مدارک مورد نیاز راه اندازی کسب و کار

مدارک مورد نیاز راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار به طور شگفت‌انگیزی ساده است. شما فقط باید گام نخست را بردارید. در اینجا برخی از راه حل‌های غلبه بر مشکلات اداری و سایر مشکلاتی که احتمالاً هنگام راه انداز کسب و کار با آن مواجه خواهید شد را بررسی خواهیم کرد و مهم‌ترین مدارک راه اندازی کسب و کار را بررسی می‌کنیم.

در نظر داشته باشید که ما فقط در مورد آماده کردن خودتان برای راه اندازی کسب و کار صحبت می‌کنیم، یعنی مدارک مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را معرفی می‌کنیم. این مدارک در ایران نسبت به کسب و کارهای مختلف و شرایط متفاوت است، پیشنهاد می‌کنیم که یک بار هم قبل از اقدام به راه اندازی کسب و کار خودتان مدارک مورد را یک بار دیگر بررسی کنید.

در این نوشته در مورد نگارش یک طرح کسب و کار و درباره تامین منابع مالی، توسعه یک طرح بازاریابی و … صحبتی نمی‌کنیم. بلکه هدف ما آغاز کردن از خانه اول برای راه اندازی کسب وکار و داشتن لحظاتی خوش است

مهم‌ترین مدارک راه اندازی کسب و کار

مسائل مربوط به نام شرکت را فراموش کنید.

بسیاری از افراد همیشه در حال رویاپردازی در مورد یک نام ایده‌ال برای شرکت هستند. هرگز این کار را نکنید. اگر منتظر و معطل یک نام کامل برای شرکت باشید، در واقع معطل کسب درآمد هستید.

در عوض، حداقل برای حال حاضر، برند سازی و پیشنهادهای فروش منحصر به فرد و همه چیز راجع به هویت تجاری را فراموش کنید و نگران یافتن یک URL مناسب یا طراحی وب‌سایت یا مقالات انگیزشی نباشید. در غیر این صورت در واقع دارید کارها را وارونه انجام می‌دهید.

تنها یک نام انتخاب کنید تا بتوانید کارهای اداری را انجام دهید.

به خاظر داشته باشید که کسب و کار شما می‌تواند تحت نام‌های متفاوتی نسبت به نام شرکت شما کار کند. (تکمیل کردن فرم انجام کسب و کار چند دقیقه طول می‌کشد). و شما می‌توانید بعداً در صورت تمایل نام شرکت خود را عوض کنید.

نام تجاری خود را ثبت کنید.

اگر تحت نام خود فعالیت نخواهید کرد، دفتر محلی شما ممکن است شما را مجبور به ثبت یک نام تجاری کند. در اغلب موارد، نام تجاری شما در همان لحظه تایید نشود. چون در حال حاضر نام‌های تجاری ۴ سیلابی هستند و باید نامی را که شامل ۴ سیلاب باشد را باید انتخاب کنید.

گواهی کسب و کار خود را بگیرید.

کشور یا شهر شما یک گواهی کسب و کار نیاز خواهد داشت. تکمیل فرم‌ها چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. ممکن است از شما در خواست شود درآمد سالانه خود را تخمین بزنید. تلاش کنید تا به درستی تخمین بزنید.

فرم مالیات بر اموال شخصی را پرکنید.

کسب و کارها درست همانند اشخاص، بر مبنای دارایی شخصی مالیات بندی می‌شوند. در برخی از جاها مثلاً در برخی از ایالت‌های آمریکا، پر کردن فرم در سال اول راه اندازی کسب و کار ضروری نیست.

اگر از شما درخواست شده است که فرم مالیات بر اموال را پرکنید و اگر قصد دارید در منزل خود با استفاده از کامپیوترها، ابزارها و … که قبلاً مالکیت آن را دارید کار کنید، نیازی به وارد کردن لیست این موارد نیست.

اگر اموال شخصی قابل توجهی را در طول سال اول راه اندازی کسب و کار خود خریداری کرده‌اید، این موارد را باید در سال بعد در هنگام پرکردن فرم مالیات بر اموال وارد کنید.

از دفاتر دولتی محل زندگی خود درباره سایر مجوزها بپرسید.

همان گونه که در ابتدای نوشته بیان شد هر یک از مشاغل و کسب و کارها مجوزهای مخصوص به خود را دارد. برای نمونه در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی در ایران دارای اتحادیه خاصی نیست و افرادی که تمایل به راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند باید با این گونه موارد و مشکلات آشنایی داشته باشند. بهتر است قبل از اقدام به راه اندازی کسب و کارتان، مجوزهای مورد نیاز شغل موردنظرتان را تهیه کنید تا در ادامه دچار مشکل نشوید.

یک گواهی فروش مجدد دریافت کنید (در صورت نیاز)

گواهی فروش مجدد، که تحت عنوان مجوز فروشنده نیز شناخته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد مالیات‌های فروش بر محصولات فروخته شده را نگه دارید (مالیاتی بر خدمات تعلق نمی‌گیرد).

اگر قصد دارید تا محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید نیز نیاز دارید تا مجوزهای لازم را داشته باشید. برای نمونه نماد اعتماد الکترونیکی، ثبت در سایت ساماندهی از مجوزهای مورد نیاز سایت‌هایی که قصد دارند اقدام به فروش محصولاتی بکنند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ۱۰ ایده راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی که می‌توانید از فردا شروع کنید

یک حساب بانکی کسب و کار باز کنید.

برای مدیریت بهتر حساب‌های بانکی خود پیشنهاد می‌کنیم که یک حساب بانکی ایجاد کنید. ایجاد یک شماره حساب جدید، سبب می‌شود تا تداخلی در حساب و کتاب شما پیش نیاید و تداخلی بین سرمایه شخصی و کسب و کارتان پیش نیاید. استفاده از یک حساب کسب و کار برای انجام تمام تراکنش‌های تجاری، این احتمال را به حداقل می‌رساند.

حساب کسب و کار را با استفاده از نام تجاری خود افتتاح کنید و فقط برای سپرده‌گذاری‌ها، برداشت‌ها و تراکنش‌های مربوط به کسب و کار از آن استفاده کنید.

بانک یا موسسه اعتباری را انتخاب کنید که برایتان راحت است.

مدارک راه اندازی کسب و کاریک صفحه حسابداری ساده ایجاد کنید.

اجازه دهید بعدا در مورد نرم‌افزارهای حسابداری مانند QuickBooks نگران باشیم. در حال حاضر فقط یک صفحه ایجاد کنید که بتوانید بر روی آن پول دریافتی و پول خرج شده را وارد کنید.

حسابداری، حداقل در ابتدا، ساده است. تمام چیزی که نیاز دارید دو ستون برای درآمد و هزینه است. شما می‌توانید همزمان که به پیش می‌روید، ردیف‌های مختلفی را به این جدول اضافه کنید.

به جای صرف چندین ساعت برای بازی با نرم افزار حسابداری، رویاپردازی درباره گروه‌های درآمد و هزینه‌ بالقوه و تهیه گزارش‌های خیالی بدون هیچ داده‌ای، این زمان را صرف کسب سود کنید. تا زمانی که هر چیزی را که در حال حاضر می‌دانید ثبت کنید، ایجاد یک سیستم رسمی در آینده آسان‌ خواهد بود. هم‌چنین این کار بسیار سرگرم کننده خواهد بود، چرا که شما داده‌های حقیقی را وارد خواهید کرد.

حالا شما یک کارآفرین هستید، همراه با تمام مدارکی که نیاز دارید تا آن را ثابت کنید، فقط به راه اندازی کسب و کار خودتان و پیشرفت آن تمرکز کنید و نگران مراحل بعدی نباشید، چون در ادامه مواردی که نیاز باشد را خواهید آموخت.