راه اندازی کسب و کار خانگی

آموزش راه اندازی کسب و کار خانگی موفق

بهترین روش برای راه اندازی کسب و کار خانگی این است که شما قبل از هر چیز یک کار را شروع کنید که متکی بر خود و توانایی‌های خودتان باشد. لازم نیست کارهای مبتنی بر آگهی‌های کار یا تبلیغاتی که در آن به ‌شما وعده کارهای پردرآمد را می‌دهند را امتحان کنید. سوال اصلی اینجا است که چگونه می‌توان یک کسب و کار موفق در خانه را شروع کرد؟ ما در اینجا سعی می‌کنیم به ‌شما ۶ مرحله اصلی را آموزش دهیم تا بتوانید با آن یک کسب و کار خانگی موفق را راه اندازی کنید و بدین ترتیب بتوانید در انرژی، زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید.

۱. ارزیابی استعدادهای خود

سعی کنید به‌ استعدادهای خود به ‌عنوان چیزهایی که واقعاً می‌تواند به ‌شما کمک کند فکر کنید، آن‌ها مانند صفات شخصیتی شما هستند که می‌توانند در راه راه اندازی کسب و کار خانگی به ‌شما کمک کنند. چیزهایی مانند این‌که آیا شما فردی بسیار خلاق  هستید یا خیر؟ یا اینکه آیا به‌ جزئیات هر کاری بیشتر از کلیات آن فکر می‌کنید یا هر سوال دیگری که می‌تواند استعدادهای شما را بر پایه‌ای از راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه گذاری‌های کوچک و بزرگ تشویق کند. اگر شما تا به‌ حال خود اشتغالی نداشته‌اید لازم است که ارزیابی‌های بیشتری راجع به ‌خود و استعدادهای‌تان انجام دهید تا مشخص شود شخصیت شما مناسب به‌ راه اندازی یک کسب و کار خانگی است یا خیر. به ‌یاد داشته باشید راه اندازی کسب و کار خانگی کاری نیست که همه بتوانند آن را انجام دهد و برای شروع یک کسب و کار خانگی صفاتی لازم است که اغلب افرادی که از کسب و کارهای خانگی شروع کرده‌اند دارای این صفات مشترک بودند و آن صفت‌ها عبارتند از: انگیزه، اعتماد به ‌نفس، پشتکار، ابتکار عمل و توانایی مقابله با مشکلات.

۲.  مهارت‌ها و توانایی‌های خود را بررسی کنید

مهارت در واقع کاری است که شما می‌توانید به‌ خوبی انجامش دهید. تفاوت استعداد و مهارت در این است که استعدادها منفعل هستند و مهارت ها فعال. نبوغ و استعدادهای شما به‌همراه‌تان دنیا می‌آید اما مهارت چیزی است که در طول زمان آن‌ها را کسب می‌کنید. به ‌عنوان مثال یک شخص خلاق می‌تواند مهارت‌های بسیار زیادی برای نقاشی، نوشتن یا طراحی داشته باشد و فرد دیگر می‌تواند دارای استعدادهایی برای مشاوره یا مهارت‌هایی مانند مهارت حسابداری و سازماندهی اداری باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده کسب‌وکار خانگی برای شما کدام است؟

۳.  استعدادها و مهارت‌های خود را با هم تلفیق کنید تا بتوانید ایده‌های تجاری بزرگی را تولید کنید.

با تلفیق استعدادها و مهارت‌های خود شما می‌توانید به ‌راه اندازی کسب و کار خانگی با امید بیشتری فکر کنید. اما اینجا این سوال مطرح می‌شود که” با این استعدادها و مهارت‌هایی که شما دارید چه نوع کسب و کار خانگی را می‌توان شروع کرد؟”

فرض کنید شما یکی از آن افرادی هستید که دارای مهارت‌های حساب داری یا سازماندهی اداری هستند، بعضی از ایده‌های کسب و کار خانگی که با آن‌ها می‌توان روبه‌رو شد عبارتند از: برنامه‌ریزی مالیاتی، حسابداری مدیریت اداری، مجری طرح‌های حرفه‌ای، دستیار حسابرسی مجازی، پرستار خانگی و غیره.

موارد بیان شده مثال‌هایی هستند که شما می‌توانید اقدام به عملی کردن آن‌ها بکنید. البته باید این را نیز مد نظر داشته باشید که شما می‌توانید براساس استعدادهای دیگری که در خود به صورت نهفته دارید، کسب‌وکارهای جدیدی را ایجاد کنید.

راه اندازی کسب و کار خانگی

۴. ایده‌های کسب و کار خود را بر اساس آزمایشات کسب و کار مبتنی بر خانه طراحی کنید.

هنگام شروع یک کسب و کار آن هم از نوع خانگی باید بدانید که همه کسب و کارها نمی‌توانند پایه و اساس کسب و کار خانگی را داشته باشند. به‌ عنوان مثال شما نمی‌توانید یک کسب و کار از نوع تولیدی را در یک محله‌ی مسکونی راه اندازی کنید و همین‌طور اگر در فکر خود کسب و کاری را دارید که دارای مشتریان بسیار و نیازمند رفت و آمدهای زیاد است باز هم نمی‌توانید آن را در محل زندگی خود راه اندازی کنید. آنچه که برای شما مهم است تا بدانید این است که قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی سعی کنید به ‌شرایط آن و همین‌طور محدودیت‌های آن واقف باشید.

داشتن یک طرح مناسب برای راه اندازی کسب و کار خانگی و به‌ دست آوردن حاشیه سود بالا دو اصل اساسی از فرآیند مهم شروع کسب‌وکار هستند.

بیشتر بخوانید: معایب و مزایای کسب و کار خانگی

 ۵. چگونه برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی از حاشیه سوددهی بهره ببریم.

شما ممکن است استعداد بسیار خوبی در انجام چیزی یا مهارت خاصی در انجام آن داشته باشید که همین استعداد و مهارت شما را قادر می‌کند تا به‌ فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی بیفتید، اما به ‌یاد داشته باشید تنها تفکر و استعداد شما یا مهارت، کافی نیست تا بتوانید با راه اندازی کسب و کار خانگی خود موفق شوید بلکه عامل موفقیت شما عده‌ای از مردم است که می‌خواهند سرویس یا خدمات شما را دریافت کنند. پس به‌ خاطر داشته باشید که کسب مشتری بزرگ‌ترین راه موفقیت شما در یک کسب و کار خانگی خواهد بود.  برای راه اندازی کسب و کار خانگی دو سوال مهم وجود دارد که شما همیشه باید از خودتان بپرسید: ” تعداد افرادی که مایل به‌ دریافت خدمات یا محصولات شما هستند چه کسانی با چه تعدادی هستند؟” و این اینکه ” آیا می‌توانید از این کار درآمد کافی را داشته باشید یا خیر؟”

فرض کنید که شما به‌ عنوان یک فرد خلاق قادر به‌تولید روپوش‌های بسیار زیبا هستید. اما به ‌علت زمان بر بودن تولید این وسیله، شما تنها قادر هستید که دو روپوش در هر ماه تولید کنید. شما متوجه هستید که مردم مایل هستند ۱۰۰ هزار تومان برای هر یک از این لباس‌ها بپردازند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که شما باید در ماه نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید. البته با احتساب هزینه‌های اولیه مانند نخ، پارچه و غیره متوجه می‌شوید که درآمد شما کمتر از ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بهتر است قبل از شروع به ‌هرکاری میزان دقیق درآمد خود را محاسبه کنید چرا که بسیاری از مردم بدون محاسبه سود احتمالی وارد کارهایی می‌شوند و سپس متوجه می‌شود که اصلاً هزینه لازم را دریافت نمی‌کنند.

همیشه به ‌یاد داشته باشید راه اندازی یک کسب و کار خانگی چیزی است که به ‌عنوان یک شغل پاره وقت به‌ شما سود رسانی خواهد کرد، درست است سود بسیار زیادی ندارد اما مزایایی هم دارد که شما را از داشتن یک کار تمام وقت معاف می‌کند.

راه اندازی کسب و کار خانگی ۶. یک طرح کسب و کار برای ارزیابی قابلیت کسب و کار جدید خانگی خود پیاده کنید.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تنها راه اندازی کسب و کار خانگی و گرفتن یک وام تجاری مناسب از بانک کافی است. اما باید بدانید نداشتن یک طرح کامل تجاری می‌تواند ایده‌ی کسب و کار خانگی شما را با شکست مواجه کند. هدف اصلی از داشتن یک برنامه و طرح کسب و کار این است که شما بدانید آیا ایده‌ی کسب و کار خانگی شما فرصتی برای تبدیل شدن به ‌یک کسب و کار موفق را دارد یا خیر. به‌ شما توصیه می‌کنیم یک طرح کسب و کار مناسب بنویسید و تحقیق و تفکر  کنید که آیا این کسب و کار خانگی شما می‌تواند آینده موفق یا سودآوری مناسب داشته باشد یا خیر. اگر طرح کسب و کار شما به ‌شما نشان داد که ایده‌ی شما سود چندانی ندارد به ‌شما توصیه می‌کنیم خیلی زود آن را کنار بگذارید و به ‌دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی دیگری بروید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ ایده کسب‌ و کار در منزل: کسب درآمد از منزل

 ۷.  تبلیغات مختلف را نادیده بگیرید و آستین‌های خود را بالا بزنید تا بتوانید به ‌راه اندازی کسب و کار خانگی خود بپردازید.

اگر شما به‌ دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی خود هستید، به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم تمام آگهی‌ها و تبلیغات مبتنی بر داشتن عقاید و ایده‌های خوب درباره‌ی کسب و کار خانگی را کنار بیندازید و سعی کنید روی پاهای خودتان بایستید. به ‌جای گوش کردن به‌ این گونه آگهی‌های تبلیغاتی بی پایه و اساس به ‌شما توصیه می‌کنیم با توجه به‌ استعدادها، مهارت‌ها و علاقه‌مندی خودتان و با توجه به ‌شرایطی که دارید اقدام به‌ شروع و راه اندازی کسب و کار خانگی‌تان کنید و پول کافی و مورد نیاز خود را از زحمت بازوی خود به‌ دست آورید.

منبع: thebalancesmb