ۳ الی ۱۰ درصد از کل دنبال کنندگان باشد. در غیر این صورت احتمال استفاده از دنبال کننده قلابی وجود خواهد داشت. همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر، می‌توانید افرادی که پست‌های صفحه مورد نظر شما را پسندیده‌اند را بررسی کرده و از قلابی نبودن حساب‌ها مطمئن شوید.

استفاده از بسترهای آماده

اگر روش‌های فوق برای سوال چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم شما متقاعد کننده نبودند، می‌توانید از بستر آماده اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنید. با استفاده از سرویس فیسبوک ادز، می‌توانید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و صفحه تجاری خود را در آن معرفی کنید. سپس قادر خواهید بود تا با پرداخت هزینه مشخصی، پست‌های منتخب خود را تبلیغ کنید. در این روش اینستاگرام به صورت خودکار اقدام به نمایش پست‌های شما به کاربرانی خواهد کرد که به آنها علاقه دارند. این روش از تبلیغ در اینستاگرام می‌تواند بسیار موثر باشد؛ اما برای استفاده از آن نیازمند اختصاص بودجه مناسبی برای تبلیغات خواهید بود.

 

تبلیغ در اینستا

روش منتخب شما چیست؟

در این مطلب به معرفی ۳ روش اصلی تبلیغات در اینستاگرام پرداختیم. شما می‌توانید با توجه به اهداف، بودجه مورد نظر و همچنین مرحله رشد کسب‌وکار خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. هر یک از این روش‌ها در نوبت خود می‌توانند تأثیر شگفت‌انگیزی برای شما داشته باشند. امیدواریم که با مطالعه این مقاله، به جواب سوال مهم و اصلی ابتدایی خود یعنی «چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم» رسیده باشید!

به نظر شما هر یک از این روش‌ها برای کدام دسته از کسب‌وکارها و در چه مرحله‌ای از رشد آنها مناسب‌تر هستند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.