کتاب فوق ستاره فروش شوید

معرفی کتاب فوق ستاره فروش شوید: راهنمایی جامع برای موفقیت تضمینی در فروش

امروزه کتاب‌های متعددی در حوزه افزایش فروش و بازاریابی به چاپ رسیده‌اند. اما در این میان تنها تعداد اندکی از این کتاب‌ها به معنای واقعی کلمه مفید و کاربردی هستند. کتاب فوق ستاره فروش شوید (با عنوان اصلی be a sales superstar) ازجمله کتاب‌هایی است که می‌تواند هر بازاریابی را به موفقیت دلخواه خود برساند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این کتاب پرداخته و جزئیات بیشتری از آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی کتاب فوق ستاره فروش شوید: نکاتی مهم برای افزایش فروش

نام برایان تریسی در حوزه کتاب‌های موفقیت فردی به اندازه‌ای شناخته شده که نیازی به ارائه هیچ توضیح اضافی در مورد آن نیست. کتاب فوق ستاره فروش شوید، حاصل تجربه ۳۰ ساله برایان تریسی از آموزش برای بیش از نیم میلیون متخصص فروش در ۲۳ کشور مختلف جهان است. مبانی این کتاب بر مبنای تجربیات تریسی از فروشندگان برتر و دلایل موفقیت آنها تنظیم شده‌اند. در این کتاب سعی شده تا بر دو جنبه مهم هر فروشنده، یعنی جنبه درونی و ذهنی و همچنین جنبه خارجی و مهارتی پرداخته شود.

کتاب فوق ستاره فروش شوید یک راهنمای مختصر و کاربردی برای تمامی فروشندگانی است که قصد دارند در حرفه خود یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشند. با رعایت تکنیک‌ها و نکات کلیدی ارائه شده در این کتاب قادر خواهید بود تا بلافاصله فروش خود را افزایش داده و شاهد تقویت نتایج به دست آمده از فعالیت‌های خود باشید. این کتاب در ۲۱ فصل مجزا تنظیم شده است. هر یک از فصل‌ها روش و تکنیکی عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص و ستاره فروش را ارائه می‌کنند. در ادامه به صورت بسیار مختصری به بررسی تعدادی از این فصول می‌پردازیم.

چنان رفتار کنید که گویی شکست خوردن غیرممکن است.

همان طور که اشاره شد، کتاب فوق ستاره فروش شوید علاوه بر آموزش تکنیک‌های عملی، سعی در ارائه تمرین‌هایی ذهنی برای آمادگی درونی فروشندگان نیز دارد. فصل دوم این کتاب به بررسی دو مورد از ترس‌ها و نگرانی‌های فروشندگان اختصاص یافته است. یکی از این تفکرات سمی، ترس از شکست است. این گونه از ترس به نوعی در همه انسان‌ها به دلایل و با شدت‌های مختلفی بروز می‌کند. ترس از شکست باعث می‌شود تا فروشندگان از امتحان روش‌ها و نوآوری‌های جدید اجتناب کنند. چه بسا این نوآوری‌ها باعث شکوفایی و رشد کسب و کار آنها شود؛ اما با وجود ترس از شکست بیشتر ایده‌های خلاقانه برای همیشه در حد یک ایده باقی خواهند ماند و به مرحله عمل نخواهند رسید.

دومین ترسی که در این فصل به آن اشاره شده، ترس از انتقاد و عدم پذیرش است. ماهیت اجتماعی انسان‌ها باعث شده تا همه ما خود را نیازمند حمایت و تأیید دیگران بدانیم. این مسئله در زمینه‌های بسیاری از جمله فروشندگی می‌تواند نتایج مخربی داشته باشد. اغلب فروشندگان با وجود داشتن یک ایده مناسب و حتی باور به موفقیت آن، با ترس از انتقاد و عدم پذیرش از جانب سایرین دست و پنجه نرم کرده و ممکن است در نهایت از عملی کردن ایده‌های خود منصرف شوند. با مطالعه این فصل از کتاب فوق ستاره فروش شوید، به راهکاری عملی برای غلبه بر ترس‌های سمی و بی‌مورد خود دست خواهید یافت و با شجاعتی بیشتر قادر به دنبال کردن ایده‌های موفقیت آمیز خود خواهید بود.

 

با مشتریان خود روابطی طولانی مدت ایجاد کنید.

به عقیده برایان تریسی ۸۵ درصد از شادی و موفقیت‌های کسب شده در زندگی بر اساس کیفیت روابط ما با دیگران مشخص می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات فروشندگان، عدم توجه به ایجاد روابط ماندگار و طولانی مدت با خریداران است. برخی از فروشندگان توجهی به تأثیر ایجاد روابط ماندگار با خریداران خود ندارند. هرچند که این مسئله در نگاه اول چندان مسئله مهمی به نظر نرسد، اما با گذشت زمان و نرخ بازگشت مشتریان دائمی، تفاوت یک فروشنده موفق و ناموفق را تعیین می‌کند.

در این فصل از کتاب فوق ستاره فروش شوید به این نکته اشاره شده که اغلب مشتریان ممکن است به دلیل پیچیدگی محصولات و یا خدمات شما قادر به قضاوت دقیق در مورد آنچه که شما می‌فروشید، نیستند. در چنین شرایط پیچیده‌ای، مشتریان تصمیمات خود را بر اساس ادعاها و همچنین احساسی که از شما دارند، اتخاذ می‌کنند. امروزه ایجاد یک رابطه ماندگار و صمیمی برای مشتریان بسیار مهم بوده و جزو اولویت‌های برتر آنها به شمار می‌رود. به بیان دیگر، روابط حتی از خود محصولات و خدمات شما نیز اهمیت بیشتری دارند. با مطالعه این فصل، بیشتر با ساز و کار نحوه ایجاد یک رابطه صحیح با مشتریان خود آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ کتاب برتر مدیریت ارتباط با مشتری

 

در هر موردی از قانون ۸۰/۲۰ کمک بگیرید.

آیا با قانون ۸۰/۲۰ آشنا هستید؟ در سال ۱۸۹۵ یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ویلفردو پارتو اصل مهم و عجیبی را کشف کرد. این اصل که به نام قانون پارتو یا ۸۰/۲۰ شناخته می‌شود تا به امروز تأثیر عظیمی بر روند اقتصاد و تجارت داشته است. درک این اصل بسیار ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. به عقیده پارتو شما می‌توانید کل یک جامعه را به یک بخش کوچک و مهم( ۲۰ درصدی) تقسیم کنید. این قسمت کوچک گروه بسیار ثروتمندی هستند و ۸۰ درصد از موجودی کل جامعه در اختیار آنها قرار دارد. در مقابل گروه عظیمی از جامعه که شامل ۸۰ درصد افراد آن می‌شود، تنها کنترل ۲۰ درصد از موجودی و ثروت را در اختیار خود دارند.

تا به امروز مطالعات بسیاری بر روی این موضوع صورت گرفته و نتایج حاصل از آنها نشان می‌دهد که قانون پارتو تقریباً در هر فعالیت اقتصادی در هر کجای جهان معتبر است. استفاده صحیح از این قانون می‌تواند شما را به یک فروشنده موفق و بزرگی تبدیل کند. در یکی از فصل‌های کتاب فوق ستاره فروش شوید، به صورت کامل به تشریح این قانون پرداخته شده است. با مطالعه این فصل می‌‌توانید به صورت موثری از این قانون در کسب و کار و فروش خود استفاده کنید.

 

موفقیت به سبک برایان تریسی

کتاب فوق ستاره فروش شوید به معنای واقعی یک راهنمای کامل و دقیق برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق است. در این مطلب سعی داشتیم تا به معرفی کلی این کتاب پرداخته و چند فصل از آن را به صورت اجمالی بررسی کنیم. در نهایت اگر قصد یک کتاب مفید در خصوص آموزش مباحث فروش و بازاریابی را دارید، این کتاب می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد. آیا تجربه مطالعه این کتاب را دارید؟ به نظر شما مباحث آن تا چه اندازه‌ای می‌توانند برای فروشندگان موثر باشند؟ چه کتاب‌های مفید دیگری در این حوزه می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.