استارتاپ ویکند

استارتاپ ویکند چیست؟ مزایا و نحوه‌ی برگزاری استارتاپ ویکند

آیا با معنای عبارت استارتاپ ویکند آشنا هستید؟ قبل از هر چیز و مهم‌تر از هر مسئله‌ی دیگری شما باید بدانید که استارتاپ ویکند یک فرصت مهم برای شما می‌باشد. فرصتی برای داشتن یک ایده‌ی پایدار برای کسب و کار شما که به‌ راحتی قادر است تفکرات شما را تبدیل به‌ فرصت‌های واقعی کند. استارتاپ ویکند یک فرصت جدید برای آشنایی و دیدار با افراد تازه است که همه‌ی آن‌ها دارای روحیه‌ی کارآفرینانه هستند. استارتاپ ویکند فرصتی برای تسلط بر مهارت‌ها، ایده‌ها و ارزش‌های خود شما در برابر یک  کسب و کار حرفه ای یا یک فرصت کارآفرینی می‌باشد. باید بدانید که این فرصت که در یک دوره‌ی ۵۴ ساعته برگزار می‌شود و می‌تواند به‌ شما خدمات بسیار زیادی ارائه کند که در آن افراد علاقمند به‌ کارآفرینی یا هر نوع کسب و کاری، می‌توانند با افرادی که دارای استعدادهای کارآفرینانه یا مهارت‌های کسب و کار هستند دیدار کنند.

استارتاپ ویکند چیست

استارتاپ ویکند یا Startup Weekend یک رویداد آموزشی- تجربی است که در سه روز متوالی( انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت‌کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه‌نویسان، عاشقان استارتاپ، متخصصان بازاریابی و طراحان گرافیت کنار هم کنار می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهدن و هر گروه ایده‌ای را اجرا کنند.

استارتاپ ویکند چیست

از مهم‌ترین و مفیدترین ویژگی‌هایی که استارت آپ ویکند و برنامه‌ی ۵۴ ساعته آن می‌تواند به‌ شما ارائه کند ایجاد فرصتی برای شما است که در آن، در دنیای واقعی با افراد واقعی که با ایده‌های مهم کسب و کار درگیر بوده اند روبرو شوید و بدین ترتیب می‌توانید برنامه‌ای به‌ صورت واقعی و تجربی با افراد مرتبط و متخصص را برای بالا بردن تجربه و اعتماد به نفس کاری‌تان تجربه کنید. همان‌طور که قبلاً هم به‌ شما گفتیم از نظر ما سخت‌ترین قسمت یک کسب و کار اقدام به‌ راه اندازی آن می‌باشد. در اینجا شما با فرصت‌های باورنکردنی و جادویی روبه‌رو می‌شوید. از جمله فرصت‌های مهم و موثری که می‌توان در استارتاپ ویکند به‌ دست آورد عبارتند از:

بیشتر بخوانید: استارتاپ ویکند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

امکان ارتباط

در استارتاپ ویکند شما احتمال روبرویی و ارتباط با افرادی را دارید که در حال پایه‌ریزی یا ساختن تفکرات جدید و کارهای بزرگ هستند. در این استارتاپ شما می‌توانید استعدادهای خود را با سایر استعداد‌های متمایز در این کسب و کار ادغام کنید و به‌ یک قدرت کلی برسید. آیا مایلید در فضایی قرار بگیرید که در آن احتمال وجود افکار و افرادی هم فکر، دوست، مربی یا سرمایه گذار مرتبط با شغل شما وجود داشته باشد؟

امکان کشف

با استارت آپ ویکند شما می‌توانید کشف کنید که در کجای مسیر کارآفرینی یا پیشرفت خود قرار گرفته‌اید. با استفاده از این امکان شما می‌توانید از منابع موجود در نزدیکی محل اقامت یا محل کار خود که در ارتباط با شغل و کسب و کار شماست با خبر شوید. شاید با استفاده از این استارتاپ شما دیگر از گام گذاشتن در مسیرهای تکراری دست برداشته و سعی کنید مسیر مشخص و اختصاصی خود را برای ادامه‌ی راه کارآفرینی یا پیشرفت شغلی انتخاب کنید.

امکان فراگیری

با استارت آپ ویکند شما می‌توانید آنچه را که واقعاً برای شروع یک کسب و کار، راه اندازی یک شرکت یا تغییر و بهبود خدمات ارائه شده خود نیاز دارید را یاد بگیرید. هیچ کتاب، پنل، سخنرانی یا وبلاگی نمی‌تواند آن تمام آنچه را که شما نیازمند آموزش در مسیر پیشرفت خود هستید را یکجا به‌ شما بدهد. تنها راهی که شما می‌توانید به‌ راحتی یاد بگیرید، یادگیری، تجربه کردن و تلاش برای ادامه راه خواهد بود که آن هم به‌ صورت عملی و ملموس می‌تواند بسیار موثر باشد.

شروع

خیلی ساده و خلاصه می‌گوییم شروع کنید و دست از تلاش برندارید. استارتاپ ویکند به‌ گونه ای طراحی شده است که شما را در مسیر پیشرفت خود از شروع تا به‌‌ انتها راهنمایی می‌کند و تنها تفاوت آن با دیگر استارتاپ‌ها این است که مسیری را که قرار است شما بپیماید را برای‌تان کوتاه‌تر کرده و سرعت شما را در زمینه‌ی پیشرفت بیشتر می‌کند. استارتاپ ویکند برای شما محیط ایده‌آلی را جهت موفقیت و پیشرفت ایجاد می‌کند. این استارتاپ مفید تنها با ۵۴ ساعت آموزش به‌ شما یاد می‌دهد که چگونه در مسیر پیشرفت کاری روی پاهای خود بایستید.

شاید برای بهره بردن از استارتاپ ویکند نیازمند صرف هزینه‌ی بسیار کمی باشید، اما به‌ یاد داشته باشید تنها با صرف یک هزینه‌ی کوچک و همین‌طور گذراندن تنها ۵۴ ساعت آموزش، شما می‌توانید برای آینده‌ی کاری خود گام‌های بسیار بزرگ و موثری بردارید. این استارتاپ به‌ شما کمک می‌کند تا در بهبود استراتژی، اعتبارسنجی، تحقیق بازار و رهبری کارآمد خود پیشرفت‌های بهینه‌ای را تجربه کنید. در این استارتاپ شما فرصت دیدار با کارآفرینان همفکر یا همسو در زمینه‌ی کسب و کار خود و ایجاد روابط ضروری کسب و کار را خواهید داشت.

startup weekend چیست

در واقع استارتاپ ویکند با ایجاد گروه‌هایی با شرکت کنندگان همسو، از جمله برنامه نویسان، عاشقانه استارتاپ، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک که گرد هم می‌آیند این امکان را فراهم می‌کند تا در یک دوره‌ی کوتاه ۵۴ ساعته، ایده‌های همفکر را مطرح کرده و گروه‌هایی را تشکیل دهید که بتوانند در آینده با هم همکاری کنند. تنها نکته‌ای که در استارتاپ ویکند به‌ آن اهمیت بیشتری داده شده است اجرا، اجرا و فقط اجرای برنامه می‌باشد. به‌ یاد داشته باشید مربیانی که در برنامه‌ی استارتاپ ویکند شرکت می‌کنند همگی از کارآفرینان موفق و متخصص دنیای کسب و کار هستند. در پایان این دوره‌، تمام تیم‌های شرکت کننده برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی خود را به‌ هیئتی که از مربیان خود استارتاپ و همین‌طور هیئت داوران تشکیل شده، ارائه می‌دهند. به‌ علت عملی بودن و تجربی بودن تمام برنامه‌ها و راهکارهای آموزشی موجود در این برنامه است که می‌تواند به‌ راحتی ادعا کند بیشتر از هر کتاب یا برنامه‌ی ضبط شده دیگری می‌تواند برای شما مفید واقع شود، چرا که سازندگان این برنامه معتقد هستند که هیچ روشی بهتر از تجربه‌ی مستقیم نمی‌تواند شما را با واقعیت‌های موجود در دنیای کسب و کار آشنا کند. امروزه در قسمت‌های مختلفی از دنیا برنامه استارتاپ ویکند در حال آموزش مطالب مفید بسیار زیادی به‌علاقه‌مندان زمینه‌های کسب و کار و کارآفرینان تازه پا است. 

بیشتر بخوانید: بهترین ترکیب تیم استارتاپی چیست؟

در ایران هم همه ساله در شهرهای مختلف استارتاپ ویکند برگزار می‌شود و می‌توانید با شرکت در این رویداد کارآفرینی، آموزشی مطالب خیلی خوبی درباره موفقیت کسب‌وکار به دست آورید.
در صورتی که تجربه شرکت در رویداد استارتاپ ویکند را در شهرتان دارید، با ما در میان بگذارید.