معرفی کتاب سئو

بهترین گزینه‌های کتاب سئو: پله پله تا رسیدن به قله موتورهای جست‌وجو

یکی از اصلی‌ترین علایق بازاریابان دیجیتال، اشتیاق به یادگیری است. بازاریابی دیجیتال با دنیایی سر و کار دارد که همواره در حال تغییر است. تا چند سال پیش الگوریتم‌های گوگل رویکرد کاملاً متفاوتی با نمونه‌های امروزی خود داشتند. همین موضوع باعث می‌شود تا فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال همواره نیازمند به روز رسانی علم و اطلاعات خود باشند. سئو از جمله حوزه‌هایی است که تغییرات سریع‌تری در دنیای دیجیتالی دارد. اگر شما نیز قصد به روز رسانی اطلاعات خود در این زمینه را دارید، مطالعه انواع کتاب سئو می‌تواند راهکار موثری باشد. اما کدام کتاب‌ها نسبت به دیگران ارزش بیشتری دارند؟

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از بهترین گزینه‌های کتاب سئو بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این کتاب‌ها، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کتاب های بازاریابی: بهترین گزینه‌ها برای خودآموزی مبانی مارکتینگ

معرفی بهترین نمونه‌های کتاب سئو

در ادامه به معرفی برخی از بهترین نمونه‌های کتاب سئو پرداخته و توضیح مختصری در مورد هر یک از آنها ارائه خواهیم کرد.

کتاب آموزش سئو

کتاب سئو کلاه سیاه، چیزهایی که بهتر است ندانیم!

اگر به دنیای سئو و بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو علاقه داشته باشید، قطعاً از تفاوت‌های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه آگاهید. سئو کلاه سفید در تلاش است تا به صورت قانونی و صحیح به بهینه‌سازی یک وب‌سایت از لحاظ رتبه بندی در موتورهای جست‌و‌جو بپردازد. اما سئو کلاه سیاه رویکرد متفاوتی داشته و با استفاده از روش‌های غیرقانونی رتبه وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشند. کتاب سئو کلاه سیاه توسط انتشارات وب‌سیما به توضیح انواع روش‌های سئو کلاه سیاه می‌پردازد. اما اشتباه نکنید؛ هدف از مطالعه این کتاب یاد گیری و به کارگیری این روش‌ها نیست!

در واقع این کتاب برای افرادی است که به تازگی وارد دنیای سئو شده و راه و چاه آن را نمی‌شناسند. این دسته از افراد ممکن است تفاوت انواع سئو را نشناخته و به محض آشنایی با روش‌های سئو کلاه سیاه از آنها استفاده کنند؛ غافل از این که استفاده از چنین روش‌هایی می‌تواند چه تبعاتی در پی داشته باشد. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با سئو کلاه سیاه و دلایل منطقی برای عدم استفاده از آنها در وب‌سایت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید.

کتاب اسرار فتح قله گوگل

گوگل سلطان بی چون و چرای موتورهای جست‌و‌جو است و تمامی سئو کاران در تلاشند تا قله‌های این موتور جست‌و‌جو را فتح کنند. کتاب اسرار فتح قله گوگل دقیقاً با هدف کمک به این افراد تألیف شده است. به بیان این کتاب، گوگل همچون نردبانی است که باید از آن بالا رفت. با به کار گیری ۲۰۰ نکته مفید و کاربردی ذکر شده در این کتاب، می‌توانید وب‌سایت خود را بالاتر از رقیبان و در نقطه اوج نتایج جست‌و‌جوی گوگل مشاهده کنید.

کتاب اسرار فتح قله گوگل از تمام جنبه‌های ممکن به سئو یک سایت پرداخته است. از نحوه بهینه‌سازی نام دامنه، مقالات و محتوای موجود در سایت، چگونگی استفاده از اینفوگرافی‌ها و بسیاری از موضوعات جذاب دیگر گرفته تا تعامل کاربران و الگوریتم‌های خاص و جدید گوگل، تحت پوشش محتوا و نکات ذکر شده در این کتاب قرار دارند. اگر به تازگی وارد دنیای بزرگ سئو شده و یا قصد یادگیری بیشتر و تخصصی‌تری در این حوزه دارید، اسرار فتح قله گوگل می‌تواند شما را به جایگاه دلخواه‌تان هدایت کند.

کتاب گوگل چگونه کار می‌کند

این کتاب توسط اریکسون اشمیت، جاناتان روزنبرگ و الن ایگل تألیف شده است. اشمیت در سال ۲۰۰۱ به شرکت بزرگ گوگل پیوست و توانست سمت رئیس اجرایی آن را تصاحب کند. وی به مدت ۱۰ سال (از سال ۲۰۱ تا ۲۰۱۱) به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل در این شرکت فعالیت داشت. روزنبرگ و ایگل نیز جزو افرادی بودند که پس از اشمیت به شرکت گوگل ملحق شده و در آن فعالیت داشتند. کتاب گوگل چگونه کار می‌کند حاصل سال‌ها تجربه این افراد در داخل شرکت گوگل بوده و منبع بسیار ارزشمندی برای علاقه‌مندان به حوزه بازاریابی دیجیتال به شمار می‌آید.

با این وجود این کتاب یک تفاوت عمده با سایر کتاب‌های سئو موجود در این لیست دارد. بر خلاف کتاب‌های دیگر، کتاب گوگل چگونه کار می‌کند تنها بر روی مبحث سئو متمرکز نشده و دید بسیار وسیع‌تری نسبت به این شرکت و موتور جست‌و‌جوی آن دارد. به بیان دیگر گوگل چگونه کار می‌کند نه به عنوان یک کتاب آموزش صرف سئو، بلکه به عنوان راهنمای مالکان کسب‌و‌کارها و البته بازاریابان دیجیتالی است. این کتاب در کنار پرداختن به اسرار موتور جست‌وجوی گوگل سعی دارد تا نحوه دید و مسیر حرکت این شرکت را با مالکان کسب‌و‌کارها نیز به اشتراک بگذارد.

کتاب هنر سئو

کتاب هنر سئو جزو گزینه‌هایی است که هر بازاریاب دیجیتالی و متخصص سئو باید به مطالعه آن بپردازد. این کتاب به کامل‌ترین شکل ممکن به مباحثی چون توسعه یک وب‌سایت مبتنی بر قوانین سئو، نحوه بهینه‌سازی مقالات، بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی و بسیاری دیگر از مباحث پرداخته است. یکی از بهترین مزیت‌های این کتاب سئو، پرداختن به جدیدترین الگوریتم‌های گوگل از جمله الگوریتم پاندا و پنگوئن است. با مطالعه این کتاب می‌توانید اطلاعات خود از دنیای سئو را به روز رسانی کرده و در این رقابت تنگاتنگ میان وب‌سایت‌ها پیروز میدان باشید.

 

کتاب هنر سئو

مطالعه کتاب هنر سئو چه برای افرادی که به تازگی وارد این حوزه شده و چه برای متخصصانی که به دنبال به روز رسانی اطلاعات خود از سئو هستند، یک گزینه مناسب و کاربردی است.

پا به پای موتورهای جست‌و‌جو

در این مقاله برخی از بهترین گزینه‌های کتاب سئو را به شما معرفی کردیم. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر کتاب‌های بسیاری در حوزه سئو منتشر و به بازار ارائه شده است. با این وجود کتاب‌های موجود در این لیست جزو گزینه‌های مطرح و بسیار کاربردی به شمار می‌روند. در نتیجه اگر در میان انتخاب کتاب از بین گزینه‌های فراوان وجود در بازار تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم که کتاب‌های این لیست را در اولویت‌های خود قرار دهید. امیدواریم تا با مطالعه این کتاب‌ها پا به پای موتورهای جست‌و‌جو پیشرفت کرده و به صدر جدول رقابت در صفحه نتایج جست‌و‌جوی موتورهای مختلف دست یابید.

به نظر شما چه کتاب‌های دیگری وجود دارد که جای آنها در این لیست خالی است؟ آیا تجربه خواندن کتابی در مورد سئو را دارید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.