شرکت‌های B2B

شبکه اجتماعی لینکدین و منافع آن برای شرکت‌های B2B

مدت زمان زیادی از اینکه لینکدین از یک سایت شبکه خصوصی حرفه‌ای به ‌یک نیروی جهانی تبدیل شده است نمی‌گذرد. از همان زمان آغاز بازاریابان و شرکت‌های B2B یا همان بیزینس به بیزینس تلاش کردند تا کد موفقیت آن را درک کنند. با این حال هنوز هم یکی از موفق‌ترین سایت‌های حرفه‌ای موجود می‌باشد. توصیه‌های متداول برای موفقیت در این شبکه‌ی مهم جهانی عبارت است از:

۱. عضو شوید.

۲. فعال باشید.

۳. از دستورالعمل‌ها پیروی کنید.

در این بخش ما سعی خواهیم کرد هفت استراتژی مهمی را که باعث موفقیت لینکدین شده است را به ‌عنوان یک ابزار قوی برای شرکت‌های B2B برای شما معرفی کنیم.

قبل از هر چیزی باید به ‌شما بگوییم که برای موفقیت‌های بزرگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک در جهت رشد سیستم کاری بیزینس بیزینس شما نمی‌تواند نقش به ‌سزایی ایفا کند. باید بدانید شبکه‌های اجتماعی مقیاس بسیار خوبی برای بالا بردن میزان مشتریان شما نخواهد بود. اما شبکه‌ی لینکدین اولویت بیشتر از ۸۰ درصد از منابع رسانه‌های اجتماعی کسب و کار و بیزینس را برعهده دارد. در ادامه به ‌شما هفت روش موثر برای پیشبرد بهتر شرکت‌های b2b شما با استفاده از شبکه‌ی اجتماعی لینکدین را توضیح خواهیم داد.

آموزش لینکدین

روش‌هایی که به وسیله‌ی آن می‌توانیم از شبکه‌ی اجتماعی لینکدین در جهت بهبود روابط کاری شرکت‌های B2B استفاده کنیم عبارتند از:

 ۱. صفحه‌ی شرکت خود را به‌ یک صفحه‌ی اجتماعی نسل جدید تغییر دهید

این تغییر مسیر از یک شرکت معمولی به‌ یک شرکت کاملاً حرفه‌ای و بزرگ می‌تواند گام اول شما در جهت بهبود روابط کاری‌تان باشد. ابتدا سعی کنید روی شبکه‌ی اجتماعی لینکدین از یک تصویر استفاده کنید که مورد توجه عموم قرار بگیرد و بتواند توجه عموم را به ‌خود جلب کند. تصویر صفحه‌ی اول یا همان تصویر اصلی یک روش خوب برای جستجوی افرادی است که علاقمند به ‌یادگیری موارد بیشتر در مورد شرکت شما و کارهای بازاریابی و بیزینس به بیزینس خواهد بود. این تصویر جایی است که برای اولین بار مشتری‌ها و یا مخاطبان شما با شما برخورد می‌کنند. همیشه سعی کنید به‌ صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. به‌ شما توصیه می‌شود همیشه سعی کنید از علم روز برخوردار شده و صفحه‌ی خود را به ‌روز رسانی کنید. تا زمانی که صفحه‌ی شما به‌ روز رسانی می‌شود یک خوراک فعال و جذاب برای مخاطبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های جدید لینکدین

 ۲. یک صفحه نمایش ایجاد کنید

لینکدین فضایی است که شما می‌توانید از آن در سطح نمایشی شرکت‌تان در جهت تبلیغات برندهای خود استفاده کنید. صفحات نمایشی بهترین جاهای ممکن برای دیده شدن شما است و شما می‌توانید خلاقیت‌ها و تفاوت‌های محصولات خود را با مشتریان در میان بگذارید. هم‌چنین اگر بتوانید به‌ صورت خاص با یک گروه از مخاطبان خود در این صفحات به ‌صورت خاص ارتباط برقرار کنید بی‌شک می‌توانید موفقیت‌های بسیاری کسب کنید. اغلب صفحات نمایشی با گرفتن سفارشات از کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی به‌ منظورایجاد فعالیت‌های بیزینس به بیزینس بهتر و در مقیاس بالاتر استفاده می‌کنند. کار منطقی این است که شما یک صفحه‌ی نمایشگر فعال داشته باشید. این صفحات عموماً برای ایجاد ارتباط طولانی مدت با مخاطبان خاص شما مورد استفاده‌تان قرار خواهد گرفت. صفحه‌ی نمایش عموم یک بخش خاصی از گروه مخاطبان شما را هدف قرار می‌دهد و اطلاعات آنها را جمع‌آوری کرده و در جهت سابقه و علاقه‌مندی آن‌ها تولید می‌کند. در این صفحه‌ی نمایش شما می‌توانید پست‌های به روز رسانی شده‌ی بیشتر و با میزان بالاتری را از شرکت خود یا روابط مربوط به ‌آن قرار دهید. شرکت‌های عظیم فروشنده یا ارائه دهنده‌ی خدمات می‌توانند از چندین صفحه‌ی نمایش بزرگ بهره ببرند. به ‌یاد داشته باشید این بسیار مهم است که نام صفحه‌ی خود را کوتاه، جذاب و آسان برای به‌خاطر سپردن انتخاب کنید. سعی کنید از جملات و کلماتی استفاده کنید که برای مخاطبان شما قابل درک باشد. این صفحات می‌توانند در به ‌دست آوردن گروه مخاطب بزرگتر، شما را یاری دهند.

 ۳.  از سیستم جستجوی پیشرفته استفاده کنید

سیستم جستجوی پیشرفته موجود در لینکدین به ‌شما کمک می‌کند تا بتوانید نوع دقیق‌تری از مشتریان و افراد هدف را شناسایی کنید. با استفاده از این سیستم شما یک فیلتر عالی برای محدود کردن موقعیت و نوع جستجوی خود خواهید داشت که بر زمان فعالیت شما و پیدا کردن گروه مخاطبان مناسب‌تان تاثیر مثبت خواهد گذاشت. قدرتمندترین جنبه جستجوگر پیشرفته، جستجوی افراد در سطوح مرکزی آن است، به‌ طوری که شما می‌توانید با استفاده از آن جستجوی خود را با مکان، شرکت فعلی،صنعت، شرکت‌های قبلی، مدرسه، زبان، منافع غیر انتفاعی و جنسیت افراد فیلتر کنید و بدین ترتیب بتوانید از میان جمعیت کثیری از افراد، مخاطبان گروه هدف خود را با سهولت بیشتری پیدا کنید. استفاده از سیستم جستجوی پیشرفته شما را به‌ راحتی قادر خواهد کرد تا بفهمید چگونه شرکت‌های یک منطقه‌ی خاص ممکن است مورد بهتری برای جستجوی شما باشند.

آموزش لینکدین

۴. نتایج جستجوهای خود را ذخیره کنید.

هنگامی که از طریق گزینه‌ی شماره سه توانستید گروه خاصی از مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، به‌ شما توصیه می‌شود جستجو و نتایج آن را ذخیره کنید. جستجوهای ذخیره شده به‌ شما کمک می کند تا مدت زمان کمتری را برای جستجوهای بعدی خود صرف کنید. هنگامی که جستجوی ذخیره شده را ایجاد می‌کنید نه تنها می‌توانید جستجوی دقیق‌تر دیگری را در آینده داشته باشید، بلکه با فعال کردن بخش هشدار و تنظیم آن می‌توانید از جستجوهای تکراری هم جلوگیری کنید.

۵.  گروه‌های جستجوگر

جستجو برای همه‌ی افراد با هدف‌های مشخص در بیزینس می‌تواند بسیار مهم باشد اما یک رویکرد عالی جدیدی که اخیراً با آن مواجه شده‌ایم روش جستجوی گروهی می‌باشد. شما می‌توانید به ‌جای یک جستجوگر تنها یک تیم جستجو داشته باشید. با جستجوهای دسته جمعی، پیوستن به‌ گروه‌های جستجو، حفظ سطح فعالیت در این گروه‌ها و ایجاد انگیزه‌ی کار گروهی شما می‌توانید از نتایج بسیار بالاتری برخوردار شوید. در این بخش شما می‌توانید کیفیت و نوع جستجوی خود را با توجه به‌ منطقه یا نوع مخاطب خود محدود کنید. هیچ اندازه یا کمیت مشخصی برای تعداد گروه‌های جستجوگر وجود ندارد زیرا این میزان بستگی به‌ ماهیت کسب و کار و صفحه‌ی شما دارد.

ایجاد پروفایل لینکدینبیشتر بخوانید: آموزش ایجاد پروفایل لینکدین

۶.  یک گروه راه اندازی کنید

با عضویت در قسمت گروه‌های لینکدین از فرصت‌های شبکه‌های بزرگ هم می‌توانید بهره‌مند شوید. ایجاد گروه یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید از قدرت بیشتری بر روی این شبکه‌ی اینترنتی برخوردار شوید. همان‌طور که شما به‌ گروه‌های جدید می‌پیوندید یا گروه‌های جدیدی را ایجاد می‌کنید ممکن است فرصت‌های بیشتری را از گروه‌های دیگر هم به‌ دست بیاورید. همین‌طور با ایجاد گروه خود، شما می‌توانید از کیفیت و قدرت نام بیشتری در میان سایر رقبای خود برخوردار باشید. با رعایت کردن اصول و موازین کاری و همین‌طور با به ‌روز رسانی تمام اطلاعات خود بر روی گروه‌ها و همین‌طور گروه اصلی، خود شما می‌توانید از نوع مخاطبان بسیار بیشتری برخوردار شوید.

۷. انتشار محتوا

لینکدین دارای یک پلتفرم قدرتمند برای انتشار محتواهای موجود بر روی صفحه‌ی شما می‌باشد. اگر از مجوزهای لازم برخوردار باشید مطمئن باشید که از این پلتفرم می‌توانید در جهت تبلیغات بیشتر و دیده شدن‌ بهتر برند خود در گروه‌های بزرگ‌تر بهره‌مند شوید. اغلب افراد و گروه‌ها یا شرکت‌هایی که عضو قسمت انتشار محتوا در لینکدین هستند، اعلام کرده‌اند که موقعیت‌های بسیار بیشتری نسبت به ‌سایر افراد و اعضای گروه‌هایی که از این ویژگی بهره‌مند نیستند، برخوردارند.

نتیجه گیری: مزایای لینکدین برای شرکت‌های B2B

استفاده از لینکدین یک استراتژی در سطح بسیار بالا است که به‌ شما اجازه می‌دهد مکان‌های زیادی را برای ردیابی‌ و اعمال استراتژی دقیق‌تر در اختیار داشته باشید. لینکدین منابع بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و از منبع بسیار ایده‌آلی برای بازاریابی‌ برای شرکت‌های B2B به‌ حساب می‌آید. اما بدون داشتن یک دانش درست این فقط یک شبکه‌ی اجتماعی است که باعث می‌شود شما زمان خود را هدر بدهید. به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم دفعه‌ی بعدی که وارد این شبکه‌ی اجتماعی می‌شوید حداقل ۳۰ دقیقه برای یادگیری برخی از جستجوگرهای موجود پیشرفته در روی این سایت صرف کنید تا بتوانید به ‌یک چشم‌انداز مفید در مورد آن دست پیدا کنید. عضویت در لینکدین یک شروع جدید است که می‌تواند درهای موفقیت‌های بزرگ را برای شرکت‌های B2B می‌گشاید.