آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهد؟ و تفاوت آن با آژانس بازاریابی

شما گاهاً می‌شنوید که بازاریابی در حال تغییر است. این حقیقت دارد، اما ما باید همگی با دید متفاوتی به این قضیه نگاه کنیم.

دنیایی بازاریابی تغییر کرده است.

پیش بینی سمت و سوی حرکت بازاریابی چندان مهم نیست. ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، همین جا، همین حالا. بازاریابی سنتی دیگر مثل سابق نمی‌تواند مشتریان را راضی کند. حتی در روزهای اوج و شکوفایی نیز بازاریابی سنتی به عنوان یک روش دقیق در نظر گرفته نمی‌شد. آن بازی اعداد بود که دیگر در حال حاضر به درد نمی‌خورد. روزنامه‌ها و مجلات دیگر کهنه و قدیمی شده‌اند و رادیو و تلویزیون در حال افول هستند.

در سال‌های گذشته دیجیتال مارکتینگ به شدت در حال رشد است و امروزه به عنوان موثرترین شیوه بازاریابی شناخته می‌شود و پبیش‌بینی می‌شود که در گذشته هم اینگونه باشد.

ما این عبارت را به محض اینکه آینده فرابرسد و یکی از فیلم‌های آخرالزمانی به حقیقت بپیوندد مجددا ارزیابی خواهیم کرد. ولی تا آن زمان از آن حمایت می‌کنیم.

به کار بردن استراتژی‌های سنتی بازاریابی در شرکت‌تان همانند این است که رادیوی کهنه خود را برداشته و انتظار داشته باشید که کانال‌های رادیویی بسیاری را دریافت کنید. دیجیتال مارکتینگ همانند دریافت کردن موسیقی‌های مورد علاقه به وسیله گوشی موبایل است. شما بازار هدف ویژه‌ای را در نظر گرفته و مشتریان و خریداران هستند که هر روز هفته به سراغ شما می‌آیند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با توجه اینکه دیجیتال مارکتینگ بسیار متداول شده است، این عبارت دقیقاً به چه معنی است؟ برای جلوگیری از به وجود آمدن ابهام، سعی می‌کنیم آن را به صورت ساده توضیح دهیم.

دیجیتال مارکتینگ یک روش ارتقا برند داده محور و هدف‌مند از طریق استفاده از تکنولوژی است

در حالی که مفهوم کلی دیجیتال مارکتینگ می‌تواند نرم افزارهای موبایل، پادکست‌ها و سایر فرم‌های رسانه‌های دیجیتال را شامل می‌شود، اینترنت محور تمامی ابزارها و کانال‌ها است که در دسترس بازاریابان دیجیتال قرار دارد.

دیجیتال مارکتینگ به شدت سازمان‌دهی شده و بسیار هدفمند است و به نتایج قابل اندازه گیری منتج می‌شود.

در این روش کاری بر مبنای حدث و گمان وجود ندارد. استراتژی‌ها دائما تست می‌شوند تا مشخص شود کدامیک جواب می‌دهند و کدامیک مناسب نیستند. شما قادر هستید نتایج را بررسی کرده و فوراً استراتژی اصلاحی را به کار بگیرید.

این شیوه دیجیتال مارکتینگ است. اجازه دهید به بیان دیگر بگویم. این شیوه دیجیتال مارکتینگ است، زمانی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای در اختیار دارید که فعالیت‌های بازاریابی برای برند شما را انجام می‌دهد.

آژانس  دیجتیال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ با آژانس‌های بازاربابی سنتی متفاوت است. یعنی همان‌هایی که بر روی بازاریابی نتیجه محور در دنیای دیجیتال تمرکز کرده‌اند. بازاریابی قابل سنجش و ROI هستند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ منطقی از روش بازاریابی “پاشیدن و دعا کردن” استفاده نمی‌کند. زمان تبلیغات در رادیو و تلویزیون و مجلات گذشته است. در این آژانس‌ها تیمی از استراتژیست‌ها، مشاوران بازاریابی دیجیتال، مبتکران و توسعه‌دهندگان کنار هم گرد می‌شوند تا نتایج باکیفیتی را عرضه کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ یک موتور تولید مشتری و توسعه برند است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ در مقابل آژانس بازاریابی

آژانس‌های بازاریابی هنوز در دو سوی خط بازاریابی جابجا می‌شوند. گاهاً از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند و گاهی کاملاً از روش‌های مبتکرانه بهره می‌برند. شرکت‌ها به دنبال یک وب‌سایت زیبا هستند، اما آنها به یک وب‌سایتی که بازدیدکنندگان را به خروجی نتیجه محور تبدیل کند نیز نیاز دارند، نظیر مشتری یا خرید. متاسفانه، بسیاری از آژانس‌های بازاریابی از مهارت داخلی یا فوت و فن کافی برای به دست آوردن هر دو مورد فوق برخوردار نیستند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری باید انجام دهد؟

فرض کنیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ متشکل از تیمی از ابرقهرمانان را ایجاد کرده‌ایم، احتمالاً می‌پرسید که این آژانس معمولاً چه کاری انجام می‌دهد. اجازه دهید مروری داشته باشیم بر سه حوزه‌ای که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بر آن تمرکز می‌کنند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را ارتقا می‌بخشد

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگ روش‌هایی در اختیار دارد که تمام صفر تا صد بازاریابی شما را بر عهده بگیرد. برای تازه کاران، متخصصان کسب و کار این آژانس‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا نیازهای برند خود را ارزیابی کرده و استراتژی قدرتمندی را توسعه دهید که سود را به حداکثر برساند.

آنها با شرکت شما همکاری می‌کنند تا کارایی و تولید خود را بهبود دهید. با کمک آنها، قادر خواهید بود تا به شیوه بهتری اهداف خود را تعریف کرده و نتایج قابل سنجشی را تعیین کنید.

علاوه بر این، تمرکز بر روی داده و هدف گذاری نیازمند تعریف واضحی از اهداف خریدار شما است، که حتماً باید  دقیق‌تر از تعریفی باشد که شرکت‌ها هم اکنون در اختیار دارند. زمانی که با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری می‌کنید، شما قادر خواهید بود که دقیقاً تعریف کنید خریدار شما چه کسی است و روش خرید آنها را تحلیل کنید. همان گونه که اشاره شد، دیجیتال مارکتینگ بسیار هدفمندتر از بازاریابی سنتی است.

زمانی که هدف خود را به خوبی شناختید، تعیین خواهید کرد که چه پیامی را مخابره کنید و راجع به چه مزایایی با خریداران خود صحبت کنید. پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما زمانی که باب میل خریدار ایده‌ال شما قرار گیرد، کانال ارتباطی بین مردمی تشکیل می‌دهد که از شرکت شما خرید خواهند کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برند شما را به صورت آنلاین شناخته شده می‌کنند.

با توجه به این که دیجیتال مارکتینگ برمبنای حضور آنلاین شما است، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ نیز به صورت گسترده ای بر روی توسعه محوریت و حضور آنلاین شما کار می‌کند. این می‌تواند به شیوه‌های مختلفی باشد.

یک وب‌سایت کارآمد متمرکز بر روی خریدار ، به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را به صورت آنلاین عرضه کنید. از آنجا است که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا بستر و کانال مناسب برای رسیدن به خریداران ایده‌ال را تعیین کنید.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ماهر شرکت شما را به پیشرو بازار تبدیل خواهد کرد که این از طریق ایجاد محتوایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا اعتبار برند خود را به صورت آنلاین توسعه دهید. به عنوان متخصصان واقعی، یک تیم آژانس مارکتینگ مدرن‌ترین و موثرترین استراتژی‌ها برای فراهم کردن بهترین رده بندی در میان نتایج جستجو آنلاین را  به کار می‌گیرد.

آنها استراتژی‌های حرفه‌ای بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی را ایجاد کرده و به کار می‌برند که در نتیجه منجر به نتایجی بهتری از هر نوع بازاریابی سنتی می‌شود که تا به حال وجود داشته است. شبکه‌های اجتماعی، زمانی که به خوبی گرفته شوند، بر روی مفهوم کانال متمرکز شده و همچنین با استراتژی کلی بازاریابی نیز سازگار خواهد بود.

ویژگی های یک آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگROI را ارتقا می‌بخشد.

یکی از مهمترین خدماتی که آژانس دیجیتال مارکتینگ فراهم می‌کند ارتقا پایدار در بازگشت سرمایه شما است. ROI بالا تنها به یک معنی است، سود بالاتر.

توقف در دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب هرگز از امتحان کردن و کار بر روی استراتژی خود به منظور بهبود ROI شما و بهبود کارایی آن دست نخواهد کشید.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ترافیک وب‌سایت شما را بررسی کرده و بهترین بستر آنلاین برای سرمایه گذاری را تعیین می‌کنند و دائما توازن بین فعالیت‌های بازاریابی شما و نتایج فراهم شده توسط خودشان را حفظ می‌کنند.

کار با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بدین معنی است که مشتریان بالقوه بسیار بیشتری به مشتری حقیقی تبدیل می‌شوند. این به معنی رشد فروش طولانی مدت است.

یک چیز دیگر که باید در مورد آن فکر کرد این است که انجام هر چیزی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهد مستلزم آن است که شما باید یک استراتژیست بازاریابی، یک مدیر بازاریابی، طراح، نویسنده آگهی و یک توسعه دهنده را استخدام کنید تا بتوانید دپارتمان دیجیتال مارکتینگ خودتان را تشکیل دهید. پول مورد نیاز برای استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را در مقابل سرمایه لازم برای  به کار گیری کارمندان تمام وقت را مقایسه کنید.

منبع:

uhurunetwork


بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان