افزایش فالوور در اینستاگرام

تکنیک‌های کاربردی افزایش فالوور در اینستاگرام برای کسب‌وکارها

فقط کافی است یک جستجوی ساده در خصوص روش‌های افزایش فالوور در اینستاگرام داشته باشید تا ببینید که این موضوع از سطح مقالات و نوشته‌های ساده خارج شده و الان به صورت یک خدمت اصلی از سوی شرکت‌های خدمات بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. مدت زمان زیادی از وقتی که اینستاگرام فقط یک اپلیکیش ارتباط و سرگرمی ساده بود، نمی‌گذرد. با این وجود اینستاگرام خیلی زود از یک اپلیکیشن سرگرمی به یک اپلیکیشن بسیار مهم و تأثیرگذار در زندگی و حتی کسب‌وکار انسان‌ها تبدیل شد. امروزه اینستاگرام جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بیش از ۲۰۰ میلیون از افراد جهان شده است. درست به همین دلیل است که امروزه اینستاگرام به یک بستر برای کسب درآمد تبدیل شده و طبیعتا فعالیت‌های متنوعی در زمینه بازاریابی بر روی این شبکه اجتماعی در قالب‌های کمپین‌های متنوع به اجرا در می‌آید. تمایل کاربران عادی برای جذب فالوور و کسب درآمد از اینستاگرام از یک طرف و نیز تمایل کسب‌وکارها برای جذب فالوور و ارتباط با مشتریان بیشتر از طرف دیگر، باعث شده تا تکنیک‌های جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام بسیار مورد توجه قرار بگیرد. لذا در این مقاله بر آن شدیم تا درباره‌ی موضوع افزایش فالوور در اینستاگرام بیشتر صحبت کرده و تکنیک‌های مؤثر در این راستا را برایتان بیان کنیم.

البته ما در شبتا قبلا هم در مطلب دیگری در این خصوص صحبت کرده ایم که اگر علاقمند باشید می‌توانید آن مطلب را هم در این لینک زیر دنبال کنید:

معرفی مهم‌ترین ترفندهای لازم برای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام

معرفی ۷ تکنیک افزایش فالوور در اینستاگرام

افزایش فالوور در اینستاگرام اتفاقی صورت نمی‌گیرد. اینستاگرام الگوی خاصی داشته و برای موفقیت در این فضا کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها باید با روش‌های مختلف برای افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا باشند. در ادامه به بررسی این روش‌ها پرداخته‌ایم:

۱) داشتن یک برنامه کامل برای صفحه اینستاگرام

یکی از مواردی که باید همواره به یاد داشته باشید این است که شما برای استفاده مؤثر از هر شبکه اجتماعی، به یک برنامه مشخص نیاز دارید. افزایش فالوور به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت یک کسب‌وکار در اینستاگرام شود. در واقع کسب فالوور باید جزئی از برنامه بزرگ‌تری باشد که به اهداف بازاریابی اجتماعی شما مربوط است.

برای چیدن یک برنامه عالی باید بدانید که هدف شما از فعالیت در اینستاگرام چیست؟ آگاهی از برند، افزایش فروش، تعامل با مصرف‌کنندگان و … می‌تواند از اهداف حضور در اینستاگرام باشد.

۲) شناخت مخاطبان هدف

دومین عامل تأثیرگذار برای افزایش فالوور در اینستاگرام این است که بدانید مخاطبان مطالب شما چه کسانی هستند. قبل از انجام هر فعالیت دیگری در راستای افزایش فالوور ابتدا به سؤالاتی از قبیل زیر درباره‌ی مخاطبان خود پاسخ دهید:

  • مخاطبان شما چند ساله هستند؟
  • کجا زندگی می‌کنند؟
  • در چه زمان‌هایی و چگونه از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟
  • دردها و چالش‌های آن‌ها در زندگی چیست؟

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا محتوایی متناسب‌تر با شرایط مخاطبان خود تهیه کنید که این محتوا سبب جلب توجه و هدایت آن‌ها به سوی صفحه شما خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر موردی مفهومی به نام «پرسونا» که مفهومی بسیار کلیدی در بازاریابی است اکیدا توصیه می‌شود که مطلب زیر را بخوانید:

پرسونا (Persona) چیست و برای طراحی پرسونا چه باید کرد؟

۳) استفاده از هشتگ‌های مرتبط و اختصاصی

هشتگ‌ها نقش مهمی در جستجوی اینستاگرام ایقا می‌کنند. استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها شما را به سمت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام هدایت می‌کند. هشتگ‌ها یکی از روش‌های مفید و رایگان برای جذب فالوور هستند. اما آنچه اهمیت دارد، انتخاب هشتگ‌های درست و مرتبط است. هشتگ‌ها یکی از روش‌های جستجو‌ محبوب بین کاربران بوده و همچنین قابلیت دنبال شدن دارند. حداکثر تعداد هشتگی که می‌توانید در یک پست استفاده کنید، ۳۰ هشتگ است. اما در نظر داشته باشید که تعداد زیاد هشتگ لزوماً به معنی موفقیت نمی‌باشد. آنچه اهمیت دارد این است که مطالب شما به کمک این هشتگ‌ها به دست کسانی که می‌خواهید برسد. لذا مهم است که از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. همچنین استفاده از هشتگ‌های نامرتبط ممکن است باعث شدوبن شدن صفحه‌تان نیز شود.

مورد دیگری که در انتخاب هشتگ‌ها باید به آن دقت کنید، عدم استفاده از تگ‌های کلی مانند #اینستاگرام است. این هشتگ‌ها به دلیل اینکه تعداد زیادی فالوور دارند، در دیده شدن پست شما تأثیر چندانی نخواهند داشت.

هشتگ اختصاصی در واقع هشتگی است که شما ایجاد کرده‌اید. به عنوان مثال ممکن است صفحه‌ای با نام “شادرو” برای دسته‌بندی مطالب خود در زمینه مراقبت پوست از هشتگ #مراقبت_پوست_شادرو  استفاده کند. اختصاصی کردن هشتگ به کاربر این امکان را می‌دهد تا تمامی مطالب مرتبط در یک زمینه را یکجا ببیند و این کار ممکن است باعث ترغیب وی در دنبال کردن شما شود.

۴) استفاده از قابلیت ریلز (Reels)

ریلز یا Reels قابلیت جدید اینستاگرام برای رقابت با رقیب چینی خود یعنی TikTok است که می‌تواند فرصت بزرگی برای کسب‌وکارها باشد. ریلز راهی جدید برای انتشار کلیپ‌های ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای به همراه افکت‌های مختلف تصویری و صوتی در اینستاگرام است که امکان نمایش آن در بخش جستجوی اینستاگرام نیز وجود دارد و این امکان می‌تواند روشی سریع برای افزایش فالوور در اینستاگرام باشد. دلیل اصلی این امر آن است که تعداد قابل توجهی از مخاطبان صفحات اینستاگرام از بخش اکسپلور وارد صفحات می‌شوند.

قابلیت ریلز برای افزایش فالوور در اینستاگرام۵) بهینه کردن بخش بیوگرافی اینستاگرام

طبق آخرین اطلاعاتی که در دسترس است، اینستاگرام قصد دارد تا جستجو به کمک کلمات کلیدی را برای کاربران فراهم کند. این ویژگی تحولی عظیم در بازاریابی‌های در اینستاگرام ایجاد خواهد کرد. یکی از بخش‌هایی که باید طبق کلمات کلیدی نوشته شود، بخش بیوگراقی اینستاگرام است. از این رو بهتر بایوی صفحه خود را مطابق با کلمات کلیدی مد نظرتان بنویسید. همچنین در این بخش تمامی اطلاعات از جمله اطلاعات سایت، تماس و … باید آورده شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی مهم‌ترین ترفندهای لازم برای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام

۶) استفاده از عکس‌های باکیفیت و مرتبط

اینستاگرام برنامه‌ای است که مبتنی بر عکس‌ها است. از این رو اولین موردی که باعث جذب و یا دفع مخاطب می‌شود، عکس شما است. استفاده از عکس‌های باکیفیت و رنگ‌بندی جذاب می‌تواند باعث جذب مخاطبتان شود. لذا ضروری است که عکس‌های باکیفیت و ترجیحاً واقعی استفاده کنید.

۷) همکاری با میکرواینفلوئنسرها

کار با میکرواینفلوئنسرها یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. اگرچه اینفلوئنسرهایی با تیک آبی و فالوورهای زیاد ممکن است وسوسه‌انگیز باشند اما اغلب انتخاب مناسبی برای کسب‌وکارها نیستند. طبق مطالعه اخیر، مشاهده شده است که میکرواینفلوئنسرهایی که بین ۱۰K تا ۱۰۰K فالوور دارند، بهترین منبع برای همکاری و تبلیغ کسب‌وکارها هستند.

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که اینفلوئنسر مارکتینگ شما را با شکست مواجه می‌کند

 

هرگز برای افزایش فالوور در اینستاگرام به خرید فالوور روی نیاورید!

متأسفانه یکی از اشتباهاتی که ممکن است برای افزایش فالوور در اینستاگرام رخ دهد، خرید فالوور است. خرید فالوور ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش سریع فالوورهای شما شود، اما مشکلات فراوانی را برای شما همراه خواهد داشت. فالوورهای تقلبی باعث کاهش نرخ تعامل پیج شما می‌شوند و این امر باعث دیده نشدن مطالب شما در بخش جستجوی اینستاگرام می‌شود. ندیده شدن در بخش اکسپلور اینستاگرام فرصت جذب مخاطب و فالوور واقعی را از شما می‌گیرد! همچنین اینستاگرام در صورت شناسایی فالوورهای تقلبی، فعالیت پیج شما را برای مدتی متوقف می‌کنید. پس در واقع فالوورهای تقلبی نه تنها سودی برایتان ندارند، بلکه امکان رشد صفحه‌تان را نیز از شما خواهند گرفت!

شما از چه راه‌کارهایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ به نظر شما چه روشی در ایران در کسب‌وکار شما نتیجه‌ای بهتری دارد؟ تجربه و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از سایت later

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان