تبلیغات ویدیویی

۵ نکته و ترفند اساسی برای افزایش تأثیرگذاری یک تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی از روش‌های مناسب برای انتقال پیام یک برند و کسب و کار به مشتریان خود است. این گونه از تبلیغات مزایایی چون افزایش فروش و به رسمیت شناخته شدن برند را به همراه داشته و همچنین از طرف مشتریان نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر بیشتر ترجیح داده می‌شود. از همین رو همه کسب و کارها و به خصوص کسب و کارهای کوچک باید نگاه ویژه‌ای بر بازاریابی ویدیویی داشته باشند. این روزها مخاطبان و مشتریان به یک دنیای سریع و بدون وقفه عادت کرده‌اند و از همین رو ترجیح می‌دهند تا به جای یک صفحه طولانی و خسته کننده، به تماشای یک تبلیغات ویدیویی چند دقیقه‌ای بنشینند. درنتیجه شما می‌توانید با بهره‌گیری از این ابزار جذاب، بازاریابی خود را در دنیای آنلاین گسترش داده و مخاطبان را جذب محصولات و خدمات خود کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به ۵ اصل مهم در هنگام ایجاد یک تبلیغات ویدیویی جذاب و تأثیرگذار بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه یک تبلیغات ویدیویی جذاب و تأثیرگذار ایجاد کنیم؟

برای افزایش اثربخشی ویدیوهای تبلیغاتی خود، می‌توانید از نکات و ترفندهای خاصی استفاده کنید. در ادامه به معرفی ۵ نمونه از این نکات می‌پردازیم.

چند ثانیه ابتدایی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد

آغاز ویدیوی شما بیش از آنچه که به نظر می‌رسد، اهمیت دارد. زیرا اگر در این چند ثانیه موفق به جلب توجه و علاقه مخاطبان خود نشوید، پیش از آن که ویدیو به پیام اصلی و یا انتهای خود برسد، اغلب کاربران آن را ترک خواهند کرد. درنتیجه تمرکز بر روی این چند ثانیه می‌تواند اثربخشی تبلیغات شما را متحول کند. در ثانیه‌های ابتدایی تبلیغات ویدیویی بهتر است به طرح موضوعی بپردازید که علاقه مخاطبان موجود در بازار شما را برانگیزد. این موضوع می‌تواند طرح یک مشکل رایج، پرسیدن یک سوال مرتبط و چالش برانگیز و یا به اشتراک گذاری چیزی باشد که برند شما را از همتایان خود در بازار متمایز می‌کند.

همچنین به این نکته توجه کنید که ممکن است برخی از مخاطبان تبلیغات شما را در حالت بی‌صدا پخش کنند. در نتیجه با قرار دادن تصاویر جذاب و جلوه‌های بصری چشم‌نواز در ابتدای ویدیو، توجه و انگیزه مخاطبان را برای مشاهده ادامه ویدیو جلب کنید.

افزایش تاثیر تبلیغات ویدیویینقاط قوت برند خود را برجسته کنید

چرا مخاطبان باید به برند شما علاقه نشان دهند؟ شما باید در ویدیو تبلیغاتی خود به این سوال پاسخ داده و بر روی نقاط قوت کسب و کار خود تأکید کنید. تمرکز بر روی نقاط قوت برند باید به گونه‌ای انجام پذیرد که مخاطبان پس از تماشای ویدیو نگاهی متمایز و ویژه به کسب و کار شما داشته باشند. برای این کار می‌توانید در قسمتی از ویدیو خود دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و با انتخاب یک موسیقی پس‌زمینه مناسب این لحظه را هیجان‌انگیزتر جلوه دهید. نشان دادن فید‌بک‌ها و نظرات مثبت کاربران نیز در یک تبلیغات ویدیویی خالی از لطف نیست. در حالت کلی هرچه توانایی‌ها و مزایای خود را بیشتر برجسته کنید، تأثیر ویدیو شما نیز بیشتر خواهد شد.

بر روی زمان‌بندی تبلیغات ویدیویی دقت کنید

مدت زمان یک تبلیغات ویدیویی نقش بسزایی در موفقیت آن دارد. اغلب ویدیوهای تبلیغاتی بیش از ۳۰ ثانیه به طول نمی‌انجامند. درنتیجه در هنگام ایجاد یک ویدیو به این نکته دقت نموده و از طولانی شدن مدت زمان آن اجتناب کنید. اگر قصد تبلیغ یک محصول و یا سرویس را در ویدیو خود دارید، سعی کنید تا در این مدت کوتاه پیام مورد نظر خود را به صورت مفید و مختصر به مخاطبان ارائه کنید. اما مدت زمان کوتاه ویدیوهای تبلیغاتی برای هر شرایطی صدق نمی‌کند. به عنوان مثال تحقیقات نشان می‌دهد که اگر قصد موقعیت‌یابی برای برند خود را دارید، ویدیوهای طولانی نتیجه بهتری برای شما به ارمغان خواهند آورد. در این سبک از ویدیوها می‌توانید داستانی از برند خود را به نمایش گذاشته و مخاطبان را کاملا با مسیر گذشته و پیش روی خود آشنا کنید.

با این حال چه در ویدیوهای کوتاه‌ و چه در ویدیوهای طولانی به هیچ عنوان نباید از محتوا و توضیحات اضافی و غیرضروری استفاده کنید. فراموش نکنید که رسالت تبلیغات ویدیویی ارائه پیام برند به ساده‌ترین و کوتاه‌ترین شیوه ممکن است. درنتیجه بهتر است پیش از آن که مخاطبانتان را از توضیحات طولانی خسته کرده و ناچار به ترک ویدیو کنید، پیام خود را به گوش آنها برسانید.

آموزش ایجاد تبلیغات ویدیوییبینندگان را با دلایل خود متقاعد کنید

ویدیو تبلیغاتی باید به مخاطبان دلیل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب برند شما ارائه دهد. چه چیزی باعث می‌شود تا محصول و یا سرویس شما به یک «انتخاب مناسب» تبدیل گردد؟ این دلیل قانع‌کننده می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد. از ارزش بالا و ضمانت نامحدود و مادام‌العمر گرفته تا ثبت یک امتیاز برای ارائه یک محصول منحصربه‌فرد، هر نقطه قانع‌کننده و قابل ارائه‌ای می‌تواند تأثیر ویدیو شما را به شدت افزایش دهد.

در زمان مناسب از یک فراخوان عمل (Call to Action) استفاده کنید

هدف از ایجاد تبلیغات ویدیویی ترغیب مخاطبین برای انجام عمل خاصی است. تبلیغات شما نیز نباید از این قاعده مستثنا بوده و بهتر است از طریق یک طرح گرافیکی و یا متن در داخل خود این فراخوان برای عمل را اعلام کند. در حالت ایده ‌آل بهتر است این قسمت در انتهای ویدیو آورده شود. برای مثال در قسمت پایانی ویدیو به مخاطبان خود اطلاع دهید که چگونه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه کرده و برای بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه در آن ثبت‌نام کنند.

مخاطبین آماده تماشای ویدیو شما هستند

در این مطلب سعی داشتیم تا نکاتی برای افزایش تأثیر تبلیغات ویدیویی را برای شما بیان کنیم. علاوه بر نکات ذکر شده در این مطلب، می‌توانید با توجه به جزئیات دیگری همچون انتخاب یک پلتفرم مناسب (مانند یوتیوب یا آپارات)، ارائه محتوای خلاقانه و همچنین نوشتن یک متن و پیشنویس دقیق از آنچه که می‌خواهید در ویدیو نمایش دهید، بر اثربخشی تبلیغات خود بی‌افزایید. فراموش نکنید که مخاطبان شما بی‌صبرانه در انتظار تماشای ویدیوهایتان هستند. پس با ارائه یک ویدیو باکیفیت و جذاب، پاسخ این انتظار را بدهید. به نظر شما  به غیر از نکات ذکر شده در این مطلب چه موارد دیگری می‌توانند باعث افزایش تأثیر یک ویدیو تبلیغاتی باشند؟ نظرات و تجربیات مفید خود را با ما در میان بگذارید.