کتاب موفقیت

معرفی ۱۰ کتاب برتر در حوزه موفقیت

یک دقیقه گوشه ای بشینید و در مورد موفقیت‌ترین افرادی که می‌شناسید فکر کنید. شرط می‌بندم که آنها افراد فوق‌العاده و بسیار خلاقی هستند که متفاوت از بقیه افراد فکر می‌کنند. به همین دلیل است که آنها به جایگاهی که امروز در اختیار دارند رسیده‌اند. .

کافی است تا در مورد موفقیت افراد موفقی که می‌شناسید، برای مدت کوتاهی فکر کنید، متوجه می‌شوید که آنها افراد فوق‌العاده و بسیار خلاق هستند که به صورت متفاوتی از بقیه افراد فکر می‌کنند. به همین دلیل است که آنها به جایگاه کنونی خودشان رسیده‌اند.

نباید شما به چنین افرادی حسودی کنید. شما می‌توانید مهارت‌های آنها را با مطالعه بهترین کتا‌ب‌های موفقیت و کسب و کار یاد بگیرید که به شما کمک می‌کند تا در کار خود پیشرفت کنید. در اینجا ۱۰ مورد از انواع بهترین کتاب موفقیت را با هم برررسی خواهیم کرد.

۱- چگونه بر دوستان و افراد دیگر تاثیرگذار باشیم نوشته Dale Carnegie

چگونه  بر دوستان و افراد دیگر تاثیرگذار باشیم

پرفروش ترین کتاب Dale Carnegie که به برقراری امپراطوری شخصی شما کمک می‌کند و هرکسی که می‌خواهد روابط دوستانه زیادی در طول زندگی خود داشته باشد باید این کتاب را مطالعه کند.

با مطالعه این کتاب نکاتی ساده‌ای را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند در روابط کنونی خود محبوبیت بدست آورده و مهم‌تر از آن، روابط دیگری را نیز توسعه دهید.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق حاصل از نتایج یک تحقیق ۵ ساله

۲- کتاب نقطه کانونی نوشته Brian Tracy

کتاب نقطه کانونی

کارهای زیادی را لیست کرده‌اید که انجام دهید؟ البته که این طور است. اما چیزی که افراد  خلاق را از دیگران متمایز می‌کند توانایی آنها برای تمرکز بر روی یک کار در یک زمان و انجام آن پیش از رفتن به سراغ کار دیگر است.

این کار در روی کاغذ بسیار ساده است، اما در عمل بسیار دشوار است. در کتاب نقطه کانونی نوشته Brian Tracy نکاتی پیشنهاد شده است که به شما کمک می‌کند نظم و نظامی را در روز خود تشکیل دهید تا بتوانید کارهای زیادتری را در طول روز انجام دهید.

۳- گاو بنفش نوشته Set Godin

کتاب گاوبنفش

تولید یک محصول کپی برداری شده در ابتدا می‌تواند ساده باشد اما در ادامه می‌تواند منجر به نابودی کسب و کار شما شود. به همین دلیل است که Seth Godin به عنوان یکی از صاحب‌نظران کسب و کار توصیه می‌کند که محصولی را تولید کنید که حقیقتاً متفاوت از سایر محصولات موجود در بازار باشد. به طور خلاصه با تولید محصولی متفاوت، بازاریابی را برای توسعه حقیقی محصول انجام خواهید داد که بازاریابی را شما را بسیار ساده‌تر می‌کند.

۴- جادوی فکر فکر بزرگ نوشته David Schwartz

کتاب جادوی فکر بزرگ

اگر با مشکل تعلل کردن و کوچک اندیشی مواجه هستید این بهترین کتاب موفقیت شما است. در این کتاب Schwartz نکات کاربردی را پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند به شما در ایجاد انگیزه برای ساختن زندگی بزرگ‌تر کمک کند. همچنین با کمک این کتاب شما می‌تواند زندگی حرفه‌ای مفید‌تر و سودمندتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اصول موفقیت در زندگی: ۱۳ اصلی که سبب موفقیت در زندگی شما می‌شود

۵- انسان در جستجوی معنی نوشته Viktor Frankel  

انسان در جستجوی معنا

برای بسیاری از افراد دشوار است که به مسائل نگاهی واقع بینانه داشته باشند به ویژه زمانی که بر روی پروژه‌های فوری و با اولویت بالا کار می‌کنند.

انسان در جستجوی معنی می‌تواند کتابی باشد که زندگی شما را تغییر می‌دهد از این نظر که می‌تواند چشمان شما را به روی یکی از بزرگترین و بی‌رحمانه‌ترین اعمال تاریخ بشر بگشاید، همچینن درس‌های ارزشمند را در مورد هدفمند بودن به شما یاد می‌دهد.

۶- چهار ساعت کار در هفته نوشته Tim Ferriss

4 ساعت کار در هفته

کارآفرینان تازه کار می‌توانند با مطالعه این کتاب موفقیت مطالب بسیاری را از فردی یاد بگیرند که طراحی سبک زندگی را بسیار محبوب و معروف کرد. اما حدس بزنید چه شده؟ این کتاب تنها برای دختران و پسرانی نیست که به دنبال کسب و کارهای کوچک اینترنتی هستند.

حرکات هوشمندانه نظیر برون سپاری، پیروی از قاعده ۸۰/۲۰ و فرایند خودکار سازی باید توسط کارکنان سطوح پایه و عوامل اجرایی صورت پذیرد.

۷- کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته Napoleon Hill

کتاب بندیشید و ثروتمند شوید

کتاب موفقیت بیندیشید و ثروتمند شوید به عنوان یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های این حوزه شناخته می‌شود. کافی است شروع به مطالعه این کتاب جذاب کنید، خواهید دید که تا انتهای کتاب آن را ادامه خواهید داد و از خواندن آن لذت خواهید برد. مطالب به کار رفته در این نوشته بسیار کاربردی و تاثیر گذار است.

شاید فکر کنید که افکار شما برای تبدیل شدن به واقعیت کمی دور از دسترس به نظر می‌رسند، اما پس از مطالعه این کتاب این نکته را متوجه می‌شوید که اندیشه‌های شما عقاید شما را به وجود می‌آورند، که منجر به عمل شده و سپس تبدیل به عادت می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید به جایی برسید که من هستم.

اگر اندیشه‌های خود را بر روی موفقیت متمرکز کنید، احتمال رسیدن به موفقیت بسیار بیشتر از شرایطی است که به موانع و مشکلات، شکست‌ها و هرچیز دیگری که می‌تواند مانعی بر سر راه شما باشد فکر کنید.

۸- مدیر یک دقیقه‌ای نوشته Kenneth Blanchard

مدیر یک دقیقه ای

اگر قصد مطالعه یک کتاب موفقیت در زمینه مدیریت دارید، این کتاب بهترین گزینه برای شما است. این کتاب بسیار ساده است، شما می‌توانید آن را در یک بعدازظهر تمام کنید و توصیه‌های آن را عمل کنید.

۹- لین استارتاپ نوشته Eric Ries

کتاب لین استارتاپ

قبل از ایجاد هرنوع کسب و کاری شما باید این کتاب را به طور کامل مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا پول، زمان و هر نوع منابع دیگری را که می‌توانید آن را به هدر دهید را حفظ کنید.

۱۰- کتاب راهب و قوانین شرع نوشته Randy Komisar

کتاب راهب و قوانین شرع

داستانی که Randy Komisar در کتاب راهب و قوانین شرع بیان می‌کند تنها در مورد چگونه فکر کردن در هنگام شروع یک کسب و کار نیست، بلکه این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه زندگی که آرزوی آن را دارید را درست کنید.

فهم جوانب فنی به راه اندازی یک استارتاپ بسیار عالی است، اما اگر توان دوام آوردن در شرایط بروز مشکلات  را نداشته باشید  احتمال موفقیت استارتاپ شما اندک است.

این کتاب می‌تواند به شما کمک کند این درس را یاد بگیرید قبل از برای پروژه‌ای که قلب‌تان با آن نیست خون و عرق و اشک بریزید.

منبع: lifehack