تولید محتوا در اینستا

تولید محتوا در اینستاگرام: ۴ ترفند ساده و کاربردی برای کسب‌وکارها

محتوا جریان خون حساب کاربری اینستاگرام شما است. اما برخلاف تصور، تولید آن چندان دردسر بزرگی نخواهد داشت. ماهیت تصویری و جذاب اینستاگرام باعث شده تا کاربران رغبت بسیاری به وقت‌گذرانی در آن کنند و همین موضوع بستر مناسبی را برای فعالیت شرکت‌ها و ارتباط با مخاطبان آنها ایجاد کرده است. اگر کسب‌وکار شما وقت کافی را برای بررسی منابع برای یافتن تصاویر و محتوای جذاب را نداشته و یا به هر دلیلی محصولات زیبای شما نمی‌توانند فروش خوبی از این طریق داشته باشند، به هیچ وجه نگران نباشید! در این مقاله قصد داریم تا ترفندها و نکات تولید محتوا در اینستاگرام را به شما ارائه کنیم.

اگر قصد دارید تا با یک صفحه زیبا در اینستاگرام، دل و عقل هر کاربر و مخاطبی را به سمت خود جلب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نگارش بیو اینستاگرام: چگونه به بهترین شکل ممکن خود را برای مخاطبان‌ شرح دهید؟

ترفندها و نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام روش‌های جذابی را برای ارائه محصولات و خدمات شما ارائه می‌دهد. حتی اگر محصولات شما حالت دیجیتالی داشته و از لحاظ بصری چندان قابل تجسم نیستند، باز هم می‌توانید به خوبی از این پلتفرم استفاده کنید. در ادامه به بررسی برخی روش‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازیم. برای بهره‌مندی از یک صفحه جذاب و کاربردی در اینستاگرام، می‌توانید نکات زیر را مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از قالب‌های آماده، تولید محتوا در اینستاگرام را آغاز کنید.

شاید اگر چند سال پیش قصد تولید محتوای حرفه‌ای  در شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشتید، لازم بود تا با مهارت‌های طراحی و کار با نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ آشنا باشید. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر این مشکل با ارائه قالب‌های زیبا و متنوع رایگان در وب‌سایت‌های مختلف به خوبی حل شده است. در این دوران برای طراحی‌های خارق‌العاده و متفاوت، تنها لازم است تا روش‌های جست‌وجوی صحیح در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو را شناخته و از میان گزینه‌های موجود، بهترین طرح را برای حوزه فعالیت خود انتخاب کنید.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

آیا قصد دارید تا با یک پست معرفی، کسب‌وکار خود را در معرض دید قرار دهید؟ آیا قصد تبلیغ یکی از شرایط ویژه و تخفیف‌های خاص خود را دارید؟ و یا هدف شما تنها بازنشر یکی از مطالب وبلاگ در این شبکه اجتماعی است؟ هر یک از موضوعات خاص می‌توانند با ظاهری متفاوت خود را به نمایش بگذارند. خوشبختانه قالب‌های آماده اینستاگرام در اغلب موارد به سادگی قابل سفارشی ‌سازی بوده و شما می‌توانید با توجه به رنگ و فونت سازمانی کسب‌وکار خود، قالب مورد نظر را ویرایش کرده و یا حتی قسمت‌های بزرگ و اصلی آن را به دلخواه‌تان تغییر دهید. پس از یافتن قالب و اعمال تغییرات مورد نیاز در آن، نوبت به نوشتن یک کپشن جذاب خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: آنالیز اینستاگرام: ابزاری برای هدایت کسب و کار و کمپین‌های دیجیتالی

از تصاویر باکیفیت و جذاب استفاده کنید.

اگر به دنبال تصاویر جذاب و باکیفیت برای زیباتر کردن پست و رساندن هرچه بیشتر مفهوم و منظور خود هستید، سایت‌های رایگان و کاربردی متنوعی در اختیار شما قرار خواهند داشت. برای مثال می‌توانید به دو وب‌سایت Unsplash و یا Stocksnap.io مراجعه کنید. در هر یک از این وب‌سایت‌ها، طیف وسیعی از تصاویر فوق‌العاده زیبا، باکیفیت و ادیت شده به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. با جست‌وجوی عبارت مورد نظر خود در این وب‌سایت‌ها، می‌توانید به تصاویر مختلفی دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این ۲ وب‌سایت رایگان، گزینه‌های پولی دیگری مانند Stocksy نیز وجود دارند. این وب‌سایت برای کسب‌وکارهایی که بودجه کمی را برای تهیه تصاویر باکیفیت در نظر گرفته‌اند، بسیار مناسب است. همان‌طور که انتظار می‌رود، در سایت‌های پولی قادر خواهید بود تا تصاویر بسیار متنوع‌تری را به دست آورید. با این حال در هنگام انتخاب یک عکس و خرید آن، حتماً به سایز آن نیز دقت کنید. ابعاد مناسب برای یک پست اینستاگرامی ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

از کسب‌وکارهای مشابه خود ایده بگیرید.

اگر فرصت کافی برای پیاده‌سازی ایده‌های ناب و بکر خود ندارید، نگران نباشید! با استفاده از برخی ترفندهای خاص، می‌توانید برای تولید محتوا در اینستاگرام از رقبا و یا کسب‌وکارهای مشابه خود ایده بگیرید. یکی از این روش‌ها، دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به پست‌هایی است که قصد انتشار آنها را دارید. هشتگ‌ها ابزاری بسیار مناسب برای تحلیل محتوای منتشر شده توسط رقبا و ایده گرفتن از آنها هستند. تنها کافی است تا در قسمت جست‌وجوی اینستاگرام، عبارت مورد نظر خود را با یک هشتگ وارد کنید تا تمام محتوای جدید و برتر مربوط به آن نمایش داده شود. سپس می‌توانید گزینه‌های جذاب و دلخواه خود را انتخاب نموده و با اعمال تغییرهای مورد نظر، یک پست ایده‌آل بسازید.

علاوه بر این، می‌توانید ساعتی از روز را به گشت‌وگذار در میان صفحات مرتبط پرداخته و پست‌های متفاوت و جذاب را ذخیره کنید. در این حالت می‌توانید در انتهای روز و یا دوره‌های زمانی خاصی، به بررسی پست‌های ذخیره شده و ایده پردازی در مورد استفاده و الهام گرفتن از آنها بپردازید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام در برابر کپی و زیر پا گذاشتن حق کپی‌رایت حساسیت بسیاری دارد. در نتیجه به ‌هیچ‌وجه از پست‌های کاملاً کپی شده بدون ذکر منبع استفاده نکنید. چرا که احتمال حذف آنها وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی هشتگ‌های محبوب اینستاگرام: مخاطبان هدف را به سادگی به سمت خود جذب کنید

از کمپین‌هایی با محتوای ایجاد شده توسط کاربران ( UGC ) استفاده کنید.

کمپین‌های UGC در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر کاربران دوست دارند تا پست تولید شده توسط آنها در صفحه برند مورد علاقه‌شان به نمایش درآید. در نتیجه می‌توانید با راه‌اندازی کمپین‌های خاص و جذابی، از کاربران دعوت کنید تا محتوایی در مورد محصولات و یا خدمات شما تولید کرده و با هشتگ و منشن صفحه، این پست یا استوری را به دست شما برسانند. در نهایت قادر خواهید بود تا از میان پست‌های ارسالی، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرده و در صفحه خود با ذکر نام خالق آن به نمایش بگذارید.

 

تولید محتوا در اینستاگرام

کاربران خود را مجذوب طرح‌های خود کنید!

در این مطلب به معرفی چند ترفند ساده برای تولید محتوا در اینستاگرام پرداختیم. اگر از فرصت و یا بودجه کافی برای استخدام یک طراح و گرافیست حرفه‌ای برخوردار نیستید، استفاده از این روش‌های ساده می‌تواند برای ایجاد محتوای جذاب در اینستاگرام بسیار کاربردی باشد. با کمی خلاقیت و تلاش، قادر خواهید بود تا کاربران خود را مجذوب طرح‌هایتان کنید! آیا از تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام تجربه دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران شبتا به اشتراک بگذارید.