ویدیو مارکتینگ

۸ دلیل قانع‌کننده برای استفاده از ویدیو مارکتینگ برای مخاطبان امروزی

محتوای تصویری و به خصوص ویدیوها به سرعت در حال نفوذ و گسترش سهم خود از بازاریابی دیجیتالی هستند. ویدیو مارکتینگ با وجود جدید بودن خود در میان سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال امروزه به گزینه محبوب و پر کاربردی تبدیل شده است. اما همین جدید بودن آن باعث شده تا بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب‌و‌کارها در مورد استفاده از آن تردید داشته باشند؟ حال این سوال مطرح می‌شود که این شک تا چه اندازه‌ای به جا و درست است؟ با مطالعه این مطلب جواب این سوال را خواهید یافت!

۸ دلیل برای استفاده از ویدیو مارکتینگ

شاید از شنیدن این موضوع تعجب کنید؛ اما تبلیغات ویدیویی یک گزینه بسیار سودآور و محبوب برای هر کسب‌و‌کاری است. مخاطبان استقبال زیادی از این نوع محتوای دیجیتالی کرده و با پذیرش و آمادگی بیشتری به سراغ آنها می‌روند. در ادامه ۸ دلیل قانع‌کننده برای اثبات قدرتمندی ویدیو مارکتینگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته و ترفند اساسی برای افزایش تأثیرگذاری یک تبلیغات ویدیویی

 

۱- ویدیوها نرخ تبدیل و فروش را افزایش می‌دهند.

ویدیوها می‌توانند برای شما بسیار پول‌ساز باشند. افزودن یک فیلم کوتاه و جذاب به صفحه فرود سایت‌تان قادر است تا نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. همچنین ویدیوها قادرند تا نرخ فروش مستقیم را نیز افزایش دهند. مطالعات انجام شده در این خصوص نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از افرادی که ویدیو مربوط به یک محصول را مشاهده کرده‌اند، در نهایت به یکی از خریداران آن محصول تبدیل شده‌اند. پس تهیه فیلم‌های جذاب و کاربرپسند از محصولات خود را به هیچ وجه فراموش نکنید!

۲- ویدیو مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، ۸۳ درصد از مشاغل معتقدند که سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات ویدیویی برای آنها بسیار سودآور بوده است. حتی با وجود هزینه‌های بالا و زمان‌بر بودن ایجاد یک ویدیو، سود بالای آن به اندازه‌ای است که ارزش سرمایه‌گذاری بر روی چنین روشی را توجیه می‌کند. با این حال با گسترش ابزارهای مختلف برای ایجاد ویدیو و کلیپ‌های کوتاه و جذاب، انتظار می‌رود که هزینه سرمایه‌گذاری بر روی این روش نیز به سرعت به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

در نهایت لازم نیست تا فیلم‌های ساخته شده توسط شما از هر جهت بی‌عیب و نقص باشند. بلکه یستری که محتوای ویدئویی در آنها به نمایش در می‌آید، اهمیت دارد و نتیجه نهایی را تعیین می‌کند. به بیان دیگر فیلم‌ها شبیه به پیتزا هستند! چرا که حتی اگر بد هم درست شده باشند باز هم پر طرفدار و محبوب خواهند بود.

 

۳- ویدیو باعث ایجاد اعتماد می‌شود.

پایه و اساس افزایش نرخ فروش و تبدیل، اعتماد است. زمانی که شما اطلاعات کاملی از یک محصول را به مشتری ارائه کرده و به صورت کامل زوایای مختلف آن را مورد بررسی و نمایش می‌گذارید، این اعتماد به سرعت شکل می‌گیرد. ویدیوها به سرعت مخاطبان را با خود درگیر کرده و احساسات آنها را شعله‌ور می‌کنند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، اغلب خریداران ترس بسیاری از فریب خوردن دارند. اما زمانی که همین مخاطبان ویدیویی در مورد محصول مورد نظر خود مشاهده می‌کنند، به طور کامل بر ترس خود غلبه کرده و حس اعتماد را جانشین آن می‌کنند.

۴- گوگل عاشق ویدیوها است!

قرار دادن یک فیلم جذاب در وب‌سایت میزان حضور کاربران در آن را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر هر چه مدت زمان حضور کاربران در وب‌سایت شما بیشتر باشد، از دید موتورهای جست‌و‌جو وب‌سایت بهتری خواهید بود! با توجه به این که گوگل مالک یوتیوب است، توجه ویژه‌ای بر روی محتوای ویدیویی دارد. در صورتی که قصد آپلود ویدیو خود بر روی سرویس‌هایی نظیر یوتیوب یا آپارات را دارید، حتماً از آنجا نیز به سایت خود لینک دهید.

۵- کاربران گوشی‌های همراه از ویدیوها استقبال می‌کنند.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از بازدیدکنندگان فیلم‌ها، از طریق گوشی خود اقدام به این کار می‌کنند. از فصل سوم سال ۲۰۱۳ تا به امروز میزان مشاهده ویدیو با استفاده از گوشی رشد ۲۳۳ درصدی داشته است. از طرف دیگر بررسی‌های گوگل نشان می‌دهد که تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند ۱.۴ برابر کاربران تلویزیونی است. این بدان معنا است که با استفاده از ویدیو مارکتینگ می‌توانید نهایت بهره را از بازار بزرگ کاربران موبایل ببرید.

بیشتر بخوانید: بررسی برترین آمار و ترندهای تبلیغات دیجیتالی در سال ۲۰۱۹

 

۶- ویدیو مارکتینگ قادر به شرح دادن هر چیزی است.

آیا قصد ارائه محصولات یا سرویس کاملاً جدیدی دارید؟ برای نشان دادن جزئیات آن می‌توانید از یک ویدیو استفاده کنید. زیرا ۹۸ درصد از کاربران معتقدند که بهترین راه برای کسب اطلاعات در مورد یک محصول، تماشای ویدیو توضیحات آن است. از نظر بسیاری از کسب‌و‌کارها، ویدیوها قادرند تا به بهترین شکل ممکن اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمت را شرح دهند. حتی در صورتی که قصد شرح یک مفهوم سخت و دشوار را دارید، استفاده از انیمیشین و موشن‌گرافی می‌تواند به شدت کمک حال شما باشد. فیلم‌های واقعی و یا انیمیشنی ترکیبی از سرگرمی، کاربرد و سادگی هستند و این ترکیب در کنار یکدیگر عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

۷- ویدیوها تنبل‌ترین کاربران را نیز درگیر خود می‌کنند.

زندگی امروز همه کاربران بسیار شلوغ و پیچیده است. به طوری که کمتر کسی فرصت اضافی برای کسب اطلاعات از راه‌های طولانی را دارد. از این رو ممکن است مطالعه یک مقاله چند صفحه‌ای و طولانی برای همه مقدور نباشد. اما تماشای یک ویدیو چند دقیقه‌ای چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت! از نظر کاربران، ویدیوها و فایل‌های تصویری اولویت بیشتری نسبت به فایل‌های متنی دارند. همین مورد یکی دیگر از اهمیت‌های ویدیو مارکتینگ را آشکار می‌کند.

۸- ویدیوها نرخ اشتراک‌گذاری بالایی دارند.

در بحث بازاریابی دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زنند! اما چه محتوایی می‌تواند نرخ گردش خوبی در این شبکه‌ها داشته باشد؟ بدون شک ویدیوها! در هر شبکه اجتماعی معروفی همچون فیسبوک و اینستاگرام، ویدیوهای بسیاری به اشتراک‌ گذاشته می‌شود که نشان از محبوبیت بالای این نوع محتوا در میان کاربرانش را دارد. پس فراموش نکنید که برای حکمرانی در شبکه‌های اجتماعی، ویدیو مارکتینگ گزینه خوبی است!

 

تاثیر بازاریابی ویدیویی

ایجاد مسیری از چشم مخاطبان تا دل آنها

اغلب اطلاعات کسب شده از محیط به وسیله چشم‌های ما به دست می‌آید. پس طبیعی است که تصاویر و ویدیوها به طور طبیعی اهمیت بالایی برای ما داشته باشند. در این مطلب سعی کردیم تا به اهمیت ویدیو مارکتینگ پرداخته و ۸ دلیل اساسی برای استفاده از آن را به شما شرح دهیم. به نظر شما استفاده از این شیوه تبلیغاتی چه مزایای دیگری به همراه خواهد داشت؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: dreamgrow