سئو اینستاگرام

شش روش استفاده از سئو اینستاگرام برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام بستری برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است که روز به روز محبوبیت بیشتری می‌یابد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است که بسیاری از برند‌ها شروع به یادگیری روش‌های مختلف کرده‌اند تا بتوانند از سئو اینستاگرام ( بهینه سازی موتور جستجو) برای تبلیغات برند خود استفاده کنند. برای بازاریابی در بستر اینستاگرام، ضروری است که مالکان محتوی مهارت استفاده از تصاویر همراه متون کوتاه (کپشن) و هشتگ‌های مربوط را یاد بگیرند. اگر شما تا به حال هرکاری را که به ذهن‌تان رسیده در مورد اکانت اینستاگرام خود انجام داده‌اید و هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌اید، هم اکنون زمان آن است که تا نحوه استفاده از سئو اینستاگرام برای بازاریابی در اینستاگرام را یاد بگیرید.

بسیاری از بازاریابان تمایلی برای استفاده از اینستاگرام ندارند، چرا که آن یک شبکه اجتماعی بر مبنای اپلیکیشن موبایل است. امکان استفاده از نسخه کامپیوتر شخصی این نرم افزار برای به اشتراک گذاری محتوی یا تنظیم پست‌های شما وجود ندارد. لذا واحدهای بازاریابی مجبور هستند که نسخه موبایل آن را دانلود کنند تا اعضای تیم بتوانند کار بازار یابی در بستر این نرم افزار را انجام دهند. بازاریابی در اینستاگرام مستلزم آن است که مشارکت، سازگاری و تاثیرگذاری را در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۳۰ آمار اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ که هر بازاریاب باید بداند.

پیام برند خود را مشخص کنید.

گام نخست برای ایجاد یک سئو سئو اینستاگرام مناسب این است که تلاش‌های خود را با پیام برند خود هم راستا کنید. چند عبارت کلیدی کوتاه و کلید واژه همراه با هشتگ‌های مربوط را بسازید تا بتوانید به طور متداول از آن استفاده کنید. زمانی که پیام برند خود را مخابره کردید، به خاطر داشته باشید که اینستاگرام بر مبنای تصاویر است. شما باید پیام برند را کوتاه کرده و بر روی نمایش تصویری برند خود متمرکز شوید. این هشتگ‌های کوتاه پیام برند شما بوده و معمولاً همراه با محتوی تصویری در اینستاگرام استفاده خواهند شد. حفظ کردن برخی از کلید واژه‌های بخصوص در داخل توضیحات مربوط به تصاویر اینستاگرام، این اطمینان را حاصل می‌کند که اکانت اینستاگرام شما در دسته مربوط به خود در اینترنت قرار گرفته است.

برگزار کردن مسابقه برای اعطای جوائز

در حالی که بسیاری از برندها مسابقاتی را در سایر شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌کنند، اینستاگرام منبع فوق‌العاده‌ای است که تاثیر برگزار کردن مسابقات را نشان می‌دهد. سرمایه گذاری مبلغ اندکی برای اعطای تعدادی جایزه برای کسانی که در مسابقه شما در اینستاگرام شرکت می‌کنند، می‌تواند هزاران نفر به تعداد دنبال کننده‌های شما اضافه کند. اگر قصد برگزاری مسابقه به عنوان روشی برای بهبود میزان اثر گذاری اینستاگرام خود را دارید، در ذهن داشته باشید که اینستاگرام یک نرم افزار تصویر محور است و کاربران به نیت لذت بردن از تصاویر وارد آن می‌شوند. این بدین معنی است که مسابقه شما نیز باید تصویر محور باشد. تصاویر شما باید به نوع جایزه مربوط بوده و همچنین جذاب باشد تا این اطمینان را حاصل کند که کاربران مجذوب آن شده و آن را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی در اینستاگرام: تکنیک‌هایی برای موفقیت

در مورد کلیدواژه‌ها و هشتک‌ها تحقیق کنید.

بسیاری از ما عادت کرده ایم که از ابزار پلنر کلید واژه گوگل استفاده کنیم تا بتوانیم استراتژی مناسبی را برای بازاریابی اینترنتی توسعه دهیم. اما زمانی که از اینستاگرام صحبت می‌شود، این نرم افزار محل مناسبی برای بررسی کلید واژه‌ها و هشتگ‌های شما برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام شما نیست. شما می‌توانید از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید تا بفهیمد  مردم از چه هشتگ‌های در اینستاگرم استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها هشتگ‌ها را به صورتی که حوزه مربوطه‌ی  آنها را نشان دهد دسته بندی نمی‌کنند. این به تولید کنندگان محتوی شما مربوط است تا تعیین کنند که کدام هشتگ برای مشهور شدن و دسترسی سئو اینستاگرام مناسب‌تر است. ایجاد کردن هشتگ اختصاصی خودتان به عنوان روشی برای استفاده از سئو اینستاگرام محسوب نمی‌شود، مگر اینکه صاحب برند بزرگی باشید.

بازاریابی با افراد تاثیر گذار

در میان تمام روش‌های بازاریابی، حتی در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از متن سلطان روش‌ها است. یک روش خلاقانه دیگر برای استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی اینترنتی استفاده از افراد تاثیرگذار یا به اصطلاح اینفلوئنسرها است. افراد تاثیرگذار می‌تواند افراد مشهور، وبلاگ نویسان شناخته شده یا افرادی با روابط بالا را شامل می‌شود که دارای دنبال کنندگان زیادی هستند. با افراد تاثیر گذار تماس بگیرید تا از آنها بپرسید که آیا حاضراند در ازای دریافت پول یا هدیه تبلیغات برند شما را پست کنند تا به شما کمک کنند سئو اینستاگرام خود را ارتقا دهید. این نیازمند کلیدواژه‌ها و هشتگ‌های ویژه همراه با لینک اکانت اینستاگرام شما است. استفاده از افراد تاثیرگذار برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چیز جدید نیست و تاکنون برای بسیاری از برندها موفقیت آمیز بوده است.

استفاده از کسب وکارهای فعال در اینستاگرام برای تبلیغات

اخیراً، شما می‌توانید از اینستاگرام برای همکاری با کسب و کارهایی استفاده کنید که برند شما را تبلیغ کرده و آن را شناخته شده‌تر می‌کنند. زمانی که تعیین کردید که چه هشتگ و کلیدواژه‌ای برای بازاریابی اینترنتی شما در اینستاگرام مناسب‌تر است، باید وارد مرحله تبلیغات شوید. اینستاگرام دارای صفحات مخصوص تبلیغات است که مناسب افرادی است که دارای اکانت تجاری هستند. شما می‌توانید معیارهای مناسب خود را جستجو کرده و کانال‌های هدف مناسبی را تعیین کنید که به سادگی موجب بهبود سئو اینستاگرام شما خواهد شد، بدون اینکه نیاز به تلاش بالایی داشته باشید. اختصاص دادن زمان و پول برای استفاده در تبلیغات اینستاگرام یک سرمایه گذاری بزرگ برای آینده برند شما محسوب می‌شود.

البته باید به این نکته نیز دقت کنید که این امکانات در ایران قابل استفاده نیست و به دلیل تحریم بودن، نمی‌توانید پرداخت بین‌المللی داشته باشید و بالطبع از این ویژگی استفاده کنید.

از داده‌های موجود برای کمک به تعیین استراتژی استفاده کنید.

داده‌های زیادی در مورد اینکه آیا گوگل پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی را ضمیمه می‌کند یا نه؟ وجود دارد. در حالی که ممکن است موتورهای جستجو نظیر گوگل و bing اظهار کنند که ضمیمه کردن پروفایل شبکه‌های اجتماعی ممکن است نقشی در نتایج حاصل از جستجو در موتور جستجو داشته باشد، این موضوع تا به حال به طور دقیق تعیین نشده است. بدون توجه به اینکه آیا موتورهای جستجو بسترهای شما در شبکه‌های اجتماعی را به حساب آورده و رده بندی می‌کنند یا خیر؟ شما باید بر روی سئو اینستاگرام متمرکز شوید، چرا که موتورهای جستجو همواره در آن دخیل هستند. در آینده ممکن است اکانت اینستاگرام شما در نتایج حاصل از جستجو در موتورهای جستجو ضمیمه شود، بنابراین چرا نباید از این ۶  روش برای ارتقای سئو اینستاگرام خود استفاده نکنید؟ تا مطئمن شوید که آمادگی لازم را برای روزی که این اتفاق می‌افتد را دارید

زمانی که هر کدام از این ۶  روش را آغاز کردید، باید به سادگی قادر باشید اکانت اینستاگرام خود را برای دستیابی به سئو اینستاگرام مناسب تنظیم کنید. شما به سرعت متوجه خواهید شد که دنبال کنندگان شما، دسترسی و مشارکت شما افزایش می‌یاید، چرا که شما زمان کافی  را برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام خود اختصاص داده‌اید. بخاطر داشته باشید که بازاریابی اینترنتی شامل استفاده از متن، هشتگ و در این مورد بخصوص استفاده از تصویر مناسب است تا بتوانید خود را تبلیغ کنید. هر چه قدر از روش‌های خلاقانه و قانع کننده برای نشان دادن برند خود در اینستاگرام استفاده کنید، احتمال بالایی دارد که میزان شناخته شدگی خود را در این بستر شبکه اجتماعی افزایش دهید. بخاطر داشته باشید که بروز رسانی دائمی محتوی اینستاگرام‌تان کلید موفقیت شما در این شبکه اجتماعی است.

آیا شما اکانت اینستاگرامی برای کسب و کار خود دارید؟ تجربه استفاده از فضای وب و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در میزان رونق و فروش کسب و کار را داشته‌اید؟ چه عواملی سبب بهبود عملکرد شما در شبکه‌های اجتماعی و در نهایت میزان فروش شما می‌شود؟ تجربه و نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

منبع:
copypress