کتاب دیجیتال مارکتینگ

معرفی ۱۰ کتاب دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان

دنیای دیجیتال و مباحث دیجیتال مارکتینگ از علوم به روزی است که هر روز افراد زیادی علاقه‌مند به آن می‌شوند و تمایل به یادگیری آن به شدت افزایش پیدا کرده است. تعداد نسبتا زیادی از وب‌سایت‌های معتبر خارجی و برخی سایت‌های داخلی وجود دارد که می‌توانید مباحث مورد علاقه خودتان را بیاموزید. در نوشته‌های قبلی ۳۰ منبع برای آموزش بازاریابی محتوایی و ۱۳ سایت خارجی عالی برای یادگیری کسب‌وکار اینترنتی را برای شما معرفی کرده بودیم. برخی از افراد معتقد هستند که با استفاده از کتاب دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به سادگی در مقایسه با محتوای پراکنده اینترنت مفاهیم مورد نظر خود را آموزش ببینند.

معرفی ۱۰ کتاب دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان:

۱- کتاب گاو بنفش: کسب و کار خود را به طریق برتر بودن و قابل توجه بودن دگرگون سازید.

این کتاب در زمینه بازاریابی اینترنتی یک کتاب قابل ستایش است! ست گودین، متخصص کسب و کار سابق، با انتشار این کتاب در سال ۲۰۰۳ و در دو سال اول انتشار، به تعداد ۱۵۰۰۰۰ نسخه از این کتاب را به فروش رساند.

دلیل اهمیت بالای مطالعه این کتاب اشاره به نکات کلیدی موفقیت شرکت‌های بزرگی همچون اپل، جت بلو و استارباکس است. ست گودین در این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید با به کار بردن تکنیک‌های بازاریابی مشخص خود را از سایرین متمایز سازید و در زمینه کسب و کار خود گاو بنفش باشید!

 کتاب گاو بنفش

۲- کسب و کار مبتنی بر کلان داده‌ها: چگونه با استفاده از کلان داده‎‎‌ها بر مشتریان پیروز شویم، از رقبا پیشی بگیریم و سود بیشتر کسب کنیم؟

کلان داده در همه جا است! هر واکنشی از مخاطبان شما می‌تواند به منزله کشف نکاتی از نیاز و تقاضای آنان باشد. اینترنت در حال جمع‌آوری داده‌های بسیار کلانی از مشتریان است که می‌توانید از آن‌‎ها بهره‌مند شوید. ولی چگونه می‌توان این اطلاعات را طبقه بندی کرد و به موقع از آن‌ها استفاده کرد؟

راسل گلس و سین کلاهان، نویسندگان کتاب، در کتاب حاضر در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده صحیح از کلان داده‌ها در استراتژی بازاریابی اینترنتی خود تمایز ایجاد کنید.

 

۳- آنها می‌پرسند شما پاسخ دهید: یک رویکرد انقلابی برای ورود به فروش، بازاریابی محتوایی و مصرف کنندگان دیجیتال امروزی

در این کتاب مارکوس شریدان روی بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ تمرکز می‌کند: بازاریابی اینترنتی بایستی پاسخ به سوالات آنلاین مصرف کنندگان و نیازهای آنان باشد.

اینترنت به شما کمک می‌کند تا به طور کاملاً نزدیکی با مشتری برند خود ارتباط برقرار کنید. آن‌ها می‌توانند از این طریق سوالات خود را با شما در میان بگذارند و هم‌چنین نظرات و تجربیات خود را در برابر جمعی از مشتریان به شما انتقال دهند.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به طور مناسبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و پاسخ آن‌ها را از طریق محتوای با کیفیت ارائه دهید. هم‌چنین شما را در ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال یاری خواهد کرد.

 

۴- کتاب Youtility: چرا از بازاریابی هوشمند تحت عنوان کمک کردن یاد می‌کنیم و نه تبلیغات پر سر و صدا؟

جی بئر در این کتاب مهم‌ترین مشکلات کتاب دیجتال مارکتینگ تحت عنوان گاو بنفش را مطرح می‌سازد. همان طور که از نام کتاب مشخص است، نویسنده اعتقاد دارد بازاریابی هوشمند تنها متمایز بودن و تبلیغات پر سر و صدا نیست؛ بلکه بازاریابی اینترنتی بایستی در راستای فراهم کردن رفاه بیشتر برای مصرف کنندگان گام بردارد.

 

۵- کتاب Jab, Jab, Jab, Right Hook: چگونه داستان خود را در یک جهان اجتماعی شلوغ مطرح سازیم؟

گری وینچئوک یک متخصص حرفه‌ای در زمینه شبکه‌های اجتماعی است. بازاریابان اینترنتی می‌توانند نکات کلیدی بسیار زیادی از کتاب وی استخراج کنند.

شبکه‌های اجتماعی هم‌چون اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و غیره روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند. استفاده از آن‌ها برای بازاریابی اینترنتی دارای ترفندهایی است که شما می‌توانید این ترفندها را در این کتاب بیابید.

 

۶- کتاب تو بهترین مشتری من هستی!

این کتاب برگرفته شده از حاصل نتایج یک پروژه است که توسط ویراستاران مختلف و با نام‌های گوناگون به چاپ رسیده است. دوازدهمین کتاب از این سری کتب نوشته مایک مونتیرو است که هر بازاریاب اینترنتی بایستی حداقل یک بار این کتاب را خوانده باشد.

نکته اصلی این کتاب این است که شما باید بتوانید کاری کنید که مشتری احساس ارزشمند بودن بکند و مطمئن باشد در قبال پرداخت هزینه، محصول ارزشمندی را دریافت خواهد کرد.

 

۷- کتاب The Freaks Shall Inherit the Earth

اگر شما احساس می‌کنید برای دنیای امروزه دیجیتال مارکتینگ مناسب نیستید، کریس بروگان به واسطه یک کتاب دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد!

کریس بروگان در این کتاب به شما یاد می‌دهید که کمپین تبلیغاتی شما هر چقدر هم کمپینی متفاوت باشد، جا برای گسترش آن از طریق فضای مجازی و اینترنت وجود دارد.

 

۸- کتاب Content Inc: کارآفرینان چگونه از محتوا برای ایجاد مخاطبان زیاد و موفقیت رادیکالی بهره می‌برند؟

جو پلازی، نویسنده این کتاب دیجیتال مارکتینگ ، موسس شرکت بازاریابی محتوا است که یک شرکت بسیار بزرگ آنلاین به حساب می‌آید. در این کتاب نویسنده به ۶ نکته اساسی در شکل دادن به یک کسب و کار موفق اشاره می‌کند. با یک استراتژی بازاریابی محتوایی مناسب، شما می‌توانید هر محصولی را به فروش برسانید.

کتاب بازاریابی محتوایی

۹- کتاب Launch: چگونه کسب و کار خود را به سرعت در معرض رقابت با دیگران قرار دهیم؟

مایکل استلنسر، نویسنده کتاب دیجیتال مارکتینگ Launch، یک روش موفقیت سطح پایین برای داشتن یک تبلیغات مجازی مناسب در جامعه‌ای سطح پایین کشف کرده است!

در این روش شما به جای تبلیغ محصول سعی در برآوردن نیاز مشتری و توجه به آنان می‌کنید و مخاطبان پس از جذب شدن به محتوای شما، محصول‌تان را نیز خریداری خواهند کرد.

 

۱۰- کتاب Convert: طراحی وب‌سایت برای افزایش ترافیک

وب‌سایت خود را فراموش نکنید! وب‌سایت شما المانی مهم در راه اندازی بازاریابی دیجیتال خواهد بود.

بن هانت در این کتاب سعی دارد در این کتاب محتوا و طراحی مناسب وب‌سایت برای شرکت‌ها و محصولات مختلف را برای مخاطبین خود شرح دهد.

 

لطفاً در صورت مطالعه هر یک از کتاب‌های بازاریابی دیجیتالی معرفی شده در این نوشته، تجربیات و نکات خود در مورد کتاب مورد نظر را بیان کنید.

منبع: mondovo